abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1624742
Mensen in de war brengen

[edit] ok [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Neurocrates op 13-09-2001 02:00]

pi_1624745
Jaja, had het al veranderd...

[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 13-09-2001 01:59]

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  donderdag 13 september 2001 @ 01:58:49 #78
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1624747
Juist, bekijk de zaken van alle kanten, zie het objectief in perspectief (jaja pleonasme is het woord waar je naar zocht).

Maar goed, punt is dus liever geen oorlog, maar daden die doen voorkomen dat dit ooit nog gebeurd. Praten, extreme-groeperingen "elimineren" (niet perse executie mensen, maar uitschakelen), kijken naar de werkelijke problemen etc. Want anders zullen de problemen ook nooit verdwijnen.

Oorlog is niet de manier, hoezeer een wraakactie ook rechtvaardig en begrijpelijk is.

Jij slaat mij, dan moet ik jou terugslaan? Oosterse vechtkunsten waren veelal gebaseerd op verdediging. En met een goed ontwikkelde verdediging win je elke strijd en kost je ook nog minder energie.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  donderdag 13 september 2001 @ 07:34:19 #79
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1624942
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:23 schreef Loedertje het volgende:
Kan iemand mij hier eens uitleggen waarom strax een heel land slachtoffer gaat worden van wraakacties terwijl er maar een zeer kleine groep verantwoordelijk is voor hetgeen wat er gebeurde in Amerika?
Misschien kan je dat ook vragen aan de duizenden slachtoffers in de VS? Terwijl die allen voor geen moer verantwoordelijk waren voor het buitenlandse beleid van de VS?
Osama Bin Laden is een varken
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2001 @ 01:00:02 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1632504
quote:
Op donderdag 13 september 2001 07:34 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Misschien kan je dat ook vragen aan de duizenden slachtoffers in de VS? Terwijl die allen voor geen moer verantwoordelijk waren voor het buitenlandse beleid van de VS?

En denk je dat die mensen , indien mogelijk, allemaal zouden willen dat er werderom onschuldige burgers gedood zouden worden?

Ik denk van niet..

Gelukkig heeft Nederland ook twijfels bij het inzetten van geweld/wraakacties.

quote:
DEN HAAG (ANP) - Bij de aanslagen in de Verenigde Staten zijn zeer waarschijnlijk ook Nederlanders omgekomen. Dat zei minister Van Aartsen (Buitenlandse Zaken) donderdag in een debat met de Tweede Kamer over de aanslagen dinsdag in New York en Washington.
,,We moeten ernstig rekening houden met Nederlandse slachtoffers'', zei Van Aartsen. Een schatting is volgens hem door de crisis in New York niet te geven. Dat komt door de chaotische situatie in New York en doordat ziekenhuizen onvoldoende informatie kunnen geven.

Volgens Van Aartsen en De Grave is de NAVO-verklaring van woensdag een uiting van solidariteit naar de Amerikanen maar houdt zij geen blanco cheque in voor militair optreden. ,,Dit zuigt ons niet in een proces waar de regering niet niet in gezogen wil worden,'' zei Van Aartsen. Maar, zo voegde De Grave daar aan toe, dit is niet alleen verbaal, ,,het is solidariteit met inhoud. In slechte tijden leer je je vrienden kennen''.

Geen dwang

Nederland kan niet gedwongen worden mee te doen aan militaire acties als de regering dat niet wil. Over acties onder NAVO-paraplu moeten alle negentien lidstaten het eens zijn. De Amerikanen hebben volgens het VN-handvest wel het recht op zelfverdediging.

De volledige Tweede Kamer steunde het optreden van de Nederlandse regering binnen de Europese Unie en de NAVO tot nog toe. CDA en VVD zeiden duidelijk dat zij in principe bereid zijn in te stemmen met een Nederlandse militaire bijdrage aan een NAVO-actie. GroenLinks, SP en PvdA, D66 toonden meer reserves. Een actie tegen de daders of landen die hen huisvesten, mag niet het karakter krijgen van vergelding.

pi_1632531
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 01:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En denk je dat die mensen , indien mogelijk, allemaal zouden willen dat er werderom onschuldige burgers gedood zouden worden?

Ik denk van niet..

Nee, maar de familieleden/nabestaanden etc zullen waarschijnlijk daar niet zo'n rekening mee houden.
credo in un dio crudel
pi_1632680
wraakacties tegen islamieten? nee dank je ik heb wel wat beters te doen dan me verlagen tot zo`n niveau.

wraakacties in gedachten? Jazeker. In gedachten heb ik die marrokaanse raddraaiertjes die het leuk vinden om over andermans rug heen hun verveling te verdrijven al 100 keer naar land van oorspronkelijke herkomst of desnoods de noordzee ingeschopt. Ik word kotsziek van dit soort types dat denkt dat ze alles kan maken. Als het in jouw cultuur thuishoord dat je feestviert als er een paar duizend man en vrouw dood gaan, dan kun je wat mij betreft je cultuur in je reet steken en ga je je cultuur maar uitoefenen tussen je medestanders, heb je ook gelijk wat meer maatjes om je zieke feestjes mee te voeren.

Ik heb genoeg turkse en andere buitenlandse collega`s en die kunnen gelukkig wel normaal praten en vinden het alleen maar erg. Mocht er toch 1 collega tussen zitten die blij is dat de aanslagen gepleegd zijn, of aankomen met die kul dat het tijd werd om amerika wakker te schudden en weet ik wat voor een kutsmoesjes ze nog meer vinden, dan gaat die collega/vriend wat dan ook subiet op standje doodzwijgen en laten verrekken. Ik verdom het namelijk om zulke mafketels in m`n vriendenkring/sociale kring toe te laten. Massamoordenaars ga je maar ergens anders vereren, maar niet in mijn buurt.

† In Memoriam † vrijdag 14 september 2001 @ 02:22:20 #83
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1632743
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 01:33 schreef crackmonkey het volgende:
wraakacties tegen islamieten? nee dank je ik heb wel wat beters te doen dan me verlagen tot zo`n niveau.

wraakacties in gedachten? Jazeker. In gedachten heb ik die marrokaanse raddraaiertjes die het leuk vinden om over andermans rug heen hun verveling te verdrijven al 100 keer naar land van oorspronkelijke herkomst of desnoods de noordzee ingeschopt. Ik word kotsziek van dit soort types dat denkt dat ze alles kan maken.

Doel je nu op die provocerende Marokkaanse jochies ?
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2001 @ 02:28:35 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1632748
quote:
AFGHANISTAN KABUL EVACUATIE

AANSLAGEN VS

Inwoners ontvluchten Kabul uit angst voor Amerikaanse wraak

KABUL (RTR/AFP) -Buitenlandse en Afghaanse inwoners van Kabul
verlaten massaal de Afghaanse hoofdstad uit angst voor Amerikaanse
vergeldingsaanvallen. Anderen maken loopgraven en bouwen
versterkingen ter voorbereiding van verwachte aanvallen door de VS
als vergelding voor de aanslagen.
Het is onduidelijk hoeveel mensen Kabul hebben verlaten, maar
getuigen meldden donderdag dat vrijwel alle buitenlanders de stad
zijn uitgevlucht. Onder hen zijn westerse diplomaten en
hulpverleners en Arabische inwoners.
De Verenigde Naties zetten de evacuatie van hun medewerkers in
Kabul en de rest van het land door. Het Rode Kruis lijkt de enig
overgebleven internationale hulporganisatie met aanwezigheid in
Afghanistan. Ongeveer veertig van zijn medewerkers zijn nog in het
land.
Het streng-islamitische regime van de Taliban heeft de
hoofdverdachte van de aanslagen in de Verenigde Staten, Osama bin
Laden, onderdak geboden. Veel Afghanen houden er rekening mee dat
de Verenigde Staten daarom vergeldingsaanvallen zullen uitvoeren.
In 1998 was dat het geval nadat terroristen aanslagen hadden
gepleegd op de Amerikaanse ambassades in Tanzania en Kenia.

Op de radio was te horen dat in de VS Arabieren worden opgejaagd. Moskeeën worden in brand gestoken...
  vrijdag 14 september 2001 @ 09:35:19 #85
15651 HeindeKort
pi_1633105
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 01:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik denk van niet..

Ik denk het wel.
Maar jij wou dus niks doen?
Gezellig wachten op de volgende aanslag?
quote:
Gelukkig heeft Nederland ook twijfels bij het inzetten van geweld/wraakacties.
[..]
Artikel 5 NAVO is actief. Alle hulp en assistentie wordt toegezegd.
pi_1633117
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 02:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Op de radio was te horen dat in de VS Arabieren worden opgejaagd. Moskeeën worden in brand gestoken...

Begrijpelijk.. maar absoluut niet goed te keuren.
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:11:21 #87
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_1641831
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:50 schreef R@b het volgende:
Maar jij behoort waarschijnlijk tot diegene die de bombardementen op Servië ook onder barbarisme (terrorisme) scharen. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat die door de VN goedgekeurt waren.
Het grote probleem van mij met die bombardementen was nu juist dat er geen VN-resolutie was, die de ruimte gaf voor dergelijke bombardementen. Was idd een onderbelicht gegeven in de berichtgeving. Niettemin had je dit kunnen weten als je het een beetje had gevolgd.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 12:33:24 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1641922
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 09:35 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Artikel 5 NAVO is actief. Alle hulp en assistentie wordt toegezegd.

Harmen Siezen in het journaal kon zich niet helemaal inhouden toen hij net z'n text moest voorlezen, hij voegde ietwat hatelijk commentaar toe bij de beelden van de mensen die "mee willen doen"aan de vergeldingsactie.

Zijn woorden: "ze staan te trappelen" lieten toch even goed voelen hoe misselijkmakend hij het vind..

pi_1641992
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Harmen Siezen in het journaal kon zich niet helemaal inhouden toen hij net z'n text moest voorlezen, hij voegde ietwat hatelijk commentaar toe bij de beelden van de mensen die "mee willen doen"aan de vergeldingsactie.

Zijn woorden: "ze staan te trappelen" lieten toch even goed voelen hoe misselijkmakend hij het vind..

Ik heb deze week heel wat misselijkmakende beelden gezien. Ik ken de beelden waar jij aan refereert niet maar als het ging om Amerikanen die bereid zijn hun land te verdedigen zou ik daar persoonlijk niet misselijk van worden. In tegenstelling tot vele andere gebeurtenissen waaronder enkele in Nederland.
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:07:04 #90
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642068
Misschien moet je even naar het journaal kijken (Nederland)

Bush die met een uitgestreken gezicht ter plaatse een reactie geeft NADAT hij net een bezoek heeft gebracht aan het ziekenhuis. Zijn reactie is werkelijk zum kotzen.
"het beeld van verwrongen staal,bla bla...."

De mensen in het ziekenhuis zijn hem duidelijk ontgaan...

† In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:21:15 #91
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642169
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:51 schreef Sniper het volgende:

[..]

ging om Amerikanen die bereid zijn hun land te verdedigen zou ik daar persoonlijk niet misselijk van worden.

Now "Muslim Extremists" have done the same thing.
They used what in effect were weapons of mass destruction
against the people of the United States....

http://tasardargor.hypermart.net/

(en dit soort sites schieten als paddestoelen uit de grond...)

zaterdag 15 september 2001 @ 13:21:37 #92
15651 HeindeKort
pi_1642172
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:07 schreef Loedertje het volgende:
Zijn reactie is werkelijk zum kotzen.
Het laten neerstorten van vliegtuigen vol passagiers op stadscentra is natuurlijk niet zum kotzen?
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:24:23 #93
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642192
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:21 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Het laten neerstorten van vliegtuigen vol passagiers op stadscentra is natuurlijk niet zum kotzen?

Dat heb je mij nergens zien schrijven.
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:24:56 #94
15651 HeindeKort
pi_1642203
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Now "Muslim Extremists" have done the same thing.
They used what in effect were weapons of mass destruction
against the people of the United States....

http://tasardargor.hypermart.net/

(en dit soort sites schieten als paddestoelen uit de grond...)

Ach

www.taleban.com

zaterdag 15 september 2001 @ 13:26:00 #95
15651 HeindeKort
pi_1642214
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat heb je mij nergens zien schrijven.

Waarom loop je dan te kankeren op de slachtoffers?
En een beetje vereeren van de daders?
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:43:56 #96
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642356
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:24 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ach

www.taleban.com

Als je toch echt aan het lezen bent, lees dan http://allserv.rug.ac.be/~hdeley/CIE/blommaert10.htm ook even en laat die text eens goed tot je doordringen, vooral het "beeld je in" én "Conceptuele chaos "..

Misschien dat je dan mijn bedoeling snapt en begrijpt waarom ik een topic open .

zaterdag 15 september 2001 @ 14:05:38 #97
15651 HeindeKort
pi_1642469
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als je toch echt aan het lezen bent, lees dan http://allserv.rug.ac.be/~hdeley/CIE/blommaert10.htm ook even en laat die text eens goed tot je doordringen, vooral het "beeld je in" én "Conceptuele chaos "..

Misschien dat je dan mijn bedoeling snapt en begrijpt waarom ik een topic open .

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het er gewoon ABSOLUUT niet mee eens.
Dat slappe gedoe.

Jij schijnt te vergeten wie er begonnen is met vliegtuigen gooien.
Wraak is zoet.

Als iemand mijn familie uitmoordt, kan hij er donder op zeggen dat ik die persoon heeeeeel langzaam en heeeeel pijnlijk ga martelen.

Oog om oog....

† In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 14:08:56 #98
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642479
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:05 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het er gewoon ABSOLUUT niet mee eens.
Dat slappe gedoe.

Jij schijnt te vergeten wie er begonnen is ..

Wraak is zoet.

Als iemand mijn familie uitmoordt, kan hij er donder op zeggen dat ik die persoon heeeeeel langzaam en heeeeel pijnlijk ga martelen.

Oog om oog....

m.a.w je begrijpt wat de drijfveer is achter deze vreselijke actie..
pi_1642486
Uit de verknipte verhalen op die site:

"Kortom, het punt is dat er een politiek verhaal bestaat dat de daden van de tegenpartij motiveert en legitimeert. Een politiek verhaal, en dus niet zomaar een irrationeel en fanatiek-misdadig verhaal. Een verhaal dat deze aanslag kadert als een deel van een oorlog met als inzet grote kwesties die te maken hebben met de wereldverhoudingen, met macht en machteloosheid. Een politiek verhaal waarin wij niet vanzelfsprekend democratieën zijn, noch bewakers van de vrijheid en de vrede in de wereld, maar aanstichters van allerhande conflicten, uiterst brutale en vaak arrogante tegenspelers in onderhandelingen, krenterige en veeleisende kredietverstrekkers. Een verhaal, kortom, waarin wij de slechten zijn. En nogmaals, is dit verhaal slechter dan dat waarin wij per definitie de goeden zijn?"

Dacht ik het niet. Het Westen is toch de schuld van alles!

En in het politieke verhaal wat deze acties legitimeert (sic) ben ik in het geheel niet geinteresseerd. Wat is nou het doel van die site? Nog meer misselijkheid opwekken? Daar slaagt men wonderwel in.

zaterdag 15 september 2001 @ 14:12:36 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642495
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:05 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Oog om oog....

geloof dat dat de enige reden is dat terrorisme bestaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties