abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 12:59:19 #101
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_23917270
Ik heb wat moeite met vraag 11:
Een vrouw krijgt testosteron toegediend Zij zal:
a) Agressief gedrag gaan vertonen.
b) Dominant gedrag gaan vertonen.
c) Meer geneigd zijn om risico's te nemen.

want op deze site, http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showmed&id=773 ,zeggen ze dat kuikentjes die testosteron toegedient krijgen, een rangorde opstellen, dus dominant gedrag gaan vertonen. Ik zou daarom zeggen dat dat ook bij vrouwen zo is, maar nou staat eronder dat vrouwen die gedragsverschijnselen helemaal niet vertonen...

Verder kan ik op google niks anders vinden wat overeen zou moeten komen met één van de drie antwoorden...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_23965623
Vraag 15: 1/2!

Je begint met een witte bal, dan doe je er een onbekende bal bij, dan haal je de witte bal weg.

Oftewel: je hebt alleen nog de onbekende bal over. En deze is 50% zeker rood / 50% zeker wit.
If you're not wiping out, you're not pushing your limits
pi_23965845
Vraag 1: Wordt lager. De massa wordt groter.
www.howstuffworks.com

Vraag 2: Verhullen te gaan liegen. Is een standaard-beweging, zicht afwenden.

Vraag 3: Het water wordt kouder.
Het water zal gaan verdampen omdat het onder een lagere druk komt te staan. Dit verdampen betekend effectief energie onttrekken aan het water, dus een temperatuurdaling

Vraag 4: Haalt de finish niet
Hij wordt niet gekoeld, dus lichaamstemperatuur zal te hoog oplopen. Op een kleine afstand geen bezwaar, maar over grote afstand wordt hij gewoon té warm.

Vraag 5: Blijft gelijk, en daalt zodra de spons begint te zinken
Tijdens drijven: Archimedes
Tijdens zinken: Spons neemt waarschijnlijk nog wel wat water op en laat wat luchtbellen gaan.

Vraag 6: Patroonherkenning
internetmailing van half jaar geleden, kon hier helaas niets meer over terug vinden

Vraag 7: Er zijn altijd meer lijnen dan hoekpunten, dus je hebt er sowieso meer nodig dan je al had.

Vraag 8:Vlakken wisselen
Oude demonstratieproef, was trucje dat in jaren 60 werd gebruikt bij sommige shows

Vraag 9: Pus onder huid.
Ben link kwijtgeraakt, maar was manier van afrikaanse stam enkele eeuwen geleden. Andere vormen heb ik pas later vermelding van kunnen krijgen

Vraag 10: Voorwiel
Buitenbocht

Vraag 11: Geen idee

Vraag 12: Zeepresten
was dat niet vorig jaar zelfde verhaal met bierglas van plastic?

Vraag 13: Vrije radicalen worden weggevangen
Ben precieze terminologie kwijt, maar er zat in ieder geval een stof in die een reactie kon opwekken met enkele afvalstoffen. Verhoogt in ieder geval niet de bloeddruk, en verhaal van vetten is volgens mij afhankelijk van het merk. Bittere smaak is wordt veroorzaakt door flavonoiden, niet door vetten.

Vraag 14: Voor uitzicht
Een oog werkt nu eenmaal niet zo snel, en ogen zijn naar zijkant gericht, dus moet tijdelijk stilstaan wil duif iets kunnen zien

Vraag 15: Zie vorige post
pi_23967403
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef XD5 het volgende:
Vraag 4: Haalt de finish niet
Hij wordt niet gekoeld, dus lichaamstemperatuur zal te hoog oplopen. Op een kleine afstand geen bezwaar, maar over grote afstand wordt hij gewoon té warm.
Waarom wordt hij niet gekoeld? Hij wordt gekoeld tot 37 graden Celcius en dat is precies de lichaamstemperatuur dus in principe zou er niets aan de hand hoeven zijn. Het enige waar ik over twijfel is dat de koeling niet volstrekt efficient is daar niet elke lichaamscel in contact staat met het water.
quote:
Vraag 13: Vrije radicalen worden weggevangen
Ben precieze terminologie kwijt, maar er zat in ieder geval een stof in die een reactie kon opwekken met enkele afvalstoffen.
Ja inderdaad, flavonoiden zijn anti-oxidanten. Er zijn theorieën die zeggen dat ouderdom mede veroorzaakt wordt door vrije radicalen. Anti-oxidanten zijn stoffen die deze vrije radicalen wegvangen. Ooit is er een onderzoek geweest waarbij muizen dagelijks een enorme dosis anti-oxidanten toegedient kregen, de muizen werden bijna 2 keer zo oud als de controlegroep.

[ Bericht 18% gewijzigd door Steijn op 14-12-2004 14:46:07 ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:03:31 #105
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_23970275
quote:
Vraag 2: Verhullen te gaan liegen. Is een standaard-beweging, zicht afwenden.
Als dat echt zo is, waar omzijn er dan nog leugendetectoren enzo. Volgens mij is het C "beter concentreren"
quote:
Vraag 6: Patroonherkenning
internetmailing van half jaar geleden, kon hier helaas niets meer over terug vinden
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy antwoord A, patronen blijven herkenbaar
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_23992652
1 - A Omdat de trilling ook door het water gaat.
2 - C Omdat ze dan minder snel afgeleid worden.
3 - ???
4 - B antwoord geeft de uitleg al
5 - B Want het opgenomen water verzwaard de spons en duwt dus het waterpeil omhoog
6 - C Geeft inzicht in de zin
7 - B 2 hoeken 1 lijn dus 60 / 2 = 30
8 - ???
9 - B Alleen was het een melkmeisje die aan de uiers had gezeten en daarna niet meer ziek werdt. Op deze manier kwam Edward Jenner erachter hoe vaccinatie te maken tegen pokken. (Vandaag toets ANW gehad )
10 - A Het achterwiel staat stil tijdens de bocht. (beetje vage vraag ligt er nl aan wat je als scherpe bocht ziet)
11 - A Mensen worden er agressief van.
12 - ???
13 -
14
15 - B De snelheid van de bal wordt bijna opgeheven door de zuigkracht van de trein
16 - B Weet het niet zeker. Tussen de rode of witte bal zit al 50 procent kans dus dat is m niet.
pi_24000708
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:39 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom wordt hij niet gekoeld? Hij wordt gekoeld tot 37 graden Celcius en dat is precies de lichaamstemperatuur dus in principe zou er niets aan de hand hoeven zijn. Het enige waar ik over twijfel is dat de koeling niet volstrekt efficient is daar niet elke lichaamscel in contact staat met het water.
Hoeveel warmte denk je dat een zwemmer genereert? Die moet allemaal afgevoerd worden. Weet je hoe langzaam de warmteafgifte gaat als het water 37 graden is? Die is er dan nauwelijks. En als je je bedenkt dat je je bij een graad of 40 al behoorlijk beroerd voelt, ik geloof dat het boven de 42 al fataal kan worden. 6 km he, da's geen klein stukje!
pi_24002051
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:43 schreef Toubab het volgende:
Hoeveel warmte denk je dat een zwemmer genereert? Die moet allemaal afgevoerd worden. Weet je hoe langzaam de warmteafgifte gaat als het water 37 graden is? Die is er dan nauwelijks.
Water kan 4200 Joule per kilo per graad opwarming afvoeren, koeling tot 37 graden is dus wel mogelijk aangezien het de hoeveelheid warmte die vrijkomt in geen verhouding staat tot de hoeveelheid water die beschikbaar is. Toch wil ik voor C gaan omdat het lichaam geen perfecte warmtegeleider is, de kerntemperatuur wordt dus te hoog. Het komt dus door beperkingen van het lichaam, niet doordat het water 37 graden is.
pi_24182858
Vanavond op televisie:

Ned.3: 22.20-0.05
sig verwijderd door FA
pi_24199528
Ik had 3 fouten; de pokkenvraag, de testosteronvraag en de wippende duiven. Viel erg mee.
  zaterdag 25 december 2004 @ 14:29:46 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24200927
Hoe kan je de testosteronvraag nou fout hebben?

ik had er overigens 4: pokken, duiven, zachte plastic en de kansvraag (domme rekenfout )
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_24201226
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 14:29 schreef ATuin-hek het volgende:
Hoe kan je de testosteronvraag nou fout hebben?
Verkeerd gegokt, alle antwoorden leken me wel plausibel.

Edit: Oh, ik zie net bij NWO dat alle antwoorden goed zijn, nou, da's dan helemaal mooi. Op teletekst stond dat alleen C goed was, ik had daar gekeken aangezien ik de quiz gedeeltelijk gemist heb.
pi_24201471
En toch heerlijk dat er meteen een aantal fouten / dubieuze punten staan in de uitleg...

2: Zover ik weet, is het toch één van de eerste punten waarop je leugenaars kunt betrappen, nl. het mijden van oogcontact. Voor concentratie zal het inderdaad ook goed werken, maar een leugenaar betrappen met deze tactiek werkt net zo goed.

3: Antwoord klopt, uitleg niet. Het is natuurlijk geweldig leuk dat de lucht adiabatisch af kan koelen, maar de vraag was: Wat gebeurd er met de watertemperatuur. Deze zal dalen door verdamping aan het oppervlak, die onder lage druk beter zal verlopen.

De rest van de antwoorden / verklaringen kan ik me goed in vinden.

Alleen wel jammer dat bij de online-versie die gisteren te spelen was, er een aantal goede antwoorden fout werden gerekend en vice versa.
pi_24201884
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:08 schreef XD5 het volgende:
3: Antwoord klopt, uitleg niet. Het is natuurlijk geweldig leuk dat de lucht adiabatisch af kan koelen, maar de vraag was: Wat gebeurd er met de watertemperatuur. Deze zal dalen door verdamping aan het oppervlak, die onder lage druk beter zal verlopen.
Water zet ook uit als het onder minder druk komt te staan.
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:26:39 #115
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_24204754
Ook 4 fout...

Pokken, Duif, Plastic beker en Televisie vraag....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')