Ze wilde een leven?quote:Op donderdag 11 november 2004 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach ja, waarom zouden vrouwen ook een eigen mening hebben.
Die ene vrouw was een zeer sterk ogende vrouw die heel goed wist wat ze wilde.
De profeet (heiligste persoon in de Islam) een tiran en dictator noemen en de Islam achterlijk noemen etc ..quote:Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nou, je hoort regelmatig dat haar kritiek afgedaan wordt als slechts belediging. Ik vraag me af in hoeverre dat op waarheid berust.
quote:Op donderdag 11 november 2004 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
De profeet (heiligste persoon in de Islam) een tiran en dictator noemen en de Islam achterlijk noemen etc ..
Nee idd, geen beledigingen![]()
Je vergeet erbij te vermelden dat ze consequent darbij de strofe naar westerse maatstaven hanteerde. Laten we nu eens belichten of die vrouw daarin een punt heeft of niet, ongeacht of dit aangenaam klinkt...quote:Op donderdag 11 november 2004 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
De profeet (heiligste persoon in de Islam) een tiran en dictator noemen en de Islam achterlijk noemen etc ..
Nee idd, geen beledigingen![]()
Is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar probeer eens een gesprek aan te gaan met een christelijk inwoner van Bunschoten over, zeg, winkelopening op zondag.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:35 schreef Bela het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat ze consequent darbij de strofe naar westerse maatstaven hanteerde. Laten we nu eens belichten of die vrouw daarin een punt heeft of niet, ongeacht of dit aangenaam klinkt...
Toch heb je gelijk. Die man gooide de geldtafels van de handelaren door de kerk heen. Dat moet een Bunschoter op zondag ook beamen als hij zijn schiften kent.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar probeer eens een gesprek aan te gaan met een christelijk inwoner van Bunschoten over, zeg, winkelopening op zondag.
En begin dan met Jezus een rellerige, vandalistische oproerkraaier te noemen, 'naar westerse maatstaven, dan'.
Kijken hoever je komt.
V.
Dat weet ik, vandaar dat ik die term hanteerde.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:39 schreef Bela het volgende:
[..]
Toch heb je gelijk. Die man gooide de geldtafels van de handelaren door de kerk heen.
Maar smeert het de dialoog, denk je? Is het zinvol?quote:Dat moet een Bunschoter op zondag ook beamen als hij zijn schiften kent.
Dat is dan ook waar ik HA af en toe van verdenk; dat de aandacht belangrijker is dan daadwerkelijk opbouwend aan de slag gaan met het probleem.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:47 schreef gr8w8 het volgende:
Als het nodig is om de aandacht te krijgen...
Ze heeft een punt. Alleen vraag ik me af wat de relevantie is om dat naar voren te brengen. De islam achterlijk noemen zie ik ook niet als constructieve brijdrage aan het integratie en emancipatie-proces. Het zou goed kunnen zijn dat ze het vanwege rancune doet. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:35 schreef Bela het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat ze consequent darbij de strofe naar westerse maatstaven hanteerde. Laten we nu eens belichten of die vrouw daarin een punt heeft of niet, ongeacht of dit aangenaam klinkt...
Je vertrekt dan alvast vanuit een gedeelde werkelijkheidsbelevingquote:Op donderdag 11 november 2004 14:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat weet ik, vandaar dat ik die term hanteerde.
[..]
Maar smeert het de dialoog, denk je? Is het zinvol?
V.
Ja, het is zinvol. Het is goed als iemand af en toe een steen in de vijver gooit. Het voorkomt dat je elkaar allemaal aan het napraten en bevestigen bent.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat weet ik, vandaar dat ik die term hanteerde.
[..]
Maar smeert het de dialoog, denk je? Is het zinvol?
V.
Nee dus, je vertrekt van uit een gespannen en gespleten werkelijkheidsbeleving.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:55 schreef Bela het volgende:
[..]
Je vertrekt dan alvast vanuit een gedeelde werkelijkheidsbeleving
Door de islam een achterlijke cultuur te noemen, schoffeer je de mensen die je wilt bereiken. Het enige dat je doet is het gesprek 'een achteruitgang' bezorgen.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:57 schreef Tarak het volgende:
De Islam een achterlijke cultuur noemen geeft aan dat je vindt dat de Islam de ideologie van de sociale achteruitgang predikt. En deze stelling is zeer goed te beargumenteren.
Ik vind dat juist wel grappige openingen. Volgens mij kan dat best lukken.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee dus, je vertrekt van uit een gespannen en gespleten werkelijkheidsbeleving.
Echt, het is op iedereen van toepassing: wil je met Emile Ratelband aan de praat geraken omdat je een verandering in zijn gedrag wil en je begint met 'Hé, hysterische geldwolf', forget it but.
Je wilt met Wilders tot een vergelijk komen over wat rigide standpunten in zijn partijprogramma, en je spreekt hem aan met 'Xenofobe pruik'... gaat niet lukken, vrees ik.
V.
Dat is ook al geprobeerd door verscheidene opiniemakers, reactie verschilde niet veel van de reacties die Ayaan krijgt.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:02 schreef Verbal het volgende:
Het is veel handiger om gewoon met de argumenten te komen, in plaats van de discussie op voorhand alweer te verzieken door punten te willen scoren bij de autochtone achterban.
V.
Autochtone en allochtone achterban, maar nog beter: Moslimachterban en niet-moslimachterban. Maar zijn deze uitspraken niet eerder een schreeuw om aandacht, nadat naar rustige opmerkingen simpelweg niet geluisterd werd? Een soort klokkenluiden bij de media, omdat intern geen reactie kwam?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Door de islam een achterlijke cultuur te noemen, schoffeer je de mensen die je wilt bereiken. Het enige dat je doet is het gesprek 'een achteruitgang' bezorgen.
Het is veel handiger om gewoon met de argumenten te komen, in plaats van de discussie op voorhand alweer te verzieken door punten te willen scoren bij de autochtone achterban.
V.
Dan is er dus geen reden om het schofferen vol te houden.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is ook al geprobeerd door verscheidene opiniemakers, reactie verschilde niet veel van de reacties die Ayaan krijgt.
Hoezo? Heeft dit haar 'intern' geholpen dan? Ik bespeurde eerder irritatie? En ik dacht dat ze naar de VVD was overgestapt omdat ze daar wel alle ruimte en aandacht kreeg voor de voor haar belangrijke onderwerpen?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:08 schreef gr8w8 het volgende:
Een soort klokkenluiden bij de media, omdat intern geen reactie kwam?
Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Subjectieve ergenis alleen is geen rechtvaardige reden om iets te gaan bestrijden, er moet een onderbouwing voor gegeven worden. Ik vind echter dat Ayaan haar kritiek goed onderbouwt, hoewel ik vind dat ze moet oppassen dat ze een onderscheid maakt tussen wat in de Koran staat en hoe moslims in Nederland dat in de praktijk brengen.quote:Als je als politicus jezelf ergens helemaal rot aan ergert en je merkt dat veel nederlanders het met je eens zijn, dan moet er dus kennelijk actie ondernomen worden in het land.
Beter gezegd: Stel, naar nette woorden zonder uithalen werd niet geluisterd. Om niet doodgezwegen te worden en de aandacht toch te krijgen, werd er gebruik gemaakt van stevige woorden.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoezo? Heeft dit haar 'intern' geholpen dan? Ik bespeurde eerder irritatie? En ik dacht dat ze naar de VVD was overgestapt omdat ze daar wel alle ruimte en aandacht kreeg voor de voor haar belangrijke onderwerpen?
V.
Imo is het ook geen schofferen wat ze doet maar word haar kritiek zo afgedaan omdat dat lekker makkelijk is.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan is er dus geen reden om het schofferen vol te houden.
Daarnaast zal ze moeten beseffen dat ze geen opinimaker is, ze is volksvertegenwoordiger.
V.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |