abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24635839
Is er geen manier om zo'n elektrische kolf gedeeltelijk vergoed te krijgen, via jouw of Danyels ziektekostenverzekering? Misschien kun je daar eens naar informeren? Je kolft toch ook 'in opdracht van' Danyels artsen, soort medische indicatie dus?
  FOK!fossiel woensdag 19 januari 2005 @ 12:45:07 #252
2628 Karin
pi_24639467
Je zou ook een kolf kunnen huren bij bijvoorbeeld een lactatiekundige.

Phluphy ik vind het echt geweldig dat je het al zo lang volhoudt het kolven. Het is absoluut niet niks met heen en weer geren naar het ziekenhuis en dan tussendoor ook nog tijd vinden om te kolven en die hele boel uit te koken enzo (dat vond ik nog het vervelendste van het kolven, al die uitkooktroep en geregel met in en uit de vriezer).
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:01:42 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24642576
toch weer een vraagje

Phluphy eerst wil ik zeggen dat je het harstikke goed doet met de bv kolven nu nog ga zo door hoor, het is harstikke goed voor je mannetje

ok mijn vraagje: is het ook normaal als baby's regeldagen hebben, wat nu dus waarschijnlijk Maxim heeft (vandaag weer jengelig en veel willen drinken) dat ze dan s'avonds om 22.15 aangelegd worden en om 00.15 nog steeds willen drinken constant gewoon???? gisterenavond kwam ik gewoon niet van Maxim af aan me borst(en), elke keer gewisseld, 5 min zaten er ong tussen voordat hij weer begon te jengelen cq huilen en zoeken/happen. uiteindelijk heb ik om 1 uur vannacht een flesje warm gemaakt met gekolfde bv van 60 cc en dat gegeven. en toen was hij eindelijk verzadigd en heeft hij van 01.45 tot 06.30 geslapen vannacht toen 30 min aan de borst en weer gaan slapen om 07.15 tot 10.30
ik wijk af geloof ik (ben ook zo trots dat hij goed heeft geslapen) hoort dat erbij dus dat baby's zolang aan de borst willen in de regeldagen of zo???
pi_24643242
martineke ik weet 't niet zeker maar ik geloof wel dat 't vrij extreem kan zijn op zulke regeldagen. hopelijk blijft 't niet te lang aanhouden zo want dat lijkt me erg vermoeiend voor jou.

phluphy, balen dat je elektrische kolf kapot is zeg. ken je ook die uitgebreidere advertentiezoek-site? daar kun je in een keer diverse advertentiesites tegelijk afschuimen op je trefwoord. zie hier. welk merk kolf had je en wil je die 't liefst weer?
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:15:21 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24643567
Poemojn een kolf op indicatie gaat niet lukken denk ik. Ze hebben vast als tegenargument dat ik qua kosten al kunstvoeding uitspaar

Bix, bedankt voor de link. Ik ga 'm misschien gebruiken, ik wacht even morgen af, want de verpleegkundige die hier komt gaat vanavond even wat collega's langsbellen. Daar zit ook een lactatiedeskundige bij die misschien wat tips had.

Bedankt voor het meedenken i.i.g.

Oh ja Martineke succes met het geregel, in elk geval lekker dat het slapen zo goed ging.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24650685
Martinneke het kan idd zo extreem gaan hoor, hier heb ik het de eerste keer met de regeldagen ook heel erg gehad, ik was ineens ook erg blij dat er een half uur tussen zat, het duurde dat kort achter elkaar terug komen een dagje daarna ging het beter en na 4 dagen was ik er vanaf
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24665385
Hallo,
Ik wil graag wat advies vragen aan ervaren ouders.
Ons dochtertje is 10 dagen oud. De eerste negen dagen verliepen voorbeeldig. Overdag heel rustig en 's nachts twee blokken slapen van 3 à 4 uur.
Nu heeft ze gister een 'regeldag' gehad, waarbij ze erg onrustig was, veel huiilde, en niet te troosten was. Alles geprobeer om haar in slaap te krijgen: zingen, rondlopen, maxiswing, speentje, borst, fles met water etc.
Gebeurt dat vaker dat baby's van 10 dagen oud 12 uur lang bijna constant wakker zijn., en daarna 8 uur slapen. Het frustrerend om te zien dat ze bekaf was, en toch niet kon gaan slapen.
Hebben jullie nog tips of eigen ervaringen.
Alvast bedankt
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:16:07 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24666822
hey dat herken ik wel een beetje, helaas geen tips voor je aangezien mijn zoontje net 17 dagen oud is maar hier hadden we dat ook zo rond dag 11 a 12, heel veel wakker zijn en niet willen slapen e.d. heeft 2 dagen geduurd, en nu slaapt hij de laatste 3 dagen als een blok, zoveel dat ik me de eerste dag bijna zorgen maakte of het wel normaal was dat hij ineens zoviel sliep vergeleken bij die 2 dagen ervoor.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:12:45 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24671662
Ik herken het inderdaad ook, Noa heeft meerdere van zulke dagen gehad, en dan dacht ik dat ze 'slaapproblemen' had, terwijl het gewoon een regeldag is en ze meer wilde drinken. Gisteren had ik ook weer zo'n dag, ze wilde bijna constant drinken, de hele ochtend en middag, en heeft 's middags vanaf zeg 4 uur wel goed geslapen. Ook vannacht heeft ze erg lang geslapen, dus het 'bijslapen' is ook wel normaal als ze zoveel wakker zijn geweest denk ik.

Vermoeiend he! Heel veel succes ermee!!!! en geniet ervan als ze weer lekker doorslaapt, en slaap dan zelf ook lekker bij!! (doe ik ook veel te weinig, maar krijg ik wel spijt van op den duur!)

Hoe heet jullie dochtertje eigenlijk?

(overigens ben ik geen zogenaamde 'ervaren ouder'...Noa is ook nog maar 6 weken )
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:58:13 #260
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24684326
Mijn (electrisch dubbel) kolfapparaat doet het weer

Ik was ermee naar het Medela steunpunt (thuiszorgwinkel) gegaan en die hebben 'm gemaakt.
Er was blijkbaar melk in het motortje gekomen. Oplossing: paar druppeltjes alcohol in het motortje gieten, motortje tijdje laten draaien en hij doet het weer

Dus nu kost het me nog maar 5 x 10 min. = 1 uur per dag
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 22 januari 2005 @ 10:05:56 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24684369
Zo, Fluf, dát scheelt veel!!!!! Wat heerlijk!!!! En zonder dat het je geld kost voor een nieuw (tweedehands) apparaat!!!! Ben blij voor je!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24685238
Wat ben ik blij voor je Fluf, scheelt idd een hoop tijd
en wat goed dat het zo gefixd was

Kolfe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 22 januari 2005 @ 16:44:18 #263
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24690180
Ik heb daarnet gekolft voor een avondje uit en na ongeveer 5 minuten had ik uit 1 borst meer dan 125 c.c. Het Avent flesje zit helemaal vol. Dat gaat dus razendsnel. Maar als Stella drinkt, drinkt ze vaak meer dan 20 minuten aan 1 borst. Zou ze dan niet genoeg hier aan hebben of werkt kolven anders dan drinken?
Heb wel al een tijdje het gevoel dat ik echt veel melk produceer, meer dan Stella op kan. Is daar iets aan te doen, dat iemand weet?
pi_24691206
Phluphy gefeliciteerd, goed nieuws!

Kolven werkt anders dan drinken. Hoeveel ze uit een flesje drinkt zul je even moeten uitproberen. De hoeveelheid melk kunje terugbrengen als het problemen geeft. Kijk hier eens: http://www.vbn.borstvoeding.nl/teveel.html
  zondag 23 januari 2005 @ 11:53:50 #265
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24703482
vraagje

mag je gekolfde bv ook nog invriezen als het al een dag in de koelkast staat?? heb 100 cc staan en ik denk niet dat Maxim dat eerdaags zo snel opdrinkt
pi_24704364
Ik dacht 't wel. En anders vries je het in en zet je erop dat 't later pas ingevroren was, en geef je extra melk mee als deze melk aan de beurt is. Als dit niet goed meer is zal hij het nl niet drinken. Maar voor zover ik weet bederft moedermelk niet snel, zelfs als de stroom is uitgevallen en de vriezer dus ook uit is hoef je het niet weg te gooien maar kun je het weer opnieuw invriezen.
pi_24706839
Ik heb het ook wel es een dagje laten staan in de koelkast en daarna pas ingevroren en Thijs heeft het gewoon opgedronken.
pi_24824476
Thijs begint een voeding over te slaan, ik weet niet ofdat kwaad kan, hoor hem verder niet klagen hij zit nu op
*6.00
*9.00
*12.00 slaat hij over
14.30 uur
18.00 uur
20.00 uur
23.00 uur en dan slaapt hij door tot 6.00 uur
pi_24824556
Gaat lekker dus.
Als hij goed groeit en ontwikkelt kan het ook geen kwaad dat hij een voeding laat vallen denk ik.
pi_24824598
hij komt er iig op aan dat zie ik wel, ontwikkelingen die zijn in volle gang bezig
al wilt hij helaas niet meer rollen...en op zijn buik liggen vind hij nog steeds geen pretje...
pi_24826756
wat flauw Zijn jullie helemaal trots, stopt-ie er weer mee.
Om ontopic te blijven: je kunt ook op je rug liggend borstvoeding geven, ligt Thijs toch nog een poosje op z'n buik.
  zondag 30 januari 2005 @ 11:51:16 #272
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24830296
ok weer een vraagje

ik lek snachts ontzettend (uhh bij me boops he ) en nu heb ik weleens een voedingsbh en meegroeibh aangehad snachts met zoogcompres erin, maar om dat altijd t edoen word ik niet blij van maar elke nacht wakker worden rond 5 a 6 uur voor een voeding van Maxim en dan erachter komen dat ik WEER zeiknat ben aan de voorkant ben i ook geen pretje wat doen jullie daaraan??

volgens mij komt Maxim goed aan, ik heb gisteren op de weegschaal gestaan en toen was het verschil 5.7 kilo, kleertjes eraf e.d. denk ik dat hij rond 5.5 weegt teken dat hij henoeg eet anyway dat clusteren heeft hij trouwens wel vaker, alleen ene x smiddags en de andere x savonds, gisterenavond had hij het ook, toen heeft hij wel geslapen vannacht van 00.30 tot 06.45 keitrots ben ikke
  zondag 30 januari 2005 @ 12:08:08 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24830516
Martineke, vanaf de dag dat Danyel geboren is draag ik een bh 's nachts hoor, dat is de enige manier om te voorkomen dat alles nat wordt. Ik ben er al helemaal aan gewend intussen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24830778
De eerste weken hebben we zo'n zeiltje/matrasje uit het kraampakket in bed gelegd (handig dat je die niet gebruikt bij een ziekenhuisbevalling) maar dat is nu al maanden niet meer nodig.
  zondag 30 januari 2005 @ 16:31:42 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24834757
die hebben we uit bed gegooid aangezien ik me eigen kapot zweette met dat ding eronder.

dus dan toch maar bh dragen met zoogcompressen erin snachts ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')