Niets meer en niets minder. Men wil niet zien dat men zelf onderdeel van het probleem is.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:20 schreef Monidique het volgende:
Een reden waarom zoveel dingen afgeschoven worden op het zogenaamde failliet van de multiculturele samenleving, wat dat ook moge zijn, is het kunnen wegduwen van negatieve gebeurtenissen. Een overval, bijvoorbeeld, is niet fijn en het is voor een samenleving niet fijn dat het gebeurt, het is zelfs onderdeel van die samenleving. Nu, door te stellen dat het niet aan de samenleving ligt, maar aan andere culturen, en dus de multiculturele samenleving, kan men rustig slapen: onze samenleving is perfect, het zijn alleen anderen die het verzieken. Een soortement struisvogelgedrag dus.
Dat het nu harstikke hip is om alles (zoals Monidique hierboven ook al zegt) af te schuiven op de multiculturele samenleving betekent niet dat dit hier niet op een net zo natuurlijke wijze kan gaan als iedereen eens zou leren z'n hersenen te gebruiken in plaats van de onderbuikgevoelens.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is op natuurlijke wijze gegaan (of door een ander volk in de pan te hakken, kijk naar armenie). Complete volksstammen verplaatsen met politiek beleid leidt tot onvoorziene omstandigheden.
Je hebt hier, vind ik, wel een soort van punt, maar een 'nieuwe invloed' is nog iets heel anders dan een 'multiculturele samenleving'.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:18 schreef Gallo het volgende:
Een cultuur sterft uit bij uitsluiting van nieuwe invloeden, voorbeelden genoeg.
De wil moet er zijn om samen te leven, ze noodgedwongen bij elkaar zetten in een klein landje is natuurlijk vragen om problemen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat het nu harstikke hip is om alles (zoals Monidique hierboven ook al zegt) af te schuiven op de multiculturele samenleving betekent niet dat dit hier niet op een net zo natuurlijke wijze kan gaan als iedereen eens zou leren z'n hersenen te gebruiken in plaats van de onderbuikgevoelens.
Het is alleen vragen om problemen bij de mensen die te dom zijn om verder te kijken dan hun neus lang is. Een soort inteelt zeg maar.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De wil moet er zijn om samen te leven, ze noodgedwongen bij elkaar zetten in een klein landje is natuurlijk vragen om problemen.
Uiteindelijk zullen niet-westerse immigranten gewoon opgaan in de onze, en nemen wij ook onderdelen of eigenschappen over. Zo is het altijd gegaan, en zo zal het nu ook gaan. Een samenleving die dwangmatig vasthoudt aan vastgestelde culturele waarden is gedoemd zwakker te worden en uiteindelijk te verdwijnen. In onze huidige mondiale samenleving Nederland geen eiland meer, en dat zal het ook nooit meer worden.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt hier, vind ik, wel een soort van punt, maar een 'nieuwe invloed' is nog iets heel anders dan een 'multiculturele samenleving'.
Het probleem is dat de meeste mensen dom zijn, anders heette elite niet elite.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:26 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het is alleen vragen om problemen bij de mensen die te dom zijn om verder te kijken dan hun neus lang is. Een soort inteelt zeg maar.
Lekker is dat :').quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:23 schreef Gallo het volgende:
Niets meer en niets minder. Men wil niet zien dat men zelf onderdeel van het probleem is.
De meeste mensen zijn niet dom. De meeste zijn echter wel onverschillig en lopen achter de persoon aan die op dat moment de eenvoudigste oplossing biedt zonder zelf na te hoeven denken. Op dit moment is het in om zo ongeveer iedere allochtoon van terroristische aandragen te beschuldigen. Over een tijd is het hopelijk weer wat anders. Gelukkig heeft de geschiedenis geleerd dat ook dit soort zaken golfbewegingen zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het probleem is dat de meeste mensen dom zijn, anders heette elite niet elite.
Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord "allochtoon". Het gaat hier om moslimfundamentalisten, Maartje van Weegen maakte net al dezelfde generaliserende opmerking. Lijkt wel of men bij NOVA allochtonen wil mobiliseren, terwijl het toch alleen om de moslimfundi's gaat die nu de onrust veroorzaken.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:29 schreef Maerycke het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn niet dom. De meeste zijn echter wel onverschillig en lopen achter de persoon aan die op dat moment de eenvoudigste oplossing biedt zonder zelf na te hoeven denken. Op dit moment is het in om zo ongeveer iedere allochtoon van terroristische aandragen te beschuldigen. Over een tijd is het hopelijk weer wat anders. Gelukkig heeft de geschiedenis geleerd dat ook dit soort zaken golfbewegingen zijn.
Nee, hoe de samenleving is, al eeuwen. We bedekken onze eigen hufterigheid door naar anderen te wijzen. We projecteren onze eigen misstanden op een deel van de bevolking. De gehele Nederlandse samenleving is er 1 van emotieloze egoïsterij, maar anderen zijn het probleem natuurlijk. We hebben een gezamelijk probleem. We spreken onze afschuw uit als een moslim het recht in eigen hand neemt, een winkelier kan op steun rekenen. We mogen moslims toch gewoon schofferen ? Als het ze niet bevalt rotten ze maar op. Zwervers en junks kunnen we missen als kiespijn, het liefst geven we ze een spuitje. Een Marokkaan die een zwerver doodmept moet het land uit, dat zijn onze normen en waarden niet. Homo's worden dagelijks belachelijk gemaakt en niet voor vol aangezien, smerige nichten die dansen op een boot in de gracht. Homo's zijn de grootste vrienden en verdienen respect als een Imam wat over homo's zegt. Nederland is vooral hypocriet.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lekker is dat.
Je zadelt het volk ongevraagd op met jouw idee van hoe een samenleving zou moeten zijn,
Shut up, Aaah... je hebt zeker weer gezopen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord "allochtoon". Het gaat hier om moslimfundamentalisten, Maartje van Weegen maakte net al dezelfde generaliserende opmerking. Lijkt wel of men bij NOVA allochtonen wil mobiliseren, terwijl het toch alleen om de moslimfundi's gaat die nu de onrust veroorzaken.![]()
Euh de meeste mensen zijn echt best wel 'dom' hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:29 schreef Maerycke het volgende:
De meeste mensen zijn niet dom.
Maartje, je weet toch.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:36 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Shut up, Aaah... je hebt zeker weer gezopen.
Hangt van de definities van dom af... ik noem het eerder onverschillig en ongeinteresseerd. Maar daar gaat dit topic niet overquote:Op zaterdag 13 november 2004 23:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Euh de meeste mensen zijn echt best wel 'dom' hoor.
Wat moet ik in godsnaam nou met zo'n verhaalquote:Op zaterdag 13 november 2004 23:36 schreef Gallo het volgende:
Nee, hoe de samenleving is, al eeuwen. We bedekken onze eigen hufterigheid door naar anderen te wijzen. We projecteren onze eigen misstanden op een deel van de bevolking. De gehele Nederlandse samenleving is er 1 van emotieloze egoïsterij, maar anderen zijn het probleem natuurlijk. We hebben een gezamelijk probleem. We spreken onze afschuw uit als een moslim het recht in eigen hand neemt, een winkelier kan op steun rekenen. We mogen moslims toch gewoon schofferen ? Als het ze niet bevalt rotten ze maar op. Zwervers en junks kunnen we missen als kiespijn, het liefst geven we ze een spuitje. Een Marokkaan die een zwerver doodmept moet het land uit, dat zijn onze normen en waarden niet. Homo's worden dagelijks belachelijk gemaakt en niet voor vol aangezien, smerige nichten die dansen op een boot in de gracht. Homo's zijn de grootste vrienden en verdienen respect als een Imam wat over homo's zegt. Nederland is vooral hypocriet.
Sja, het is misschien wat confronterend..quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam nou met zo'n verhaal.
Nouja, ik weet in elk geval weer waarom ik jou de Ad Melkert Trofee heb toebedeeld
Het is een stukje fatsoen en respect wat hij duidelijk probeert te maken. (Correct me if I'm wrong overigens). Maar de individualisering van de Nederlander is inmiddels zo ver gevorderd dat het hem een rotzorg zal zijn wat een ander wordt aangedaan door zijn uitingen en/of daden.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam nou met zo'n verhaal.
Nouja, ik weet in elk geval weer waarom ik jou de Ad Melkert Trofee heb toebedeeld
Nee, sorry, niet confronterend, maar ik vind het echt veel te zwart-wit. Als ik erop zou moeten reageren, zou ik op elke bewering die je schrijft een heel verhaal moeten schrijven als onderbouwing waarom je ongelijk hebt.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:42 schreef Gallo het volgende:
Sja, het is misschien wat confronterend..
Je moet het niet lezen als een generaliserende opsomming van hoe de Nederlander inelkaar zit, Het gaat over de algemene tendens die in Nederland heerst. Verhuftering, verharding en egoïsme.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, sorry, niet confronterend, maar ik vind het echt veel te zwart-wit. Als ik erop zou moeten reageren, zou ik op elke bewering die je schrijft een heel verhaal moeten schrijven als onderbouwing waarom je ongelijk hebt.
Volgens mij heb je het uitstekend begrepenquote:Op zaterdag 13 november 2004 23:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als ik het goed begrijp moeten we dus Marokkanen die zwervers kapotmeppen en Imams die homo's verketteren eigenlijk met open armen ontvangen en toejuichen? Tja, ben ik toch liever hypocriet.
Ja, dus? Dat doet geen enkele afbreuk aan mijn eerdere reactie.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:56 schreef Gallo het volgende:
Je moet het niet lezen als een generaliserende opsomming van hoe de Nederlander inelkaar zit, Het gaat over de algemene tendens die in Nederland heerst. Verhuftering, verharding en egoïsme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |