abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2004 @ 09:57:03 #1
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23236326
Na de moord op Theo van Gogh wordt veelvuldig gezegd dat hij slechts beledigde. Dat zou ook gelden voor Ayaan Hirsi Ali van de VVD, met wie hij samen het veelbesproken "Submission Part I" maakte. Ook zij zou slechts beledigen en haar kritiek zou slechts een gevol zijn van haar negatieve ervaringen in Somalië. Vandaar haar speerpunten betreffende vrouwenmishandeling, aangezien zij zelf daar slachtoffer van is geweest.

Enkele teksten van haar uit de kranten ed, al dan niet in VVD verband, staan te lezen op de site van de VVD, bijvoorbeeld, http://www.vvd.nl/teksten/p_ni_li.asp?ItemID=80&ID=5186 betreffende een inteview, http://www.vvd.nl/teksten/p_ni_li.asp?ItemID=80&ID=4377 betreffende stenigen, http://www.vvd.nl/teksten/p_ni_li.asp?ItemID=80&ID=5173 betreffende besnijdenis, http://www.vvd.nl/teksten/p_ni_li.asp?ItemID=80&ID=4376 betreffende een "liberale Jihad".
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23236862
Wat wil je precies bereiken met dit topic?
pi_23237102
WFL -> POL
  donderdag 11 november 2004 @ 10:47:58 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23237236
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:30 schreef smash789 het volgende:
Wat wil je precies bereiken met dit topic?
Nou, je hoort regelmatig dat haar kritiek afgedaan wordt als slechts belediging. Ik vraag me af in hoeverre dat op waarheid berust.
pi_23237732
Het maakt natuurlijk niet uit of ze handelt uit rancune of niet.
Als je als politicus jezelf ergens helemaal rot aan ergert en je merkt dat veel nederlanders het met je eens zijn, dan moet er dus kennelijk actie ondernomen worden in het land.
Dan ga je niet even denken: "Ook al willen veel mensen dat ik op ga treden tegen die islam, maar ik handel dan ook uit rancune, dus laat ik het maar niet doen".
Dus om een lang verhaal kort te maken; De reden achter Hirsi Alies optreden tegen de islam kan ons geen moer schelen, als ze maar optreedt tegen die fanatieke-islam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 11 november 2004 @ 11:17:21 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23237792
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Dus om een lang verhaal kort te maken; het verhaal achter Hirsi Alies optreden tegen de islam kan ons geen moer schelen, als ze maar optreedt tegen die fanatieke-islam.
Ja. Maar het zou natuurlijk kunnen helpen als ze -als volksvertegenwoordiger- kiest voor de dialoog.

Ja, er zijn moslims die niet altijd even goed kunnen omgaan met kritiek (wat trouwens ook geldt voor groepen niet-moslims, maar dat terzijde), maar waarmee bereik je dan meer? Met het harder schoppen en op tenen staan, of gewoon daadwerkelijk proberen er met woorden uit te komen?

Just a thought.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23237917
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Maar het zou natuurlijk kunnen helpen als ze -als volksvertegenwoordiger- kiest voor de dialoog.

Ja, er zijn moslims die niet altijd even goed kunnen omgaan met kritiek (wat trouwens ook geldt voor groepen niet-moslims, maar dat terzijde), maar waarmee bereik je dan meer? Met het harder schoppen en op tenen staan, of gewoon daadwerkelijk proberen er met woorden uit te komen?

Just a thought.

V.
Kijk je hebt extreme-imams met veel volgelingen die tegen het westen preken, dus hebben wij extreme nederlanders (Zoals ali van gogh wilders) nodig die tegen die extreme-imams preken.
Maar die extreme nederlanders hebben gezonde argumenten tegen die extreme-islam, maar die extreme-imams hebben onredelijke argumenten tegen het westen.
Kortom laat hun maar lekker tegen elkaar opboksen en kies een partij of hou gewoon je mond en zoek iemand van je eigen kaliber van het andere volk waar je wel mee kan praten.

wat ik wel een beetje jammer vind is dat die extreme'nederlanders allemaal met de dood worden bedreigd en die extreme-imams niet. Er is geen gezond evenwicht.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23237962
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

wat ik wel een beetje jammer vind is dat die 'extreme'-nederlanders allemaal met de dood worden bedreigd en die extreme-imams niet.
Zou het je gelukkig stemmen wanneer extreme imams ook bedreigd worden?
pi_23237994
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou het je gelukkig stemmen wanneer extreme imams ook bedreigd worden?
Nee tuurlijk niet, ik zou liever zien dat ze beide niet bedreigd werden.
pi_23238178
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Nou, je hoort regelmatig dat haar kritiek afgedaan wordt als slechts belediging. Ik vraag me af in hoeverre dat op waarheid berust.
Niet imo, door het af te doen als belediging maakt de kritiek-ontvangende partij zich er alleen maar makkelijk vanaf. Het is immers een belediging dus hoef je er verder niet op in te gaan.

Viel me gisteravond ook al op bij Nova over Uden, 1 moslima vond dat Ayaan de mond gesnoerd moest worden omdat zij de aanzet tot alle problemen zou zijn, lekker makkelijk.
pi_23238486
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:
Dat is nou juist het probleem. Ayaan Hirsi Ali wil wel, maar er zijn vrijwel geen Moslims die met haar in debat willen gaan op een normale wijze (dus zonder geschreeuw en op de man spelen... vrouw in dit geval).

Ik vind het knap om te zien hoe iemand als Ayaan verguisd wordt door de Moslimgemeenschap, maar tegelijkerijd zo rustig blijft en kalm antwoord blijft geven. Want ze krijgt wat naar haar hoofd geslingerd.
  donderdag 11 november 2004 @ 11:50:45 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23238614
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:45 schreef ScienceFriction het volgende:

Ik vind het knap om te zien hoe iemand als Ayaan verguisd wordt door de Moslimgemeenschap, maar tegelijkerijd zo rustig blijft en kalm antwoord blijft geven. Want ze krijgt wat naar haar hoofd geslingerd.
Dat ben ik met je eens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:11:38 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23239044
Precies, ze wordt gewoon doodgezwegen, sorry voor de woordkeuze. Het lijkt haast wel of haar argumenten er niet eens toe doen, het is al voldoende dat ze aggeert tegen de Islam. Ook voor een hele groep die zich achter haar schaart helaas.
pi_23239713
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:45 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem. Ayaan Hirsi Ali wil wel, maar er zijn vrijwel geen Moslims die met haar in debat willen gaan op een normale wijze (dus zonder geschreeuw en op de man spelen... vrouw in dit geval).

Heb je die discussie met 3 moslimvrouwen in een opvanghuis gezien, naar aanleiding van Submission? Vrouwen die zelf mishandeld waren en buiten de moslimgemeenschap stonden. Het lukte niet echt om met elkaar in gesprek te komen. Dat lag uiteraard ook aan die vrouwen maar ik vond Hirsi Ali daar ook niet zo sterk in. Ze getuigt van weinig empathisch vermogen.
pi_23239830
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:43 schreef SCH het volgende:
Heb je die discussie met 3 moslimvrouwen in een opvanghuis gezien, naar aanleiding van Submission? Vrouwen die zelf mishandeld waren en buiten de moslimgemeenschap stonden. Het lukte niet echt om met elkaar in gesprek te komen. Dat lag uiteraard ook aan die vrouwen maar ik vond Hirsi Ali daar ook niet zo sterk in. Ze getuigt van weinig empathisch vermogen.
Dat gesprek heb ik niet gezien, dus ik kan daar geen uitspraken over doen (wat klinkt dit politiek correct). Wel kan ik zeggen dat gesprekken met mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan nou niet echt bekend staan om het informatieve karakter of nuancering. Kan overigens ook aan de discussieleider liggen (denk bijvoorbeeld aan hanneke Groenteman als discussieleider... brrrrrr).
pi_23239842
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet imo, door het af te doen als belediging maakt de kritiek-ontvangende partij zich er alleen maar makkelijk vanaf. Het is immers een belediging dus hoef je er verder niet op in te gaan.

Viel me gisteravond ook al op bij Nova over Uden, 1 moslima vond dat Ayaan de mond gesnoerd moest worden omdat zij de aanzet tot alle problemen zou zijn, lekker makkelijk.
Persoonlijke beschaving laat zich in het Westen afmeten aan de ruimte die je een ander voor een eigen mening gunt, de mate van het geluidsvolume dat je hanteert, en de mate van gedemonstreerde diepgang in een gesprek. Mogelijk worden meer beschaafde woordvoerders van de partij die zichzelf als slachtoffer neerzet nog naar voren geschoven... We leven hier immers in het Westen.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 11 november 2004 @ 12:54:44 #17
3542 Gia
User under construction
pi_23239941
Ik denk dat het juist goed is als een politicus strijdt tegen misstanden die ze zelf ondervonden heeft. Zij weet hoe erg het is en hoe moeilijk het is om je daar tegen te verzetten. Zij wil niet dat andere vrouwen overkomt wat haar overkomen is. Een nobel streven.

Ik zie het dus niet als wraak, maar meer voorkomen dat het anderen ook overkomt.
pi_23239982
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:49 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat gesprek heb ik niet gezien, dus ik kan daar geen uitspraken over doen (wat klinkt dit politiek correct). Wel kan ik zeggen dat gesprekken met mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan nou niet echt bekend staan om het informatieve karakter of nuancering. Kan overigens ook aan de discussieleider liggen (denk bijvoorbeeld aan hanneke Groenteman als discussieleider... brrrrrr).
Het ging dus eigenlijk niet om mensen die rechtlijn tegenover haar staan. Het ging om mensen waarvoor zij zegt op te komen, dat is het frappante.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:56:58 #19
3542 Gia
User under construction
pi_23240010
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:11 schreef gr8w8 het volgende:
Precies, ze wordt gewoon doodgezwegen, sorry voor de woordkeuze. Het lijkt haast wel of haar argumenten er niet eens toe doen, het is al voldoende dat ze aggeert tegen de Islam. Ook voor een hele groep die zich achter haar schaart helaas.
Nu is het iemand die het zelf heeft meegemaakt en die moet dan maar haar mond houden, de vuile verraadster!

En als het iemand is die het niet heeft meegemaakt, dan kan die daar niet over meepraten en moet dus ook maar de mond houden.

Op die manier kan niemand dus iets doen tegen misstanden binnen de Islam.
pi_23240020
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:50 schreef Bela het volgende:

[..]

Persoonlijke beschaving laat zich in het Westen afmeten aan de ruimte die je een ander voor een eigen mening gunt, de mate van het geluidsvolume dat je hanteert, en de mate van gedemonstreerde diepgang in een gesprek. Mogelijk worden meer beschaafde woordvoerders van de partij die zichzelf als slachtoffer neerzet nog naar voren geschoven... We leven hier immers in het Westen.
Laten we het hopen, dat zou in iedergeval een stap in de goede richting zijn.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:58:54 #21
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23240050
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu is het iemand die het zelf heeft meegemaakt en die moet dan maar haar mond houden, de vuile verraadster!

En als het iemand is die het niet heeft meegemaakt, dan kan die daar niet over meepraten en moet dus ook maar de mond houden.

Op die manier kan niemand dus iets doen tegen misstanden binnen de Islam.
True, true.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:00:27 #22
3542 Gia
User under construction
pi_23240087
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ging dus eigenlijk niet om mensen die rechtlijn tegenover haar staan. Het ging om mensen waarvoor zij zegt op te komen, dat is het frappante.
Denk dat die nog veel angst hebben en dus niet alles durven te zeggen. Als Hirsi Ali bijvoorbeeld iets zegt wat in hun ogen te erg is om te zeggen, zullen ze verschrikt reageren, hoewel ze het misschien wel eens zijn met haar. Alleen zouden ze dat zelf nooit durven te zeggen.

Angst kan erg zijn.
pi_23240119
Ik heb die uitzending gezien en het werd mij duidelijk dat die vrouwen helemaal verrot geslagen waren met de koran.
Dat je daar geestelijk niet van opknapt was te merken.
Heeft niets met rancune te maken maar alles met mishandeling.

(zal later nog wat screenshotjes plaatsen van deze weinig boeiende uitzending.)
pi_23240206
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk dat die nog veel angst hebben en dus niet alles durven te zeggen. Als Hirsi Ali bijvoorbeeld iets zegt wat in hun ogen te erg is om te zeggen, zullen ze verschrikt reageren, hoewel ze het misschien wel eens zijn met haar. Alleen zouden ze dat zelf nooit durven te zeggen.

Angst kan erg zijn.
Ach ja, waarom zouden vrouwen ook een eigen mening hebben.

Die ene vrouw was een zeer sterk ogende vrouw die heel goed wist wat ze wilde.
pi_23240354
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zouden vrouwen ook een eigen mening hebben.

Die ene vrouw was een zeer sterk ogende vrouw die heel goed wist wat ze wilde.
Bedoel jij die vrouw wegliep uit dat gesprek die met die grote smoel zeg maar ...:?

HA heeft met deze uitzending in ieder geval haar punt duidelijk gemaakt .. de Islam verziekt het leven van deze vrouwen tot aan hun dood toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')