Hmm misschien handig van mij om te vermelden dat ik alle huidige rekeningen bij de Rabo bank heb lopen.quote:Op zondag 14 november 2004 11:28 schreef komrad het volgende:
je creditcard van je eigen bank is meestel met mastercard gelieerd. Meestla is de standaard limiet iets van 2500 euro, maar ik denk wel dat je dat kan verlagen
quote:Op zondag 14 november 2004 12:23 schreef D-FENS het volgende:
Veni Vidi Visa!
Hier in NL maakt het niet zoveel uit, vergelijk de voorwaarden en de kosten.. , maar als je regelmatig naar het buitenland moet is visa veruit de meest geaccepteerde kaart en zou ik altijd die aanraden. American express card kan agressie oproepen in sommige landen dus zou ik ook niet aanraden.quote:Op zondag 14 november 2004 12:41 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb zowel Visa (ANWB) als Mastercard (Postbank). Maar ik merk dat je met Visa op nét iets meer adressen kunt betalen dan met mastercard, maar dat verschil is niet echt groot.
American Express is ook geen onbekende in de credit-card wereld, maar die heeft in Europa nauwlijks voet aan de grond. Acceptatie hier is minimaal.
quote:Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef nostra het volgende:
Kredietbedrag is nagenoeg altijd minimaal 2.500, maar ik zie het probleem daar niet zo van, je hebt toch wel een beetje zelfdiscipline?
de bewijslast ligt bij degene die het geld heeft afgeboekt. Je kan afgeboekt geld van je creditkcard altijd zo terugvragen. Visa claimed het dan terug bij degene die het afgeboekt heeft. Als die geen waterdicht bewijs kunnen geven dat jij dat betaald hebt dan hebben ze pech.quote:Op zondag 14 november 2004 13:15 schreef hollander172 het volgende:
[..]Discipline genoeg maar als het niet nodig is dan hoeft het wat mij betreft ook niet.
* BloodhoundFromHell stelt zich even doemscenario voor waarbij middels fraude het maximumkrediet wordt afgeboekt, hij niet kan bewijzen dat dit daadwerkelijk fraude is en zich de haren uit zijn kop trekt dat hij het maximum niet lager had afgesteld.
quote:Op zondag 14 november 2004 15:05 schreef LordLynx het volgende:
Visa card van de ANWB misschien iets voor je? Limiet standaard 1150 euro, kosten 15 euro ofzo per jaar, elke maand een acceptgiro om je saldo mee af te lossen of je kunt er geld opstorten. Moet je natuurlijk wel ANWB lid zijn.
Langskomen voor een adreswijziging? Dat is bij 'mijn' Rabo toch echt niet meer zo hoor, ik heb dat gewoon telefonisch gedaan en heb netjes een schriftelijke bevestiging gekregen. Ook mijn verzekeringen (via Rabo) heb ik telefonisch om laten zetten en m'n rechtsbijstandsverzekering heb ik zelfs telefonisch afgesloten.quote:Op zondag 14 november 2004 11:40 schreef komrad het volgende:
ik heb ook een credit card bij de rabobank, maar vind het maar een klote bedrijf. Altijd gezeik en je moet voor een adreswijziging zelfs langskomen
Mastercard wordt in winkels (niet online maar gewoon brick&mortar dus) ook zeker minder geaccepteerd als Visa, dit ook omdat MC meer provisie vraagt dan Visa (4 tegen 2 procent dacht ik). Bij enkele van mijn favoriete winkels accepteerde men opeens geen mastercard meer maar wel nog visa.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Volgens mij is het verschil in gebruik van de Visa en Mastercard niet zo groot.
American Express wordt op veel minder plaatsen geaccepteerd omdat de winkelier daar veel hogere kosten over moet betalen.
1: Qua kosten ontlopen de kaarten elkaar niet zo veel, je betaald een vast bedrag per jaar, meestal rond de 35 Euro, en natuurlijk rente over uitstaande bedragen die je nie tbinnen de maand betaald.quote:Op zondag 14 november 2004 11:27 schreef hollander172 het volgende:
Het moet er toch maar eens van komen, een credit card is best handig!
De vraag is alleen welke? Ik heb op diverse sites rondgeneusd maar kan weinig vinden over de aan de kaart verbonden kosten. Is het beter om een visa/mastercard te nemen of voldoet die van de eigen bank ook?
Natuurlijk hangt het ook af van wat ik ermee wil doen:
-kleine aankopen op internet tot een max van ongeveer 100,-
-laag kredietbedrag (500,- is meer dan zat)
-incidenteel een keer een etentje/uitstapje afrekenen
-maandelijks of direct opgenomen krediet aflossen
Klopt, daarom moet je meestal ook tekenen. Die handtekening wordt dan gebruikt om dat aan te tonen.quote:Op zondag 14 november 2004 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de bewijslast ligt bij degene die het geld heeft afgeboekt. Je kan afgeboekt geld van je creditkcard altijd zo terugvragen. Visa claimed het dan terug bij degene die het afgeboekt heeft. Als die geen waterdicht bewijs kunnen geven dat jij dat betaald hebt dan hebben ze pech.
Mag dat wel?quote:Op zondag 14 november 2004 12:43 schreef Sportguy het volgende:
Bij mastercard kaarten doen sommige winkeliers en bedrijven nogal wat zeikerig en in sommige gevallen durven ze zelf 5% extra te vragen van dat bedrag als je met een mastercard wil betalen.
Is ook niet de bedoeling en ik heb helemaal geen extra krediet nodig. Wil hem vooral hebben omdat veel bedrijven in het buitenland extra kosten voor bankoverschrijvingen berekenen of helemaal geen overschrijving meer accepteren. Sommigen accepteren zelfs alleen nog maar CC.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef DIGGER het volgende:
Zorg dat je nooit rood staat, dwz dat je rente moet gaan betalen, want rood staan bij een CC maatschappij kost vreselijk veel aan rente.
Gebruik een CC dus gewoon puur ter betalingsgemak (Internet, Tolwegen, Restaurant) maar niet om over extra krediet te beschikken.
Helemaal top deze Bijenkorf credit card. Hij wordt uitgegeven door International Card Services die in vergelijking met Interpay een veel betere service heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:26 schreef RubberenRobbie het volgende:
Mag ik nog een suggestie doen?
Afgelopen zomer heeft de Bijenkorf haar eigen winkelpas vervangen voor een nieuwe. Eveneens van Bijenkorf, maar het is nu ook een MasterCard en je kunt hem dus ook buiten de Bijenkorf gebruiken. De jaarbijdrage is 12,50 per jaar en je hebt er een verzekering bij voor aankoop, verlies en diefstal voor 180 dagen (voor de dingen die je met de MC koopt dan).
Bovendien krijg je elke maand aan acceptgiro, waarmee je kan betalen. Je mag altijd het gehele bedrag betalen, maar ook een gedeelte daarvan (minimaal 5% van het openstaande bedrag, met een absoluut minimum van 11,35). De kredietlimiet is dan wel euro 1.751. Betalingen die je betwist kun je uiteraard ook doorgeven.
Tot slot bij elke betaling voor punten, die je dan weer kunt besteden binnen de Bijenkorf. Dinsdag heb ik de Live Aid dvd-box voor noppes gekocht. Al met al was het voldoende reden om de creditcard van de Rabobank de deur uit te doen, om hem te vervangen door deze.
Van die firma heb ik onlangs nog post gehad met een aanbieding voor zowel een VISA als en MC.quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:47 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Helemaal top deze Bijenkorf credit card. Hij wordt uitgegeven door International Card Services die in vergelijking met Interpay een veel betere service heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |