abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23275680
Nou weet ik niet of er al een topic over ze bestaat (of dat ik er misschien ooit al es een geopend heb ), maar om alle twijfel daarover uit de weg te ruimen:
Aanschouw het 10cc topic!

Een tijdje terug ben ik verslaafd geraakt aan deze fantastische band. Na eerst verschillende 2e hands LP'tjes te kopen, ben ik nu begonnen aan de reeks CD-remasters.

How Dare You!

Gisteren heb ik How Dare You! gekocht, een geniale plaat, en ongetwijfeld een van de beteren (ondanks ik nog lang niet alles heb gehoord ).
Na deze plaat hielden bandleden Kevin Godley en Lol Creme het voor gezien. Eric Stewart en Graham Gouldman gingen als duo door. In tegenstelling tot de verwachtingen was het eerstvolgende album ("Deceptive Bends") al net zo meesterlijk als zijn voorganger!
Naast deze 2 meesterwerken heb ik ook nog Sheet Music, het 2e album. Ook deze is zeer de moeite waard, en het zal dus ook maar een kwestie van tijd zijn voordat ik de hele collectie albums in huis zal halen.

Deceptive Bends

Toch vreemd hoe je in zo'n korte tijd verslaafd kunt raken aan een band, die je 2 jaar daarvoor nog uitlachte omdat 'Dreadlock Holiday' in de 'back to the eighties' reclame paradeerde.

Mooi is dat ik nog een hoop heb te ontdekken van deze helden uit Manchester. Iemand nog aanranders?
pi_23275962
http://www.snopes.com/music/artists/10cc.htm

It's no secret that plenty of modern day rock bands have names with sexual connotations, but inventing similar explanations for the names of older bands has become a favorite pastime.

So it is with 10cc, who allegedly chose their name as a sly joke indicating that they were just a little bit better than the average guy (whose ejaculation supposedly contains 9cc of semen). Not so, says Jonathan King, who signed the group to UK Records and came up with their name:

quote:
I had to give them a name . . . because I'd signed the record, and I went to sleep that night and had this dream that a band of mine on my label made number one on the album and singles charts simultaneously in America, and the band was 10cc. So I gave them that name the next morning. Everybody then decided that this was apparently meant to be the amount of an average male ejaculation. Which was absolutely far from the truth . . . There's a lot of apocryphal stories about names, and unfortunately, most of them are much more amusing than the ugly reality, which in this case is that the name came to me in a dream . . ."
Band member Eric Stewart said essentially the same thing in a 1995 BBC interview:

quote:
No, the name actually did came from Jonathan King. Um, he said he'd had a dream the night before he came up to Manchester to listen to Donna. And, he saw a hoarding over Wembley Stadium or Hammersmith Odeon or something like that and said, "10cc The Best Group in the World". So we . . . well, that sounds great to us, we'll call ourselves 10cc. And that's how it came about.
If the name had been deliberately chosen for the reasons cited, it would have been a misnomer: The average male ejaculation actually contains only about 3cc of semen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 12 november 2004 @ 21:17:08 #3
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_23276095
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 21:12 schreef Berkery het volgende:
....

If the name had been deliberately chosen for the reasons cited, it would have been a misnomer: The average male ejaculation actually contains only about 3cc of semen.
Volgens mij was het 8cc en wilden zij slechts 'een beetje beter' zijn. 9cc klinkt voor geen meter, vandaar 10cc.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:00:15 #4
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23277026
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 20:56 schreef webfreak het volgende:
Nou weet ik niet of er al een topic over ze bestaat (of dat ik er misschien ooit al es een geopend heb ), maar om alle twijfel daarover uit de weg te ruimen:
Aanschouw het 10cc topic!

Mooi is dat ik nog een hoop heb te ontdekken van deze helden uit Manchester. Iemand nog aanranders?

Deze zou ook nog in m'n top 3 van 10cc albums komen. Samen met (helemaal met je eens dus) Deceptive Bends en How Dare You .

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_23277520
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 22:00 schreef fripper het volgende:

[..]

[afbeelding]

Deze zou ook nog in m'n top 3 van 10cc albums komen. Samen met (helemaal met je eens dus) Deceptive Bends en How Dare You .

"The Original Soundtrack" heb ik nog nooit gehoord, maar hij is ook verkrijgbaar als remaster, dus dat komt wel goed
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:38:19 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23287173
"The Original Soundtrack" is wel een aanrader, een van hun betere platen. Koop gelijk ook "Freeze Frame" en "Consequences" van Godley & Creme, ik geloof dat die met z'n tweeen op zo'n lelijke 2-on-1 cd staan (heb zelf de lp's). Ik vind die G+C platen eigenlijk beter (en vooral ook veel weirder) dan wat 10cc later als duo heeft gedaan, "Deceptive Bends" is imo de laatste plaat van ze die echt de moeite waard is.

Er schijnt ook nog zo'n "King Biscuit Flower Hour"-cd te zijn met liveopnames van de originele bezetting. Heb er een tijdje naar gezocht, maar nog niet in de winkel gevonden.

Ik vind het wel jammer dat 10cc (in mijn ogen) als albumband altijd een beetje ondergewaardeerd is, want die eerste paar platen zitten erg slim in elkaar.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zanderrr op 13-11-2004 13:44:20 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:17:56 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23287792
quote:
Iemand nog aanranders?
Wat een typo..
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:21:23 #8
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23287846
quote:
Iemand nog aanranders?
Dat is een andere muziekstroming geloof ik.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:37:35 #9
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23292924
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 13:38 schreef Zanderrr het volgende:
"The Original Soundtrack" is wel een aanrader, een van hun betere platen. Koop gelijk ook "Freeze Frame" en "Consequences" van Godley & Creme, ik geloof dat die met z'n tweeen op zo'n lelijke 2-on-1 cd staan (heb zelf de lp's). Ik vind die G+C platen eigenlijk beter (en vooral ook veel weirder) dan wat 10cc later als duo heeft gedaan, "Deceptive Bends" is imo de laatste plaat van ze die echt de moeite waard is.

Consequences was oorspronkelijk een 3 lp-box , hoevel er meen ik ook een zwaar verknipte enkele lp van is. Consequences is ook als dubbel cd verschenen, maar die is al lang niet meer leverbaar. Als die samen met Freeze Frame op 1 cd staat, dan mis je dus wel wat.

Ik ben wel van plan om een wat meer G&C te gaan kopen, ik heb namelijk alleen FreezeFrame, History Mix en Consequences op cd
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:45:00 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23293097
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:37 schreef fripper het volgende:
Consequences was oorspronkelijk een 3 lp-box , hoevel er meen ik ook een zwaar verknipte enkele lp van is.
Deze versie heb ik idd, hij heet eigenlijk "Music from Consequences" en heeft ook een andere cover. Zie net dat het ook niet "Consequences" en "Freeze Frame" zijn op die 2-on-1, maar "Freeze Frame" en "L". Die laatste ken ik zelf eigenlijk ook niet.
pi_23296428
quote:
[b]

Er schijnt ook nog zo'n "King Biscuit Flower Hour"-cd te zijn met liveopnames van de originele bezetting. Heb er een tijdje naar gezocht, maar nog niet in de winkel gevonden.
Zulk soort radio-cd's (CD's met compleet Amerikaans radioprogramma incl, commercials) heb ik nog nooit in de reguliere winkels zien liggen. Wel bij diverde postorderbedrijven of advertenties in de Record Collector...

Maar 10CC is imo inderdaad een onderschatte band met uiterst talentvolle musici, de jeugd van tegenwoordig mag wel eens maken met hun muziek...
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:45:15 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23296991
Ik heb die King Biscuit Flower Hour wel, volgens mij een keer bij Fame in A'dam gescoord . Maar je ziet ze inderdaad te weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')