Band member Eric Stewart said essentially the same thing in a 1995 BBC interview:quote:I had to give them a name . . . because I'd signed the record, and I went to sleep that night and had this dream that a band of mine on my label made number one on the album and singles charts simultaneously in America, and the band was 10cc. So I gave them that name the next morning. Everybody then decided that this was apparently meant to be the amount of an average male ejaculation. Which was absolutely far from the truth . . . There's a lot of apocryphal stories about names, and unfortunately, most of them are much more amusing than the ugly reality, which in this case is that the name came to me in a dream . . ."
If the name had been deliberately chosen for the reasons cited, it would have been a misnomer: The average male ejaculation actually contains only about 3cc of semen.quote:No, the name actually did came from Jonathan King. Um, he said he'd had a dream the night before he came up to Manchester to listen to Donna. And, he saw a hoarding over Wembley Stadium or Hammersmith Odeon or something like that and said, "10cc The Best Group in the World". So we . . . well, that sounds great to us, we'll call ourselves 10cc. And that's how it came about.
Volgens mij was het 8cc en wilden zij slechts 'een beetje beter' zijn. 9cc klinkt voor geen meter, vandaar 10cc.quote:Op vrijdag 12 november 2004 21:12 schreef Berkery het volgende:
....
If the name had been deliberately chosen for the reasons cited, it would have been a misnomer: The average male ejaculation actually contains only about 3cc of semen.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:56 schreef webfreak het volgende:
Nou weet ik niet of er al een topic over ze bestaat (of dat ik er misschien ooit al es een geopend heb), maar om alle twijfel daarover uit de weg te ruimen:
Aanschouw het 10cc topic!
Mooi is dat ik nog een hoop heb te ontdekken van deze helden uit Manchester. Iemand nog aanranders?
"The Original Soundtrack" heb ik nog nooit gehoord, maar hij is ook verkrijgbaar als remaster, dus dat komt wel goedquote:Op vrijdag 12 november 2004 22:00 schreef fripper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze zou ook nog in m'n top 3 van 10cc albums komen. Samen met (helemaal met je eens dus) Deceptive Bends en How Dare You .
Wat een typo..quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:56 schreef webfreak het volgende:
Iemand nog aanranders?
quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:38 schreef Zanderrr het volgende:
"The Original Soundtrack" is wel een aanrader, een van hun betere platen. Koop gelijk ook "Freeze Frame" en "Consequences" van Godley & Creme, ik geloof dat die met z'n tweeen op zo'n lelijke 2-on-1 cd staan (heb zelf de lp's). Ik vind die G+C platen eigenlijk beter (en vooral ook veel weirder) dan wat 10cc later als duo heeft gedaan, "Deceptive Bends" is imo de laatste plaat van ze die echt de moeite waard is.
Deze versie heb ik idd, hij heet eigenlijk "Music from Consequences" en heeft ook een andere cover. Zie net dat het ook niet "Consequences" en "Freeze Frame" zijn op die 2-on-1, maar "Freeze Frame" en "L". Die laatste ken ik zelf eigenlijk ook niet.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:37 schreef fripper het volgende:
Consequences was oorspronkelijk een 3 lp-box , hoevel er meen ik ook een zwaar verknipte enkele lp van is.
Zulk soort radio-cd's (CD's met compleet Amerikaans radioprogramma incl, commercials) heb ik nog nooit in de reguliere winkels zien liggen. Wel bij diverde postorderbedrijven of advertenties in de Record Collector...quote:[b]
Er schijnt ook nog zo'n "King Biscuit Flower Hour"-cd te zijn met liveopnames van de originele bezetting. Heb er een tijdje naar gezocht, maar nog niet in de winkel gevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |