abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23252592
Als JPB dan zo'n slappe zak is zonder daadkracht, wie zou in deze enerverende tijd dan wél Minister President moeten zijn van Nederland en vooral, waarom hij, of zij?
How could it hurt you when it looks so good...
  donderdag 11 november 2004 @ 21:55:34 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23252612
<willekeurig persoon>, behalve JPB dus
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23253099
De eerste de beste basisschooldirecteur zou daar goed passen, het waarom kun je raden.
pi_23254093
Wat een onzin dat hij zo nodig erg slecht is. Wat weet je van hem? Wat doet hij achter de schermen? Juist ja je weet _NIETS_!!!
pi_23254476
Titel verduidelijkt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23254828
Dubya!

Maar Balkenende doet het wel aardig atm.
pi_23255346
Ratelband
  vrijdag 12 november 2004 @ 01:31:12 #8
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23258136
Halsema of Elatik.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  vrijdag 12 november 2004 @ 01:40:23 #9
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23258223
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 01:31 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Halsema of Elatik.
Moge Allah verhoeden dat megakut Elatik ooit nog een politieke functie zal bekleden.
Halsema is in haar humanisme sterk, maar denkt nog teveel dat alles op te lossen is als je het goed bedoelt met mensen, zelf geloof ik daar niet in.

Van mij mag Jan Peter Balkenende blijven zitten.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23258662
Ik zie momenteel bar weinig goede politici. Alleen Zalm lijkt me geloofwaardig.
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:29:21 #11
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23258679
JPB doet het goed, hij moet alleen wat aan z'n imago doen en z'n manier van speechen.

En Halsema is denk ik te naief en vertrouwt de mensen te veel, denk ik.
pi_23258689
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 02:26 schreef Speth het volgende:
Zalm vind dat dus echt niks. Zeker omdat een premier ook een communicerende functie heeft, en daar heeft Zalm een hekel aan.

Ik vind Balkenende eigenlijk nog niet zo'n slechte premier, hij steekt natuurlijk qua persoon mager af tegen een Blair, een Chirac of een Berlusconi maar ik denk dat hij technisch gezien wel goed is.

Het liefst zou ik Hans Wijers als MP zien, maar die gaat echt niet weg bij Akzo-Nobel.
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:35:12 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23258713
Bolkesteijn mag wat mij betreft premier worden. Iemand die voor mijn gevoel aardig compromisloos voor vrijheid is en gelijkheid voor de wet.
Het zal alleen niet gebeuren
pi_23258731
quote:
Ik vind Balkenende eigenlijk nog niet zo'n slechte premier, hij steekt natuurlijk qua persoon mager af tegen een Blair, een Chirac of een Berlusconi maar ik denk dat hij technisch gezien wel goed is.
Ik denk dat Balkenende communicatief Zalm niet overtreft, en dat Zalm wat betreft inzicht, leiderschap en ervaring Balkenende zeker overtreft.
  vrijdag 12 november 2004 @ 05:12:13 #15
92803 Bela
homo ludens
pi_23259186
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 02:38 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik denk dat Balkenende communicatief Zalm niet overtreft, en dat Zalm wat betreft inzicht, leiderschap en ervaring Balkenende zeker overtreft.
Dat hebben we dan de afgelopen dagen mogen meemaken met zjin ongelukkig gekozen 'oorlogs'retoriek. Balkenende gunt mensen meer eigen verantwoordelijkheid. Dat betekent dat hij soms steken moet ophalen die zijn regringsteam laat vallen. Ik vind het wel te prijzen in de man dat hij zichzelf niet naar voren schuift.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_23260567
OK, ik zal hier publiekelijk bekennen dat ik ten tijde van de vorming van het eerste kabinet Balkenende vond dat minister Donner veel meer de uitstraling van een president heeft. Dat heeft -ie overigens nog steeds, maar ik ben maar wat blij dat hij het niet daadwerkelijk is.

Aangezien het CDA de grootste partij is, zou de minister-president dus uit CDA-huize moeten komen. Lastig, om dan iemand te noemen die het kan. Marnix van Raay misschien? Of Jaap de Hoop-Scheffer terughalen? Lastig, lastig...
pi_23260777
Marijnissen.
pi_23262041
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:05 schreef FuifDuif het volgende:
Marijnissen.
Ik dacht dat jij zou kappen met fok?

Realistisch zijn is ook een optie...
pi_23262728
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 02:26 schreef Speth het volgende:

Ik zou niemand anders kunnen noemen die vaker z'n woord gebroken heeft dan Zalm...

Nee, op dit moment zie ik niemand in de huidige politiek die zich eerlijk, rechtvaardig, streng en daadkrachtig opstelt...Spijtig genoeg is er dus geen enkele kanidaat beschikbaar die geschikt is voor die functie en tussen nitwits ga ik niet kiezen, laat Balkie dus nog maar ff zitten, tot aan de volgende verkiezingen, dan mag een andere nitwit het stokje overnemen...tenzij we tegen die tijd eindelijk een kanidaat hebben gevonden...?
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:47:45 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23262808
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:47 schreef dVTB het volgende:

Marnix van Raay misschien? Of Jaap de Hoop-Scheffer terughalen? Lastig, lastig...
Marnix van Rij staat compleet op een zijspoor. Niks meer van gehoord sinds die zelfmoordactie drie jaar geleden.

Het CDA zou wel gek zijn om Jaap de Hoop Scheffer bij de NAVO weg te halen. Nederland heeft eindelijk weer eens een topfunctie bij een internationale organisatie weten te versieren, dan moet je zo'n man daar ook zo lang mogelijk laten zitten. Bovendien is het tijdperk-De Hoop Scheffer niet de meest prettige voor het CDA geweest. Hoewel dat niet alleen zijn schuld was.

In de Tweede-Kamerfractie is voldoende te vinden, en bovendien heeft het CDA een hele rits burgemeesters. Nou zullen die wel niet allemaal geschikt zijn (bij lange na niet zelfs), maar er moet toch wel iemand te vinden zijn denk ik. Ook Balkenende kwam opeens uit de lucht vallen.
pi_23262865
Wat zou Balkenende dan anders moeten doen, concreet?
pi_23263101
Rouvoet.

Een integer politicus met visie, een goed spreker en een man met (een ietwat saaie, maar toch) uitstraling. Bijkomend voordeel: zijn partij speelt een dermate marginale rol in het geheel dat het voor hem geen zin heeft om partijpolitiek te bedrijven.

Bovendien iemand die de rust weet te bewaren en zijn eigen profileringsdrang niet boven het algemeen belang stelt.
Slaapt winter
en zomer
pi_23263793
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:58 schreef Parabola het volgende:
Rouvoet.

Een integer politicus met visie, een goed spreker en een man met (een ietwat saaie, maar toch) uitstraling. Bijkomend voordeel: zijn partij speelt een dermate marginale rol in het geheel dat het voor hem geen zin heeft om partijpolitiek te bedrijven.

Bovendien iemand die de rust weet te bewaren en zijn eigen profileringsdrang niet boven het algemeen belang stelt.
Rouvoet is wel OK. En dat terwijl ik een linkse heiden ben.

Ik draag Herman Diederik Tjeenk Willink (PvdA) voor. Groot gezag, zeer integer, capabel bestuurder, bewaker van de rechtsstaat en de kwaliteit van wetgeving (in zijn recente Raad van State- en Eerste kamerfuncties), goede spreker.

Als voor de meeste kiezers onzichtbare 'onderkoning van Nederland' ( http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1081227601689.html ) kan ook hem geen al te grote profileringsdrang verweten worden.

Zie biografie: http://www.parlement.com/9291000/biof/02845
Write a wise saying and your name will live forever
pi_23263809
Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou denken, laat staan zeggen...

...maar laat in godsnaam Bolkestein terug roepen naar Den Haag, laat hem in godsnaam weer fractieleider van de VVD worden en laat hem dan in godsnaam de eerstvolgende MP worden...
pi_23263962
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:54 schreef Davidboaz het volgende:
Als JPB dan zo'n slappe zak is zonder daadkracht, wie zou in deze enerverende tijd dan wél Minister President moeten zijn van Nederland en vooral, waarom hij, of zij?
Nee, ik vind niet dat-ie het slecht gedaan heeft afgelopen dagen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')