abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 11:27:13 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23302715
Het moet er toch maar eens van komen, een credit card is best handig!

De vraag is alleen welke? Ik heb op diverse sites rondgeneusd maar kan weinig vinden over de aan de kaart verbonden kosten. Is het beter om een visa/mastercard te nemen of voldoet die van de eigen bank ook?

Natuurlijk hangt het ook af van wat ik ermee wil doen:
-kleine aankopen op internet tot een max van ongeveer 100,-
-laag kredietbedrag (500,- is meer dan zat)
-incidenteel een keer een etentje/uitstapje afrekenen
-maandelijks of direct opgenomen krediet aflossen
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23302737
je creditcard van je eigen bank is meestel met mastercard gelieerd. Meestla is de standaard limiet iets van 2500 euro, maar ik denk wel dat je dat kan verlagen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 14 november 2004 @ 11:39:18 #3
17709 hollander172
pi_23302931
quote:
Op zondag 14 november 2004 11:28 schreef komrad het volgende:
je creditcard van je eigen bank is meestel met mastercard gelieerd. Meestla is de standaard limiet iets van 2500 euro, maar ik denk wel dat je dat kan verlagen
Hmm misschien handig van mij om te vermelden dat ik alle huidige rekeningen bij de Rabo bank heb lopen.

Ik heb trouwens even gekeken op de site maar zodra ik ga kijken naar de mogelijkheden voor een credit card kom ik direct in het zakelijke gedeelte. Het wordt mij ook niet echt duidelijk welke mogelijkheden zij bieden voor particulier gebruik.
pi_23302947
ik heb ook een credit card bij de rabobank, maar vind het maar een klote bedrijf. Altijd gezeik en je moet voor een adreswijziging zelfs langskomen
  zondag 14 november 2004 @ 11:40:21 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_23302951
overstappen op het rabo totaalpakket misschien?
daar zit het gebruik van één creditcard per jaar bij in
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_23302990
vind het rabo totaalpakket zelf nogal duur en wil zelf beslissen van welke diensten in gebruik maak
  zondag 14 november 2004 @ 11:44:52 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23303025
Ik heb de PostbankCard, kost geloof ik 12 euro per jaar, ik heb een limiet van 1500 en dat vind ik wel genoeg, ook qua risico enzo. Je kunt elke maand laten afrekenen, maar ook gespreid betalen, met een minimum van 45 euro p.m.
Je betaalt dan natuurlijk wel rente. Het is overigens een Master Card. Ik ben er tevreden over.
pi_23303122
De ING adverteerd steeds met een credit card die een jaar gratis is, maakt niet uit bij welke bank je zit. Misschien is dat wat om het uit te proberen.
  zondag 14 november 2004 @ 11:54:00 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_23303158
VISA is ook standaard het eerste jaar gratis
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 14 november 2004 @ 12:23:12 #10
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_23303660
Veni Vidi Visa!
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_23303824
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:23 schreef D-FENS het volgende:
Veni Vidi Visa!
pi_23303965
Ik heb zowel Visa (ANWB) als Mastercard (Postbank). Maar ik merk dat je met Visa op nét iets meer adressen kunt betalen dan met mastercard, maar dat verschil is niet echt groot.

American Express is ook geen onbekende in de credit-card wereld, maar die heeft in Europa nauwlijks voet aan de grond. Acceptatie hier is minimaal.
Don't hurry, be crappy!
pi_23303983
Kredietbedrag is nagenoeg altijd minimaal 2.500, maar ik zie het probleem daar niet zo van, je hebt toch wel een beetje zelfdiscipline?

Mastercard of VISA: bij VISA moet je altijd een creditcard afsluiten, een debitcard is niet mogelijk. Dat wil zeggen, het is niet mogelijk om verplicht maandelijks alles af te lossen. Nadeel daarvan is dat de kaart per definitie bij het BKR geregistreerd wordt, in tegenstelling tot een Mastercard van je bank, waar je geen kredietregeling bij hoeft af te sluiten.

De acceptatie van Mastercard en VISA zijn nagenoeg gelijk als je niet teveel naar het buitenland gaat. Ik heb 2 keer meegemaakt dat ik op internet niet met mijn MC kon betalen, en 1 keer dat het niet met VISA lukte.

Voor mij geldt dat VISA een voordeel heeft ten opzichte van MC, omdat MC geen terugstortingen toestaat van bookmakers. Maar als je niet wedt, speelt dat verder voor jou geen rol.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_23303996
Bij mastercard kaarten doen sommige winkeliers en bedrijven nogal wat zeikerig en in sommige gevallen durven ze zelf 5% extra te vragen van dat bedrag als je met een mastercard wil betalen.

Visa kan dan daarom iets meer voordelen hebben.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  zondag 14 november 2004 @ 12:58:40 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23304261
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:41 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb zowel Visa (ANWB) als Mastercard (Postbank). Maar ik merk dat je met Visa op nét iets meer adressen kunt betalen dan met mastercard, maar dat verschil is niet echt groot.

American Express is ook geen onbekende in de credit-card wereld, maar die heeft in Europa nauwlijks voet aan de grond. Acceptatie hier is minimaal.
Hier in NL maakt het niet zoveel uit, vergelijk de voorwaarden en de kosten.. , maar als je regelmatig naar het buitenland moet is visa veruit de meest geaccepteerde kaart en zou ik altijd die aanraden. American express card kan agressie oproepen in sommige landen dus zou ik ook niet aanraden.

je kan bij visa ook een positief saldo hebben. Zelf doe ik dat als ik op vakantie ga. Dan hoef je geen grote limit te hebben en kun je niet in de problemen raken. Je krijgt dan zelfs rente. Verder zijn alle aankopen verzekerd en kun je frauduleuze afschrijvingen terughalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23304281
Ik heb gemerkt dat MasterCard ook bijna overal geaccepteerd wordt, vooral in de westerse wereld
  zondag 14 november 2004 @ 13:12:14 #17
17709 hollander172
pi_23304537
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Bijv. bij VISA staat er: "geen transactie- en/of provisiekosten bij betaling met uw Visa Card in het buitenland." En in binnenland dan?

Mastercard verwijst weer door naar de site van de Rabo (of andere banken) en hier kan ik weinig info vinden. Hier staat bijv. dat het maandelijks afgeboekt wordt maar niet of hier rente voor berekent wordt. (eigenlijk wil ik helemaal geen automatische afschrijving maar lekker zelf uitmaken wat ik wanneer betaal.)

Ik denk dat ik morgen maar gewoon even naar de bank ga voor meer info, ik heb overigens al een totaalpakket daar maar dan zonder een CC. Lijkt me aantrekkelijk deze uit te breiden met een CC i.p.v. bijv. een VISA erbij te nemen?

Ik heb echter al een keer gezeur gehad in het buitenland met een geleende MC, nou is het niet direct de bedoeling een MC mee te nemen op vakantie maar als een VISA wel klakkeloos overal geaccepteerd wordt vind ik het niet erg hier iets meer voor kwijt te zijn. (we hebben het als ik het goed gelezen heb maar over een paar euro per kwartaal.)
  zondag 14 november 2004 @ 13:15:51 #18
17709 hollander172
pi_23304612
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef nostra het volgende:
Kredietbedrag is nagenoeg altijd minimaal 2.500, maar ik zie het probleem daar niet zo van, je hebt toch wel een beetje zelfdiscipline?
Discipline genoeg maar als het niet nodig is dan hoeft het wat mij betreft ook niet.

* hollander172 stelt zich even doemscenario voor waarbij middels fraude het maximumkrediet wordt afgeboekt, hij niet kan bewijzen dat dit daadwerkelijk fraude is en zich de haren uit zijn kop trekt dat hij het maximum niet lager had afgesteld.
pi_23305095
Mastercard, is geen transactiekosten behalve als je gaat pinnen met je creditcard
  zondag 14 november 2004 @ 13:58:05 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23305453
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:15 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Discipline genoeg maar als het niet nodig is dan hoeft het wat mij betreft ook niet.

* BloodhoundFromHell stelt zich even doemscenario voor waarbij middels fraude het maximumkrediet wordt afgeboekt, hij niet kan bewijzen dat dit daadwerkelijk fraude is en zich de haren uit zijn kop trekt dat hij het maximum niet lager had afgesteld.
de bewijslast ligt bij degene die het geld heeft afgeboekt. Je kan afgeboekt geld van je creditkcard altijd zo terugvragen. Visa claimed het dan terug bij degene die het afgeboekt heeft. Als die geen waterdicht bewijs kunnen geven dat jij dat betaald hebt dan hebben ze pech.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23306988
Visa card van de ANWB misschien iets voor je? Limiet standaard 1150 euro, kosten 15 euro ofzo per jaar, elke maand een acceptgiro om je saldo mee af te lossen of je kunt er geld opstorten. Moet je natuurlijk wel ANWB lid zijn.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 14 november 2004 @ 15:21:36 #22
17709 hollander172
pi_23307315
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:05 schreef LordLynx het volgende:
Visa card van de ANWB misschien iets voor je? Limiet standaard 1150 euro, kosten 15 euro ofzo per jaar, elke maand een acceptgiro om je saldo mee af te lossen of je kunt er geld opstorten. Moet je natuurlijk wel ANWB lid zijn.
Dat is zeker een reeele oplossing.

Ben dan wel geen lid van de ANWB maar was het al wel van plan te worden nadat ik een motor erbij heb aangeschaft. Dan gaat het de VISA worden denk ik. Goedkoper ook die 15,- dan als ik een MC bij mijn eigen bank er bij neem.
  zondag 14 november 2004 @ 15:32:26 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23307575
ANWB/Visa kaart is super, heb ik hier al zo lang als ik het me kan herinneren.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:42:18 #24
67489 Dudette
yeah right...
pi_23347830
INGcard: op dit moment 1 jaar gratis + gratis MP3 speler, aankopen 200 dagen verzekerd, maar 1% rente als je gespreid terug betaalt, altijd actueel over zicht via een persoonlijke paginaa via inet, enz enz. Enneh, check ff dit linkje https://www.ingcard.nl/advancompare.do
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_23347969
Is er geen vergelijkend onderzoek van bv de consumentenbond over CC?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')