abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23312550
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Alsof dat typisch Nederlands is....
Europa denkt dat ze zelf tolerant is, altijd prachtig.
  zondag 14 november 2004 @ 19:05:59 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23312568
quote:

[..]

Dat is niet het punt, het punt is dat dit de "leitkultur" is en dat als men hier wil wonen dit te accepteren heeft en zich daar aan moet aanpassen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 november 2004 @ 19:06:32 #103
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23312583
quote:

[..]

Al die dingen bij elkaar = typisch Nederlands ja.
Was een keer op vakantie in t oostblok, in gesprek met de plaatselijke jongeren. Stuk voor stuk vertelden me ze dat ze Nederland (Amsterdam) als het land (stad) van de ultieme vrijheid zien.
....in de donkere nacht.
  zondag 14 november 2004 @ 19:07:37 #104
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23312611
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, het punt is dat dit de "leitkultur" is en dat als men hier wil wonen dit te accepteren heeft en zich daar aan moet aanpassen
precies !
....in de donkere nacht.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 19:08:09 #105
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23312624
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:06 schreef Magics het volgende:

[..]

Al die dingen bij elkaar = typisch Nederlands ja.
Was een keer op vakantie in t oostblok, in gesprek met de plaatselijke jongeren. Stuk voor stuk vertelden me ze dat ze Nederland (Amsterdam) als het land (stad) van de ultieme vrijheid zien.
Ja, nogal wiedes met die hoeren en coffeeshops.
Ga eens bij de gemiddelde dorpen langs, zul je zien hoe tolerant Nederland is.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 14 november 2004 @ 19:12:22 #106
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23312722
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, nogal wiedes met die hoeren en coffeeshops. :')
Ga eens bij de gemiddelde dorpen langs, zul je zien hoe tolerant Nederland is. :')
Ga jij dan eens bij diezelfde dorpen langs en vraag ze naar hun mening over deze discussie.
....in de donkere nacht.
pi_23312792
Reactie oorspronkelijk bestemd voor dat gesloten topic:
---
Interessante reacties, zowel voors als tegens.

We zitten in een voor Nederland uitzonderlijke situatie en ik denk dat er achter de schermen druk wordt gezocht naar de juiste stellingnames. Wel vind ik dat de regering als 1 blok naar voren had moeten komen, ik vind het op dit moment de tijd niet om te komen met proefballonnetjes en gepreek voor eigen parochie, zoals Donner en Balkenende hebben laten zien. Schuif die partijpolitiek svp een paar maanden op? De onhandige zenuwachtige reacties van de eerste uren wil ik dan voor lief nemen.

De prioriteit moet m.i. liggen bij het bestrijden van (potentieel) gewelddadig extremisme en niet bij navelstaren. Voor mijn gevoel had men in de jaren 70 ten tijde van de Molukse acties het hoofd meer koel dan nu. Mocht eigenbelang in de weg staan van kordaat optreden dan zal dat z'n weerslag hebben bij de verkiezingen.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 19:15:31 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23312802
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:12 schreef Magics het volgende:

[..]

Ga jij dan eens bij diezelfde dorpen langs en vraag ze naar hun mening over deze discussie.
Als de concurrentie dan Bos, Kok of Cohen is, dan zijn we snel klaar. Met die laatste drie hoef je dan zeker niet aan te komen. Draaikont, zakkenvuller en theeslurper tegenover een kneuzig kopje met echter wel verstand van zaken.
  zondag 14 november 2004 @ 19:21:08 #109
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23312927
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als de concurrentie dan Bos, Kok of Cohen is, dan zijn we snel klaar. Met die laatste drie hoef je dan zeker niet aan te komen. Draaikont, zakkenvuller en theeslurper tegenover een kneuzig kopje met echter wel verstand van zaken.
Je vergeet dat het overgrote deel van de bevolking helemaal niet zo intelectueel is (zoals je zelf misschien wel bent). 70 % MBO-ers. En dat het grootste gedeelte met hun gevoel "denkt" . Als je daar als regering of als minister-president geen gehoor aan geeft, dan ben je slecht bezig in mijn ogen.
....in de donkere nacht.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 19:24:19 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23312993
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:21 schreef Magics het volgende:

[..]

Je vergeet dat het overgrote deel van de bevolking helemaal niet zo intelectueel is (zoals je zelf misschien wel bent). 70 % MBO-ers. En dat het grootste gedeelte met hun gevoel "denkt" . Als je daar als regering of als minister-president geen gehoor aan geeft, dan ben je slecht bezig in mijn ogen.
Helaas is dat inderdaad wel waar. Neemt niet weg dat we nu beter voor doordachtheid kunnen gaan.
pi_23313511
quote:

[..]

Dat denk ik niet. Politici moeten zeggen wat ze vinden en bij de verkiezingen kies jij waar je het mee eens bent. Het moet niet andersom zijn, dat politici een statistisch gunstige mening gaan bezigen.

Wat je zegt doet me trouwens denken aan de uitspraak '"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter"(Churchill). Jammer genoeg is het een waarheid
als een koe.

Volgens mij bedoel je vmbo i.p.v. mbo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 14 november 2004 @ 19:49:20 #112
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23313588
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:59 schreef Magics het volgende:

[..]

Ja hij moet doen wat het grootste gedeelte van het volk wil.
Het enigste wat hij moet is opzouten
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_23313847
quote:

Jij wil dus dat het land bestuurd wordt op MBO-niveau? .
  zondag 14 november 2004 @ 20:03:03 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23313956
quote:
Je vergeet dat het overgrote deel van de bevolking helemaal niet zo intelectueel is (zoals je zelf misschien wel bent). 70 % MBO-ers. En dat het grootste gedeelte met hun gevoel "denkt" .
Dat verklaart het succes van Wouter Bos volledig.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23315672
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:03 schreef PJORourke het volgende:

Dat verklaart het succes van Wouter Bos volledig.
Wouter Bos heeft nog helemaal niets klaargemaakt.
Maar Bos heeft het voordeel dat hij niet-Balkenende is.
  zondag 14 november 2004 @ 23:11:13 #116
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23318619
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Politici moeten zeggen wat ze vinden en bij de verkiezingen kies jij waar je het mee eens bent. Het moet niet andersom zijn, dat politici een statistisch gunstige mening gaan bezigen.

Wat je zegt doet me trouwens denken aan de uitspraak '"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter"(Churchill). Jammer genoeg is het een waarheid
als een koe.

Volgens mij bedoel je vmbo i.p.v. mbo.
Bij de verkiezingen kan iedereen wel van alles beloven, het gaat erom dat het volk tevreden is tijdens de 4 jaar dat er geregeerd wordt. Zo niet, dan moet je gewoon je biezen pakken want dan doe je je werk niet goed.
....in de donkere nacht.
  zondag 14 november 2004 @ 23:27:19 #117
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23319077
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:49 schreef edje34 het volgende:

[..]

Het enigste wat hij moet is opzouten
De man heeft wat meer verplichtingen dan het enige dat jij hem toeschrijft. Zo valt er een land te besturen, een economie in gang te zetten en dienen er randvoorwaarden te worden gecreëerd van een zo groot mogelijke vrijheid van meningsuiting. Daarbuiten dienen misstanden te worden belicht en genuanceerd aangekaart om ze te kunnen tegengaan.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23319113
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:11 schreef Magics het volgende:

Bij de verkiezingen kan iedereen wel van alles beloven, het gaat erom dat het volk tevreden is tijdens de 4 jaar dat er geregeerd wordt. Zo niet, dan moet je gewoon je biezen pakken want dan doe je je werk niet goed.
Laten we aan tele-voting gaan doen! Ieder wetsvoorstel wordt dan uitgezonden, op Yorin ofzo, en dan gaan we met z'n allen via sms stemmen of het moet doorgaan of niet! .
pi_23319146
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:11 schreef Magics het volgende:

[..]

Waar denk jij dat een parlement voor is?
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 23:30:46 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23319160
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Laten we aan tele-voting gaan doen! Ieder wetsvoorstel wordt dan uitgezonden, op Yorin ofzo, en dan gaan we met z'n allen via sms stemmen of het moet doorgaan of niet! .
En aangezien de grootste randdebielen thuis voor de tv hangen...
  zondag 14 november 2004 @ 23:33:33 #121
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_23319239
Blablabla heiden6 blablabla dennismoore .

Dus jullie vinden niet dat als de halve bevolking de minister-president liever zou zien vertrekken dat ie dan maar beter kan gaan? beetje dom en jezelf als god zien lijkt me dat.
....in de donkere nacht.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 23:35:15 #122
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23319280
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:33 schreef Magics het volgende:

Dus jullie vinden niet dat als de halve bevolking de minister-president liever zou zien vertrekken dat ie dan maar beter kan gaan? beetje dom en jezelf als god zien lijkt me dat.
En de andere helft vergeet je dan maar even voor het gemak. De man heeft een mandaat voor 4 jaar gekregen van zijn electoraat.
pi_23319337
quote:

Bla.
quote:
Nee, dan zouden er nooit onpopulaire maatregelen genomen kunnen worden.
Een kabinet krijgt 4 jaar de tijd om een klus te klaren, en dan mag er weer een oordeel uitgesproken worden. Vind je dat ze er in die 4 jaar een zootje van hebben gemaakt, dan stem je daarna op een andere partij.
pi_23319358
quote:

Blabla

We hebben hier in Nederland een parlementaire democratie, wat op dit vlak ongeveer inhoudt dat wat jij hier post niet klopt. Die man moet aanblijven tot hij weggestemd wordt, door het electoraat bij de volgende verkiezingen, of nu door het parlement (hint: volksvertegenwoordiging). Als je wilt dat dat gebeurt ga je maar bellen met wat mensen uit de tweede kamer.

En trouwens, je opmerking over jezelf als god zien... velen zien mij als god, maar ik heet natuurlijk niet voor niets heiden6.
pi_23322051
Grootste deel van de problemen die ons land teisteren, zijn niet de oorzaak van kabinet Balkenende. Het moment van aantreden is Balkenende slecht uitgekomen, omdat deze problemen veel eerder ontstaan zijn en nu beginnen te escaleren. Ondanks zijn zwakke uitstraling, kan ik maar weinig kritiek leveren. A. Ik kan het niet beter B. Zijn periode is nog niet voorbij.

Ik vind oordelen, danwel eerlijk, terecht na zijn periode. Het is makkelijk te bekritiseren als je niet precies weet wat hij allemaal doet. Sommige beslissingen zijn gemarkeerd op langer termijn, maar zijn nu nogal zuur, maar juist zoet voor later.

Sommige brallen er maar op los. Jammer genoeg zie ik geen enkele samenvatting van wat Balkenende niet heeft gedaan en wat wel. Dat maakt het meteen overzichtelijker voor je om te oordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')