abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23317674
Ik vond het maar een waardeloze aflevering. Ware het niet voor de AM en Ferrari dan was het de slechtste aflevering ooit. Een saai stuk over die Smart, beeldvulling met die camera's, een interview dat veel te lang duurde, nog meer saai gedoe wat ik me niet eens herinner, en pas op het eind iets leuks.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23318313
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:25 schreef A.l.e.x het volgende:
Technisch is Ferrari wel een stuk verder dan AM, zoals je ook aan de versnellingsbak kon zien

Maar ze hadden beter de opvolger van de 456M GT, met die moeilijke naam, tegen de AM kunnen zetten, dat is een echte GT
Verschil met de Scaglietti is dat deze een 2+2 is en alleen daarom al in karakter verschilt van de 575 GTC en de Vanguish. De 575 is het beste Ferrari-equivalent van de Vanguish.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_23318550
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:15 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ferrari is een zeer goede auto, alleen staan de vorm, de looks van die Ferrari (575 GTC als ik mij niet vergis) me absoluut niet aan. De neus lijkt niet echt in verhouding te zijn met de achterkant.

De Aston Martin daarentegen, damn, een agressieve, bolle kap, harde achterkant, heerlijk .
Grappig. Ik zou de Vanguish niet eens overwegen. In esthetische zin heeft ie absoluut zijn tekortkomingen. Het brede achterwerk lijkt er nogal onnauwkeurig opgeplakt. Komt door die weinig subtiel gebeeldhouwde schoudervullingen. De achterkant is teleurstellen 'understated' en de wielen nemen teveel van de aandacht voor de overige lijnen weg. Wat looks betreft is de Ferrrai een schot in de roos. Nou ja, in mijn roos dan. Vooral als je er wat langer naar kijkt.

Het grappige is dat de 550/575 strikt genomen als opvolger van de Testarossa/512TR/F512M te gelden heeft. Ik was in de gelukkige omstandigheid destijds nog voor de officiele onthulling een blik op de 550 te werpen en ik was enigszins teleurgesteld. Je verwacht immers een voortzetting van de obscene lijnen die de Testarossa tot zon stijlicoon maken. Zulke lijnen tref je bij de 550/575 niet aan en juist daarom gaat deze vorm veel langer mee. De schoonheid van deze Ferrari zit niet in schreeuwerige details die in de jaren tachtig zo populair waren, maar in de subtiele lijnen die vanuit elk oogpunt tot in de perfectie kloppen. Ik begrijp ook niet hoe iemand (Steve Coogan) kan suggereren dat deze Ferrari niet mooi oud zal worden. Juist wel. Alleen produktieaantallen staan een ongenaakbare klassiekerstatus als die van de Daytona in de weg. De 550/575 is een waardige ode aan de nog altijd onovertroffen lijnen van Leonardo Fioravanti.

Daarnaast is de 575 (ook volgens TopGear) gewoon de betere auto, en dat is het mooie van het Ferrari van vandaag. In vroeger tijden moest je de vele tekortkomingen van een Ferrari (bouwkwaliteit, technische onvolmaaktheden) vergoeilijken met een verwijzing naar haar uiterlijk en de kwaliteit en het geluid van de motor. Vandaag de dag scoort een Ferrari op alle mogelijke gronden het volle pond.

Uiteraard zal ik geen rode nemen. Op mijn bestellijstje zou een Grigrio Titanio-exemplaar prijken. Wel hetzelfde interieur als de TG-variant.

Maar ik wacht natuurlijk op zn opvolger. De 600. Ns zien of dat getal verwijst naar het aantal PK's....
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 14 november 2004 @ 23:11:04 #79
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23318617
Leuke aflevering weer !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23318985
ik vind die nieuwe camera's echt mijn god wat kunnen ze daar prachtige dingen mee doen!
2825cc Single Turbo Beast
pi_23319161
Highspeed camera's hebben ze al is wat vaker gebruikt hoor
pi_23319901
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:30 schreef A.l.e.x het volgende:
Highspeed camera's hebben ze al is wat vaker gebruikt hoor
nja... maar er werd nu wel veel gebruik van gemaakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 15 november 2004 @ 00:07:42 #83
17061 mvt
blame Canada
pi_23319950
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:04 schreef A.l.e.x het volgende:
Of morgen de herhaling kijken

Dat van die Ford GT klopt niet helemaal:

http://search.ebay.com/fo(...)Z2QQsosortpropertyZ3

http://search.ebay.co.uk/(...)Z2QQsosortpropertyZ3

stuk hogen dan 110.000
Behalve natuurlijk dat 2 pond ongeveer gelijk staat aan 2 dollar
Dan is die van $195k toch weer ietsjes minder dan de ´110K PoundSterling
En waarom zit ik nu opeens, ndadat ik zat te kutten met alt-ctrl voor het zoeken van een pound sterling symbooltje met een scherm wat op zijn kop zit
We were to understand there would be pie and punch?
pi_23320214
was ff vergeten dat ik ook op ebay.com zat
pi_23321434
Ik heb me wel vermaakt, dat stukje Down to earth board, meestelijk.
Maar het mooiste van de uitzending; eindelijk die Simon Cowell van de eerste plaats

Next week:
-- Nov 21 -- This week Jeremy takes on Germany's Nurburgring, the longest and most terrifying race track in the world, the BMW 1 Series elbows its way into the small hatchback market and Richard Hammond and James May pay tribute to the London Routemaster bus. Also Hollywood A lister Christian Slater is testing the Morgan Aero 8 GTN. Christian Slater/Star in a reasonably priced car.

Meer info Morgan Aero 8 GNT: http://www.morgan-motor.co.uk/sales/aero8gtn.html

Verwachte tracktijd: 1:24,5
pi_23321630
Morgan maakt echt de allerlelijkste auto's ter wereld met als dieptepunt die Aero 8

(ja ik weet dat ze expres, extreem dure, klassieke auto's blijven maken)
  maandag 15 november 2004 @ 06:56:45 #87
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23322203
Een schoonheid is het niet dat klopt, maar ik vind de Aero 8 toch absoluut wat hebben en ze gaan ook nog eens als de brandweer, damn ik heb geloof ik een engelse auto afwijking
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23323476
Is de uitzending ook ergens na te zien? Behalve de herhaling vanavond?
pi_23323526
quote:
Op maandag 15 november 2004 10:05 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Is de uitzending ook ergens na te zien? Behalve de herhaling vanavond?
Je kan de uitzending rond donderdag waarschijnlijk downloaden via bittorrent.

Vanwege de policy op Fok! mag ik niet het adres van de site geven, maar je vindt 'm zo als je even googlet met top gear episode download bittorrent
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23327515
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:25 schreef A.l.e.x het volgende:
Technisch is Ferrari wel een stuk verder dan AM, zoals je ook aan de versnellingsbak kon zien
Ja, dat is waar. De DB9 maakt gelukkig heel veel goed op dat gebied
(automaat met double declutching ..nice!)
pi_23333264
Ik vond de "nieuwe" camera-standpunten ubver-geil natuurlijk. En kon ik weer smakelijk lachen om Jeremy in die AM en hij niet terug kon schakelen. Smart test was grappig. En ik heb eindelijk eens de snelste ronde op het circuit gezien.Kortom: Leuke aflevering
pi_23334508
Euh, ik heb het zondag niet gezien. Maar heeft er een auto de tijd van de Enzo Ferrari verbeterd dan?
  maandag 15 november 2004 @ 19:11:09 #93
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_23334814
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:59 schreef VjenneKloetn het volgende:
Euh, ik heb het zondag niet gezien. Maar heeft er een auto de tijd van de Enzo Ferrari verbeterd dan?
Ferrari 575: 1.26.8
Vanquish : 1.27.1 Dat is exact dezelfde tijd als de DB9.

Overigens: herhaling vannacht BBC2 om 00:20u.

[ Bericht 0% gewijzigd door sooty op 15-11-2004 19:13:40 (typo) ]
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_23334994
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:59 schreef VjenneKloetn het volgende:
Nee, er was een nieuwe Celebrity Lap.
http://www.bbc.co.uk/topgear/laps.shtml

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_23345521
Dit is dus de versie die ze gaan testen (500 Pk - 1100 Kg)
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:33:15 #96
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23347696
Leuke gast ook die comedian. Hmmmm a sign that says "beware of falling rocks" what am I to do with this information ?
Life's a lottery.....be lucky ?! :')
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23351466
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:11 schreef Klonk het volgende:

wat zouden jullie kiezen
Zou ook zeker de Aston Martin kiezen, ondanks die tekortkomingen...vind em ook veel en veel mooier dan de Ferrari. In het zwart is de AM helemaal om je vingers bij af te likken...
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:57:37 #98
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23351520
owww, hell, ik heb echt ff een tisue nodig nu
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:10:00 #99
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_23351775
Wat een vette aflevering met die slowmotion!!!
  dinsdag 16 november 2004 @ 15:31:27 #100
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_23353651
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Verschil met de Scaglietti is dat deze een 2+2 is en alleen daarom al in karakter verschilt van de 575 GTC en de Vanguish. De 575 is het beste Ferrari-equivalent van de Vanguish.
ik zou bijna zweren dat je verstand had van auto's, maar als je constant vanquish met een g blijft schrijven.... niet dat ik verstand heb van auto's, maar dat terzijde, het is een minpuntje bij je relaas in je volgende post

ontopic'er: ik zou voor de AM gaan, ondanks dat Ferrari toch wel mijn favoriete merk blijft, ik zou er niet in willen rijden, dat is dan toch weer net té opvallend
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')