abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 13 november 2004 @ 10:50:10 #76
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23284775
D_W_B:
mail

en ik ga even bedenken hoe ik mijn tijd ga verdoen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_23292258
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:50 schreef Xilantof het volgende:
D_W_B:
mail

en ik ga even bedenken hoe ik mijn tijd ga verdoen
Mail kan ik nu niet checken... maar dat heb ik je nét uitgelegd
  FOK!fotograaf zaterdag 13 november 2004 @ 18:09:19 #78
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23292323
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Mail kan ik nu niet checken... maar dat heb ik je nét uitgelegd
je hoeft hem ook niet meer te checken
want ik heb het ook net uitgelegt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_23292397
weetik
pi_23293759
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:37 schreef Xilantof het volgende:
Trouwens Borelius!
is het al gelukt om je SB-600 op de slave/remote functie te krijgen?
Xilantof, ik zag in een ander topic, dat ik dit topic moest lezen en ik vermoed dat het hier over gaat.
Nee, ik heb er nog geen aandacht aan kunnen besteden. Ik heb het waanzinnig druk gehad met mijn andere hobby, het computer-gebeuren. Ik ben zelfs vandaag met Bowiefan, Ouwesok en een persoonlijke vriend naar de HHC-dagen in de de jaarbeurs geweest. Wat Ouwesok heeft met (oudere) fototoestellen heeft hij ook met computers. Zodra hij een stand zag met leuke oude spulletjes, waren we hem langdurig kwijt. Al met al was het een gezellige dag!
...niet geschoten is altijd mis...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 november 2004 @ 19:16:26 #81
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23293842
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:13 schreef Borelius het volgende:

[..]

Zodra hij een stand zag met leuke oude spulletjes, waren we hem langdurig kwijt.
Bij mij loopt Opera 7.5 op een telraam
quote:
Al met al was het een gezellige dag!
Was inderdaad voor herhaling vatbaar. Volgend jaar weer, maar dan eerst een schip met geld enteren
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_23293979
en ik was ook alweer thuis

zo eerst maar eens uitvögelen hoe ik die router er tussen krijg, komt de rest daarna wel.
Zo eerst maar ff in die blahblah duiken van de handleider.
zie een appart paragraafje chello staan met (heb ff snel gekeken) iets over 'clone mac address' dus dat zal wel goed komen
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:16 schreef Ouwesok het volgende:
Was inderdaad voor herhaling vatbaar. Volgend jaar weer , maar dan eerst een schip met geld enteren
volgende week weer ! maar dan anders
pi_23294029
Ik ga zo een moederboard vervangen, normaal een eenvoudig klusje, maar soms kan het best even lastig zijn.
pi_23294824
Cool heren . Ik heb vandaag gezondigd. Zou eigenlijk niet gaan fotograferen, maar de weersomstandigheden waren precies zoals ik had gehoopt, dus maar ff langs Hoek van Holland geweest om stormfoto's te maken

Overigens heeft Roderick nog wat foto's van ons in actie gemaakt Xilantof . Waaronder een hele leuke van jou (vind ik ) en ook eentje van mij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 november 2004 @ 20:08:42 #85
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23295183
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:24 schreef Borelius het volgende:
Ik ga zo een moederboard vervangen, normaal een eenvoudig klusje, maar soms kan het best even lastig zijn.
Bowiefan heeft zich van de wereld afgesloten probeert een router te installeren
pi_23296019
Moederbord geslaagd (30 minuten hooguit),'t was een beetje pielen met de draadjes.

@PdeHoog ( om een beetje on topic te blijven, wij zagen bij het verlaten van de jaarbeurs een prachtige lucht met heel fraaie lichtpatronen, helaas was mijn camera thuis gebleven.
pi_23296133
Ik wil wat architectuur gaan doen komende tijd en heb me daarom een (2e hands) russisch shift lensje met nikon vatting en een 2e hands nikon body aangeschaft.

Een aantal foto's op mijn testrolletje hebben bruine vegen in de rechterbovenhoek (zie voorbeeld). Niet alle foutes hebben het, degene die het wel hebben hebben het niet allemaal exact hetzelfde, maar het zit wel altijd in de rechterbovenhoek.

Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Lichtlek in camera (hope not). Ongecoate lens? Rolletje over de datum (kan best namelijk)?

Alvast bedankt!

Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 november 2004 @ 21:20:47 #88
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23296406
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:05 schreef WinterNight het volgende:
Ik wil wat architectuur gaan doen komende tijd en heb me daarom een (2e hands) russisch shift lensje met nikon vatting en een 2e hands nikon body aangeschaft.

Een aantal foto's op mijn testrolletje hebben bruine vegen in de rechterbovenhoek (zie voorbeeld). Niet alle foutes hebben het, degene die het wel hebben hebben het niet allemaal exact hetzelfde, maar het zit wel altijd in de rechterbovenhoek.

Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Lichtlek in camera (hope not). Ongecoate lens? Rolletje over de datum (kan best namelijk)?

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Ongecoate lens is geen oorzaak, die zou alleen maar moeten flaren wanneer je tegen de zon in gaat hangen

Film over datum kan een optie zijn, maar dan zou de hele film gesluierd zijn, de film weet immers niet waar de beeldjes komen te liggen

Welke Nikon is het
Zijn de afdichtstroken in de deur nog helemaal intact
Doet ie het bij elke sluitertijd

Stond de lens geshift

zomaar een paar vraagjes
pi_23296759
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:59 schreef Borelius het volgende:
@PdeHoog ( om een beetje on topic te blijven, wij zagen bij het verlaten van de jaarbeurs een prachtige lucht met heel fraaie lichtpatronen, helaas was mijn camera thuis gebleven.
Wat hebben we hiervan geleerd

juist...doe als Ouwesok, koop een klein digicompactje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 november 2004 @ 22:38:04 #90
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23296911
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
juist...doe als Ouwesok
Ja Motte ze nou allemaal arrum worduh
pi_23296995
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:20 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Welke Nikon is het
Zijn de afdichtstroken in de deur nog helemaal intact
Doet ie het bij elke sluitertijd

Stond de lens geshift
Nikon FM, Geen idee van de sluitertijden, maar heb op 125-250-1000 geschoten. Lens stond volgens mij in alle gevallen geshift, maar echte vignettering is het net denk ik (die had ik er namelijk ook een paar bij zitten ).

Afdichtstrook zit alleen aan de scharnierkant en alleen aan de korte zijde. Klopt dat? Ik voel wat kleine onregelmatigheidjes, maar geen grote afwijkingen volgens mij.
pi_23297039
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:38 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ja Motte ze nou allemaal arrum worduh
Liever spullen dan geld toch
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 november 2004 @ 22:54:48 #93
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23297116
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:45 schreef WinterNight het volgende:

[..]

Nikon FM, Geen idee van de sluitertijden, maar heb op 125-250-1000 geschoten. Lens stond volgens mij in alle gevallen geshift, maar echte vignettering is het net denk ik (die had ik er namelijk ook een paar bij zitten ).

Afdichtstrook zit alleen aan de scharnierkant en alleen aan de korte zijde. Klopt dat? Ik voel wat kleine onregelmatigheidjes, maar geen grote afwijkingen volgens mij.
Zo aan de kleur te zien lijkt het inderdaad wel een sluiertje, alleen kan ik (nog)geen zinnig woord over de herkomst zeggen.

Vraagje dan maar weer:
Is het op het negatief zichtbaar
En zo ja,
Zit het alleen in het beeldvenster of zie je het ook op de spaties tussen de negatieven of ergens anders waar geen negatief zit om de perforatie heen zeg maar
pi_23297290
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:59 schreef Borelius het volgende:
Tegen dit soort luchten liepen wij dus aan

hier staat Xilantof een beetje te twijfelen wat hij zal doen
pi_23297327
wat ik al eerde probeerde te posten maar bleef hangen in de eindeloze diepten van de fock surfur:
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
Wat hebben we hiervan geleerd

juist...doe als Ouwesok, koop een klein digicompactje
Ik had natuurlijk mijn diggicompactje bij me, alleen ik had geen puf meer om hem van onder een KVswitsj, een routert, een cd-fikker en een harde plaat van Oldsock uit mijn rugzak te vissen
routert is up-and-running (had nog wel enige voeten in aarde, de aan/uit schakelaar van de kabelmodem bleek slechts een staandebij knop ) Op dit moment staat Bill Gates met zijn rommel de nieuwe pc te verpesten
pi_23297737
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:05 schreef Bowiefan het volgende:
wat ik al eerde probeerde te posten maar bleef hangen in de eindeloze diepten van de fock surfur:
[..]

Ik had natuurlijk mijn diggicompactje bij me, alleen ik had geen puf meer om hem van onder een KVswitsj, een routert, een cd-fikker en een harde plaat van Oldsock uit mijn rugzak te vissen
Nog een wijze les: stop je digicompactje altijd in je jaszak, ready to shoot
quote:
routert is up-and-running (had nog wel enige voeten in aarde, de aan/uit schakelaar van de kabelmodem bleek slechts een staandebij knop ) Op dit moment staat Bill Gates met zijn rommel de nieuwe pc te verpesten
cool Bowiefan . Heb je nou nog wel geld genoeg voor volgende week
pi_23297842
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 22:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Vraagje dan maar weer:
Is het op het negatief zichtbaar
En zo ja,
Zit het alleen in het beeldvenster of zie je het ook op de spaties tussen de negatieven of ergens anders waar geen negatief zit om de perforatie heen zeg maar
Heb de negatieven op de lichtbak gehad en ik kan het met het oog niet zien. De negatiefscanner blijkbaar wel. Ik zag verder ook geen verkleuringen in de perforatie / spacing. Behalve dan dat er een groene en rode lijn bovenaan de negatiefstrook lopen (hetgeen eruit zag alsof het zo hoorde) maar dat die groene lijn vooraan het rolletje op een paar plaatsen uitgelopen / gaan vlekken is rond de perforaties. Op het indexprintje zie ik het ook niks geks.

Als ik een beetje met de instellingen van de scanner (Epson 4180) speel (of SilverFast gebruik ) dan krijg ik het wel bijna helemaal weg...
pi_23298132
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:26 schreef PdeHoog het volgende:
Nog een wijze les: stop je digicompactje altijd in je jaszak, ready to shoot
helaas(?) is mijn diggicompact net niet compact genoeg om hem in een jaszak mee te slepen
quote:
cool Bowiefan . Heb je nou nog wel geld genoeg voor volgende week
:'(
Maar goed, riep al 1½ jaar dat ik een keer een andere / nieuwe pc moest, dus is nu wel lekker dat het voor mekander is.
Staan nu dus 2, en allebei angesloten op dezelfde muis, toetsenbord en beeldbuis en ze hebben ook beide verbinding met het grtoe boze web ideaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowiefan op 13-11-2004 23:52:31 ]
pi_23298389
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:44 schreef Bowiefan het volgende:

Maar goed, riep al 1½ jaar dat ik een keer een andere / nieuwe pc moest, dus is nu wel lekker dat het voor mekander is.
Staan nu dus 2, en allebei angesloten op dezelfde muis, toetsenbord en beeldbuis en ze hebben ook beide verbinding met het grtoe boze web ideaal
Klinkt goed . Wat zijn de specs?

Hoe moet dat dan? Je gaat toch wel mee he

Ik heb inmiddels wat spul op mijn verlanglijstje staan
  • Roodfilter
  • ND-filters

Ik twijfel nog over
  • flitser
  • motordrive gewoon doorklikken ipv hendeltje overhalen
  • "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_23299170
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 23:57 schreef PdeHoog het volgende:
    Klinkt goed . Wat zijn de specs?
    http://www.x-raysystems.nl/html/systeem1.html maar dan met 512 mb geheug en er ligt hier nog een cd brandertje die er nog in moet
    quote:
    Hoe moet dat dan? Je gaat toch wel mee he

Ik heb inmiddels wat spul op mijn verlanglijstje staan
  • Roodfilter
  • ND-filters

Ik twijfel nog over
  • flitser
  • motordrive gewoon doorklikken ipv hendeltje overhalen
  • tuurlijk gaat ik mee, al was het alleen om te meeten

roodfilter staat ook op mijn lijstje, wil in Maastricht een OM10 laden met zw-wit
    tussenringen staan ook op mijn lijstje

motordrive(s) gaan maar ff op de LT
    ik wil nog wel wat tussen statieven neuzen, maar komende week eerst maar ff de financien op orde brengen

wat is een ND filter ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')