Volgens mij heelt Bepanthen beter (is althans mijn ervaring) maar dat kan je er voor de voeding beter afwassen. Hoewel ze zelf op de verpakking claimen dat dat niet hoeft, maar daar geloof ik geen barst van. Purelan en lansinoh zijn dubbel gezuiverd puur wolvet, de kans dat je baby daar allergisch voor is is naar het schijnt nihil. Dus dat kan je lekker laten zitten, en dat scheelt weer een kleine marteling voor je zere tepels.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:08 schreef poemojn het volgende:
Purelan wordt wel veel aangeraden door lactatiekundigen, net als Lansinoh. Is gemaakt van zuiver wolvet en schijnt daardoor beter te zijn dan Bepanthen, waar ook andere stoffen in zitten.
Ja, dat is het kloterige van een borst met harde plekken hebben- je eerste prioriteit ligt bij het kwijtraken van die plekken, maar als je je andere borst dan te weinig aanbiedt heb je daar ook weer grotere kans op verstopping van kanalen (dat is zo'n harde plek in wezen- een melkklier die verstopt zit). Als je inmiddels die kolf hebt gekocht zou ik je rechterborst (met de plekken) steeds aanbieden, want beeb krijgt de plekken beter weg dan kolf. En dan links kolven. Daarmee stimuleer je op termijn ook de produktie, maar dat is een minder groot & minder accuut probleem dan die harde plekken. En aangezien je toch al van plan was een vast kolfmoment in te voeren voor de aanleg van een voorraadje is het misschien helemaal niet zo erg ookquote:Op donderdag 23 december 2004 22:35 schreef Suzanna het volgende:
Bedankt voor jullie tips...ik ga vanavond gelijk onder de douche masseren vóór de voeding.
Nog een vraagje...het is nu alleen m'n rechterborst, maar daar heeft Noa om 21:00 aan gedronken, moet ik dan nu toch de linker aanbieden (lijkt me wel, maar dan duurt het erg lang voordat de rechterborst leeg wordt gedronken (en waarschijnlijk wordt hij dan ook niet leeggedronken...)...
Fijn voor je dat ze zelf die beslissing genomen heeft, en dat je haar toch zo lang gevoed hebt!quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:34 schreef Grijs het volgende:
Judith wil niet meer aan de borst drinken. Ze dronk nog 's ochtends aan de borst, maar de laatste twee dagen weigerde ze dat.
Ze klakt soms met haar tong maar niet altijd...het laagje is overigens niet weg te vegen.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:49 schreef E.T. het volgende:
http://www.vbn.borstvoeding.nl/spruw.html
een wit tongetje kan ook gewoon een melklaagje zijn. Probeer eens of je het weg kunt vegen.
'klakt' Noa ook met haar tong tijdens het drinken?
www.nvl.borstvoeding.nl heeft een overzicht van lactatiekundigen en je kunt er ook vinden welke ziektekostenverzekeraars een consult vergoeden.
zou idd spruw kunnen zijn; probeer een afspraak met je huisarts te maken en leg het voor. als hij iets voorschrijft geef dan aan de moeder én kind behandeld moeten worden omdat je elkaar anders blijft besmetten.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:08 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ze klakt soms met haar tong maar niet altijd...het laagje is overigens niet weg te vegen.
quote:Op woensdag 29 december 2004 16:13 schreef just me het volgende:
[..]
zou idd spruw kunnen zijn; probeer een afspraak met je huisarts te maken en leg het voor. als hij iets voorschrijft geef dan aan de moeder én kind behandeld moeten worden omdat je elkaar anders blijft besmetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |