Gaan we hier weer lekker verderquote:Football Manager 2005, het nieuwe voetbalmanagementspel van Sports Interactive
Een greep uit de mogelijkheden van Football Manager 2005.
Psychologische oorlogsvoering: in Football Manager kan psychologische oorlogsvoering bij elke wedstrijd van essentieel belang zijn. Maak het andere trainers moeilijk met wat leugentjes om bestwil en voer de druk op met vernietigende kritiek op de titelkansen van je tegenstander. Maar pas op: ook jij kunt hiervan het slachtoffer worden!
Ondersteunende staf: als je geen zin hebt om je trainingspak aan te trekken en je in het zweet te werken op het trainingsveld, kun je natuurlijk altijd hulp inhuren. Of het nu een assistent-trainer is of de allerbeste fysiotherapeut, je staf neemt het veldwerk van je over en houdt je op de hoogte over je spelers, zodat je precies weet op wie je kunt rekenen als het erom spant.
De grote wedstrijd: baal je van spelers die steeds weer dezelfde bewegingen gebruiken, terwijl ze daarmee nog geen lantarenpaal zouden kunnen passeren? Football Manager 2005 heeft dertig extra velden voor spelersinformatie, waaronder ‘voorkeursbewegingen’. Elke sterspeler heeft zo zijn eigen kunstjes en daar kun jij nu van profiteren. Op basis van reacties van fans heeft Sports Interactive haar bekroonde spel-engine nog verder verbeterd om je het ideale managementspel te kunnen bieden.
Spelers uitlenen: krijgen de jonge spelers in je ploeg te weinig gelegenheid om wedstrijdervaring op te doen? Dan leen je ze toch uit! Neem contact op met andere clubs en sluit een overeenkomst waaruit een toekomstige sterspeler kan ontstaan.
Internationals: hoe je hun namen ook uitspreekt, met Football Manager 2005 kun je je buitenlandse spelers volgen terwijl ze voor hun land uitkomen.
Toernooi-updates: voel je je te goed om in een bekertoernooi uit te komen tegen de mindere goden van buiten de competitie? Nieuwsoverzichten van alle bekercompetities vertellen je precies wie de gevaarlijke outsiders zijn en wat de verrassingen van het seizoen waren.
Arbeidsbureau: voldoet de derde teamcoach niet aan de verwachtingen? Zet hem op straat, stap het virtuele arbeidsbureau binnen en kijk wie er solliciteren naar vacatures in de ondersteunende staf. Omdat er een realistischer model gebruikt wordt dan in eerdere managementspellen, weet je zeker dat de kandidaten geschikt zijn voor de aangeboden baan. Je kunt ook een oproep plaatsen voor de vacatures bij je club.
Contractbeëindiging: zijn de spelerssalarissen niet meer te betalen? Beheers je budget door contracten te beëindigen en regelingen te treffen voor spelers die niets toevoegen aan het team.
Wedstrijdcommentaar: pas maar op, Evert! Je kunt de wedstrijd niet alleen bekijken met alle nieuwe mogelijkheden van de verbeterde 2D-engine, maar ook helemaal op de hoogte blijven met realistisch radiocommentaar.
Blessures: is een speler zes weken uitgeschakeld door een gebroken middenvoetsbeentje, of gewoon een aansteller de licht is aangetikt? In samenwerking met PhysioRoom.com biedt Football Manager 2005 je ongekend gedetailleerde blessures. En dankzij de overzichten van PhysioRoom.com blijf je volledig op de hoogte van alle blessures in elke competitie.
Scouts: heeft jouw scout de nieuwe Van der Vaart ontdekt? Dankzij het verbeterde scoutsysteem kun je je nu nog beter op de spelersmarkt oriënteren.
Financiën: staat je club aan de rand van de financiële afgrond en is al je hoop gevestigd op een Russische magnaat? Dit spel volgt de voortdurende veranderingen in de financiële voetbalwereld op de voet. Inclusief geldschieters die je het budget van je dromen bieden. Maar voor hoe lang?
Zorrie, ik heb een paar keer ge-F5'ed, maar er kwam maar niets. Toen begon ik zelf maar.quote:Op woensdag 10 november 2004 20:52 schreef GF het volgende:
Ik zat net een OP te bouwen
Als je het veld dus wilt zien tijdens de wedstrijd, dan duurt 1 seconde bijna 5 secondenquote:Op woensdag 10 november 2004 20:51 schreef MrJonez het volgende:
Pitch? Hoebedoelu?
Maakt ook niet uitquote:Op woensdag 10 november 2004 20:53 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zorrie, ik heb een paar keer ge-F5'ed, maar er kwam maar niets. Toen begon ik zelf maar.
Ja, Niet alleen de klok maar ook gewoon het hele spel. Vreselijk irritant, nu kijk ik dus alleen replays de rest is de tekst.quote:Op woensdag 10 november 2004 20:57 schreef MrJonez het volgende:
Bij highlights bedoel je? Dat de klok langzamer gaat ofzo? Geen last van gehad i.i.g.
Nou ja, wel bij online games, die zijn trager dan Doom III op een oude 386.
Ook geen last van. Heb je wel een pc die het volgens de specs aan moet kunnen? Anders misschien is je videokaart drivers updaten?quote:Op woensdag 10 november 2004 21:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja, Niet alleen de klok maar ook gewoon het hele spel. Vreselijk irritant, nu kijk ik dus alleen replays de rest is de tekst.
Ow mijn PC haalt het wel hoorquote:Op woensdag 10 november 2004 21:03 schreef GF het volgende:
[..]
Ook geen last van. Heb je wel een pc die het volgens de specs aan moet kunnen? Anders misschien is je videokaart drivers updaten?
Ik speel nu met PSV ben in mn 2de seizoen, vorig seizoen kampioen, kwart finale CL.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:15 schreef MrJonez het volgende:
Definieer "goede"...ik bedoel, voor Real Madrid gelden andere maatstaven dan voor, noem eens een club, Veendam bv.
Zo absurd heb ik het nog nooit gehadquote:Op woensdag 10 november 2004 21:26 schreef MrJonez het volgende:
zit oskarsson weer in 't spel? hopelijk niet als immense cheat player als de vorige keer...
[afbeelding]
was effe een testje, maar werkelijk absurd.
Hehe, best handig.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:16 schreef Suijk het volgende:
Ik deed met Ajax voor de lol een aanbod aan v. Bommel, die transfervrij is na het seizoen en hij accepteerde het!
Vdv scoort bij mij gemiddeld over het hele seizoen trouwens een 9.4...
bij mij zit Trabelsi nu bij Feyenoordquote:Op donderdag 11 november 2004 08:16 schreef Suijk het volgende:
Ik deed met Ajax voor de lol een aanbod aan v. Bommel, die transfervrij is na het seizoen en hij accepteerde het!
Vdv scoort bij mij gemiddeld over het hele seizoen trouwens een 9.4...
Wat is daar gek aan?quote:Op donderdag 11 november 2004 13:32 schreef AirRaid het volgende:
[..]
bij mij zit Trabelsi nu bij Feyenoord
Nou, vaak willen spelers niet naar een rivaliserende club.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:40 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan?
quote:Op donderdag 11 november 2004 16:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
Bij mij zit Feyenoord btw in degradatiegevaar.
Hij is in het echt ook bij Feyenoord aangeboden.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
Nou, vaak willen spelers niet naar een rivaliserende club.
Bij mij zit Feyenoord btw in degradatiegevaar.
Dat doen ze in het eggie bij ADO ook, dus dat hoort in het spelquote:Op donderdag 11 november 2004 17:05 schreef AirRaid het volgende:
hebben jullie ook last van, dat een spelers soms bij een inworp de bal ergens naar toe gooit waar helemaal geen speler van jouw in de buurt is?
Nee geen last van. Kerzhakov doet het bij Ajax ook wel goed, loopt 1 op 1.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:05 schreef AirRaid het volgende:
hebben jullie ook last van, dat een spelers soms bij een inworp de bal ergens naar toe gooit waar helemaal geen speler van jouw in de buurt is?
Misschien dat ze lage stats hebben voor teamwork? Bij mij heeft Weah Jr. daar namelijk een handje van, en laat die nou net maar '9' hebben bij teamwork.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:27 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wel vind ik dat mijn aanvallers wat vaker naar elkaar mogen overspelen. Dan komen ze met zijn 2en alleen voor de goal en dan probeert degene met de bal te schieten en dat gaat vaak tegen de keeper aan. Is dat afspelen voor de goal te trainen?
Volgens mij ben je een heleboel woorden en leestekens vergeten. Het leest niet erg makkelijk meer.quote:Op donderdag 11 november 2004 18:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit spel is zo ownage niet normaal, wat een spanning verloor toenstraks van willem II met 2-1 lobont knalde de bal op een speler uit een vrijetrap ging die bal over lobont heen 30 meter goal
toen kwam ik 2-0 achter door een wereld goal in de kruising
op het laatst in de 88ste minuut escude uit corner 2-1 en toen begon ajax druk te zetten voor de gelijkmaker.
Laatste seconde van de wedstrijd vd vaart directe vrijetrap 93.59 van richting veranderd keeper kansloos, ik juichte als een kind van 5 die net ze nieuwste ps2 game heeft gekregen
Nee, nog geen last van gehad, waar ik wel last van heb is het volgende.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:05 schreef AirRaid het volgende:
Daar geniet ik altijd van, want het is aan mijn kantquote:Op donderdag 11 november 2004 21:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
wat me begint te irriteren is de hoge uitslagen, meer mensen last van?
Had ik al eens aangegeven ja. Had interesse in een spits, begint Heitinga te mekkeren.quote:Op donderdag 11 november 2004 20:57 schreef Reddiablo het volgende:
ik declare interesse in Romeo Castelen (AMR) begint Daniël Rijaard (DR) te piepen
WTF???
Door op doorgaan (continuequote:Op vrijdag 12 november 2004 18:38 schreef KastAllahNova het volgende:
Het zal wel weer een gigantisch domme vraag zijn, maar hoe begin ik in godsnaam daadwerkelijk aan het seizoen?
Of simpel gezegd, hoe ga ik een dag verder?
Druk eens op 'continue' bovenaan je scherm of rechtsonderquote:Op vrijdag 12 november 2004 18:38 schreef KastAllahNova het volgende:
Het zal wel weer een gigantisch domme vraag zijn, maar hoe begin ik in godsnaam daadwerkelijk aan het seizoen?
Of simpel gezegd, hoe ga ik een dag verder?
Ik heb gelukkig zo'n ouderwets robuust beeldscherm daar kan je lekker tegen aan smijten. En er ligt altijd wel wat in de buurt. Heerlijk om weer een boek tegen je beeldscherm aan te gooien, omdat ze 1-1 scoren in de 94ste minuut waardoor je het kampioenschap mislooptquote:Op vrijdag 12 november 2004 19:57 schreef Butra het volgende:
Nou, ik beleef weer heerlijke ouwe CM tijden hoor.
Een groot overwicht hebben in kansen (30 tegen 3) en toch maken ze in de laatste minuut 1-1. En je dan proberen in te houden om je flatscreen niet door midden te slaan. Heerlijk.![]()
idd erg irritant. Heb vaak ook superveel kansen, maar dan scoren, ho maarquote:Op vrijdag 12 november 2004 19:57 schreef Butra het volgende:
Een groot overwicht hebben in kansen (30 tegen 3) en toch maken ze in de laatste minuut 1-1. En je dan proberen in te houden om je flatscreen niet door midden te slaan. Heerlijk.![]()
idd, heb in de drie laatste wedstijden telkens een 1-0 voorspong weggevenquote:Op vrijdag 12 november 2004 19:57 schreef Butra het volgende:
Jij hebt ook altijd iet ste zeuren hequote:Op donderdag 11 november 2004 17:59 schreef Knoekie het volgende:
Heb toch een paar fouten kunnen vinden!
- Vitesse Reserves speelt geen Nederlandse beker, moet Feyenoord reserves zijn.
- Als ik kijk bij Jean (Feyenoord) zijn profiel (historie) staan de jaartallen niet op volgorde.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2004 23:20 schreef R_o_N het volgende:
[..]
Jij hebt ook altijd iet ste zeuren he
ps: tvp
volgens mij heeft dat te makenquote:
die zit er in onder een andere naamquote:Op vrijdag 12 november 2004 23:26 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik vindt het niet zo erg hoor maar waar is Oliver Kahn?
hebben ze hem ontvoerd
Ohquote:Op vrijdag 12 november 2004 23:45 schreef AirRaid het volgende:
[..]
die zit er in onder een andere naam
Dat komt nog wel....ff een maandje wachten. Ik kreeg in eerste instantie 4,2 miljoen. Een maand later werd dat verhoogd naar 19,25 miljoen. Ik ben nu aan het shoppenquote:Op zaterdag 13 november 2004 14:02 schreef Djekko het volgende:
Heb nu aardig wat geld binnengekregen voor het kampioenschap (15 miljoen) en de TV rechten voor komend seizoen (12,25 miljoen). Er staat nu dus maar liefst 57 miljoen op de bank. Ik denk, dan krijg ik eindelijk een wat hoger transferbudget. Hebben ze het zelfs met 300k verlaagd naar 3,7 miljoen![]()
Stelletje gierigaards
Het is inmiddels al veranderd. Heb nu 26 miljoen tot mijn beschikkingquote:Op zaterdag 13 november 2004 14:07 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dat komt nog wel....ff een maandje wachten. Ik kreeg in eerste instantie 4,2 miljoen. Een maand later werd dat verhoogd naar 19,25 miljoen. Ik ben nu aan het shoppen
het is mij ook al eens opgevallen dat de statistieken ineens niet meer veranderen. De volgende wedstrijd doen ze het dan ineens weer wel.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:27 schreef Oldbie het volgende:
Seizoen 2. Ik heb een vriendschappelijke wedstrijd tegen Flevo Boys. Met rust sta ik 4-0 voor en ik besluit mijn hele elftal te vervangen. Uiteindelijk win ik met 8-0 maar kijk eens naar de screenshots: Mijn tweede helft elftal wordt niet weergegeven..... Heel vreemd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nelisse heeft 3 keer gescoord in de tweede helft en Zonneveld één keer, maar dat is niet te zien in de stand bovenaan in beeld. Ook bij de statistieken staan geen cijfers. Vreemde bug
Nee, Ajax en PSV kopen er lustig op los nu. PSV heeft Kone aangetrokken en Ajax is ook druk op de transfermarkt. Zal wel toeval zijn in jouw geval....denk ik.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
het is mij ook al eens opgevallen dat de statistieken ineens niet meer veranderen. De volgende wedstrijd doen ze het dan ineens weer wel.
Is het andere trouwens ook opgevallen dat clubs als Ajax, PSV en Feyenoord zowel voor als tijdens de eerste 2 seizoenen geen enkele aankoop doen?
Nogal vreemd van Oliver Kahn, die speelt nu onder de naam: Jens Mustermannquote:Op vrijdag 12 november 2004 23:45 schreef AirRaid het volgende:
[..]
die zit er in onder een andere naam
zal wel iets met portretrecht te maken hebbenquote:Op zondag 14 november 2004 11:01 schreef Euvermaniac... het volgende:
[..]
Nogal vreemd van Oliver Kahn, die speelt nu onder de naam: Jens Mustermann![]()
nogal vreemd..... iemand enig idee waarom dit is?
Dat is nog eens handyquote:Op zondag 14 november 2004 11:32 schreef Knoekie het volgende:
Spatiebalk kun je ook indrukken om verder te gaan. Kan je teminste even achteruit leunen
quote:Op zondag 14 november 2004 12:14 schreef DaMart het volgende:
Aan het wisselbeleid van Castellon te zien, is het een vrij katholieke club
[afbeelding]
Volgens mij bedoelen ze jeugdspeler...quote:Op zondag 14 november 2004 14:57 schreef S-Two het volgende:
[afbeelding]
![]()
Ik dacht dat de jeugdopleiding altijd aan de club en niet aan de speler verbonden was.
Hij had daarvoor al de prijs: talent van het jaar gewonnen, dus dit is volgens mij wel gewoon voor de jeugdopleind, maar goed..quote:Op zondag 14 november 2004 15:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze jeugdspeler...
Ik speel het spel trouwens altijd in het Engels... irriteert dat integratiecursusnederlands me tenminste ook niet
Gelukkig wel. Hopelijk de aankomende week al.quote:Op zondag 14 november 2004 17:01 schreef Djekko het volgende:
Komt er eigenlijk nog wel een patch (EP)? Ja toch?
Maar dan moet je zeker wel met een nieuw spel beginnen (zodat de patch werkt)?quote:Op zondag 14 november 2004 17:58 schreef PPWB84 het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Hopelijk de aankomende week al.![]()
Het heeft er de schijn van dat de patch save game compatible zal zijn, dus dat hoeft dan niet. Maar het wordt wel vaak aangeraden.quote:Op zondag 14 november 2004 18:39 schreef S-Two het volgende:
[..]
Maar dan moet je zeker wel met een nieuw spel beginnen (zodat de patch werkt)?
2007-2008quote:Op zondag 14 november 2004 22:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
LOOOOOL welke jaar speel je
klopt is een kutbug.quote:Op zondag 14 november 2004 15:49 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hij had daarvoor al de prijs: talent van het jaar gewonnen, dus dit is volgens mij wel gewoon voor de jeugdopleind, maar goed..
Ik speel hem in het Nederlands, zitten wel wat foutjes is, maar ik vind het gewoon een stuk makkelijkers spelen (mijn Engels is niet bijster goed)
- toevalquote:Op zondag 14 november 2004 17:01 schreef Knoekie het volgende:
Wat een fantastisch spel toch
- 7 wedstrijden achter elkaar elke keer een rode kaart.
- Sinds wanneer is er een FA in Nederland? Volgens mij is het echt KNVB
Heb je dan ook illegale rechten?quote:Op maandag 15 november 2004 00:17 schreef Reddiablo het volgende:
legale rechten
toeval my assquote:Op maandag 15 november 2004 00:17 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
- toeval
- mag niet wegens legale rechten
quote:Op maandag 15 november 2004 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je dan ook illegale rechten?
Bij mij staat er knvb bekerquote:Op maandag 15 november 2004 00:17 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
- toeval
- mag niet wegens legale rechten
Ik wist wel dat het spel via LAN te spelen was, maar is FM2005 ook on-line te spelen???????quote:Op zondag 14 november 2004 21:28 schreef Djekko het volgende:
Deze week ook voor het eerst online gespeeldIk ben Chelsea, mijn maat Arsenal. 57 miljoen tegen 12 miljoen.
Ik wou nog zo'n kutspeler van hem kopen voor veel geld maar dat wou hij niet. Ook geprobeerd om Henry los te weken voor in totaal 40 miljoen + Mutu en Gudjohnsen, maar niet geaccepteerd. Vind het wel vervelend dat je steeds op elkaar moet wachten. Maar het is wel veel en veel leuker dan de gewone versie
legal issues danquote:Op maandag 15 november 2004 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je dan ook illegale rechten?
Ik heb het niet zoveel...quote:Op maandag 15 november 2004 00:24 schreef Knoekie het volgende:
[..]
toeval my ass![]()
Speel ik met Ajax ook na 10 wedstrijden 4 rood en met Feyenoord ook een paar rood.
Zal wel door mij komen danquote:Op maandag 15 november 2004 09:45 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ik heb het niet zoveel...
Ja, als je het ip van iemand hebt, dan kan je daar inloggen. Er is niet een lobby ofzo waar je een game kiest en kunt inloggen.quote:Op maandag 15 november 2004 09:28 schreef Euvermaniac... het volgende:
[..]
Ik wist wel dat het spel via LAN te spelen was, maar is FM2005 ook on-line te spelen???????
Oke bedankt he!quote:Op maandag 15 november 2004 09:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, als je het ip van iemand hebt, dan kan je daar inloggen. Er is niet een lobby ofzo waar je een game kiest en kunt inloggen.
Ik ben met twee vrienden over internet begonnen met AZ, Heereveen en Feyenoord.
Staat je tackling op hard?quote:Op maandag 15 november 2004 09:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Zal wel door mij komen dan![]()
De Serie C was toch wat te moeilijk?quote:Op maandag 15 november 2004 11:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ben uiteindelijk toch maar weer verder gegaan met mijn FC Utrecht game, was net begonnen aan seizoen 4 en besloot om een andere tactiek te gaan spelen, en had zodoende een goeie spits nodig...
Mensen als Pozzi en Carlton Cole kwamen niet, had nog 1 dag om er eentje te vinden aangezien de transfermarkt zou sluiten, ging ik voor de grap even spelers checken zonder contract, en wie zat daar bij ? Dirkie Kuijt(vorig seizoen 27 goals en 13 assists bij Feyenoord
)
Nu dus Hoogendorp en Kuijt in de spits met Boutahar erachter.
Zonder patch wel ja, ik had nml. maar 15 selectiespelers, waarvan er op een gegeven moment 7 geschorst waren....quote:Op maandag 15 november 2004 11:25 schreef Euvermaniac... het volgende:
[..]
De Serie C was toch wat te moeilijk?
Wat is er met die patch dan?? heb ik nog nix over gehoord vandaarquote:Op maandag 15 november 2004 11:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zonder patch wel ja, ik had nml. maar 15 selectiespelers, waarvan er op een gegeven moment 7 geschorst waren....
Ik ga wel lower league managen als de patch er is....
Kijk dat is beter, jah dus je kon niet eens 11 man het veld opsturen...quote:Op maandag 15 november 2004 11:47 schreef PBateman1978 het volgende:
De patch (waarvan de releasedate onbekend is) zou er in ieder geval voor zorgen dat er veel minder gele en rode kaarten uitgedeeld worden, dat is nu nml. nogal overdreven veel...
Als ik nou een selectie had van 30 man maakte het niet zoveel uit, maar er waren dus maar 15 selectiespelers bij Vigor Lamezia
Nee gewoon op 'zacht'quote:Op maandag 15 november 2004 10:13 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Staat je tackling op hard?
marquinho al eens geprobeerd op de linkshalf?quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef kavorka het volgende:
Ben begonnen met PSV en sta na 15 wedstrijden eerste met 13 overwinningen en 2 verlies-partijen. Ik heb één spits gekocht en voor de rest de spelers gebruikt die al bij PSV zaten. John de Jong speelt achter de twee spitsen en is topscoorder met 12 doelpunten. Leandro heb ik op het middenveld staat en wat speelt die jongen goed zeg, gemm. een 8.42 en al 5 doelpunten.
Zou de eerste prijs worden voor Topquote:Op maandag 15 november 2004 18:54 schreef Michellus het volgende:
Eredivisie here we come!
is wel realisme. ik bedoel nederlanders zijn nu eenmaal zuinigquote:Op maandag 15 november 2004 18:58 schreef DaMart het volgende:
.......
.......... Daarbij komt dat van de 8 miljoen op de bank, ik maar 30.000 mag uitgeven aan nieuwe spelers. Als dit Haarlem degradeert, dan mogen ze van mij een nieuwe trainer gaan zoeken, en zoek ik wel een andere werkgever
Na verloop van tijd krijgen ze gewoon je tactiek door. Lijkt me alleen maar realistisch.quote:Op maandag 15 november 2004 22:44 schreef RayMania het volgende:
Wat ik kapot irritant vind is dat als ik een goede tactiek heb en ruim alles win dat dan op een gegeven moment die tactiek het niet meer doet (alleen maar verliezen en gelijk spelen). Dan duurt het weer eeuwen voordat ik een goede heb gemaakt en daardoor verlies ik punten en wordt nooit kampioen.
die is goedquote:Op maandag 15 november 2004 23:37 schreef Naggelwauz het volgende:
In de winterstop komt er nog een nieuwe keeper, Diego Daniel Barreto komt transfervrij over van Cerro Porteno.
quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:56 schreef pekel het volgende:
Trouwens,
amateurclub HZVV uit Hoogeveen zit bij mij in de Halve Finale v/d beker..
.
.
haha je hebt niks nodig. PSV heeft eigenlijk alles al, dus dan houdt het qua aankopen een beetje op eigenlijk. Misschien kan je Cristiano aanschaffen als spits of zo. Ik zelf heb van Beukering gekocht, maar die schijnt het bij een maat van me totaal niet te doen. Ik zelf heb Naast deze 2 ook nog Vagner Love aangeschaft doet et erg goed trouwens evenals mijn opvolger voor van Bommel, Diogo Rincon.quote:Op dinsdag 16 november 2004 02:04 schreef cultheld het volgende:
heeft iemand nog tips voor een beginnend psv wat aankopen betreft?![]()
Ik ook.quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:04 schreef Rahl het volgende:
[..]
daar moet ik in het echt tegen voetballen
wat dacht je van mij dan.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:56 schreef pekel het volgende:
Trouwens,
amateurclub HZVV uit Hoogeveen zit bij mij in de Halve Finale v/d beker..
.
.
dat is ook wel te merken aan de prijs of niet?quote:Op dinsdag 16 november 2004 18:04 schreef cultheld het volgende:
Ik heb een tip voor een goede DMC: Mascherano, echt een god gewoon
Ik heb 'm na VOH te hebben verkocht kunnen kopen voor 6 miljoen meteen en daarna over 24 maanden nog 4 miljoen. Echt een topperquote:Op dinsdag 16 november 2004 18:24 schreef MrMoon het volgende:
[..]
dat is ook wel te merken aan de prijs of niet?
Wat voor tactiek speel je? Mijn 4-4-2 lijkt niet helemaal meer te werken moet ik zeggen, en ben nu zelf een beetje aan het experimenteren richting 3-1-4-2.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:33 schreef Naggelwauz het volgende:
In de winterstop nog even geshopt:
Jaime Riveros, Jhon Jairo Mosquera (voor de toekomst) deze twee zijn per direct tot mijn beschikking en na dit seizoen komen Kenneth Perez, Jannes Wolters en John den Dunnen.
Ik ben door naar de halve finale Amstel Cup, in de 4e ronde van Heerenveen gewonnen met 2-1 en net in de kwartfinale 1-1 tegen Feyenoord en jawel... weer door via pingels! (5-4).. al moet ik er bij zeggen dat Feyenoord een stuk of 5 basisspelers miste door interland verplichtingen, maar ik had er ook last van (Baretto en Jaime Riveros) en ik had 4 spelers welke geschorst/geblesseerd waren.
Nu moet ik tegen FC Twente in de halve finale.. andere halve finale is Fortuna Sittard - ADO.. volgend seizoen Haarlem Europa in?![]()
Ik speel met een 4-1-4-1 opstelling (aangepaste sense & supremacy) of met een spits meer ipv een middenvelderquote:Op dinsdag 16 november 2004 18:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat voor tactiek speel je? Mijn 4-4-2 lijkt niet helemaal meer te werken moet ik zeggen, en ben nu zelf een beetje aan het experimenteren richting 3-1-4-2.
Ik besloot vorig seizoen de enige speler die nog 7's haalde te praisen. krijg ik een bericht terug dat de fans vonden dat hij een van de slechtste was, en ik zulke midelmatige spelers niet het hand boven het hoofd moest blijven houden....quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:19 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Ik speel met een 4-1-4-1 opstelling (aangepaste sense & supremacy) of met een spits meer ipv een middenvelder
--
Krijg nu een nieuwsbericht dat m'n nieuwe aankoop Riveros al over zijn top is en de media zijn prestaties bekritiseert en hij niet in het eerste van Haarlem zou mogen spelen.. en dat terwijl hij de laatste 5 wedstrijden allemaal 8en heeft behaaldbug??
Ik heb ALTIJD het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 16 november 2004 18:32 schreef STEAM het volgende:
Ik heb er onwijs veel last van dat bij welke club ik ook speel de tegenstander echt ontzettend veel schoten op doel heeft en ik maar een kans of 4 heb.
Heel vervelend en frustrerend
Dus jij hebt altijd meer kansen dan je tegenstander, wint nooit, maar als je wint win je met meer dan 2 doelpunten verschil? Knapquote:Op dinsdag 16 november 2004 20:29 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik heb ALTIJD het tegenovergestelde. Dit seizoen dan ook nog niet gewonnen, en bijna alles win ik met meer dan 2 doelpunten verschil
.
Ik vind 3-1-4-2 wel lekker op dit moment, maar veel hangt natuurlijk ook af van wat voor spelers je hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:59 schreef cultheld het volgende:
Welke tactiek speelt nou echt goed? Die diablo tactiek is iig waardeloos
Tom Jacobs is een aardige MC in het spel. Ik heb hem via een vrije transfer gehaald in mijn eerste seizoenquote:Op dinsdag 16 november 2004 22:48 schreef pekel het volgende:
Met Emmen ben ik uiteindelijk 11de geworden.
Ik had na 25 wedstrijden nog erg veel kans op nacompetitie, maar de tactiek kregen de tegenstanders al snel door.
Een heel erg zwak punt in m'n selectie is dat ik geen echte centrale middenvelders heb. Ik moet dus een geheel goed werkend tactiek verzinnen, waarbij geen MC nodig is.
Simpeler is om een MC aan te trekken, maar ik heb geen geld, en voor 60K is er helemaal niks..
quote:Op dinsdag 16 november 2004 23:39 schreef Everett het volgende:
Ik ben net (onverwacht) ontslagen bij Southhampton. Zelfs bij Utrecht word ik nu uitgelachen als ik solliciteer.![]()
quote:Op woensdag 17 november 2004 00:15 schreef AirRaid het volgende:
Djordjoc vieze pisnicht, is ie al voor de 5e keer ofzo niet op een training verschenen.
Heb je Tevez en Robinho gehaald?quote:Op woensdag 17 november 2004 00:23 schreef cultheld het volgende:
Wow, ik sta nu in de finale van de Champions League met PSV, heb de landstitel al binnen en sta in de bekerfinale van de Amstel Cup
Nee, die kon PSV niet betalenquote:Op woensdag 17 november 2004 00:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Heb je Tevez en Robinho gehaald?
gewoon je eigen systeem spelen, dat werkt vaak het best omdat je spelers daar aan gewend zijnquote:Op woensdag 17 november 2004 01:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, die kon PSV niet betalenWel Mascherano en Adu gratis (kan alleen nog niet spelen)
Moet nu tegen Milan spelen, finale CL, heeft iemand nog een goede tactiek voor deze wedstrijd?
![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus jij hebt altijd meer kansen dan je tegenstander, wint nooit, maar als je wint win je met meer dan 2 doelpunten verschil? Knap![]()
Mijn 3-1-4-2, ongeveer gelijk aan mijn zo goed als onoverwinnelijke tactiek uit CM01/02, werkt overigens redelijk goed. 3 wedstrijden gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk. Beste start die ik tot nu toe heb gehad in het spel.
hehe, bij mij vraagt ie altijd netjes of ik nog wil saven voordat ie afsluit.quote:Op woensdag 17 november 2004 16:42 schreef Souljah het volgende:
gvd net de hele middag gespeeld dus ik wil em saven want moet zo werken, sluit ie zonder te saven af en gaat terug naar windows![]()
kutspel![]()
Volgens mij als je vlak voor een wedstrijd zit niet meer... als je al 'go to match' ziet staan.quote:Op woensdag 17 november 2004 16:56 schreef kavorka het volgende:
[..]
hehe, bij mij vraagt ie altijd netjes of ik nog wil saven voordat ie afsluit.
Bij CM kón je dan niet eens 'via de normale weg' het spel afsluiten... Buiten de wedstrijdtijden om kreeg ik in 03-04 de ene keer de vraag of ik het spel echt wilde afsluiten en de andere keer de vraag of ik het spel nog wilde opslaan... Ik weet niet hoe dat bij FM zit.quote:Op woensdag 17 november 2004 18:09 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij als je vlak voor een wedstrijd zit niet meer... als je al 'go to match' ziet staan.
Bij mij tot nu toe altijd gehad: wil je het spel nog opslaan? Maar voor de zekerheid check ik altijd wel ff wat er nou precies staat. En heb zowiezo altijd een maandelijkse save aanstaan.quote:Op woensdag 17 november 2004 18:31 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Bij CM kón je dan niet eens 'via de normale weg' het spel afsluiten... Buiten de wedstrijdtijden om kreeg ik in 03-04 de ene keer de vraag of ik het spel echt wilde afsluiten en de andere keer de vraag of ik het spel nog wilde opslaan... Ik weet niet hoe dat bij FM zit.
In CM heb ik automatische saves uitstaan en save ik de games handmatig voordat ik het spel sluit.quote:Op woensdag 17 november 2004 18:34 schreef S-Two het volgende:
Bij mij tot nu toe altijd gehad: wil je het spel nog opslaan? Maar voor de zekerheid check ik altijd wel ff wat er nou precies staat. En heb zowiezo altijd een maandelijkse save aanstaan.
Windows 98SE, 2000 of XP, 600mhz processor, 128mb RAM, 100% DirectX 8.1-compatible geluidskaart, 4x Cdromstation, 1024x728 32 bits kleurenscherm, 650mb schijfruimte.quote:Op woensdag 17 november 2004 18:44 schreef Tha_T het volgende:
Weet iemand de minimale system-specs voor FM? Want op de site staat niks
Bij mij was Rein van Duijnhoven Europian Goalkeeper of the Yearquote:Op woensdag 17 november 2004 19:13 schreef Djekko het volgende:
[afbeelding]En ik kwam maar tot de kwartfinale
ik geef mijn spelers dan een disiplinaire waarschuwing voor unprofesional behaviour, die accepteren ze dan en beloven 2 keer zo hard te trainen. Dus het heeft meestal een positief effect als di eniet verschijnt op de training...quote:Op woensdag 17 november 2004 00:15 schreef AirRaid het volgende:
Djordjoc vieze pisnicht, is ie al voor de 5e keer ofzo niet op een training verschenen.
Om na 1 week gewoon weer niet te komenquote:Op woensdag 17 november 2004 20:22 schreef Finkelstein het volgende:
[..]
ik geef mijn spelers dan een disiplinaire waarschuwing voor unprofesional behaviour, die accepteren ze dan en beloven 2 keer zo hard te trainen. Dus het heeft meestal een positief effect als di eniet verschijnt op de training...
klopt heb ik ook een keer gehad, het spel vraagt altijd of je wilt saven ja of nee als je aflsuit, je drukt dan ja. TENZIJ je dit doet als er al staat "go to match" in je scherm staat links onder, dan vraagt hij of je wel wilt exit-en, dan druk je meestal zonder verder na te denken ook ja. Beetje jammer, let er nu extra goed op, maar meestal is het als je snel ergens heen moet en je maar snel ja over op drukt...quote:Op woensdag 17 november 2004 16:42 schreef Souljah het volgende:
gvd net de hele middag gespeeld dus ik wil em saven want moet zo werken, sluit ie zonder te saven af en gaat terug naar windows![]()
kutspel![]()
Das bij mij nog niet gebeurt, maar heeft iemand nog trouwens een lijstje van top spelers?quote:Op woensdag 17 november 2004 20:25 schreef VoreG het volgende:
[..]
Om na 1 week gewoon weer niet te komen
quote:Op woensdag 17 november 2004 19:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Windows 98SE, 2000 of XP, 600mhz processor, 128mb RAM, 100% DirectX 8.1-compatible geluidskaart, 4x Cdromstation, 1024x728 32 bits kleurenscherm, 650mb schijfruimte.
aanbevolen :
1.8ghz, 256mb RAM, 8x cdrom
Toch wel realistisch he?quote:Op woensdag 17 november 2004 23:08 schreef cultheld het volgende:
Waarom willen al die buitenlandse spelers niet naar Nederlandse clubs? Bijv. Crespo, Kompany, Bojinov etc. Is de HCE echt zo onaantrekkelijk? :p
ik wou Valeev overnemen, zit hier nu bij RBC maar hij vraagt 25.000 per maand. en het bestuur wil niet verder gaan dan 9.000 per maand.quote:Op donderdag 18 november 2004 09:40 schreef Djekko het volgende:
Alleen vind het belachelijk wat sommige spelers voor loon eisen.
Als je 't weet, vertel het mij ook ff danquote:Op donderdag 18 november 2004 11:43 schreef Aeroxie het volgende:
Ik was begonnen met Excelsior omdat het gewoon het leukste is om van een kleine club een grote club te maken. Ik trok Numan, de Boer, Drikx en Mensah aan want die hadden nergens een contract. Het eerste seizoen werd ik eerste in de GGD. De laatste paar wedstrijden werd mijn vorm heel slecht en verloor ik een paar keer kansloos. Wat is hier tegen te doen?
Ik heb dat met Vanden Borre. Hij is unsettled en wil weg bij Espanyol. Heb m een supersalaris aangeboden en nog wil die niet.quote:Op donderdag 18 november 2004 12:12 schreef S-Two het volgende:
Kutzooooooooooooooooooooooooooooooooooi.
Ik kom er net achter dat vd Vaart zn contract afloopt en hij wil hem niet verlengen![]()
Ik ging helemaal los toen ik in de halve finale Amstel Cup met Haarlem tegen Twente in de 93e minuut een doelpunt tegen kreeg: 0-1 verlorenquote:Op donderdag 18 november 2004 12:22 schreef xboxps2 het volgende:
hebben jullie dat ook dat je helemaal op gaat in het spel
en als je wint met 2-1 in de laatste minuut helemaal los gaat :p
Als ik alleen thuis ben dan betrap ik mezelf er wel eens op dat ik gewoon spelers sta toe te zingenquote:Op donderdag 18 november 2004 12:22 schreef xboxps2 het volgende:
hebben jullie dat ook dat je helemaal op gaat in het spel
en als je wint met 2-1 in de laatste minuut helemaal los gaat :p
Schollen ( nac ) en Terol ( utrecht ) leuke keepers...quote:Op donderdag 18 november 2004 13:30 schreef S-Two het volgende:
Ik zit nu in de winterstop van seizoen 2 en heb net mijn eerste wedstrijd verloren (2-1 psv uit).
Ik denk dat ik aan het eind van dit seizoen aan een nieuw elftal moet gaan bouwen. Vd Vaart, vd Sar, Trabelsi willen hun contract niet verlengen en de contracten van Lobont, Galasek, Anastasiouh lopen af die ik niet zal verlengen denk ik. Ook loopt Sneyder's contract bijna af en wil hij hem niet verlengen.
Weet iemand nog leuke spelers? En ik ben ook nog op zoek naar een goede reserve keeper achter Stekelenburg, iemand suggesties?
Mijn comp is niet zo heel snel, dus ik heb alleen de nederlandse compquote:Op donderdag 18 november 2004 13:33 schreef xboxps2 het volgende:
[..]
Schollen ( nac ) en Terol ( utrecht ) leuke keepers...
Is het niet leuker om na 2 jaar er mee te kappen en naar een buitenlandse club te gaan![]()
Ik ga dat wel proberen nu ik in seizoen 2 zit. Even kijken hoe dat moet.. Wil alleen graag nog keertje kampioen worden met Feyenoord![]()
Heb ook alleen de nederlandse competitie gedaanquote:Op donderdag 18 november 2004 13:36 schreef S-Two het volgende:
[..]
Mijn comp is niet zo heel snel, dus ik heb alleen de nederlandse comp![]()
![]()
Schollen en Terol? Ik zal ff kijken.![]()
ik ben me mestal zelf aan het intervieuwenquote:Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Als ik alleen thuis ben dan betrap ik mezelf er wel eens op dat ik gewoon spelers sta toe te zingen![]()
Oke dan ik post voortaan om de 5 wedstrijden ff een standjequote:Op donderdag 18 november 2004 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Saha is echt wel veel minder dan Robinho, van Nistelrooy, rooney en Smith en presteert in het 2e ook niet echt super.
Giggs presteerde in mijn eerste 2 jaar heel goed(minimaal een keer Engels speler van het jaar en heel veel assist maar hij was al 32 en ik haalde Kabouter Wesley Sneijder dus hij zou toch niet meer aan spelen toekomen. Bij NUFC presteert hij nu niet super dus het lijkt erop dat ik gewoon de goede keus gemaakt heb
quote:Op donderdag 18 november 2004 13:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is je team dan? En wat heb je gewonnen en dergelijke.
Ik heb ook met West Ham, FCDB(onterecht ontslagen) en PSV niet echt succes gehad en ben ik in alle 3 de gevallen ontslagen. Maar das minder leuk om over te vertelen
![]()
geen haags kwartiertje maar haagse blesuretijdquote:Op donderdag 18 november 2004 14:00 schreef Naggelwauz het volgende:
Sta ik 1-3 voor bij ADO, scoren hun 2 x in blessuretijd... 3-3![]()
De La Cuesta is zeker al te duur? Bogarde al te oud?quote:Op donderdag 18 november 2004 16:19 schreef AirRaid het volgende:
ben op zoek naar een goede en niet al te dure linker verdediger qua salaris
iemand een tip?
Henny Noyenquote:Op donderdag 18 november 2004 16:19 schreef AirRaid het volgende:
ben op zoek naar een goede en niet al te dure linker verdediger qua salaris
iemand een tip?
John o´Shea. Misschien zit hij op de bank of in het 2e en hij kan ook als linksback uit de voetenquote:ben op zoek naar een goede en niet al te dure linker verdediger qua salaris
iemand een tip?
Er zit een boekje bij het spelquote:Op donderdag 18 november 2004 17:52 schreef Isabeau het volgende:
...eh is er ook een beginners-help-spel? ik snap er geen moer van.
Maar ik heb gisteren wél al mijn wedstrijden gewonnen(met een reserve keeper in de verdediging....)
Dat lijkt me niet nee, toch?quote:Op donderdag 18 november 2004 13:37 schreef xboxps2 het volgende:
[..]
Heb ook alleen de nederlandse competitie gedaan
kan je dan niet naar een buitenlandse club gaan als trainer ?![]()
Trabelsi heeft personele problemen, maar wil wel naar NECquote:Op donderdag 18 november 2004 21:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind het vervelend als spelers ineens gaan zeuren dat ze naar een grotere club willen, dan zet je ze uiteindelijk op de transferlijst omdat ze niet meer happy worden, gaan ze naar een mindere club, waar ze ook nog eens minder salaris verdienen...
Als Trabelsi weg is heb jij personeelsproblemen én is hij van z'n persoonlijke problemen af...quote:Op donderdag 18 november 2004 21:38 schreef S-Two het volgende:
Trabelsi heeft personele problemen, maar wil wel naar NEC
VOlgens mij wordt die pas aan het eind van het seizoen bijgewerktquote:Op vrijdag 19 november 2004 08:44 schreef Breukink het volgende:
even een vraagje:
Worden de Coefficietie lijst nou ook bijgewerkt? Bij mij halverwege het seizoen staat nog steeds 03/04 als laatste..
yup ik sta met Fortuna nu net buiten de top 200quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
VOlgens mij wordt die pas aan het eind van het seizoen bijgewerkt
Hoe kan dat :s Ik heb relatief goedkope sterspelers gehaald en mijn team loopt als een trein. Ik heb alle groepswedstrijden van de CL gewonnen en heb in principe maar een paar sleutelspelers; De rest is heel goed opgevangen in de breedte.quote:Op vrijdag 19 november 2004 09:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb het ff gehad met dit spel, bezig met mijn 5e seizoen, heb allemaal goeie spelers, maar er zit nog steeds geen enkele lijn in de uitslagen....
Voorbeelden :
2e ronde UEFA Cup uit tegen Nantes 5-2 verloren, daarna thuis tegen Celtic 7-0 gewonnen, daarna uit tegen 1 of andere Poolse club met 1-6 gewonnen, in de competitie met 0-4 verliezen van RKC etc.
Het begint er een beetje op te lijken dat alles vast staat, en het geen fuck uitmaakt wie je opstelt of hoe je speelt, want Ajax en PSV worden toch 1e en 2e, en in Europa staan er altijd 2 of 3 engelse ploegen in de halve finales...
Ik wacht op de patch en begin daarna overnieuw...
Ik zou het doen. Babel is de spits voor in de toekomst. En ik weet niet in welk seizoen je zit maar vaak is Crespo voor een mil of 3 te halenquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe kan dat :s Ik heb relatief goedkope sterspelers gehaald en mijn team loopt als een trein. Ik heb alle groepswedstrijden van de CL gewonnen en heb in principe maar een paar sleutelspelers; De rest is heel goed opgevangen in de breedte.
Overigens ff een vraag: Ajax biedt mij 11 miljoen in 24 maanden + Ryan Babel voor Vonlanthen. Doen of niet doen?
Babel is bij mij in het tweede seizoen juist wat minder (speelt haast nooit meer), terwijl Vonlanthen het heel goed doet bij PSV.quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Overigens ff een vraag: Ajax biedt mij 11 miljoen in 24 maanden + Ryan Babel voor Vonlanthen. Doen of niet doen?
Ik heb Vonlanthen verkocht voor 11,75 miljoen direct + Babelquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:53 schreef S-Two het volgende:
[..]
Babel is bij mij in het tweede seizoen juist wat minder (speelt haast nooit meer), terwijl Vonlanthen het heel goed doet bij PSV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |