Mee eens. Ik zelf zie het ook meer als een waanidee van rijke blanke types zoals Rosenmullerquote:Op zaterdag 13 november 2004 20:34 schreef Lemmeb het volgende:
De enige reden waarom deze links-liberale, hippe, hoog-opgeleide mensen denken dat de multicultuur goed voor Nederland is, is omdat deze mensen vrijwel nooit met deze multicultuur te maken hebben gehad. Dat verandert meteen als ze zelf in de Schilderswijk gaan wonen, dan verandert menig links-liberaal, hip, hoog-opgeleid typ in een halve neo-nazi. Ik heb dat vaak genoeg zien gebeuren met van die door (ex) hippie-ouders opgevoede studentjes.
Exact.quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:41 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zelf zie het ook meer als een waanidee van rijke blanke types zoals Rosenmöller
het blanke ras kent een diversiteit aan culturen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:04 schreef Vampier het volgende:
uitroeing van het blanke ras
In elk land waar dit écht bestaat gaat het zonder problemen goed. Op Mauritius, bijvoorbeeld, bestaat al honderden jaren een multiculturele samenleving. Met overal hindoe tempels, moskeen en kerken. Ethnische spanningen heb je daar niet, evenmin als godsdienstig geweld.quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:29 schreef Kogando het volgende:
Multiculturaliteit heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur. In elk land waar dat bestaat heb je gedonder.
Lekkere vergelijking, een tropisch eiland waar elke dag weer een dag feestdag isquote:Op zaterdag 13 november 2004 21:12 schreef Croga het volgende:
Op Mauritius, bijvoorbeeld, bestaat al honderden jaren een multiculturele samenleving. Met overal hindoe tempels, moskeen en kerken. Ethnische spanningen heb je daar niet, evenmin als godsdienstig geweld.
Het zijn anders de linkse "realisten" die middels een overheid invloed uit willen oefenen op die multi-cultuur.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:31 schreef Gallo het volgende:
De multi-cultuur is geen keuze maar een feit, al eeuwen. Misschien moeten de rechtse realisten dat eens gaan inzien.
Leg eens uit ?quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het zijn anders de linkse "realisten" die middels een overheid invloed uit willen oefenen op die multi-cultuur.![]()
Links = overheidsinvloed, rechts = recht in eigen hand. Althans, als je het allemaal graag zo zwart/wit ziet. Uiterst links, ook wel extreem-links, zou het liefst alles bij De Staat willen leggen en de mensen onderdaan willen maken van de grote Leer.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:35 schreef Gallo het volgende:
[..]
Leg eens uit ?
Ik anders weinig 'linksen' tegen de multi-cultuur pleiten, vandaar dat ik het aan rechts toeschrijf. Ik zie het trouwens niet zwart-wit, maar mensen die wat tegen moslims hebben (want daar hebben we het natuurlijk over) zien zichzelf graag als rechts. Dat het er geen hol mee te maken heeft is mij ook wel duidelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Links = overheidsinvloed, rechts = recht in eigen hand. Althans, als je het allemaal graag zo zwart/wit ziet. Uiterst links, ook wel extreem-links, zou het liefst alles bij De Staat willen leggen en de mensen onderdaan willen maken van de grote Leer.
Nee, het onderwerp is multi-culti, waarbij er vast ook wel een moslim bedoeld zal worden. Niet alles op moslims betrekken. Nee, ze zijn niet het middelpunt van de wereld. Linksen willen dat alles door de overheid wordt geregeld, dat leidt uiteindelijk natuurlijk tot vrijheidbeperking van het individu. Dat wijzen met het vingertje naar rechts is zo typisch.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:40 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik anders weinig 'linksen' tegen de multi-cultuur pleiten, vandaar dat ik het aan rechts toeschrijf. Ik zie het trouwens niet zwart-wit, maar mensen die wat tegen moslims hebben (want daar hebben we het natuurlijk over) zien zichzelf graag als rechts. Dat het er geen hol mee te maken heeft is mij ook wel duidelijk.
Je hebt wel een punt, maar vooral een theoretisch. Met 'de multicultuur' bedoelt men in Nederland in het algemeen het vreedzaam en gezellig met ellkaar samenleven van verschillende culturen. Daarvan is in Nederland op veel te veel plaatsen absoluut geen sprake. Je spreekt hier eerder van een aantal langs elkaar heen levende 'mono-culturen'.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:31 schreef Gallo het volgende:
De multi-cultuur is geen keuze maar een feit, al eeuwen. Misschien moeten de rechtse realisten dat eens gaan inzien.
Een 'samenleving' impliceert toch echt dat men samen leeft en niet langs elkaar heen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 22:39 schreef Sidekick het volgende:
De multiculturele samenleving is geen keuze, maar een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |