abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23240416
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zouden vrouwen ook een eigen mening hebben.

Die ene vrouw was een zeer sterk ogende vrouw die heel goed wist wat ze wilde.
Ze wilde een leven?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 11 november 2004 @ 13:29:55 #27
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_23240800
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Nou, je hoort regelmatig dat haar kritiek afgedaan wordt als slechts belediging. Ik vraag me af in hoeverre dat op waarheid berust.
De profeet (heiligste persoon in de Islam) een tiran en dictator noemen en de Islam achterlijk noemen etc ..
Nee idd, geen beledigingen
Schijt aan iedereen
pi_23240849
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:29 schreef Deadre het volgende:

[..]

De profeet (heiligste persoon in de Islam) een tiran en dictator noemen en de Islam achterlijk noemen etc ..
Verder commentaar is eigenlijk overbodig
pi_23240893
Ze komt op mij wel over als een zeer gefrustreerde trut die vooral uit rancune lijkt te handelen. Wat niet wil zeggen dat ze geen punt heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23240951
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:29 schreef Deadre het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te vermelden dat ze consequent darbij de strofe naar westerse maatstaven hanteerde. Laten we nu eens belichten of die vrouw daarin een punt heeft of niet, ongeacht of dit aangenaam klinkt...
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 11 november 2004 @ 14:35:47 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23242483
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:35 schreef Bela het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te vermelden dat ze consequent darbij de strofe naar westerse maatstaven hanteerde. Laten we nu eens belichten of die vrouw daarin een punt heeft of niet, ongeacht of dit aangenaam klinkt...
Is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar probeer eens een gesprek aan te gaan met een christelijk inwoner van Bunschoten over, zeg, winkelopening op zondag.

En begin dan met Jezus een rellerige, vandalistische oproerkraaier te noemen, 'naar westerse maatstaven, dan'.

Kijken hoever je komt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23242568
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar probeer eens een gesprek aan te gaan met een christelijk inwoner van Bunschoten over, zeg, winkelopening op zondag.

En begin dan met Jezus een rellerige, vandalistische oproerkraaier te noemen, 'naar westerse maatstaven, dan'.

Kijken hoever je komt.

V.
Toch heb je gelijk. Die man gooide de geldtafels van de handelaren door de kerk heen. Dat moet een Bunschoter op zondag ook beamen als hij zijn schiften kent.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:43:01 #33
136 V.
pi_23242656
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:39 schreef Bela het volgende:

[..]

Toch heb je gelijk. Die man gooide de geldtafels van de handelaren door de kerk heen.
Dat weet ik, vandaar dat ik die term hanteerde.
quote:
Dat moet een Bunschoter op zondag ook beamen als hij zijn schiften kent.
Maar smeert het de dialoog, denk je? Is het zinvol?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:47:25 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23242765
Als het nodig is om de aandacht te krijgen...
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:48:50 #35
136 V.
pi_23242794
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:47 schreef gr8w8 het volgende:
Als het nodig is om de aandacht te krijgen...
Dat is dan ook waar ik HA af en toe van verdenk; dat de aandacht belangrijker is dan daadwerkelijk opbouwend aan de slag gaan met het probleem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:52:55 #36
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23242894
Gelukkig is ze niet constant als een kenau aan het schelden he. Maar het is té makkelijk om haar te negeren, omdat ze regelmatig te keer zou gaan.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:55:18 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23242954
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:35 schreef Bela het volgende:

[..]

Ze heeft een punt. Alleen vraag ik me af wat de relevantie is om dat naar voren te brengen. De islam achterlijk noemen zie ik ook niet als constructieve brijdrage aan het integratie en emancipatie-proces. Het zou goed kunnen zijn dat ze het vanwege rancune doet. Ik weet het niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23242958
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

V.
Je vertrekt dan alvast vanuit een gedeelde werkelijkheidsbeleving
  donderdag 11 november 2004 @ 14:57:36 #39
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23243019
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

V.
Ja, het is zinvol. Het is goed als iemand af en toe een steen in de vijver gooit. Het voorkomt dat je elkaar allemaal aan het napraten en bevestigen bent.

De Islam een achterlijke cultuur noemen geeft aan dat je vindt dat de Islam de ideologie van de sociale achteruitgang predikt. En deze stelling is zeer goed te beargumenteren.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 11 november 2004 @ 14:59:56 #40
136 V.
pi_23243063
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:55 schreef Bela het volgende:

[..]

Je vertrekt dan alvast vanuit een gedeelde werkelijkheidsbeleving
Nee dus, je vertrekt van uit een gespannen en gespleten werkelijkheidsbeleving.

Echt, het is op iedereen van toepassing: wil je met Emile Ratelband aan de praat geraken omdat je een verandering in zijn gedrag wil en je begint met 'Hé, hysterische geldwolf', forget it but.

Je wilt met Wilders tot een vergelijk komen over wat rigide standpunten in zijn partijprogramma, en je spreekt hem aan met 'Xenofobe pruik'... gaat niet lukken, vrees ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 15:02:43 #41
136 V.
pi_23243130
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:57 schreef Tarak het volgende:

De Islam een achterlijke cultuur noemen geeft aan dat je vindt dat de Islam de ideologie van de sociale achteruitgang predikt. En deze stelling is zeer goed te beargumenteren.
Door de islam een achterlijke cultuur te noemen, schoffeer je de mensen die je wilt bereiken. Het enige dat je doet is het gesprek 'een achteruitgang' bezorgen.

Het is veel handiger om gewoon met de argumenten te komen, in plaats van de discussie op voorhand alweer te verzieken door punten te willen scoren bij de autochtone achterban.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 15:03:07 #42
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23243142
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee dus, je vertrekt van uit een gespannen en gespleten werkelijkheidsbeleving.

Echt, het is op iedereen van toepassing: wil je met Emile Ratelband aan de praat geraken omdat je een verandering in zijn gedrag wil en je begint met 'Hé, hysterische geldwolf', forget it but.

Je wilt met Wilders tot een vergelijk komen over wat rigide standpunten in zijn partijprogramma, en je spreekt hem aan met 'Xenofobe pruik'... gaat niet lukken, vrees ik.

V.
Ik vind dat juist wel grappige openingen. Volgens mij kan dat best lukken.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23243183
Het antwoord op deze vraag is precies andersom: de Islam uit rancune over Hirsi Ali

Ze stelt slechts enkele misstanden aan de kaak, wat haar niet in dank wordt afgenomen door de meeste moslims... een beetje eigen nest bevuilen. Ze doet iets wat echter al in 400 jaar islam niet is gebeurt, ze durft kritiek te leveren. Kennelijk is dat iets wat je met je leven moete bekopen, zelfs al woon je in het 'moderne' westen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23243242
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:02 schreef Verbal het volgende:
Het is veel handiger om gewoon met de argumenten te komen, in plaats van de discussie op voorhand alweer te verzieken door punten te willen scoren bij de autochtone achterban.

V.
Dat is ook al geprobeerd door verscheidene opiniemakers, reactie verschilde niet veel van de reacties die Ayaan krijgt.
  donderdag 11 november 2004 @ 15:08:18 #45
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23243276
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Door de islam een achterlijke cultuur te noemen, schoffeer je de mensen die je wilt bereiken. Het enige dat je doet is het gesprek 'een achteruitgang' bezorgen.

V.
Autochtone en allochtone achterban, maar nog beter: Moslimachterban en niet-moslimachterban. Maar zijn deze uitspraken niet eerder een schreeuw om aandacht, nadat naar rustige opmerkingen simpelweg niet geluisterd werd? Een soort klokkenluiden bij de media, omdat intern geen reactie kwam?
  donderdag 11 november 2004 @ 15:13:56 #46
136 V.
pi_23243407
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is ook al geprobeerd door verscheidene opiniemakers, reactie verschilde niet veel van de reacties die Ayaan krijgt.
Dan is er dus geen reden om het schofferen vol te houden.

Daarnaast zal ze moeten beseffen dat ze geen opinimaker is, ze is volksvertegenwoordiger.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 15:16:10 #47
136 V.
pi_23243464
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:08 schreef gr8w8 het volgende:
Een soort klokkenluiden bij de media, omdat intern geen reactie kwam?
Hoezo? Heeft dit haar 'intern' geholpen dan? Ik bespeurde eerder irritatie? En ik dacht dat ze naar de VVD was overgestapt omdat ze daar wel alle ruimte en aandacht kreeg voor de voor haar belangrijke onderwerpen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23243577
quote:
Als je als politicus jezelf ergens helemaal rot aan ergert en je merkt dat veel nederlanders het met je eens zijn, dan moet er dus kennelijk actie ondernomen worden in het land.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Subjectieve ergenis alleen is geen rechtvaardige reden om iets te gaan bestrijden, er moet een onderbouwing voor gegeven worden. Ik vind echter dat Ayaan haar kritiek goed onderbouwt, hoewel ik vind dat ze moet oppassen dat ze een onderscheid maakt tussen wat in de Koran staat en hoe moslims in Nederland dat in de praktijk brengen.
  donderdag 11 november 2004 @ 15:22:47 #49
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23243595
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoezo? Heeft dit haar 'intern' geholpen dan? Ik bespeurde eerder irritatie? En ik dacht dat ze naar de VVD was overgestapt omdat ze daar wel alle ruimte en aandacht kreeg voor de voor haar belangrijke onderwerpen?

V.
Beter gezegd: Stel, naar nette woorden zonder uithalen werd niet geluisterd. Om niet doodgezwegen te worden en de aandacht toch te krijgen, werd er gebruik gemaakt van stevige woorden.
pi_23243715
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan is er dus geen reden om het schofferen vol te houden.

Daarnaast zal ze moeten beseffen dat ze geen opinimaker is, ze is volksvertegenwoordiger.

V.
Imo is het ook geen schofferen wat ze doet maar word haar kritiek zo afgedaan omdat dat lekker makkelijk is.

Juist als volksvertegenwoordiger hoort ze misstanden aan de kaak te stellen en op te lossen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2004 15:29:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')