abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2004 @ 02:33:40 #126
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23234688
quote:
Op donderdag 11 november 2004 02:20 schreef Feldhofer het volgende:
Goed, en doe mij nu eens een voorbeeld van relschoppende nederlanders in Australie?
Vandaar mijn laatste 2 zinnen :
  • Je land van afkomst doet niet tezake, je maatschappelijke betrokkenis (bij je gekozen nieuwe maatschappij) wel.

• Hebben ze wel gelijke kansen, ondanks hun vrijheid van geloof.?.
    Ik vermoed dat vele kansarme allochtone jongeren zich identificeren met een Palestijne weerstand van stenen gooien tegen een tank.

stenen gooien = terrorisme
    tank = is de geweldsspiraal in het M.O (mede gevoed door de U.S.).
    - Gelet op bovengenoemde zaken, waarbij zijn nu meer doden bij gevallen ?

-- De romeinen hadden gelijk, geef het volk brood en spelen --
  •   donderdag 11 november 2004 @ 02:53:17 #127
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_23234809
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:20 schreef Feldhofer het volgende:
    Wat jij zegt is net zoiets als zeggen dat zwaardere straffen niet helpen omdat het in Amerika niet helpt, in Singapore werkt het wel, in Japan ook en in China, zuid Korea en nog vele landen....
    In tegendeel.....

Nederland moet omgebouwd worden tot een strenge politiestaat - Mijn topic, wat doe je....
    Maar waarom wil je iemand die maatschappelijk tegen de rug van de muur staat nog meer straffen ?!?

Ik ben zelf in Singapore geweest, en dat is de sublieme vorm van een multi-cul samenleving. En ik heb zeer veel waardering voor het systeem.
    Ze hebben daar moskees, kerken, tempels -name it- iedereen wordt vrij gelaten mits : You walk the line (Johnny Cash).

Overigens, Singapore is geen democratie maar een liberale dictatuur maar dat wist je al.

Het maakt niet uit voor welk systeem je kiest overal zitten nadelen aan.
  • Democratie versus A.Hitler.
  • Communisme versus J.Stalin.
  • Theocratie versus A.Khomeini
    alles belicht in een extreme staatvorm zitten nadelen aan.

Over relschoppers gesproken, doe eens een crossearch naar criminaliteitscijfers van de westerse beschaving versus islamitische beschavingen. - you would be suprised -.

Eigenlijk moet je het verhaal omdraaien, welk systeem past het best bij hun burgers ? (en kunnen ze daar mee omgaan ?!).
  •   donderdag 11 november 2004 @ 03:23:20 #128
    91300 pieter_pontiac
    For whom the bell tolls..
    pi_23234902
    Belgische verslaggever:
    "...na de moord op Vincent van Gogh..."
    hostes ad pulverum ferire
    Spatie is kapot.
    's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
      donderdag 11 november 2004 @ 07:27:35 #129
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23235235
    quote:
    Klopjacht op terroristen
    Van onze verslaggevers

Bij drie grote antiterreuracties in Den Haag, Amersfoort en Amsterdam zijn gisteren zeven verdachten opgepakt. Een van de panden waar de verdachten zaten, is mogelijk volgepakt met explosieven.

Enkele verdachten behoren tot de groep rond Samir A. en Mohammed B., verdachte van de moord op Theo van Gogh. Zeker drie van hen werden vorig jaar al eens opgepakt. Ze kwamen toen na twee weken weer vrij.

De politie-actie in Den Haag verliep met veel machtsvertoon. De twee verdachten hadden zich omringd met grote hoeveelheden explosieven en gooiden bij de eerste arrestatiepoging met een granaat. Daarbij raakten drie politieagenten gewond. Daarna was er telefonisch contact met de verdachten, maar dat liep op niets uit. Pas vijftien uur later werden zij overmeesterd. Ook daarbij werd geweld gebruikt. Een verdachte en een agent raakten gewond door kogels.

Een van de verdachten is waarschijnlijk de 19-jarige Jason W. uit Amersfoort. Daar gaat zijn advocaat W. Ausma van uit. Jason W., een tot de islam bekeerde Nederlander, maakt deel uit van een gezelschap dat door de AIVD de 'Hofstadgroep' wordt genoemd. Mohammed B. (26) en Samir A. (18) behoren ook tot deze groep.

Ook andere mannen die gisteren werden ingerekend, worden gerekend tot de Hofstadgroep. De groep wordt al bijna twee jaar door de AIVD gevolgd. Ze kwam voor het eerst in beeld in januari 2003, toen Samir A. en een vriend naar Tsjetsjenië gingen om deel te nemen aan de jihad. Vanaf dat moment volgde de AIVD de kring rond Samir A. op de voet. In oktober 2003 werden vijf leden opgepakt voor het beramen van een aanslag. Ze kwamen na twee weken vrij wegens gebrek aan bewijs.

Volgens AIVD-informatie kwamen de leden in de afgelopen maanden weer steeds vaker bijeen. Dat deden ze onder meer in de woning van Mohammed B. in Amsterdam. Samir A. was daar niet meer bij. Hij zit sinds juni vast. Hij zou aanslagen hebben voorbereid op onder meer de Tweede Kamer en de kerncentrale Borssele.

Jason W., die hoogstwaarschijnlijk tot de arrestanten behoort, verklaarde eergisteren nog tegenover deze krant Mohammed B. niet te kennen. Informatie van de AIVD wijst er echter op dat de twee elkaar wel degelijk kenden.
      donderdag 11 november 2004 @ 07:57:12 #130
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23235302
    Nu zeggen ze weer dat Mohammed B bij een "Hofstadgroep" zat ??? En dan toch niet bij die 150 horen? ... En verder wat is er zo belangrijk aan om het "een tot de islam bekeerde Nederlander" vet neer te zetten?

Het gaat toch om de strijd tegen terroristme en extremistme ongeacht geloofsovertuiging of afkomst?
    Drop you like an ill, bad habit
      donderdag 11 november 2004 @ 08:05:41 #131
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_23235322
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 07:57 schreef pmponer het volgende:
    Nu zeggen ze weer dat Mohammed B bij een "Hofstadgroep" zat ??? En dan toch niet bij die 150 horen? ... En verder wat is er zo belangrijk aan om het "een tot de islam bekeerde Nederlander" vet neer te zetten?
    Ben ik helemaal met je eens. Dit soort nieuwsberichten zijn opgemaakt met als intentie de Marokkaanse afkomst tot ideale terroristische afkomst te maken. Omdat het nu een Nederlander betreft die Moslim is geworden is het enige wat hij deelt met de andere daders de Islam. Dus de Islam zou het probleem zijn
    quote:
    Het gaat toch om de strijd tegen terroristme en extremistme ongeacht geloofsovertuiging of afkomst?
    Zo zou ik het ook graag zien, maar sinds de moord op wijlen Theo van G. zijn alle remmen los en worden problemen direct in de Marokkaans Islamitische richting gezocht, helaascherwijs

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
      donderdag 11 november 2004 @ 08:07:06 #132
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23235327
    tja... en toch vershillen we dan niet zoveel van elkaar
    pi_23235499
    Goedemorgen allemaal,

Ik wou nog even iedereen bedanken die eindeloos alle nieuwe ontwikkelingen van de bestorming in Den Haag, direct op het forum hebben gezet. Ik kon helaas niet de politiescanner luisteren vandaar dat ik continu op Fok heb gezeten. Nogmaals bedankt voor al jullie moeite! Groetjes!
    "I must avert mine eyes to hymns
    For His gaze brings dogmas to my skin
    He knows that I dreamt of carnal rites
    With Him undead for three long nights" Cradle Of Filth - Thirteen Autumns And A Widow
      donderdag 11 november 2004 @ 08:48:20 #134
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_23235577
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 08:05 schreef BansheeBoy het volgende:
    Zo zou ik het ook graag zien, maar sinds de moord op wijlen Theo van G. zijn alle remmen los en worden problemen direct in de Marokkaans Islamitische richting gezocht, helaascherwijs

Da's dan jammer voor je maar er zijn genoeg aanwijzingen dat je het inderdaad vaker in deze groep aantreft. Logisch nadenken brengt mij op 2 punten, de meeste marokanen zijn islamitisch en marokanen zijn de grootste groep allochtonen in dit land.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_23235589
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 07:57 schreef pmponer het volgende:

Hij behoorde min of meer tot de hofstad groep, had geen sleutelrol, en werd om die reden niet meer in de gaten gehouden.
    Tevens omdat er geen tekenen waren dat hij ergens mee bezig was, en ja da's ook logisch als je helemaal in je eentje/zelfstandig een aanslag/moord voorbereid.
    Dan zit alles in jouw koppie en weet niemand er wat van dus.

(da's kort door de bocht hetgene wat in die brief aan de 2e kamer staat begreep ik vanochtend)

En ja het gaat om de strijd tegen alle vormen van extremisme, maar de aanhoudingen waren allemaal n.a.v. onderzoek omtrent extremestische islamieten, dus is het "relevant" om te melden dat het om een bekeerd persoon gaat.
      donderdag 11 november 2004 @ 09:03:42 #136
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23235708
    en, zijn ze al vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs?
      donderdag 11 november 2004 @ 09:21:00 #137
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_23235867
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 08:50 schreef philipnorth het volgende:

[..]

.
    Ik vind ook dat de aivd geen blaam treft bij de aanslag op Theo wat je zegt hij deed het in zijn eentje. Daar kun je gewoon heel weinig tegen beginnen

[edit]

[ Bericht 39% gewijzigd door pmponer op 11-11-2004 09:26:33 ]
    pi_23235923
    Wat is er vannacht gebeurd? Hebben ze de Brabanders al weer teruggevonden?
      donderdag 11 november 2004 @ 09:33:30 #139
    62583 RigorMortis
    Ik ben een fokker.
    pi_23236034
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 00:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf ?

Vermoedelijk zijn het moslim terroristen... radicaal en dus een gevaar voor de samenleving. Net als elke extremist trouwens. Moslim of niet
    Jij bent zo jaren '70 politiek correct...
    pi_23236052
    ze willen extra hekken weer hebben??? waarom is het nog niet vrijgegeven?
      donderdag 11 november 2004 @ 09:37:37 #141
    62583 RigorMortis
    Ik ben een fokker.
    pi_23236080
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 03:23 schreef pieter_pontiac het volgende:
    Belgische verslaggever:
    "...na de moord op Vincent van Gogh..."
    Heb het idd ook gehoord. LOL
    pi_23236434
    iemand trek in een lunchpakket ze hebben dr 50! whahaha en ze willen verse batterijen
    pi_23237124
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 09:34 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
    ze willen extra hekken weer hebben??? waarom is het nog niet vrijgegeven?
    Omdat het onderzoek van de TR nog steeds niet klaar is.

Zit je nou nog steeds naar die scanner te luisteren?
    ...drop it like it's hot...
    pi_23237164
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 10:43 schreef Nyluzzz het volgende:

[..]

Omdat het onderzoek van de TR nog steeds niet klaar is.

Zit je nou nog steeds naar die scanner te luisteren?
    heb hem gewoon aanstaan. . soms zijn ze meer als een half uur stil. .. hoor net dat er iemand van een paard is gevallen, klonk ernstig. .
    pi_23237258
    tvp...
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
      donderdag 11 november 2004 @ 11:17:44 #146
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_23237798
    en toch valt het op dat een niet onaanzienlijk deel crimi en terro afspeelt bij de islamgemeenschap,
    zal wel foute perceptie weze.
    pi_23238388
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 09:33 schreef RigorMortis het volgende:

[..]

Jij bent zo jaren '70 politiek correct...
    En jij kent mij zo goed !!
    Oneens ? vertel
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_23238867
    tvp
    pi_23239634
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 02:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ow ja, ik zag laatst een docu over Australie over Nederlanders van de eerste naoorlogse emigratiegolf. Die er nu al 40 jaar wonen. Ik heb dubbel gelegen van het lachen. Ze hadden anno 2004 nog steeds hetzelfde meubulair die mijn oma vroeger ook had (inclusief behang motief). Ondanks alles zijn ze ook nog steeds Nederlander gebleven
    - En omgekeerd vinden we dat vreemd -, hmmzzz

Het land van afkomst doet niet tezake, je maatschappelijke betrokkenis (bij je gekozen nieuwe maatschappij) wel.
    Dan zet ik mijn familie daar tegenover. Zij zijn in 1951 geemigreerd naar Australie, hebben de Australische nationaliteit, geen enkele affiniteit meer met Nederland. Hun kinderen en kleinkinderen spreken geen woord Nederlands, hebben ook geen enkele interesse in ons landje, want ze zijn hier niet geboren. Uiteraard zijn de ooms en tantes verschillende keren teruggeweest naar Nederland op vakantie voor hun ouders, mijn opa en oma, welke inmiddels zijn overleden. Nu speelt de gevorderde leeftijd inmiddels een rol, want de lange reis willen ze niet meer maken, heel begrijpelijk.
    Reden te meer voor ons om lekker bij hun op vakantie te gaan.

Het is maar net hoe je "integreert" in je nieuwe vaderland.
    hofleverancier van sterretjes :)
    pi_23248803
    De totale vangst ter pande: 3 handgranaten.

Achteraf gezien was het dus toch de moeite waard hier 500 man voor in te zetten.
    Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')