abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:44:17 #101
3542 Gia
User under construction
pi_23291795
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:37 schreef imago het volgende:

Al gaat het je niet lukken om hun denkbeelden te veranderen door ze te beledigen.
Nogmaals, wie bepaald wat beledigend is? Degene die het zo ervaart?

Ik denk namelijk toch dat je van de meeste moslims geen kritiek mag hebben op hun geloof, hun profeet en hun boek, omdat ze dat meteen als beledigend opvatten. En ja, dat vind ik kinderachtig.

Krijg je van die stampvoetende wichten die hun zin niet krijgen en dan maar mensen op een andere manier de mond gaan snoeren.

IK vind Hirsi Ali niet beledigend.
pi_23292299
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 17:44 schreef Gia het volgende:

Krijg je van die stampvoetende wichten die hun zin niet krijgen en dan maar mensen op een andere manier de mond gaan snoeren.
Dus jij noemt de moslimvrouwen waar ze zogenaamd voor opkomt stampvoetende wichten? We hebben het hier over volwassen mensen hoor..
quote:
Jij hebt ook makkelijk praten, aangezien wat ze zegt niet over jou gaat
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:13:35 #103
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23292414
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:14 schreef imago het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het als kritiek op zichzelf opvatten. En voor alle radicale terroristen-in-spe is dat natuurlijk helemaal terecht, maar ook de goede mensen voelen zich beledigd. En daar zit denk ik wel een probleem.
Dan moeten ze naar een psycholoog, dat is niet het probleem van Hirsi Ali. Of als ze dat allemaal niet aankunnen misschien kunnen ze beter vertrekken naar een land waar geen vrijheid van meningsuiting is.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:16:58 #104
94405 Tarak
pi_23292475
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:42 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

De Koran is Godswoord neergezonden naar ons en geciteerd door de Aardsengel Gabriël.

De Joden waren zelfs het uitverkoren volk, alleen omdat ze hun Profeten afwezen en aan afgoderij deden hebben zij Gods Toorn overzich heen geroepen!

De orginele bijbel heb ik geen moeite mee, wel met die slechte vervalsing die er op het moment in alle winkels te koop liggen.
Ja, ja, met je bekeringsdrang en de Koran is verzonnen door een schizofrene megalomane gek die dol was op zesjarige meisjes.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:17:52 #105
94405 Tarak
pi_23292491
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:09 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Op de Islam kun je kritiek hebben en dan doel ik op mensen die bijvoorbeeld de Islam proberen te verlichten, maar niet op God of de Koran.
Natuurlijk kan dat.
pi_23292553
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 17:44 schreef Gia het volgende:
JIj bent toch ook geen moslima?

Het probleem is dat mensen dit soort zaken altijd maar vanuit hun eigen perspectief blijven bekijken. En als Hirsi Ali zegt het voor die moslimvrouwen op te nemen, is het belangrijk dat zij dat ook als zo danig ervaren.
pi_23292637
Ik denk trouwens dat het streven van Hirsi Ali heel nobel is, haar doelen zijn zeker de moeite waard. En of ze het wel of niet uit rancune doet, vind ik niet zo interessant. Waarom zou je geen politiek mogen bedrijven vanuit iets dat je in je leven hebt meegemaakt? Dat lijkt me juist een hele geldige reden.

Maar het moet de rancune wel voorbij gaan en er moet ook resultaat geboekt worden. En ik vraag me af of Hirsi Ali nou wel zo vreselijk bereikt of gaat bereiken op deze manier. Ja, ze slaagt er in een groep niet-moslims voor haar standpunten te winnen maar ik denk dat ze nauwelijks in gesprek is met de groep waar ze het voor zegt te doen.

En dat kun je niet blijven afwentelen op dat die mensen niet tegen kritiek op de islam kunnen of geen gevoel voor humor of relativering hebben. Dat is dan blijkbaar een gegeven waar je mee te maken hebt en je politiek op zult moeten afstemmen. Als je wat wilt bereiken, tenminste.
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:27:07 #108
94405 Tarak
pi_23292666
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:21 schreef SCH het volgende:

[..]

JIj bent toch ook geen moslima?

Het probleem is dat mensen dit soort zaken altijd maar vanuit hun eigen perspectief blijven bekijken.

En als Hirsi Ali zegt het voor die moslimvrouwen op te nemen, is het belangrijk dat zij dat ook als zo danig ervaren.
Dit kun je ook omdraaien, het probleems is dat moslims dit soort zaken altijd alleen maar vanuit hun eigen perspectief blijven bekijken. En dat is inderdaad het probleem.
pi_23292733
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:27 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dit kun je ook omdraaien, het probleems is dat moslims dit soort zaken altijd alleen maar vanuit hun eigen perspectief blijven bekijken. En dat is inderdaad het probleem.
Je snapt het punt niet of je gaat er opzettelijk aan voorbij. HA wil het toch opnemen voor onderdrukte moslimvrouwen. Maar het lukt haar nauwelijks om met deze vrouwen in gesprek te komen. Dan schiet ze dus haar doel voorbij toch?

Ze bereikt jou wel maar daar dat is nu juist niet haar bedoeling.
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:32:33 #110
94405 Tarak
pi_23292811
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet of je gaat er opzettelijk aan voorbij. HA wil het toch opnemen voor onderdrukte moslimvrouwen. Maar het lukt haar nauwelijks om met deze vrouwen in gesprek te komen. Dan schiet ze dus haar doel voorbij toch?

Ze bereikt jou wel maar daar dat is nu juist niet haar bedoeling.
De documentaire was toch niet alleen bedoeld voor onderdrukte moslimvrouwen?
De documentaire was toch bedoeld om het probleem aan de kaak te stellen, ook bij autochtonen om te laten zien hoe de Koran misbruikt wordt om vrouwen te mishandelen.
pi_23292849
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:32 schreef Tarak het volgende:

[..]

De documentaire was toch niet alleen bedoeld voor onderdrukte moslimvrouwen?
De documentaire was toch bedoeld om het probleem aan de kaak te stellen, ook bij autochtonen om te laten zien hoe de Koran misbruikt wordt om vrouwen te mishandelen.
Ik heb het eigenlijk helemaal niet over de documentaire maar over haar politieke werk in het algemeen. Die documentaire was onderdeel van een televisie-avond die ze maakte en waarvan ze trouwens wel nadrukkelijk zegt dat het de onderdrukte moslimvrouwen moet helpen. Is dat gelukt?

Misschien kan er iemand antwoord geven op de vraag wat Hirsi Al dan eigenlijk precies bereikt heeft voor moslimvrouwen.
pi_23292934
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:16 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, ja, met je bekeringsdrang en de Koran is verzonnen door een schizofrene megalomane gek die dol was op zesjarige meisjes.
Je lult ook alleen maar de propaganda praatjes na, lees eerst eens eenmaal de Koran door voordat je wat blaat.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23292984
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:17 schreef Tarak het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat.
Ja maar dan moet je ook bereid zijn de consequenties te aanvaarden.

Zelf Minister Donner wil Godslaster aanpakken.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23292997
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk helemaal niet over de documentaire maar over haar politieke werk in het algemeen. Die documentaire was onderdeel van een televisie-avond die ze maakte en waarvan ze trouwens wel nadrukkelijk zegt dat het de onderdrukte moslimvrouwen moet helpen. Is dat gelukt?

Misschien kan er iemand antwoord geven op de vraag wat Hirsi Al dan eigenlijk precies bereikt heeft voor moslimvrouwen.
Mwah, heeft iemand uberhaupt wel ooit iets bereikt op dat gebied? Het gaat niet van de ene op de andere dag SCH...
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:42:57 #115
94405 Tarak
pi_23293053
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:39 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je ook bereid zijn de consequenties te aanvaarden.

Zelf Minister Donner wil Godslaster aanpakken.
Wat zijn die consequenties dan?
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:43:28 #116
94405 Tarak
pi_23293061
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Je lult ook alleen maar de propaganda praatjes na, lees eerst eens eenmaal de Koran door voordat je wat blaat.
Ik heb de Koran gelezen. (okay, af en toe tactisch geskipped)
pi_23293130
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah, heeft iemand uberhaupt wel ooit iets bereikt op dat gebied? Het gaat niet van de ene op de andere dag SCH...
Natuurlijk is er al van alles bereikt als het gaat om vrouwenemancipatie. Ook in combinatie met religie. En dat het niet van de ene op de andere dag gaat, weet ik ook wel. Ik heb alleen niet het idee dat HA nu veel in die groep bereikt, eerder het tegenovergestelde.

Dat kan allemaal best de schuld van die moslims zijn, als de feiten er liggen dat de reactie op HA alleen maar is dat ze verder in hun schulp kruipen dan vind ik het een terechte vraag of er geen betere methodes en manieren zijn. En die zijn er!!!
pi_23293265
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Natuurlijk is er al van alles bereikt als het gaat om vrouwenemancipatie. Ook in combinatie met religie. En dat het niet van de ene op de andere dag gaat, weet ik ook wel. Ik heb alleen niet het idee dat HA nu veel in die groep bereikt, eerder het tegenovergestelde.
Binnen de Islam is die vooruitgang alleen met een microscoop te zien. In Nederland is die vooruitgang zo mogelijk nog kleiner geweest de afgelopen jaren. Verder dan een fietscursus zijn we nooit gekomen.
quote:
Dat kan allemaal best de schuld van die moslims zijn, als de feiten er liggen dat de reactie op HA alleen maar is dat ze verder in hun schulp kruipen dan vind ik het een terechte vraag of er geen betere methodes en manieren zijn. En die zijn er!!!
Ach, ooit zullen ze hun schulp weer uit moeten. Daarnaast, de 'pappen en nathouden'' -methode heeft ons niet veel opgeleverd, laten we het eens op een andere manier proberen dan.
pi_23293362
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Binnen de Islam is die vooruitgang alleen met een microscoop te zien. In Nederland is die vooruitgang zo mogelijk nog kleiner geweest de afgelopen jaren. Verder dan een fietscursus zijn we nooit gekomen.
Die laatste opmerking snap ik niet en geeft aan dat je twee zaken door elkaar haalt. Die fietscursus heeft mogelijk met inburgering te maken en niks met religie. Veranderingen in religies gaan uiterst langzaam. Het katholicisme heeft er 150 jaar over gedaan en met de islam zal het niet veel sneller gaan. Dat kunnen wij echter niet verdragen, het moet morgen allemaal anders zijn.
quote:
Ach, ooit zullen ze hun schulp weer uit moeten. Daarnaast, de 'pappen en nathouden'' -methode heeft ons niet veel opgeleverd, laten we het eens op een andere manier proberen dan.
Ik zou niet weten waarom want ik ben ervan overtuigd dat de gevolgen juist het tegenovergestelde effect hebben. Dat blijkt ook wel momenteel.
pi_23293496
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:42 schreef Tarak het volgende:

[..]

Wat zijn die consequenties dan?
Dat je bestraft wordt voor Godslastering, hoe dat laat ik verder maar in het midden, dat laat ik aan het recht over.
pi_23293769
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Die laatste opmerking snap ik niet en geeft aan dat je twee zaken door elkaar haalt. Die fietscursus heeft mogelijk met inburgering te maken en niks met religie. Veranderingen in religies gaan uiterst langzaam. Het katholicisme heeft er 150 jaar over gedaan en met de islam zal het niet veel sneller gaan. Dat kunnen wij echter niet verdragen, het moet morgen allemaal anders zijn.
Het gaat hier zowel om integratie als de Islam. Het doel op zich is integratie, een obstakel daarvan is, in veel gevallen althans, de Islam. Die fietscursus was overigens bedoeld voor allochtone (lees: Islamitische) vrouwen (niet kinderen, niet mannen, niet ouderen, maar vrouwen!). Op het gebied van emancipatie van de Islamitische vrouw is in Nederland bar weinig resultaat geboekt. Het werd jarenlang genegeerd, het was 'hun' cultuur, en de emancipatiegolf die over Nederland ging was niet voor 'hun' bedoeld als ze niet wilden. Iedereen moest er destijds aan geloven, behalve 'zij' van een andere cultuur .

Het enige dat er tot nu toe is gedaan is doen alsof het wel goed ging. Troetelallochtonen van de verschillende politieke partijen werden naar voren geschoven om te zeggen dat het de goede kant op ging met de emancipatie.
quote:
Ik zou niet weten waarom want ik ben ervan overtuigd dat de gevolgen juist het tegenovergestelde effect hebben. Dat blijkt ook wel momenteel.
Nogmaals, we zullen het zien. De Christenen trokken zich destijds ook terug, uiteindelijk is het toch goed gekomen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 19:15:39 #122
94405 Tarak
pi_23293813
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:02 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat je bestraft wordt voor Godslastering, hoe dat laat ik verder maar in het midden, dat laat ik aan het recht over.
Hirsi Ali is toch niet eens aangeklaagd voor godslastering?
Wat bedoel je ermee dat je de wijze van bestraffing voor godslastering (of Godslastering in jouw woorden) in het midden laat?
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:29:07 #123
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23295500
Is eventuele godslastering of belediging een excuus om eventuele kritiek te negeren ("de mond te snoeren") ?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23296327
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:29 schreef gr8w8 het volgende:
Is eventuele godslastering of belediging een excuus om eventuele kritiek te negeren ("de mond te snoeren") ?
Dat lijkt me wel. Bij iemand die mij voor idioot uitmaakt ben ik minder geneigd naar z'n standpunten of kritiek te luisteren.
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2004 @ 21:22:39 #125
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23296437
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:16 schreef Gallo het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. Bij iemand die mij voor idioot uitmaakt ben ik minder geneigd naar z'n standpunten of kritiek te luisteren.
Hangt ervan af wat jij te verkondigen hebt. Als jij beweert dat homo's met het hoofd naar beneden van een flat afgedonderd moeten worden en iemand noemt jou daarop een idioot, ben je dan ook minder geneigd te luisteren naar kritiek? Ik noem dat dan koppigheid en zelfingenomen gedrag.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')