quote:langeleden
Haha. Ja je moet snel lezen in die korte tijd.quote:Op zaterdag 13 november 2004 17:32 schreef Jane het volgende:
Ik probeer het nu steeds zo snel te doen dat ik stomme fouten ga maken.
[..]![]()
Gij vindt desgelijks dat wij den naamvalsverbuiging der lidwoorden hadden moeten behouden?quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Idd.
Daarom gaat 'groter als' ook ooit wel goed gerekend worden, als maar genoeg mensen het blijven gebruiken. Dan is het gewoon de norm geworden.![]()
Hmmm, nee. Het was slechts een constatering.quote:Op zaterdag 13 november 2004 17:47 schreef Toet het volgende:
[..]
Gij vindt desgelijks dat wij den naamvalsverbuiging der lidwoorden hadden moeten behouden?
Ik hoorde zoiets ook in een liedje van het Kinder-Songfestival.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat 'groter als' me niet nog steeds pijnlijk in de oren klinkt.
Naamvallen, ook eng.quote:Op zaterdag 13 november 2004 17:47 schreef Toet het volgende:
[..]
Gij vindt desgelijks dat wij den naamvalsverbuiging der lidwoorden hadden moeten behouden?
Doe maar - Liever als liefquote:Jij past beter bij, beter bij, beter bij, beter bij mij
Want ik ben liever als, liever als, liever als, liever als hem
Beter bij, beter bij, beter bij, beter bij mij
Want ik ben liever als, liever als, lief, veel liever als hem
Hahahaquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:10 schreef ranja het volgende:
Klinkt toch nergens naar
[..]
Doe maar - Liever als lief
Ik kwam in de 3 spelletjes die ik speelde niet verder dan 636.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:16 schreef Jane het volgende:
872, mijn hoogste score tot nu toe.
-edit- 875 nu
-edit- 883
Ik heb er iets meer dan 3 gedaan.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik kwam in de 3 spelletjes die ik speelde niet verder dan 636.
Die hele tussen-n heeft in veel gevallen sowieso geen enkele reden om er te staan. En inderdaad, een écht logisch systeem hebben ze er ook niet van gemaakt. Ik dacht dat spellingshervormingen bestonden om de schrijftaal beter te laten aansluiten bij de hedendaagse spreektaal. Dit komt er meestal op neer dat men letters of lettercombinaties verandert of weghaalt. Waarom dan uit het niets letters toevoegenquote:Op zaterdag 13 november 2004 19:08 schreef Jane het volgende:
Toch is die regel niet de lastigste of 'vreemdste' in mijn optiek. Ik vind die stomme uitzonderingsregels van de tussen-n veel erger.
Ja, zoals de apetrotsregel, de paardebloemregel, de zonneschijnregel en de ruggespraakregel.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:08 schreef Jane het volgende:
Toch is die regel niet de lastigste of 'vreemdste' in mijn optiek. Ik vind die stomme uitzonderingsregels van de tussen-n veel erger.
Uiteraard, stam + t, Jane.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:27 schreef Jane het volgende:
Ok, wie wil me even uitsluitsel geven over 'relaxed'?
Als bijvoegelijk naamwoord (en ik neem aan ook als bijwoord) is het dus 'relaxed', als in: "Deze muziek is erg relaxed".
Maar het werkwoord 'relaxen' bestaat natuurlijk ook. Als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat mijn buurman zich aan het ontspannen is in de tuin, dan is het toch: "Mijn buurman relaxt in de tuin"?
quote:En wat is het voltooid deelwoord van 'relaxen'? Gerelaxt?
http://www.onzetaal.nl/advies/relaxed.htmlquote:Op zaterdag 13 november 2004 19:27 schreef Jane het volgende:
Ok, wie wil me even uitsluitsel geven over 'relaxed'?
Als bijvoegelijk naamwoord (en ik neem aan ook als bijwoord) is het dus 'relaxed', als in: "Deze muziek is erg relaxed".
Maar het werkwoord 'relaxen' bestaat natuurlijk ook. Als ik dan bijvoorbeeld wil zeggen dat mijn buurman zich aan het ontspannen is in de tuin, dan is het toch: "Mijn buurman relaxt in de tuin"?
En wat is het voltooid deelwoord van 'relaxen'? Gerelaxt?
Op die site van die quiz had iemand er al iets over gezegd. Dat sommige woorden wel goed zijn, maar blijkbaar niet die zijn die de 'jury' zoekt.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:33 schreef Jane het volgende:
Ah, bedankt!
Het is dus idd een beetje vreemde uitzondering. Maar toch, 'relaxt' wordt fout gerekend in de Dictee-quiz, terwijl het woord dus wel degelijk bestaat als 3e persoon enkelvoud van het ww 'relaxen'.
Help me even, Arcee.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zoals de apetrotsregel, de paardebloemregel, de zonneschijnregel en de ruggespraakregel.
Pfff.... gedeletet ??quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:38 schreef Arcee het volgende:
Altijd leuk: wat is het voltooid deelwoord van deleten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |