As long as it takesquote:Op maandag 15 november 2004 16:30 schreef EMW het volgende:
Jezus, hoe lang gaat dit gezeur nog door?![]()
Nee, je snapt het weer niet... het is natuurlijk vandaag 4 uur plus 10 graden, oftewel 35 en een halve radiaal.quote:Op zondag 14 november 2004 14:44 schreef outtayourleague het volgende:
"Het is vandaag 4 uur per 10 graden..."![]()
![]()
En bovendien is lachen gezond..quote:Op maandag 15 november 2004 18:36 schreef CompuChip het volgende:
Lijkt me wel interessant om es te lezen![]()
Ok wacht ff. Ik begin het een beetje te snappen volgens mij. Ik ga zometeen boodschappen doen en dat is 2 km rijden naar de supermarkt. Ik betaal ongeveer 30 euro voor die boodschappen. Dus dan zou ik 15 euro per km boodschappen hebben. Dit is natuurlijk raar als je 2km + 30 euro doet want dan krijg je 32 kilometer boodschappen voor een euro. Dit is idd een fout in de wiskunde. In theorie kan het maar in de praktijk kun je natuurlijk nooit 32 km boodschappen voor een euro hebben. De wiskunde haalt theorie en praktijk dus door elkaar!quote:Op maandag 15 november 2004 18:36 schreef CompuChip het volgende:
[..]
Nee, je snapt het weer niet... het is natuurlijk vandaag 4 uur plus 10 graden, oftewel 35 en een halve radiaal.
Ik blijf de thread prachtig vinden.
Maar rude, ik denk niet dat het zo erg voor je opschiet. Waarom maak je niet eens een document waarin je precies beschrijft hoe je natuur- (plus / keer / per ?) wiskunde in elkaar zit, met voorbeelden van berekeningen. Lijkt me wel interessant om es te lezen![]()
Dat mag je niet vragen, dat is offtopicquote:Op maandag 15 november 2004 16:30 schreef EMW het volgende:
3600 seconden voor 10 euro. Dan verdien je 3610 euro per uurquote:Op maandag 15 november 2004 19:31 schreef CompuChip het volgende:
Ik heb trouwens net bedacht dat ik andere arbeidsvoorwaarden wil hebben.
Ik bedoel: ik verdien nu als ik een uur werk 10 euro, dat is dus 10 euro + 1 uur = 11 euro.
Maar waarom werk ik eigenlijk niet 60 minuten voor 10 euro? Ik hoef er geen stap harder voor te lopen en ik verdien ineens 70 euro!
Dat klopt toch rude?
Simpel toch?quote:Op maandag 15 november 2004 16:26 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Maak het nou niet nog warriger dan het is, laten we "snelheid" hier maar opvatten als gemiddelde snelheid over een tijdsinterval, niet de snelheid op singuliere momenten (iets wat volgens mij met de methode van Rude uberhaupt niet valt uit te drukken).
Rude, nog een vraag over je post helemaal bovenaan:
[..]
Prima, laten we die nieuwe eenheid even "Rude" noemen. Dus 1 Rude staat voor 5 km/u.
Voor welke snelheid staat dan 2 Rude?
Even kijken: topic 1 ontstond op 11 november 2004 om 14.11u. Het is nu 15 november 2004 19.53u.quote:Op maandag 15 november 2004 16:30 schreef EMW het volgende:
quote:Op maandag 15 november 2004 19:59 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
Even kijken: topic 1 ontstond op 11 november 2004 om 14.11u. Het is nu 15 november 2004 19.53u.
Het duurt dus al 125u 42 min.
Er zijn inmiddels 457 posts.
dus 125,42 uur + 457 posts = 582,42 posts/uur. 582,42/582,42 = 1
en aangezien de lichtsnelheid 1 is, gaan de posts dus met lichtsnelheid de computer uit.
Dus als licht stilstaat, dan ben je in een tunnel met overal posts van dit topic om je heen, en als je dan zelf stil gaat staan, dan gaat het dus eeuwig door... Maar eigenlijk worden we zelf steeds keliner, en staat licht stil, en deze topics ook... Dus zijn deze topics er altijd al geweest, en kwamen wij ze toevallig tegen...
Toch Rude?
Dat is intussen meer dan 10 keer uitgelegd. Lees eens reacties door ajb.quote:Op maandag 15 november 2004 21:25 schreef vrijemening het volgende:
Waarom kan je verschillende grootheden wel met elkaar delen en deze niet bij elkaar optellen.
Het lijkt er eerder op dat jij te beroerd bent om reacties te lezen, danwel trachten die te begrijpen. De vraag die je hier stelt is tig keer antwoord op gegeven, maar op die antwoorden ga jij steeds niet in.quote:Het lijkt wel alsof jullie niet verder kunnen of willen denken als de schoolbank en durven niet iets anders te denken.
Reageer dan op die reacties en beargumenteer daarbij waarom je het er niet mee eens bent. Jouw stellingen worden verworpen door vrijwel iedereen die de middelbare school heeft afgemaakt. Je zult dus een verdomd goede reden moeten hebben om het er "niet mee eens" te zijn. Ik heb nu iets te vaak een herhaling van zetten gezien, ga er eens dieper op in. Ga met name eens in op de posts die bewijs leveren dat je theorie niet toepasbaar is.quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef vrijemening het volgende:
Ik lees de reacties maar ben het daar niet mee eens.
Ze kunnen samen geen eenheid vormen, omdat het nietszeggend is. Om terug te gaan naar de fruitmanden.. Als ik een appel en een peer optel, dan heb ik een appel en een peer. Ik kan niet zeggen dat ik 2 appelperen heb, omdat ik daarmee niet verder kan rekenen. Als ik een knikker en een vliegtuig heb, dan zegt dat verder helemaal niets. Wat moet ik me er bij voorstellen? Wat betekent het als ik een knikker en een vliegtuig heb? Geef vooral eens antwoord op die laatste vraag..quote:Ik begrijp dat je grootheden niet mag optellen, maar heb nog steeds geen argument gevonden waarom dat niet mag. Als een grootheid uit 2 grootheden bestaat, b.v snelheid, waarom zou je deze dan niet optellen bij elkaar. Ze vormen samen een eenheid, en samen is altijd meer als 1.
Wat is volgens jouw het verschil tussen een grootheid en een eenheid?quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef vrijemening het volgende:
Ik begrijp dat je grootheden niet mag optellen, maar heb nog steeds geen argument gevonden waarom dat niet mag. Als een grootheid uit 2 grootheden bestaat, b.v snelheid, waarom zou je deze dan niet optellen bij elkaar. Ze vormen samen een eenheid, en samen is altijd meer als 1.
Ok.. Maar wat is de relevantie van 1 appelpeer? Wat betekent het, en wat kan ik met 1 appelpeer wat ik niet met 1 appel + 1 peer kan?quote:Op maandag 15 november 2004 21:58 schreef vrijemening het volgende:
Wat betreft die appelperen is het enige wat je moet doen, een streepje zetten tussen appel en peer.
1 appel / 1 peer of 2 stuks fruit. De eerste combinatie is echter wel duidelijker en samen opgetelt ook 2 stuks fruit. 2 is dus eigenlijk een onvolledig antwoord. Zou deze combinatie altijd dezelfde zijn, dan zou je hier een bepaalde naam aan kunnen geven. Noem het desnoods 1 appelpeer, waarbij je dan weet dat 1 appelpeer staat voor 1 appel en 1 peer.
quote:Op maandag 15 november 2004 22:00 schreef Doffy het volgende:
Dit is geen wiskunde, dit is classificatie madness.
Met 1 appelpeer kun je niet zoveel. Waar het om gaat is dat verschillende voorwerpen samen een eenheid kunnen vormen. Dat geld ook voor grootheden, deze kunnen samen een nieuwe grootheid vormen.quote:Op maandag 15 november 2004 22:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.. Maar wat is de relevantie van 1 appelpeer? Wat betekent het, en wat kan ik met 1 appelpeer wat ik er mee wat ik niet met 1 appel + 1 peer kan?
Ok, maar 10 km in 2 uur is even snel als 5 km in 1 uur. De verhouding (en een snelheid is niets anders dan een verhouding tussen afgelegde afstand en reistijd, toch?) is bij beide immers hetzelfde.quote:Op maandag 15 november 2004 19:54 schreef vrijemening het volgende:
Simpel toch?
Wanneer rude de eenheid is kun je gewoon 1 + 1 optellen = 2 rude wat dan weer staat voor 10km in 2 uur.
Als 10 km/2 uur zou staan voor 1 gnomaat dan zou je kunnen zeggen dat
1 rude + 1 rude = 1 gnomaat.
Nu ga ik schreeuwen ook, hoor...quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef vrijemening het volgende:
Ik lees de reacties maar ben het daar niet mee eens. Ik begrijp dat je grootheden niet mag optellen, maar heb nog steeds geen argument gevonden waarom dat niet mag. Als een grootheid uit 2 grootheden bestaat, b.v snelheid, waarom zou je deze dan niet optellen bij elkaar. Ze vormen samen een eenheid, en samen is altijd meer als 1.
ok stel je gaat grootheden bij elkaar optellen... tijd + afstand = rude. Hoe definieer je rude dan? ik bedoel .. je telt 14 seconden bij 7 meter op:quote:Op maandag 15 november 2004 21:35 schreef vrijemening het volgende:
Ik lees de reacties maar ben het daar niet mee eens. Ik begrijp dat je grootheden niet mag optellen, maar heb nog steeds geen argument gevonden waarom dat niet mag. Als een grootheid uit 2 grootheden bestaat, b.v snelheid, waarom zou je deze dan niet optellen bij elkaar. Ze vormen samen een eenheid, en samen is altijd meer als 1.
Nou, jij bent Mod. Doe er dan wat aan, zou ik zeggen.quote:Alicey:
Het lijkt er eerder op dat jij te beroerd bent om reacties te lezen, danwel trachten die te begrijpen. De vraag die je hier stelt is tig keer antwoord op gegeven, maar op die antwoorden ga jij steeds niet in.
??? Het is dat je je posts neerzet, anders zou ik zeggen dat je analfabeet bent. Of je bent ontiegelijk dom, of je bent ontiegelijk autistisch. Raar kereltje. Typ je dit vanuit je kliniek ofzo ?quote:TS:
Ik lees de reacties maar ben het daar niet mee eens. Ik begrijp dat je grootheden niet mag optellen, maar heb nog steeds geen argument gevonden waarom dat niet mag
Was dat maar waar. Hij is al wat langer bezig, dacht ik.quote:Sterre:
Even kijken: topic 1 ontstond op 11 november 2004 om 14.11u.
Ik verwijt hem dat ie te lui is om zich ook maar enigszins te verdiepen in datgene wat hij verkondigt.quote:Naja je kunt iemand toch niet kwalijk nemen dat hij dingen niet begrijpt?
Inderdaad, gooi er een slotje op, de TS zal het nooit leren. In ONZ was dit topic al in het eerste deel gesloten omdat Inso het bagger zou vinden.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:54 schreef Haushofer het volgende:
Nou, jij bent Mod. Doe er dan wat aan, zou ik zeggen.
Feedback in het feedback topic s.v.p. in plaats van hier.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:10 schreef HuHu het volgende:
[..]
Inderdaad, gooi er een slotje op, de TS zal het nooit leren. In ONZ was dit topic al in het eerste deel gesloten omdat Inso het bagger zou vinden.
Het staat er, maar jij was me voorquote:Op dinsdag 16 november 2004 11:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Feedback in het feedback topic s.v.p. in plaats van hier.
Zekers. Toen nog onder de naam Rudeonline.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:54 schreef Haushofer het volgende:
Was dat maar waar. Hij is al wat langer bezig, dacht ik.
Maar hij heeft zichzelf toch al klem geluld? En we hebben zijn ongelijk toch al aangetoond?quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:12 schreef gnomaat het volgende:
Nee man, vroeg of laat moet hij zich toch vastlullen, of moeten wij erkennen dat we z'n ongelijk niet aan kunnen tonen.
Rude, hoe zit het bijvoorbeeld hiermee, volgt daar niet uit dat die zooi van je kant noch wal raakt?
Als 1 rude staat voor 5 km/u dan geeft het aantal rude's aan hoe lang deze snelheid wordt aangehouden.quote:Op maandag 15 november 2004 22:23 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Ok, maar 10 km in 2 uur is even snel als 5 km in 1 uur. De verhouding (en een snelheid is niets anders dan een verhouding tussen afgelegde afstand en reistijd, toch?) is bij beide immers hetzelfde.
Dus 1 rude = 5 km per uur, maar 2 rude = even snel als 1 rude, namelijk óók 5 km per uur. Da's dan toch een onzinnige eenheid voor snelheid? Als ik nou 5 km/u loop, en jij loopt 7 km/u, hoeveel rude loop jij dan?
Het is dus niet zo dat 7 km/u gelijk zou staan aan 1,4 rude?quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:17 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als 1 rude staat voor 5 km/u dan geeft het aantal rude's aan hoe lang deze snelheid wordt aangehouden.
Iemand die b.v 7 km/u gaat kun je berekenen door,
5 km/u + 2 km = 7 km/u. ( 1 rude + 2 km )
5 km + 2 km = 7 km
1 u + 0 u = 1 uur
Je ziet dat ik de tijd weglaat bij die 2 km, dat komt omdat er in 1 uur, 2 km meer wordt afgelegt.
Zou je b.v 5 km/u optellen bij 7 km/u dan..
5 km / 1u + 7km / 1u = 12 km / 2 u
5 + 7 = 12 km
1 + 1 = 2 uur
1.4 rude = 7 km / 84 minquote:Op dinsdag 16 november 2004 13:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat 7 km/u gelijk zou staan aan 1,4 rude?
1 rude = 5 km / 60 min = 5 km/uquote:Op dinsdag 16 november 2004 14:06 schreef vrijemening het volgende:
[..]
1.4 rude = 7 km / 84 min
Hoe snel / lang / ver is dan 4 rude's?quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:17 schreef vrijemening het volgende:
Als 1 rude staat voor 5 km/u dan geeft het aantal rude's aan hoe lang deze snelheid wordt aangehouden.
Uhm... en hoeveel Rude's is dat nou?quote:Iemand die b.v 7 km/u gaat kun je berekenen door,
5 km/u + 2 km = 7 km/u. ( 1 rude + 2 km )
5 km + 2 km = 7 km
1 u + 0 u = 1 uur
Je ziet dat ik de tijd weglaat bij die 2 km, dat komt omdat er in 1 uur, 2 km meer wordt afgelegt.
100 km/u + 100 km/u = 200 km in 2 uur?quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:14 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Hoe snel / lang / ver is dan 4 rude's?
[..]
Uhm... en hoeveel Rude's is dat nou?
Als dat zo is, waarom betrek je dan de tijd erbij? Het is dan toch voldoende om te zeggen dat er (bijv.) 250 km is afgelegd? Wat is er mis mee om dat dan kilometer te noemen?quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:42 schreef vrijemening het volgende:
[..]
100 km/u + 100 km/u = 200 km in 2 uur?
4 rude's is gewoon 20 km in 4 uur.
Wanneer de snelheid verandert spreek je niet meer over de rude eenheid maar onstaat er een andere eenheid. Niet handig misschien, maar daarom niet minder waar.
Het aantal rude's geeft alleen maar aan hoe lang en hoeveel km zijn afgelegt.
Omdat het dan geen afstand meer is.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:54 schreef vrijemening het volgende:
Waarom zou je de tijd er niet bij vermelden? Waarom mag dat niet?
Maar dan is 'rude' dus helemaal geen eenheid voor snelheid. Want je kunt snelheid helemaal niet uitdrukken in rude's, zoals dat wel kan met km/uur, of meter/sec, of inch/minuut, etc.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:42 schreef vrijemening het volgende:
Wanneer de snelheid verandert spreek je niet meer over de rude eenheid maar onstaat er een andere eenheid. Niet handig misschien, maar daarom niet minder waar.
Noem nou eens één voordeel van die onhandige warboel?quote:Het aantal rude's geeft alleen maar aan hoe lang en hoeveel km zijn afgelegt.
Een 1/2 rude is gewoon 2.5 km in 30 min.
Wanneer je 7 km + 1 uur doet krijg je de eenheid 7km/u, dit zou je een gnomaat kunnen noemen.
Een gnomaat staat dan altijd voor 7 km/u, het aantal gnomaat's geeft dan aan hoe veel km zijn afgelegt in een bepaalt aantal uren.
100 km/u + 100 km/uquote:Op dinsdag 16 november 2004 14:42 schreef vrijemening het volgende:
[..]
100 km/u + 100 km/u = 200 km in 2 uur?
4 rude's is gewoon 20 km in 4 uur.
Het aantal rude's geeft alleen maar aan hoe lang en hoeveel km zijn afgelegt.
Een 1/2 rude is gewoon 2.5 km in 30 min.
Wanneer je 7 km + 1 uur doet krijg je de eenheid 7km/u, dit zou je een gnomaat kunnen noemen.
Een gnomaat staat dan altijd voor 7 km/u, het aantal gnomaat's geeft dan aan hoe veel km zijn afgelegt in een bepaalt aantal uren.
Het zelfde geld voor b.v de eenheid 100 km / u. Daar kun je ook niks anders mee uitdrukken als 100 km / u. Wat ik al zei, het is misschien niet altijd even handig, het gaat erom dat km + sec een bepaalde eenheid weergeeft en deze eenheid noemen we snelheid.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:07 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Maar dan is 'rude' dus helemaal geen eenheid voor snelheid. Want je kunt snelheid helemaal niet uitdrukken in rude's, zoals dat wel kan met km/uur, of meter/sec, of inch/minuut, etc.
Stel dat een auto nu gedurende een onbekende tijd onderweg is geweest (bijvoorbeeld 3 of 5 uur) en je weet dat hij de hele weg 120 km per uur heeft gereden. Dan kun je dat dus niet uitdrukken in zo'n nieuwe eenheid van jou? Want je weet niet hoe lang hij onderweg is geweest, en ook niet hoeveel km er is afgelegd.
[..]
Noem nou eens één voordeel van die onhandige warboel?
En als je nou weer aankomt met "inzien dat alles een eenheid is": kennelijk niet, want als jij eerst een bepaalde snelheid (bijv. 5 km/u) als nieuwe eenheid neemt, blijkt vervolgens dat je andere snelheden niet in die eenheid kunt uitdrukken. Dus dan is het geen eenheid.
Wat is het verschil tussen 1/1, 5/5, 1023/1023 en 5000/5000 ?quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:47 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Het zelfde geld voor b.v de eenheid 100 km / u. Daar kun je ook niks anders mee uitdrukken als 100 km / u. Wat ik al zei, het is misschien niet altijd even handig, het gaat erom dat km + sec een bepaalde eenheid weergeeft en deze eenheid noemen we snelheid.
Je kunt toch ook niet met de eenheid 100 km / u de snelheid van een voorwerp welke 80 km / u gaat?
Wel kun je stellen dan 100 - 80 = 20 km verschil per uur.
Hetzelfde geldt voor b.v kilo's. Een kilo is altijd een kilo. Bij elkaar opgeteld blijft 1 kilo gewoon een kilo. 1000 kilo is een ton. Je zou kunnen stellen dat 1000 rude ook een ton is, noem dit de rudeton, en je weet vanaf nu dat als men over 1 rudeton spreekt men over een afstand van 5000 km spreekt in een tijdsbestek van 5000 u.
1/1 kilo is iets ander als 1000/1000 kilo. Toch is het beide 1. 1 is dus niet altijd hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 1/1, 5/5, 1023/1023 en 5000/5000 ?
Dat zou je wel verwachten. Toch is 0.8 x 1uur maar 48 minuten. Waarom wel de kilometers x 0.8 en niet de tijd?quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:50 schreef Modwire het volgende:
80 Km/u is 0,8 * 100 Km/u
Maar waarom niet? Het resultaat is in alle gevallen 1 kilo. Dit lijkt me wiskundig en natuurkundig gezien hetzelfde dan toch?quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:54 schreef vrijemening het volgende:
[..]
1/1 kilo is iets ander als 1000/1000 kilo. Toch is het beide 1. 1 is dus niet altijd hetzelfde.
Dat blijkt dus al uit de berekeningen... Als je ze beiden keer 0.8 doet, dan is de verhouding niet veranderd. Als ik een verhouding tussen 2 getallen heb, en ik vermenigvuldig ze beiden met x, dan blijft de uitkomst hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:57 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dat zou je wel verwachten. Toch is 0.8 x 1uur maar 48 minuten. Waarom wel de kilometers x 0.8 en niet de tijd?
quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:57 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dat zou je wel verwachten. Toch is 0.8 x 1uur maar 48 minuten. Waarom wel de kilometers x 0.8 en niet de tijd?
Haus, er is een tijd geweest dat ik je iets te cynisch vond tegenover Rude. Inmiddels echter niet meer...quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:23 schreef Haushofer het volgende:
Ej Rude, ben je ook benieuwd hoe de hedendaagse wetenschap tegen eenheden, grootheden etc aan kijkt?
Juist wel: als ik een nieuwe eenheid "gnomaat" verzin en die gelijk stel aan 100 km/u, kan ik ook 120 km/u uitdrukken in gnomaten: dat is 1.2 gnomaat. En 300 km/u is 3 gnomaat, enzovoort.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:47 schreef vrijemening het volgende:
Het zelfde geld voor b.v de eenheid 100 km / u. Daar kun je ook niks anders mee uitdrukken als 100 km / u.
Nee, de grootheid noemen we snelheid, en de eenheid waarin we snelheden uitdrukken mag je zelf kiezen. Zo kun je snelheden bijvoorbeeld uitdrukken in km/u, of in inch per minuut, of in Mach, of in gnomaten... noem maar op. Alleen kun je wel iedere snelheid in iedere eenheid uitdrukken, anders is het geen eenheid.quote:Wat ik al zei, het is misschien niet altijd even handig, het gaat erom dat km + sec een bepaalde eenheid weergeeft en deze eenheid noemen we snelheid.
Je doet helemaal niet de kilometers x 0.8, je doet DE VERHOUDING (tussen kilometers en tijd) maal 0.8 !!!quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:57 schreef vrijemening het volgende:
Waarom zou je niet kunnen zeggen 3 gnomaat is 300 km in 3 uur. Een gnomaat is dan een tijd en afstand verhouding. Wel zou je b.v 1 gnomaat + 200 km = 300 km/u kunnen doen. Hierdoor verandert de verhouding van km / sec waardoor je dan over een grotere afstand spreekt in dezelfde tijd (1u).quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:06 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Juist wel: als ik een nieuwe eenheid "gnomaat" verzin en die gelijk stel aan 100 km/u, kan ik ook 120 km/u uitdrukken in gnomaten: dat is 1.2 gnomaat. En 300 km/u is 3 gnomaat, enzovoort.
[..]
Nee, de grootheid noemen we snelheid, en de eenheid waarin we snelheden uitdrukken mag je zelf kiezen. Zo kun je snelheden bijvoorbeeld uitdrukken in km/u, of in inch per minuut, of in Mach, of in gnomaten... noem maar op. Alleen kun je wel iedere snelheid in iedere eenheid uitdrukken, anders is het geen eenheid.
[..]
Je doet helemaal niet de kilometers x 0.8, je doet DE VERHOUDING (tussen kilometers en tijd) maal 0.8 !!!
Want snelheid is een VERHOUDING tussen afstand en tijd.
100 km/u heeft trouwens niks met 100 km of met 1 uur te maken, het zegt alleen iets over de verhouding tussen het aantal afgelegde kilometers en de tijd die dat heeft gekost, namelijk dat die 100 is (dus het aantal km is 100 keer het aantal uren). 100 km/u kan betrekking hebben op een reis van 3 uur (de afstand is dan 300 km), of op een reis van 500 km (de reistijd was dan 5 uur), enzovoort.
omdat dan 3 gnomaat gelijk is aan 1 gnomaat. 300/3 is immers 100.quote:Op dinsdag 16 november 2004 17:15 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Waarom zou je niet kunnen zeggen 3 gnomaat is 300 km in 3 uur. Een gnomaat is dan een tijd en afstand verhouding. Wel zou je b.v 1 gnomaat + 200 km = 300 km/u kunnen doen. Hierdoor verandert de verhouding van km / sec waardoor je dan over een grotere afstand spreekt in dezelfde tijd (1u).
Een snelheid + kilometers geeft een hogere snelheid. Een snelheid + tijd geeft een lagere snelheid.
Omdat 300 km in 3 uur dezelfde verhouding is als 100 km in 1 uur, even snel dus. Terwijl gnomaat een eenheid voor snelheid was. En hoe hoger de snelheid, hoe groter de verhouding afstand:tijd, dus kun je niet hebben dat 3 gnomaat even snel is als 1 gnomaat. Dan is het gewoon geen eenheid voor snelheid.quote:Op dinsdag 16 november 2004 17:15 schreef vrijemening het volgende:
Waarom zou je niet kunnen zeggen 3 gnomaat is 300 km in 3 uur. Een gnomaat is dan een tijd en afstand verhouding.
Even afgezien van mijn bezwaar tegen het optellen van afstanden of tijden bij snelheden...quote:Wel zou je b.v 1 gnomaat + 200 km = 300 km/u kunnen doen. Hierdoor verandert de verhouding van km / sec waardoor je dan over een grotere afstand spreekt in dezelfde tijd (1u).
Een snelheid + kilometers geeft een hogere snelheid. Een snelheid + tijd geeft een lagere snelheid.
Doe dan eens het volgendequote:Op dinsdag 16 november 2004 15:57 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Ik telde sneller dan dit forum aankon.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:05 schreef Quarks het volgende:
Je kunt zelf niet tellen meneer ibn kurra
Respectquote:Op woensdag 17 november 2004 21:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik telde sneller dan dit forum aankon..
Ik zou zeggen: ga je gang.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:11 schreef Oud_student het volgende:
Je telt verkeerd
het moet zo 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, ad inf.
Kom op, zet je er overheen, je kunt hetquote:Op woensdag 17 november 2004 21:16 schreef thabit het volgende:
Het volgende getal durf ik niet meer in te tikken, want dat is het kleinste irreguliere priemgetal.
Maak er een leuke opdracht van, voor rudequote:Op woensdag 17 november 2004 21:21 schreef thabit het volgende:
Helaas, dit getal is te meesterlijk om er iets triviaals als tellen mee te doen.
quote:Op woensdag 17 november 2004 22:13 schreef thabit het volgende:
Ik heb zojuist te horen gekregen dat dit een notes-oefen-topic is geworden. Ook leuk!
Ik probeer hier iemand fatsoenlijk te leren tellen en jij gooit er meteen notes en een smiley-post tussendoor. Tssk.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien te goed geoefend.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik probeer hier iemand fatsoenlijk te leren tellen en jij gooit er meteen notes en een smiley-post tussendoor. Tssk..
Laat eens zien hoe je de axioma's hierin toepast?quote:Op woensdag 17 november 2004 23:29 schreef vrijemening het volgende:
bier+glas = 1 glas bier, dat is toch niet zo moelijk......
Niet meer als je bier in dat glas doet. Ik ben pas overtuigd als je het vanuit de axioma's weet te bewijzen.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:34 schreef vrijemening het volgende:
Het is toch glashelder zo?
Het doet me deugd te zien dat je eindelijk tot die conclusie bent gekomen.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:40 schreef vrijemening het volgende:
Het zal waarschijnlijk niet lukken,
En hoe los jij mijn vergelijking op?quote:Op woensdag 17 november 2004 23:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Het doet me deugd te zien dat je eindelijk tot die conclusie bent gekomen..
Lijkt me dat deze axioma's alleen gelden voor de natuurlijke getallen he?quote:Op woensdag 17 november 2004 23:23 schreef thabit het volgende:
Even opgezocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier moet het mee te doen zijn. Toon eens aan dat 1+1=1, rude?
Triestquote:Op woensdag 17 november 2004 23:40 schreef vrijemening het volgende:
Het zal waarschijnlijk niet lukken,
x + bier = 1 glas bier.
x = ?
Inderdaad, zij definiėren zelfs de natuurlijke getallen.quote:Op donderdag 18 november 2004 01:12 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Lijkt me dat deze axioma's alleen gelden voor de natuurlijke getallen he?anders kan ik bij nr. 1 al n tegenvoorbeeld leveren
nee dat isquote:Op donderdag 18 november 2004 09:59 schreef Bensel het volgende:
Volgens mij draaien we hier rondjes
1 glas + 1 bier + 1 rondje =![]()
Het ging er ook om de optelling van de natuurlijke getallen te introduceren, zie de post van Pie.er.quote:Op donderdag 18 november 2004 01:12 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Lijkt me dat deze axioma's alleen gelden voor de natuurlijke getallen he?anders kan ik bij nr. 1 al n tegenvoorbeeld leveren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |