abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1620727
Tot op heden heeft Bush zich erg op de vlakte gehouden met zijn pers conferenties, hij zegt wel iets, maar uiteindelijk ook HELEMAAL nix....

Blijkt in mijn ogen de verkeerde man op de verkeerde plek....

Jullie mening graag..

tomorrow has to start somewhere
  woensdag 12 september 2001 @ 18:07:32 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_1620737
zoals al gezegd werd toen bush poetin ontmoette...

"waarschijnlijk is dit een ontmoeting tussen de meest domme en de meest intelligente wereldleider op aarde"

lijkt me wel duidelijk welke hier werd afgezeken...

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 12 september 2001 @ 18:11:26 #3
12891 nomis
There can be only one
pi_1620755
Ik vind bush maar een marionet. Tig spreek fouten tijden zijn speeches en het komt eruit als of hij de tekst van iemand anders (waar hij zelf geen inspraak op heeft) uit het hooft heeft geleerd. Ik vond Clinton VEEL beter en volgens mij had Gore deze "rol" ook veel beter kunnen vervullen
Welcome, to the desert, of the real
pi_1620761
Ja idd, Bush zegt iets, maar met een uitstraling van "lik mijn vestje" totaal geen overtuiging, visie en noem maar op.

Just a puppet in a big political game.....

pi_1620762
Hij zegt veel maar vertelt weinig... weinig iig waar zijn volk iets aan heeft. Zijn volk wat hem nu zo hard nodig heeft...
For great justice!
  woensdag 12 september 2001 @ 18:31:43 #6
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1620871
Het is het beste om je op de vlakte te houden over de moeglijke gevolgen van deze afschuwelijke daad aangezien het overleg over de te volgen koers nog bezig is.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1620876
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:12 schreef QyRoZ het volgende:
Hij zegt veel maar vertelt weinig... weinig iig waar zijn volk iets aan heeft. Zijn volk wat hem nu zo hard nodig heeft...
Hij zegt dat de dader wordt gestraft en dat Amerika als winnaar uit de strijd zal komen. Dat wil het amerikaanse volk horen.

pi_1620879
laat hem even zijn gang gaan en over een paar weken evalueren we hem.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1620886
Laten we hopen dat hij en zijn raadsleden goede beslissingen kunnen en gaan maken, of hij beter/slechter is dan zijn vader weten we niet. Verder kunnen we hem alleen maar nemen zoals het volk hem ook genomen/gekozen heeft. Hij zal het moeten doen of je het nu leuk vind of niet.

Leuk vind ik het persoonlijk niet, had liever clinton gezien mja.

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 12 september 2001 @ 18:35:08 #10
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1620900
het enigste wat hij gezegd heeft is dat hij wraak gaat nemen en dat de landen die de daders verborgen houden niet worden ontzien, dus dat wordt dik oorlog als hij weet waar ze zitten en wie het zijn
World domination is my middle name.
pi_1620959
pi_1621001
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:33 schreef Chandler het volgende:
Laten we hopen dat hij en zijn raadsleden goede beslissingen kunnen en gaan maken, of hij beter/slechter is dan zijn vader weten we niet. Verder kunnen we hem alleen maar nemen zoals het volk hem ook genomen/gekozen heeft. Hij zal het moeten doen of je het nu leuk vind of niet.

Leuk vind ik het persoonlijk niet, had liever clinton gezien mja.

Me 2, ja over dat het volk hem gekozen heeft laat ik maar even in het midden, heel die verkiezingen roken naar fraude, maar eerlijk gezegd vind ik hem dus niets en hoop dat zijn staf hem goed bij staat en de juiste adviezen geeft. Maar zoals ie het uitbrengt naar de buitenwereld, geheel zonder overtuiging, charisma en noem maar op...alsof ie het leest vanaf een blaadje...
pi_1621002
oh ja en Bush's retoriek is zooooo simpel en oppervlakkig...

" they can run...but they cant hide!"

etc etc

allemaal van dat soort hollywood uitspraken!

:

pi_1621021
Die man is idd een charisma-pop. Die speeches van hem, Hollywood-talk is er het goede woord voor ja. This is a fight between good and evil. But make no mistake: good will prevail! Precies wat ze willen horen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1621046
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Die man is idd een charisma-pop. Die speeches van hem, Hollywood-talk is er het goede woord voor ja. This is a fight between good and evil. But make no mistake: good will prevail!
Alleen dan een man zonder charisma, had die dat maar, dan zouden zijn woorden nog een beetje geloofwaardig overkomen.
pi_1621058
Ja.....ook al verdient Amerika als onze steun nu.
Want het is inderdaad ook een aanslag op de westerse vrijheid.
Helaas hebben we Bush de meest incapabele persoon op die plek. Ben geen fan van Bush zn regering.....maar laten we hopen dat Powell beetje beter (verstandiger) kan optreden vanwege zn GOLF ervaring.

pi_1621062
Bush is echt de verkeerde man op deze plek....

Was Clinton nu nog maar president, dat is teminste iemand waarvan je weet dat hij het goeie besluit zal nemen!

Gore heb ik eigenlijk ook niet al het vertrouwen in gehad...

Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_1621086
Achja, al die duffe hollywood-prietpraat over de VS als land van de vrijheid, bladieblabla. Hij zei in zijn speech gisteren (of vandaag, ik weet het niet meer precies) dat de terroristen wel staal kunnen vernielen maar niet het land en de vrijheid. Dat vind ik zo dom! Staal? Wie heeft het nu over staal?? Het gaat toch om duizenden doden? Daar zegt hij vrijwel niets over. Totaal geen echte emotie, alleen maar gewauwel over goed en fout. Stomme texaanse macho..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1621094
Ja het is wel een real testcase voor Bush om te laten zien wat ie werkelijk waard is en waar ie voor staat en wat betreft Powell daar heeft ie een hele goede aan.

btw
off topic maar, toffe actie van Arafat om bloed af te staan

pi_1621120
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:02 schreef virtually het volgende:
btw
off topic maar, toffe actie van Arafat om bloed af te staan
Hij probeert gewoon te redden wat er nog te redden valt. Na de beelden van feestende Palestijnen is er enorm veel good-will verloren gegaan voor de Palestijnse kwestie. Hij probeert dat volgens mij op deze manier te herstellen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1621126
Ik weet het nog zo net niet.....

Wat wordt eigenlijk wel van hem verwacht?
Moet hij zich provocerend opstellen? Of moet hij emotioneel reageren? Of gelijk als een blinde acties ondernemen?

Ik denk dat hij het wel redelijk doet, kort, krachtig, zakelijk en emotieloos. Zwakheid of verslagenheid mag hij absoluut niet tonen.

Het is een groot toneelspel van hem, maar op deze manier kan geen vriend of vijand hem goed analyseren, wat enorm in het voordeel van de VS kan uitpakken.

pi_1621141
Ja tot zover krijgt ie zeker een voldoende.
pi_1621149
ben nu wel blij met Bush eigenlijk.
Gore is veels te watjesachtig.
Laat Bush maar wraak nemen...
pi_1621161
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:06 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Hij probeert gewoon te redden wat er nog te redden valt. Na de beelden van feestende Palestijnen is er enorm veel good-will verloren gegaan voor de Palestijnse kwestie. Hij probeert dat volgens mij op deze manier te herstellen.

Net zoals het bericht dat de Taliban bereid is om Bin Laden uit te leveren....
pi_1621189
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:10 schreef Passione het volgende:
ben nu wel blij met Bush eigenlijk.
Gore is veels te watjesachtig.
Laat Bush maar wraak nemen...
heb je uberhaupt bush zijn speech gezien? daar hangt ie erbij als een zoutzak en vertelt hij weinig in een paar woorden.
Ik heb het idee dat gore beter in staat zou zijn om zijn gezicht geloofwaardig te laten zien en een statement te maken over het gebeurde.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_1621331
ik vind het echt een inspriratieloze zoutzak. Echt iemand die voor straf een verklaring moet afgeven van zijn moeder.
Ik vond het ook wel typerend dat ie als een zacht gekookt eitje een legerbasis invluchte en zich nauwelijks solidair verklaarde met het volk door op zijn minst naar het witte huis te gaan.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1621398
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:43 schreef Mza het volgende:
ik vind het echt een inspriratieloze zoutzak. Echt iemand die voor straf een verklaring moet afgeven van zijn moeder.
Ik vond het ook wel typerend dat ie als een zacht gekookt eitje een legerbasis invluchte en zich nauwelijks solidair verklaarde met het volk door op zijn minst naar het witte huis te gaan.
En dat is dan de "wereldleider", pfff
pi_1621416
Bush was hier al niet zo populair he?

Overal waar ik hier het woord Bush zie, valt het mij op dat er in de directe omgeving de woorden zoals 'incompetent', 'zwak', 'onzeker', 'gespeeld' staan. Hij kan (hier) al gewoon niet goed doen. Elke actie die hij onderneemt zal hier negatief worden uitgelegd. Toont Bush emoties: de halve wereld schrikt zich lam. Is Bush kil en zakelijk: Dan is het een gevoeloze vent.

En tuurlijk zegt hij niks concreets. Hij is een olifant die moet proberen om in een glasfabriek heelhuids moet werken. Elk verkeerd gesproken woord kan door een partij verkeerd uitgelegd worden en ernstige schade kan er worden aangericht. Damage control op alle niveaus to the max.

Bush moet proberen om het volk rustig te houden. En dat gaat niet goed als hijzelf ook enige mate van emotie vertoont. Woede bij hem: 10.000'en amerikaanse moslims die opgeknoopt worden. Dat is de macht die hij heeft. Het enige wat Bush NU kan doen is het volk tot rust manen.

Pas wanneer wereldbevolking er rijp voor is (voorbereid door de massa-media, dat kost tijd) kan Bush pas concreet actie ondernemen.

Zullen we over een paar weken kijken wat ie gedaan heeft?

Ik weet een ander leuk spelletje:
"Wat zou jij doen als jij 11-9-2001 en 12-9-2001 president van de USA zou zijn?"

pi_1621437
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:55 schreef weerdo het volgende:

Overal waar ik hier het woord Bush zie, valt het mij op dat er in de directe omgeving de woorden zoals 'incompetent', 'zwak', 'onzeker', 'gespeeld' staan. Hij kan (hier) al gewoon niet goed doen. Elke actie die hij onderneemt zal hier negatief worden uitgelegd. Toont Bush emoties: de halve wereld schrikt zich lam. Is Bush kil en zakelijk: Dan is het een gevoeloze vent.

En tuurlijk zegt hij niks concreets. Hij is een olifant die moet proberen om in een glasfabriek heelhuids moet werken. Elk verkeerd gesproken woord kan door een partij verkeerd uitgelegd worden en ernstige schade kan er worden aangericht. Damage control op alle niveaus to the max.

Bush moet proberen om het volk rustig te houden. En dat gaat niet goed als hijzelf ook enige mate van emotie vertoont. Woede bij hem: 10.000'en amerikaanse moslims die opgeknoopt worden. Dat is de macht die hij heeft. Het enige wat Bush NU kan doen is het volk tot rust manen.

Pas wanneer wereldbevolking er rijp voor is (voorbereid door de massa-media, dat kost tijd) kan Bush pas concreet actie ondernemen.

Zullen we over een paar weken kijken wat ie gedaan heeft?

Ik weet een ander leuk spelletje:
"Wat zou jij doen als jij 11-9-2001 en 12-9-2001 president van de USA zou zijn?"

Ik zou aan het puinruimen zijn....stenen rapen.... bij het WTC

dat is pas een daad als man van het volk! of bloed geven...
Niet als een wezel heel het land doorvliegen!

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 12-09-2001 19:59]

pi_1621440
Het is weer duidelijk dat echt helemaal NIETS, ook niet de gruwelijkste terreuraanslag aller tijden de antipathie tegen Bush kan doorbreken. Iedereen bazelt elkaar een beetje na om hem zoveel mogelijk af te zeiken. En waarom ? Geen idee. Wat heeft hij nou zo enorm fout gedaan ?

Ook Clinton, Gore of welke president dan ook zou door de Secret Service in de diepste bunker worden verstopt totdat er zekerheid was over de veiligheid. En als hij na de moord op 25.000 van zijn burgers van z'n stuk is kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dat is 600 keer een Bijlmerramp, meer dan 1000 keer Enschede, en dat zijn zaken waar we hier nog na van staan te trillen. Bewaar je afkeer voor de daders van deze aanslag.

O ja, als je denkt dat Al Gore zo'n licht is:

"One word sums up the responsibility of any vice president, and that one word is 'to be prepared'."
- Al Gore

"We are ready for any unforeseen event that may or may not occur."
- Al Gore

"I believe we are on an irreversible trend toward more freedom and democracy. But that could change."
- Al Gore

pi_1621509
[Mohammed Zia al-huk
Dictator of Pakistan, and knew all about Iran/Contra, the training, funding, and arming of narco-terrorists like Osama bin Laden. In August 1988, the same day George Bush got the Republican nomination, his plane crashed into the ground with all engines running. The Pakistanis kept the bodies around (in violation of Islamic custom) for weeks, awaiting US experts. They showed up three weeks later and never checked the bodies. Why?img]http://www.superzooi.nl/bush/images/17.jpg[/img]

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 12-09-2001 20:15]

pi_1621536
Nou ik zou iig een betere persconferentie geven en meer emoties tonen en niet van dat oppervlakkige gelul in de ruimte.(zie persconferenties)

Ok hij kan er ook niets aan doen dat ie die uitstraling niet heeft, hij zat er gewoon als een zak-patat, tuurlijk is ie beduusd over wat er gebeurd is, maar kom dan wel daad krachtiger over en toon compassion naar mede-Amerikanen..

pi_1621566
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:08 schreef Nyrem het volgende:
[afbeelding]
LOL
pi_1621702
Nou ja, hij hoeft niet meer emotie te tonen, tis meer dat ik het idee heb dat daar een bang vogeltje zit die een poging doet om zich te gedragen als een echte president. Ik heb niet het idee dat daar een groot leider zit, meer iemand die zich wil wreken om zich te bewijzen.
pi_1621766
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:27 schreef fokje het volgende:
Nou ja, hij hoeft niet meer emotie te tonen, tis meer dat ik het idee heb dat daar een bang vogeltje zit die een poging doet om zich te gedragen als een echte president. Ik heb niet het idee dat daar een groot leider zit, meer iemand die zich wil wreken om zich te bewijzen.
Volgens mij vraagt hij zn vader veel om hulp?

zal hij nu ook weer aan de drank raken?

"I know the human being and fish can coexist peacefully."
—Saginaw, Mich., Sept. 29, 2000 Bush(ism)

pi_1621897
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:55 schreef weerdo het volgende:

Overal waar ik hier het woord Bush zie, valt het mij op dat er in de directe omgeving de woorden zoals 'incompetent', 'zwak', 'onzeker', 'gespeeld' staan. Hij kan (hier) al gewoon niet goed doen.

Dat komt omdat de anti-Amerikanisten zich weer massaal melden.

Schijnbaar heeft niemand door dat Bush echt niet in zijn eentje een beslissing neemt omtrent een actie. Daar zit een heel team van adviseurs zijn partij achter. Bovendien, als je de Amerikaanse pers een beetje zou volgen kun je lezen dat er massaal om actie wordt geschreeuwd. Door heel veel Amerikanen dus.

Niet voor niets dat de minister van buitenlandsezaken, Colin Powell, deze daad een oorlogsverklaing noemt.

Clinton had als president wellicht wat mooiere speeches gehouden, maar ook hij zou keihard hebben toegeslagen. Ook onder Clinton is bijvoorbeeld Irak altijd gebombardeerd en Servië.

-

'We moeten ze afmaken, de klootzakken'

In een winkelcentrum in de staat New York staan alle televisieschermen verplicht op CNN. De woede over de aanslagen is groot. ,,Als we een oorlog moeten beginnen, dan moet dat maar.''

PLATTSBURGH (NEW YORK), 12 SEPT. Nu is het oorlog. Dat is de overheersende reactie van Amerikanen in Small Town America op de terreuraanslagen in New York en Washington. Met een mengeling van opstandigheid, wraakzucht en achterdocht verwerkten inwoners van Plattsburgh, een plaats van 40.000 mensen in Upstate New York, gistermiddag de traumatische aanslagen die ze enkele uren eerder op televisie hadden gezien.

,,Als het nodig is om oorlog af te kondigen, dan moet dat maar, want op deze manier kunnen we niet leven,'' zei Kerry Lashway, voor de deur van het plaatselijke warenhuis Wal Mart. ,,De vernietiging is onvoorstelbaar. Ik had zoiets als dit enkele jaren geleden verwacht, toen we met Saddam Hussein te maken hadden. Maar nu niet.''

Volgens Mike Smith, een Vietnam-veteraan, was het te verwachten dat ,,iets als dit vroeg of laat zou gebeuren.'' Voor hem hebben de gebeurtenissen herinneringen teruggebracht van ,,explosies, mensen die levend worden verscheurd, onschuldige mensen, voor niets,'' zegt hij. En over de daders: ,,Ik begrijp niet wat er in hun hoofden omgaat. Maar als ze ze ooit te pakken krijgen, moeten ze ze afmaken. De klootzakken.''

In de enorme winkel van Wal Mart, deel van het winkelcentrum aan het Consumer Square, heerst op dinsdagmiddag een surrealistische crisissfeer. Bij binnenkomst wordt de inhoud van tassen gecontroleerd. Door de hele winkel hangen televisies met de nieuwszender CNN aan, en ook via het luidsprekersysteem galmt de verslaggeving van CNN – wat tot een nare echo leidt.

Joanne White vergeet haar boodschappen en kijkt naar rechtstreekse beelden van nachtelijke explosies in Kabul, Afghanistan, terwijl langs de onderrand van het scherm nieuwsflitsen rollen. Ze slaat haar hand voor de mond en tranen wellen op in haar ogen. ,,Het is afschuwelijk,'' zegt ze. ,, Het is onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren in Amerika. Ik krijg er kippenvel van.'' Maar dan, belerend: ,,Er is geen enkele reden waarom we de daders niet te pakken kunnen krijgen. Ons land heeft er de middelen voor.''

Larry, die zijn achternaam niet wil geven, is het met haar eens. ,,Wie dit gedaan heeft, is een oorlog begonnen,'' zegt hij. ,,Onschuldige mensen mogen niet zomaar vermoord worden.'' George Liberty kan niet bevatten ,,dat dit vandaag de dag kan gebeuren,'' zegt hij. ,,Het ging allemaal zo snel. Het is duidelijk dat de veiligheidsmaatregelen op het vliegveld tekort schoten.''

De televisies staan op CNN op bevel van het hoofdkantoor van Wal Mart, verklaart Troy Reynolds, de manager van de winkel. Dit is in alle filialen van Wal Mart, de grootste warenhuisketen in Noord-Amerika, het geval, zegt hij. Normaal gesproken worden op de monitoren de producten van Wal Mart aangeprezen, en komt er muziek uit het luidsprekersysteem. ,,Het is schokkend om te zien dat dit kan gebeuren met onschuldige mensen in je land,'' verklaart Reynolds.

Vervolgens belt hij prompt de plaatselijke sheriff om de politie op de hoogte te stellen van een verdachte buitenlander die verdachte vragen stelt over wat hij ,,de bomaanslagen'' noemt. Twee beveiligingsbeambten komen erbij, handboeien komen tevoorschijn, wilt u even meekomen. Een politieauto rijdt voor: mee naar de Clinton County Sherriff's office voor een `identity check'. Die levert niets op.

Dat Nederland een bevriende natie is, lijkt tot niemand door te dringen. Of het zou de kalme agent moeten zijn die de vreemdeling een uur later terugrijdt en zich verontschuldigt voor het ongemak. ,,Medici zijn hiervandaan naar New York City gehaald,'' zegt hij hoofdschuddend. Plattsburgh ligt zo'n zes uur rijden ten noorden van Manhattan. ,,Het is een ongewone dag.''

Slechts een voorbijganger wil op Consumer Square ook bij de Verenigde Staten thuis te rade gaan over hoe de aanslagen van dinsdagmorgen hadden kunnen gebeuren. ,,We moeten een nieuwe president vinden,'' roept ze boos, zonder haar naam te geven. ,,Alles ligt overhoop sinds hij gekozen is.'' Haar man maakt een vuistgebaar terwijl ze teruglopen naar hun auto: ,,Oorlog? Ik ben er klaar voor!''

© NRC Door onze correspondent Frank Kuin

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1621990
Clinton had het goed gedaan....ook de daders gepakt.
Natuurlijk zitten er mensen achter Bush, als dat niet het geval zou zijn.....pfff zucht....
Alleen Amerika is het land van PR en uitstraling, vandaar.
Oh en ja.....Bush zn opvattingen zijn ietwat dom...over bv doodstraf e.d. het buitenland e.d.

Maar goed...het komt ook uit een land waar sommige mensen nogal wat extreem denken.
Gelet op de volgende reactie van een bejaard amerikaans stel op vakantie in Amsterdam:
Verslag nos op ned2!

Bejaarde (dementerend?) man: " Hun vrouwen en kinderen moeten branden!"

Bejaarde vrouw maakte meteen duidelijk dat zij het hier niet mee eens was!

woensdag 12 september 2001 @ 21:00:30 #38
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1622010
Bush is duidelijk niet het charismatische, representatieve figuur dat de US nodig heeft in een crisis zoals deze... Wat zijn beleid is? Iedere president is een puppet controlled by strings, dat is ongeveer wat een democratie is niet? Een president is een vertegenwoordiger, representator voor een land. (ha, lekker land denk ik dus maar goed)

"Though I walk through the shadow of death, i fear no evil, for you are with me..."

Heeft die gast bij de Navy Seals gezeten of zo?

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1622262
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:00 schreef chocolatemoeze het volgende:
Bush is duidelijk niet het charismatische, representatieve figuur dat de US nodig heeft in een crisis zoals deze... Wat zijn beleid is?Iedere president is een puppet controlled by strings, dat is ongeveer wat een democratie is niet? Een president is een vertegenwoordiger, representator voor een land. (ha, lekker land denk ik dus maar goed)

"Though I walk through the shadow of death, I fear no evil, for you are with me..."

You just read my lips

Maaar goed dat er nog iemand is als Powell in zijn staff, die zegt tenminste nog iets zinnigs en weet van wanten, direct terug slaan heeft geen zin, just be patient....

pi_1623940
Net op het nieuws had Bush eindelijk wat te zeggen, ik ben verbaasd....

Eindelijk kwam ie geloofwaardig over.

pi_1624045
Ik heb niet alle potst gelezen, maar wilde bij deze graag reageren:

Wat vreselijk!!!

Gisteren die eerste persconferentie, daar stond hij dan emotieloos wat woorden uit te spreken, niet aangeslagen, niet woedend, niet machteloos, gewoon een niet echt mens dat daar stond, en waarom had hij al die multiculturele kids om zich heen, en dat moment stilte (de kapingen waren nog in volle gang)

Niets heeft deze man bij mij los gemaakt qua gevoel van menselijkheid, echt niets.
Vannacht was eveneens Clinton te zien, hij stond daar, oprecht, aangedaan, boos en machteloos tegelijk, kon nog net professioneel hetgeen zeggen dat hij kwijt wilde, maar bij zo'n man voel je een mens, misschien een bepaalde veiligheid (bij Bush heb ik het gevoel dat hij het liefst diezelfde avond nog ergens met bommen gaat gooien) en tevens een heel groot medeleven voor zijn fellow-americans.

Ik vind Bush vreselijk, had het veel prettiger gevonden indien Clinton nog president was geweest op dit moment, al was het maar gevoelsmatig.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 13 september 2001 @ 00:11:44 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_1624074
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:09 schreef Sniper het volgende:
Ja tot zover krijgt ie zeker een voldoende.
Ik ook. Is niet tot conclusies gesprongen en heeft gewoon niets fout gedaan. Maar niemand gunt het hem hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1624223
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ook. Is niet tot conclusies gesprongen en heeft gewoon niets fout gedaan. Maar niemand gunt het hem hier.

Ik geloof niet dat niemand hem dat niet gunt, ik ben er bijna zeker van dat de gevolgen van deze gebeurtenissen (de vergelding) niet veel zal verschillen als wanneer Clinton nog president zou zijn geweest.
Alleen, ik heb geen symphatie voor deze man, ik vond zijn toespraken vreselijk en dat gevoel werd nog eens versterkt door de toespraak van Clinton afgelopen nacht.
Dit is puur een gevoelskwetsie Speknek, en daarnaast de manier waarop Bush zich presenteerd, wie weet handelt hij de zaken wel beter af als Clinton gedaan zou hebben.

Wie zou overigens dat heldendaad-verhaal (waar ik dus niets van geloof) in de wereld geholpen hebben?

pi_1624429
Dat verhaaltje = Good for Morale..

En gevoelsmatig, tsja.. ik vrees dat dat niet langer opgaat..

donderdag 13 september 2001 @ 18:11:21 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1629097
Het treurige van Bush' toespraken is dat hun hoofdthema 'wraak en vergelding' is. Bush, of degene die zijn tekstjes schrijft, stapt volledig heen over het verdriet van individuele slachtoffers, vergeet hen als mensen te troosten, staat niet stil bij hun persoonlijke ellende. Mr Macho-man gooit het meteen over de nationalistische boeg, focust zich op de duivelse moordenaars die 'deze oorlogsdaad' begaan hebben, roept (indirect) op tot keiharde actie. Bush' woorden zijn niet de woorden van een liefhebbende, geëmotioneerde president van een oprechte democratie. Het zijn de woorden van de generaal van een militaire supermacht. Bush heeft het niet over de verscheurende pijn van het Amerikaanse volk, maar over de gekrenkte trots van de Amerikaanse natie. Patriottisme van gewapend beton.

Meneer Bush mag met zijn botte, grofgemalen woorden misschien tot de woeste verbeelding van veel Amerikanen spreken; zijn gebrek aan persoonlijke betrokkenheid met de slachtoffers zal onder de meer gematigde inwoners van de VS (en daarbuiten) hoe langer hoe meer onvrede wekken.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1629237
Ik ben verbijsterd, zag net Bush op TV en zowaar, hij toonde emoties. Verder doet hij het eerlijk gezegd best goed, door niet meteen te ageren op de aanslagen en zoveel mogelijk bondgenoten te zoeken om het terrorisme aan te pakken.
pi_1629539
Zag Bush op tv en kon m'n ogen niet geloven:

Barstte bijna in tranen uit!!! (Of deed alsof)

Als een land zo geraakt is , een oorlogsdaad noemen ze het, wil je dan je leider zo zien snotteren?!?!?

Zullen de daders erg leuk vinden om te zien trouwens.

Je wilt je leider toch vastberaden en woedend zien.
Dit was genant!! Hij zocht steun op zijn bureau!!

(Als Rusland zo geraakt was, was Poetin vast in uniform voor de camera's gekomen)

-------Practice Mindfulness-------
  donderdag 13 september 2001 @ 19:28:40 #48
8502 BAZZA
pi_1629587
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:23 schreef Hawk het volgende:
Zag Bush op tv en kon m'n ogen niet geloven:

Barstte bijna in tranen uit!!! (Of deed alsof)

Als een land zo geraakt is , een oorlogsdaad noemen ze het, wil je dan je leider zo zien snotteren?!?!?

Zullen de daders erg leuk vinden om te zien trouwens.

(Als Rusland zo geraakt was, was Poetin vast in uniform voor de camera's gekomen)

Eerst is hij te "koel" en klaagt iedereen hier en dan toont hij emoties is het weer niet goed

Hij heeft misschien ook wel vrienden/kenissen verloren waar hij dagelijk mee werkte

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 13 september 2001 @ 19:32:12 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1629633
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:23 schreef Hawk het volgende:
Vastberaden: ja. Woedend: nee. Woede is voor degenen die zichzelf niet in de hand hebben.
quote:
Ach, wat een schanddaad. Inderdaad bijzonder slap. Ik bedoel, als hij nou net getuige zou zijn geweest van een massamoord op duizenden onschuldige mensen, maar dit incident... dat een stalen man als Bush zich daar zo druk om kan maken. Mietje.
quote:
Hiep hoi.
Volgens mij hebben wij een andere opvatting van leiderschap.
pi_1629642
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:31 schreef virtually het volgende:
Ik ben verbijsterd, zag net Bush op TV en zowaar, hij toonde emoties.
Inderdaad; Loretta Schrijver vroeg nog: "Kan dit Max (Westerman) een huilende president?"

Max (cynisch): Of dit kan weet ik niet het zal een "spontane" reactie zijn zullen we maar aannemen".

Bush heeft blijkbaar wat klachten gekregen van zijn achterban, en men heeft wellicht aangestuurd op een emotionelere presentatie, of, en dat is natuurlijk goed mogelijk, is dit een spontane reactie en realiseerd Bush zich nu pas het menselijk leed.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 13-09-2001 19:34]

pi_1629648
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:28 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Eerst is hij te "koel" en klaagt iedereen hier en dan toont hij emoties is het weer niet goed

Hij heeft misschien ook wel vrienden/kenissen verloren waar hij dagelijk mee werkte

Inderdaad, ik ben absoluut geen voorstander van deze mislukte Tijl Uilenspiegel als leider van 'n politieke grootmacht, maar het is ook nooit goed hier. Komen er een paar emotieloze woorden uit dat verbaasde gezicht, niet goed. Heeft hij 'n traan in z'n oog, niet goed... Je kunt wel eeuwig door blijven zeiken. Feit blijft dat hij nu eenmaal de woordvoerder is van degenen die de besluiten nemen, dus je zult het er maar mee moeten doen, vrees ik...
pi_1629651
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:28 schreef BAZZA het volgende:
Kwaad zijn is ook een emotie, hoor. Emotie tonen betekent niet dat je een potje moet gaan zitten janken.
quote:
Giuliani waarschijnlijk ook, ik vind Giuliani een lul, maar hij gedroeg zich stukken beter dan Bush
pi_1629686
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:11 schreef Ringo het volgende:
Het treurige van Bush' toespraken is dat hun hoofdthema 'wraak en vergelding' is. Bush, of degene die zijn tekstjes schrijft, stapt volledig heen over het verdriet van individuele slachtoffers, vergeet hen als mensen te troosten, staat niet stil bij hun persoonlijke ellende. Mr Macho-man gooit het meteen over de nationalistische boeg, focust zich op de duivelse moordenaars die 'deze oorlogsdaad' begaan hebben, roept (indirect) op tot keiharde actie. Bush' woorden zijn niet de woorden van een liefhebbende, geëmotioneerde president van een oprechte democratie. Het zijn de woorden van de generaal van een militaire supermacht. Bush heeft het niet over de verscheurende pijn van het Amerikaanse volk, maar over de gekrenkte trots van de Amerikaanse natie. Patriottisme van gewapend beton.

Meneer Bush mag met zijn botte, grofgemalen woorden misschien tot de woeste verbeelding van veel Amerikanen spreken; zijn gebrek aan persoonlijke betrokkenheid met de slachtoffers zal onder de meer gematigde inwoners van de VS (en daarbuiten) hoe langer hoe meer onvrede wekken.

Precies, en dit alles met het charisma van "de buurman die gezellig een cocktailworstje meeprikt".
  donderdag 13 september 2001 @ 19:40:27 #54
8502 BAZZA
pi_1629738
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:33 schreef Hawk het volgende:
Giuliani waarschijnlijk ook, ik vind Giuliani een lul, maar hij gedroeg zich stukken beter dan Bush
Giulliani is een geweldige man,

en iedereen verwerkt zijn verdriet nou eenmaal verschillend.

pi_1629761
Ja Bush heeft gewoon een wat vlakker publiek emotie scala.

Zijn werk doet-ie tot nu toe uitstekend, beheerst en vastberaden. (met dank aan Colin Powell cs waarschijnlijk, soit)

pi_1629776
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:40 schreef BAZZA het volgende:

Giulliani is een geweldige man,

Een geweldige man....
Ik weet niet of ik moet kotsen of lachen, weet je wat, ik doe beide:
  donderdag 13 september 2001 @ 19:47:38 #57
8502 BAZZA
pi_1629795
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:45 schreef Hawk het volgende:

[..]

Een geweldige man....
Ik weet niet of ik moet kotsen of lachen, weet je wat, ik doe beide:

ik heb zelf gezien wat hij gedaan heeft voor de stad New York de laatste jaren,

ook jij hebt recht op jou mening.

pi_1629823
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:11 schreef Ringo het volgende:

Dat is inderdaad waar, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat dit een gebeurtenis zonder precedent in de Amerikaanse historie is. Clinton had waarschijnlijk inhoudelijk precies hetzelfde gezegd, zij het met meer passages ter troost van de bevolking, en met een andere toon. De implicaties zouden echter precies hetzelfde blijven. Zoals je ziet profileert het Amerikaanse volk zich momenteel ook meer 'solidair in oorlogstijd' dan verdrietig. The land must be strong...

Een zeer twijfelachtige ontwikkeling, maar zeker niet enkel en alleen op het conto van Bush te schrijven.

Voor wat betreft de 'gematigde Amerikanen'... Ik vrees dat de verontwaardiging over een aanslag op Amerikaanse grond de gematigdheid gaat overstijgen, zeker met dit soort media-offensieven en oorlogsbeeldvorming.

pi_1629830
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:47 schreef BAZZA het volgende:

...voornamelijk z'n hand houden boven murderers with badges

maar jij hebt ook recht op je mening.

pi_1629833
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

ook jij hebt recht op jou mening.

Wat hij gedaan heeft? Meer politie op straat gezet, dat is voornamelijk wat hij gedaan heeft. Daar hoef je geen geweldige man voor te zijn...
  donderdag 13 september 2001 @ 19:51:59 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1629835
In het actualiteitenprogramma 7 dagen kwam een aantal maanden geleden de Amerikaanse schrijver Gore Vidal aan het woord. Hij had veel, en steekhoudende kritiek op Bush en zijn agressieve Pentagon-politiek. Vidal besloot met een citaat van de (volgens hem) veel te zachtaardige maar buitengewoon intelligente president Herbert Hoover (1929-1933). Tijdens de loodzware crisisjaren schijnt deze gesproken te hebben:

What we need, is a great poem.

Mooi, en hoe toepasselijk.

donderdag 13 september 2001 @ 19:54:04 #62
8502 BAZZA
pi_1629854
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:51 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Wat hij gedaan heeft? Meer politie op straat gezet, dat is voornamelijk wat hij gedaan heeft. Daar hoef je geen geweldige man voor te zijn...

Maar toch doen weinig het,

New York is nu een stuk prettiger geworden om te wonen/bezoeken, en dat is precies wat een burgermeester moet doen.

Maar goed dat is mijn opvatting

donderdag 13 september 2001 @ 20:01:19 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1629909
quote:
Op donderdag 13 september 2001 19:54 schreef BAZZA het volgende:
New York is nu een stuk prettiger geworden om te wonen/bezoeken.
Yeah right.

Sorry, flauwe grap.

donderdag 13 september 2001 @ 20:39:45 #64
8502 BAZZA
pi_1630212
quote:
Op donderdag 13 september 2001 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Yeah right.

Sorry, flauwe grap.

Ja nou ja je begrijpt wat ik bedoelde

donderdag 13 september 2001 @ 20:54:00 #65
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1630352
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:18 schreef paladin het volgende:

[..]

heb je uberhaupt bush zijn speech gezien? daar hangt ie erbij als een zoutzak en vertelt hij weinig in een paar woorden.
Ik heb het idee dat gore beter in staat zou zijn om zijn gezicht geloofwaardig te laten zien en een statement te maken over het gebeurde.

Paladin,

Iedereen met een beetje inzicht doorziet het fake-gedrag van Bush. Daar Passione dat nou eenmaal niet bezit (wat wel blijkt uit al zijn posts), is zijn antwoord typerend voor hem.

Ach, het kan nog veel erger
  donderdag 13 september 2001 @ 21:08:22 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1630486
Ik ben geen Bush fan maar niemand kan mij overtuigen dat hij het niet goed doet. Zoals net in het Journaal, Nederlanders vinden al gauw iets overtrokken, de emotie zag ik echt en wie zijn wij dan om dat in twijfel te trekken.

Iedereen zegt maar, ik hoop niet dat er onbezonnen acties komen, en zo te zien zijn die er nog niet gekomen

Met Pakistan nu in de picture is het een heel ander "oorlogs" scenarion en als er iemand daar zich van bewust is is het Bush wel.

90% van de Amerikanen willen wraak acties, ga daar maar aanstaan

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1630566
Naja, ik denk dat iedere nieuwe president zich geen houding zou weten te geven in zo'n situatie. Ik vind hem niet echt, wat voor kop hij ook trekt. Alleen ben ik bang dat hij zich teveel aantrekt van de onderbuikgevoelens van de Amerikanen en al naar gelang wat het gemiddelde volk van hem wil, daar een bijpassende kop bij trekt en er ook naar handelt. Sja...

Z'n echte kop zou denk ik op dit moment er één zijn van een bang, onzeker en gekwetst vogeltje.

pi_1634444
Nog even over Bush. Volgens mij MOET hij om zich in de hand te houden en geloofwaardig over te komen, een afstandelijke houding aan nemen. Want stel dat hij heel gevoelig zou zijn. (zou best kunnen), en hij laat dat te veel blijken, dan heb je als machtigste man van de wereld een groot probleem. Verder heeft hij een wat traag temperament, maar dat zegt niks over zijn inhoudelijke daden, die wij immers grotendeels niet kunnen beoordelen. Maar dat hij weinig charisme heeft dat moge duidelijk zijn.

o ja trouwens, ik weet (nog steeds) niet of ik in astrologie geloof, maar dat zou het wel ondersteunen.
want hij blijkt in juli jarig te zijn.

p.s Misschien heb ik een klein lettertype maar ik weet niet waaraan dat ligt

pi_1636891
Ik las vandaag in Vrij Nederland een artikel over Bush..
Ik wist al wel dat hij niet zo nozel is, maar ik schrok wel heel erg van wat ik hier las.
Zo zei hij bijvoorbeeld een keer tijdens een toespraak die niet zo goed uit de verf kwam, plotseling: "Message: I care.". Niemand snapte waarom ie dat zei, bleek later dat ie een soort aanwijzing die voor hem bedoeld was voor ging lezen.
Ook wist hij tot voor kort niet dat Slowakije en Slovenië twee verschillende landen waren.
En hij schijnt na de arrestatie van Milosevic gezegd te hebben (al denk ik dat het wel niet waar zal zijn): "Dat is weer een moeilijke naam minder te onthouden."
Het is toch te erg voor woorden dat zo'n kerel de machtigse man op aarde is?
pi_1636927
Bill swingt...
I´m back.
pi_1640839
CNN) -- A crowd of rescuers chanted "USA, USA" as President Bush thanked everyone working Friday at ground zero of the devastated World Trade Center that was hit by hijacked planes flown by terrorists.
As he stood on a pile of rubble in Manhattan, some people in the crowd shouted they couldn't hear him.

----------------------------------------------------------
"I can hear you. The rest of the world hears you. And the people who knocked these buildings down will hear all of us soon," Bush answered.
-----------------------------------------------------------

Spontane uitspraak en dat voor Bush...maarre wie weet waren die some people wel medewerkers van hem die dat schreeuwden zodat hij zogenaamd ""spontaan" reageerde....hoe dan ook een mooie en sterke uitspraak.

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_1641234
Bush

Omdat ik geen Amerikaan ben en dus niet als één man achter president Bush hoef te staan, maak ik van de gelegenheid gebruik om een paar minder eerbiedige opmerkingen over hem te maken. Er is iets met die man. Iets vreemds. We hebben hem in deze bizarre dagen wat vaker kunnen zien zij het altijd kort en steeds kreeg ik het gevoel dat ik niet naar een mens zat te kijken, maar naar een sprekende pop die met onvaste handen door de poppenkast van de media werd bewogen.

Niets wat hij zegt of doet lijkt uit enige spontane gemoedsbeweging voort te komen. Elk gebaar en elk woord zijn door anderen en evenmin de talentvolsten bedacht. Die anderen staan, met het zweet in de handen, vanuit de coulissen toe te kijken. Ze hebben hem met grote moeite naar voren geduwd. Het liefst zou George thuisblijven, op zijn zolderkamertje, waar hij zo graag met oliekraantjes en olielampjes mag spelen terwijl zijn moeder hem een oliekoek komt brengen. Maar dat kan niet altijd. Soms gaat de telefoon en roept een vriendje dat hij nu toch echt eens buiten moet komen spelen anders vergeten ze hem.

En dan laat Bush zich door zijn vader met tegenzin naar buiten duwen. Zijn ogen knipperen onwennig tegen het licht een konijn in de lichtbak van een stroper. Kon hij nu maar verder onzichtbaar blijven, dan was er nog niet zoveel aan de hand. Maar de mensen willen meningen en gebaren van hem. Welke meningen en gebaren? Hij weet het bij god (bless!) niet. Help me, kermt hij met zijn ogen, ik sta hier en ik weet niet wat ik moet doen. Zo verwordt elk openbaar optreden tot een machteloze kramp.

Als hij moet spreken, raakt hij bevangen door een panische angst om zich te verspreken. Vóór elk woord denkt hij: nu ga ik me vergissen. Hij houdt zijn ogen star op de voor hem geprojecteerde tekst gericht. Hij ploegt zich wanhopig door de tekst heen, elk goed uitgesproken woord is een rotsblok dat van zijn schouders valt. Hij durft nog niet aan het einde te denken, want in de bocht van elke zin loert het gevaar. Of zou het hem ditmaal misschien tóch lukken ongeschonden de haven te bereiken?

Maar nee, daar gebeurt het weer. Shit. Hij haalt twee woorden door elkaar, legt een verkeerde klemtoon, spreekt een moeilijk woord onhandig uit. Op zulke momenten beseffen zijn adviseurs weer hoe verstandig het is geweest om de wekelijkse persconferenties op het Witte Huis af te schaffen.

Hij had wel eens wat meer emoties mogen tonen, vonden sommige commentatoren. Zijn adviseurs knikten: Amerika huilt, dan mag de president ook huilen, zij het met mate.

Ze instrueerden hem zorgvuldig. Hij moest nu eindelijk een korte persconferentie houden. Men zou hem ongetwijfeld naar zijn gevoelens vragen. Dat was dé kans.

De vragen kwamen en Bush leek zowaar even écht ontroerd. Toen zei hij: ,,I am a loving guy.'' Dat verpestte weer álles. Wie had om deze ijdele karakterschets gevraagd? Het klonk even vals als die legendarische uitspraak van een van zijn voorgangers, Richard Nixon: ,,I am not a crook.''

Frits Abrahams

[bron-NRC Handelsblad,http://www.nrc.nl/columns/1000467092819.html]

zaterdag 15 september 2001 @ 10:43:35 #73
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1641407
Ik ben ook geen fan maar ik herinner me iets met een wal en stuurlui.

Oja, jullie moeten eens wat kritiek leveren als niet Amerikaan op Amerikaans forum.
Die Amerikanen steunen hun president blindelings.

pi_1644116
Ach die fritsje..
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zaterdag 15 september 2001 @ 18:39:20 #75
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1644154
ik ben erover aan het nadenken om me in te schrijven op het cnn forum en daar eens de president helemaal neer te halen. Tot het bot afkraken daar.

Maar ik doe het maar niet, kweet niet wat ze dan met mijn ip adres gaan doen enzo....je weet maar nooit wat ze dan van je denken.

Maar in klaagbaak kun je ook zien wat ik ervan denk en ik heb me nog heel erg ingehouden ook op klaagbaak.

zaterdag 15 september 2001 @ 18:39:32 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_1644156
Vandaag stond in die zelfde NRC op de voorpagina in een beschouwend stukje dat Bush aan het groeien was in z'n rol. Elke president heeft z'n oorlog nodig
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2001 @ 21:56:19 #77
862 Arcee
Look closer
pi_1654013
Ik vind Bush de laatste dagen toch sterker overkomen. Hij was net live op CNN en sprak krachtige taal over de "1e oorlog van de 21ste eeuw". Die-ie trouwens nooit waar kan maken. Hij zei dat-ie niet alleen de daders van deze aanslag wil terechtstellen, maar tevens alle mensen uitschakelen die mogelijk een aanslag zullen gaan plegen in de toekomst. Maar iig zijn het krachtige woorden, anders dan zijn speeches vlak na de aanslagen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † zondag 16 september 2001 @ 22:05:08 #78
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1654146
quote:
Op zondag 16 september 2001 21:56 schreef Arcee het volgende:
Ik vind Bush de laatste dagen toch sterker overkomen. Hij was net live op CNN en sprak krachtige taal over de "1e oorlog van de 21ste eeuw". Die-ie trouwens nooit waar kan maken. Hij zei dat-ie niet alleen de daders van deze aanslag wil terechtstellen, maar tevens alle mensen uitschakelen die mogelijk een aanslag zullen gaan plegen in de toekomst. Maar iig zijn het krachtige woorden, anders dan zijn speeches vlak na de aanslagen.
quote:
My statement:

If someone has hit you and when you are afraid that he's going to do it
again sometime:
The very best way to deal with the problem is to attack him and hit him and
his friends 10 times harder and 10 times as much as he has hit you.
He'll think twice before even thinking about hitting you again!!!

Zoiets Arcee
  † In Memoriam † zondag 16 september 2001 @ 22:14:08 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1654269
quote:
Op donderdag 13 september 2001 21:08 schreef Re het volgende:
Zoals net in het Journaal, Nederlanders vinden al gauw iets overtrokken, de emotie zag ik echt en wie zijn wij dan om dat in twijfel te trekken.
Hoe vaak zou hij deze emo-scene over hebben gedaan alvorens het definieve filmpje naar de pers ging
  zondag 16 september 2001 @ 23:16:56 #80
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1655019
vraag me af of Bush uberhaupt emoties heeft, dat je heel hard kan oefenen om een scene op te zetten is heel erg waar.

Kijk maar eens naar een film als bijvoorbeeld Scent of a Woman..die speech van Al Pacino op het einde.

pi_1687885
WASHINGTON

Bush spreekt vannacht Congres toe

President Bush zal vannacht het Amerikaanse Congres toespreken.Hij zal uitleg over de terreuraanslagen geven.Normaal verschijnt de president eenmaal per jaar voor het parlement.

Bush zoekt intussen naarstig naar steun voor zijn internationale coalitie tegen het terrorisme.
Hij ontmoette president Megawati Soekarnoputri van Indonesie, het grootste moslimland in de wereld.

Bush sprak verder ook met de Duitse en Russische ministers Fischer en Ivanov, die hem hun volledige steun toezegden.

Vandaag ontmoet hij de Britse premier Blair.

De toespraak wordt om 03.00 uur live uitgezonden op Ned.2 en Radio 1.

Ben benieuwd wat ie te zeggen heeft en hoe die het zegt, maar tot op heden doet hij het redelijk goed, maar zoals ik las in een eerder topic, iedere president heeft zijn oorlog nodig.....

pi_1688325
Ach. Tuurlijk komt hij sterker over de laatste tijd. Kon het dan ook nog zwakker dan na die eerste optredens na de ramp ?

Blijft overeind dat hij met zijn eerste keuzes de Amerikaanse politiek voorlopig voorang wil geven en de rest van de wereld voorlopig eens op plaats numero 2 of lager komt wat hem betreft. Kyoto lapt ie aan zijn laars. Alaska is weer " olie-interessant " na Clintons verbod op olieboringen.

Een grootmacht dient het goede voorbeeld te geven. Niks van te merken totnutoe. Misschien dat hij nu na die ramp wordt gedwongen hierin wat bij de schaven.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  vrijdag 21 september 2001 @ 13:08:08 #83
8502 BAZZA
pi_1692875
quote:
Op donderdag 20 september 2001 19:57 schreef michelos het volgende:
Ach. Tuurlijk komt hij sterker over de laatste tijd. Kon het dan ook nog zwakker dan na die eerste optredens na de ramp ?

Blijft overeind dat hij met zijn eerste keuzes de Amerikaanse politiek voorlopig voorang wil geven en de rest van de wereld voorlopig eens op plaats numero 2 of lager komt wat hem betreft. Kyoto lapt ie aan zijn laars. Alaska is weer " olie-interessant " na Clintons verbod op olieboringen.

Een grootmacht dient het goede voorbeeld te geven. Niks van te merken totnutoe. Misschien dat hij nu na die ramp wordt gedwongen hierin wat bij de schaven.

Hij lapt Kyoto niet aan zijn laars, hij tekent het niet dat is heel wat anders

En China is ook een grootmacht en doe hoeft zich er ook niet aan te houden

Een milieu akkoord is mooi maar het Kyoto akkoord slaat echt nergens op

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')