abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 12:19:42 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23303608
Vorige week vrijdag wilde ik ff met de auto naar een project in uitvoering gaan voor mijn opleiding.
Onderweg kreeg ik steeds ergere steken rechts onderin mn buik. Op een gegeven moment besloot ik terug te keren naar huis, aangezien het steeds erger werd. Thuis had ik meteen wat pijnstillers genomen en een warme douche. Langzaam werd het minder. De rest van de week heb ik er geen last ervan gehad.

Precies een week later, vrijdag jl. dus, kreeg ik weer hetzelfde, weer rechts onderin, precies waar de blinde darm zit. Alleen nu werd het een stuk erger, ik liep helemaal krom van de pijn zowat.
Thuis meteen op de bank gaan liggen met pijnstillers, en daarna weer warme douche, omdat dat de vorige keer zo goed geholpen had.
Het ging even weg, maar het kwam al snel weer terug, toen weer pijnstillers gepakt, maar het werd steeds erger.
Omdat ik niet zo kon rijden met die pijn heeft m'n moeder me ff bij de nachtdokter afgezet, het was al 10 uur s'avonds.
Toen ik daar aankwam werd het al weer langzaam minder.
Die nachtdokter zei dat het wel het beginstadium van een blinde darm ontsteking kon zijn.
Als het vaker voor zou komen kan het verwijderd worden, maar omdat het nog niet zeker is, wil hij het eerst afwachten.

De volgende nacht van vrijdag op zaterdag had ik er nog even last van gehad, niet zo erg als dezelfde avond voordat ik naar die nachtdokter ging, maar wel een drukkend gevoel de hele tijd en steken.
Zaterdag ben ik maar niet gaan werken en ook niet uitgeweest, omdat het misschien terug kon komen.
Nu op zondag is het helemaal weg, ik voel er niks meer van.
Maar de kans dat het terug kan komen lijkt me groot, omdat ik het al eens eerder had gehad, en toen een week niet, en toen opeens weer wel.

Ik heb er wat over opgezocht.
En o.a. vond ik dat de appendix bij een ontsteking als het ware kon "ontploffen" met als gevolg dat je ergere ontstekingen in je buik kon krijgen.

Dus:
1. Kan een blinde darm ontsteking zich nog vanzelf genezen in het beginstadium?
2. Is het mogelijk dat de klachten bij een blinde darm ontsteking tijdelijk zijn, en steeds terug kunnen komen? Zoals dat bij mij het geval is.
  zondag 14 november 2004 @ 12:29:49 #2
30307 Disher
Sors Salutis
pi_23303772
het kan ook een darmverkramping zijn.. heb ik zelf vroeger ook last van gehad, en alle symptomen klinken hetzelfde
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
  zondag 14 november 2004 @ 12:30:55 #3
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_23303786
Ervaringen uit de directe omgeving:

Een blinde darm ontsteking geneest nooit spontaan, soms versteend de appendix als zware ontstekingsremmende middelen (antibiotica) woren genomen maar het probleem blijft en wordt hierdoor alleen groter.

Te lang doorlopen resulteert in een buikvliesontsteking wat vele malen gevaarlijker is.

Advies is om zo snel mogelijk contact met een arts op te nemen en hem je verhaal voor te leggen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 14 november 2004 @ 12:31:01 #4
17235 Hawke
V-Powerrrrr
pi_23303788
Die van mij is dus ontploft. Alleen had mijn dokter dus de signalen niet goed door (heeft bloed niet goed onderzocht volgens mij). En dat is geen pretje.

Als je al zoveel pijn hebt, is het dan niet dat ze willen wachten met verwijderen tot hij iets minder ontstoken is? Ze hebben mij uiteindelijk na anderhalve week thuis ziek zijn zelfs een heftige ontsteking nog losgehaald, en toen was er echt niks meer te vinden van die blinde darm. Ik heb dus 3 weken in het ziekenhuis moeten blijven met een open wond en zo'n leuke slang in me geplugd voor de extra rommel die er nog uit moest. Pijnlijke aangelegenheid, maar dan vooral pijnlijk totdat ik in het ziekenhuis kwam. Nou wil ik je hiermee niet bangmaken , bij jouw weten ze tenminste wat er aan de hand is. Dan mag ik toch hopen dat ze beter weten wat ze doen.

De huisarts heeft me later nog gezegd dat ik toch wat meer moest aangeven als iets pijn deed,.. Jaja,.. Ik was dus in die anderhalve week van 75 naat 60 kilo gegaan, en was al zo'n beetje uitgedroogd toen ik aankwam in het ziekenhuis. En dan zal ik wel geluk hebben dat in dat weekend een andere doktor dienst had dan mijn eigen, denk ik.

Van wat ik me nog herinner heb je chronische blinde darm ontstekingen en aqute. Met een chronische komt en gaat het. Veel meer weet ik niet, behalve dat je als het goed gaat 1 tot 3 dagen in het ziekenhuis doorbrengt .
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
  zondag 14 november 2004 @ 12:35:14 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23303851
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:29 schreef Disher het volgende:
het kan ook een darmverkramping zijn.. heb ik zelf vroeger ook last van gehad, en alle symptomen klinken hetzelfde
Hopelijk is het dat ook, het voelde ook erg "krampig" aan.

Maar dan is het nog vreemd dat ik het alleen rechts heb bij de blinde darm.
pi_23303879
Je verhaal klinkt zoals die van mij.
Ook "vaak" last van pijn rechts in de onderbuik, soms zelfs zo erg dat ik mezelf van de pijn niet meer kon bewegen.
Na voor de zoveelste keer bij de dokter te hebben gezeten om 8 uur 's ochtends en gezegd te hebben wat eraan mankeerde lag ik 2 uur later op de operatietafel omdat ie ook op "ontploffen" stond.
En 3 dagen later liep ik lachend het ziekenhuis uit, de pijn die je van de operatie hebt stelt niks voor in vergelijking met de pijn die de ontsteking je geeft.
En halen ze hem eruit en is ie niet ontstoken is ie iig eruit
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  zondag 14 november 2004 @ 12:46:02 #7
87984 -Dr_Oetker-
ff wachten nog....
pi_23304045
Om te beginnen kun je op 2 manieren appendicitis krijgen: chronisch en acuut.
Over de chronische (wat me dan jouw variant lijkt) weet ik eerlijk gezegd niet zo veel, maar het lijkt me dat deze ook acuut kan worden.
Bij acute appendicitis heb je vaak de volgende symptomen:
Het begint met misselijkheid rond de maagstreek die langzaam afzakt naar rechts onder in de buik. Vervolgens komt een hevige pijn opzetten die je het minste voelt als je een beetje krom en heel stil ligt. Vaak ben je misselijk en krijgt je ontlasting een lichte kleur.
Het drukken op de rechts onder op de buik doet zeer, maar ook drukken op de links onder op de buik doet erg pijn. Bovendien kun je de pijn ook opwekken door langzaam de linkerkant van de buik in te drukken en dan ineens los te laten.
Onderschat een acute appendicitis niet, want het is best een gevaarlijke aandoening. Als hij perforeert ('ontploft') komt de ontsteking in je buikvlies terecht en word je echt heel ziek.
Omdat het bij jou nog niet zo ver is, lijkt me voor nu het beste dat je doet wat de dokter je heeft gezegd en er op let of er geen patroon van een acute appendicitis ontstaat. Mocht het nu nog aanhouden of vertrouw je het niet, ga dan gewoon nog een keer langs je huisarts.
pi_23311517
Blinde darm ontsteking is echt zwaar klote!

Als je geopereert moet worden (en dat lijkt me in jou geval) dan mag je na de operatie niets eten. En dat zo'n 3a4 dagen lang!!

Sterkte iig.
  zondag 14 november 2004 @ 18:53:47 #9
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23312260
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik vond het opvallend dat ik het 2 keer achter elkaar op een vrijdag heb gehad.

Maandag t/m donderdag heb ik stage en neem ik veel te eten mee.
Vrijdag heb ik terugkomdag op school en eet ik niks totdat ik thuiskom rond 4 uur.
Die kramp gevoelens kreeg ik pas nadat ik gegeten had.

Misschien had ik gewoon te lang niks gegeten en kreeg ik die kramp omdat die darm peristaliek te lang stil had gelegen.

Maar dan blijft het vreemd dat ik het alleen rechts had, waar de blinde darm zit.
  zondag 14 november 2004 @ 22:21:06 #10
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23317277
Toen ik klein was was ik een weekend bij mn vader, en toen kreeg ik heel erg buikpijn. Ik werd naar huis gebracht en daar ging het weer. Het volgende weekend gebeurde het zelfde, iedereen boos omdat ik zou psychosomatiseren en niet naar mn pa willen enzo.

Paar dagen later lag ik in het ziekenhuis: op 4 uur na dood aan een acute blindedarmontsteking. Het kan dus zeker wel.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  zondag 14 november 2004 @ 22:27:03 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23317501
Maar had je dan tussendoor ook wel eens pijn?

En is het ook dodelijk dan als je er niet op tijd mee bent?
pi_23317584
Een ontstoken blindedarm kan scheuren, en dan ben je echt het haasje. Stel het niet uit, ga gewoon naar de dokter, die weet precies wat er moet gebeuren.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_23317885
Dat heb ik ook gehad een aantal keer begin dit jaar
liep krom van de pijn was een ontsteking die een aantal keer gewoon niet doorzette
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 14 november 2004 @ 22:42:29 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23317916
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:41 schreef Steve-O het volgende:
Dat heb ik ook gehad een aantal keer begin dit jaar
liep krom van de pijn was een ontsteking die een aantal keer gewoon niet doorzette
Maar je hebt je blinde darm nog steeds dus?
pi_23318009
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar je hebt je blinde darm nog steeds dus?
ja heb er na een keer 3 of geen last meer van gehad
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 14 november 2004 @ 23:06:33 #16
104963 ETA
European Travel Author
pi_23318508
Ik had zelf een paar jaar geleden ook een acute blindedarmontsteking en moest dezelfde dag geopereerd worden. Zo konden door complicaties de blinde darm niet verwijderen. Ik heb toen ongeveer 4 weken in het ziekenhuis gelegen totdat de ontsteking verminderd was. Paar maanden erna is de blinde darm bij mij alsnog verwijderd.

Dus met rust kan de ontsteking wel worden verminderd, maar hij moest er later alsnog uit.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 14 november 2004 @ 23:16:17 #17
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_23318769
Ik herken veel in je verhaal. Heb 2x heel erg last rechts onder in mijn buik gehad.

De laatste keer zei de huisarts dat ik naar het ziekenhuis moest en niks meer mocht eten omdat ik misschien geopereerd zou moeten worden. In het ziekenhuis leek het op een blindedarmontsteking, maar ze wilden het eerst nog even aankijken. Uiteindelijk zakte de pijn af en werd er gezegd dat het een sluimerende blindedarmontsteking kon zijn, maar dat het verder niet erg was. Vond het eigenlijk een vaag verhaal moet ik zeggen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  maandag 15 november 2004 @ 10:53:34 #18
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23324384
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:27 schreef Ixnay het volgende:
Maar had je dan tussendoor ook wel eens pijn?

En is het ook dodelijk dan als je er niet op tijd mee bent?
Ja en ja. Wat je nu hebt is niet acuut maar dat kan het dus wel worden en dan ben je binnen een paar uur doodziek en na nog een paar uur dood. Zolang het niet acuut is kun je er geloof ik niet dood aan gaan, maar het is wel heel vervelend. Ga toch gewoon naar de dokter, misschien zijn er in dit stadium wel pillen voor.
pi_23324414
Kerel, beterschap.
slettebak [@] gmail.com
pi_23325495
Als je echt een blinde darm onsteking hebt val je om de haverklap flauw.
Althans dit was mijn ervaring, tegen de tijd dat ik geopereerd werd had ik buikvliesonsteking, helaas hebben ze me kunnen redden waardoor ik nu elke dag moet werken.
  maandag 15 november 2004 @ 18:37:31 #21
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23334032
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:46 schreef Steve-O het volgende:

[..]

ja heb er na een keer 3 of geen last meer van gehad
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:06 schreef ETA het volgende:
Ik had zelf een paar jaar geleden ook een acute blindedarmontsteking en moest dezelfde dag geopereerd worden. Zo konden door complicaties de blinde darm niet verwijderen. Ik heb toen ongeveer 4 weken in het ziekenhuis gelegen totdat de ontsteking verminderd was. Paar maanden erna is de blinde darm bij mij alsnog verwijderd.

Dus met rust kan de ontsteking wel worden verminderd, maar hij moest er later alsnog uit.
Zat er bij jullie ook zoveel tijdsverschil tussen als bij mij?
  maandag 15 november 2004 @ 18:48:20 #22
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23334265
quote:
Op maandag 15 november 2004 11:54 schreef perezoso het volgende:
Als je echt een blinde darm onsteking hebt val je om de haverklap flauw.
Ik ben geen enkele keer flauw gevallen.
pi_23335609
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:48 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Dat was mijn ervaring, zoals eronder staat.
(quote het dan helemaal of quote het niet)
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:49:21 #24
104963 ETA
European Travel Author
pi_23356965
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]

[..]

Zat er bij jullie ook zoveel tijdsverschil tussen als bij mij?
Zat ongeveer 2 maanden tussen het moment dat ik het ziekenhuis verliet en weer werd geopereerd.

over flauw vallen, niet gebeurd. Wel 1 keer bijna, maar dat kwam omdat ik teveel in spande na de operatie, ik kon nog net mijn bed bereiken voordat het echt helemaal zwart voor de ogen werdt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 20 november 2004 @ 10:43:42 #25
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23442620
Het zou ook een spastische darm kunnen zijn. Weet je toevallig wat je die dag gegeten hebt?
Proud Powerpauper
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:11:23 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23447027
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:43 schreef Nuek het volgende:
Het zou ook een spastische darm kunnen zijn. Weet je toevallig wat je die dag gegeten hebt?
Weinig bijna niks.

Ik denk ook dat het daar aan heeft gelegen.
Maar dan blijft de vraag: waarom alleen rechts en op de plaats waar de blinde darm zit.
pi_23831753
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:48 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Ik wel. Ik had dus afgelopen week een blinde darm ontsteking en viel af en toe flauw van de pijn. Donderdag had ik op mijn werk wat uit de Chinese toko gegeten en ik krijg toen erge pijn in mijn buik en een opgezette buik. Zal wel aan het eten liggen dacht ik dus weinig aandacht aan besteed.

Vervolgens de hele nacht liggen kotsen en wakker gelegen van de pijn....de volgende dag gaan werken, maar na een uurtje weggegaan...onderweg in de auto leek ik af en toe 'out' te gaan van de pijn... m'n ma heeft me naar de huisarts gebracht en daar viel ik dus flauw van de piijn. Daarna naar het ziekenhuis en die concludeerden een appendicitis. Meteen naar het ziekenhuis en die zeiden dat er direct geopereerd moest worden.

Het herstelt absoluut niet uit zichzelf. Opereren is de enige mogelijkheid. Helaas.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')