Ho ho ho ho....quote:Op woensdag 10 november 2004 13:35 schreef gr8w8 het volgende:
Voor zondigen moet je natuurlijk wel de vrije keus hebben om het niet te doen. Dus volgens de Islam kiezen homo's zelf ervoor, dat lijkt me een stelling die compleet onhoudbaar is.
Daar ben ik het ook met je eens. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nog altijd even twee keer moet kijken als ik twee mannen zie zoenen, maar gelukkig is dat dan ook het enige. Twee vrouwen samen, dan kijk ik trouwens ook.quote:En daarbij, er wordt gezeurt over moslims die het niet op homo's hebben, maar kijk eens naar onszelf, hoeveel mensen hebben het bij ons niet op homo's???
Dat zijn er heel erg veel, teveel....
In ieder geval een vraag voor Erodome. Hoe zie jij bovenstaande in het licht van de door jou gepredikte, vredelievende islam ?quote:
Op woensdag 10 november 2004 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het loopt terug tot Adam en Eva, toen Eva besloot van de vruchten te eten. Vrouwen maken zich vaker schuldig aan jaloezie. Vrouwen maken zich sneller en vaker schuldig aan roddel. Vrouwen hebben de gewoonte om mooi gevonden te worden, niet altijd alleen voor haar eigen man. Daar kleedt en gedraagt ze zich dan ook naar. Vrouwen zijn meer gehecht aan materiele zaken dan mannen. Vrouwen zijn er ook vaker aan gehecht om zich mannelijker te gedragen en te kleden. Mannen hebben die behoefte minder.
helemaal mee eens!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:59 schreef pooier het volgende:
De islam is iig een geloof wat ik niet in een westers land vind passen.
Ook al is niet iedereen slecht/haat dragend, het past hier gewoon niet. Dus acceptatie zal van mij kant altijd moeilijk blijven. Het hoord gewoon in het midden-oosten thuis en niet hier in modern Nederland.
er is een GROOT verschil tussen het niet hebben op homos en vinden dat ze dood moeten en dat het een levensvorm is die lager is dan een hond.quote:En daarbij, er wordt gezeurt over moslims die het niet op homo's hebben, maar kijk eens naar onszelf, hoeveel mensen hebben het bij ons niet op homo's???
Dat zijn er heel erg veel, teveel....
same here!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:17 schreef gr8w8 het volgende:
Ik kan er naast zitten, maar homosexualiteit op zich is al een zonde volgens de Koran. Toch?
[..]
Daar ben ik het ook met je eens. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nog altijd even twee keer moet kijken als ik twee mannen zie zoenen, maar gelukkig is dat dan ook het enige. Twee vrouwen samen, dan kijk ik trouwens ook.
Pcies. Zolang een homo uit een moslimomgeving niet uit de kast durft te komen uit pure angst voor de "reacties", wordt het nou niet echt getolereerd, wel?quote:Op woensdag 10 november 2004 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
er is een GROOT verschil tussen het niet hebben op homos en vinden dat ze dood moeten en dat het een levensvorm is die lager is dan een hond.
daarnaast is het in de bijbel ook een gruweldaad en aangezien we ook heel veel christenen hebben in dit land, zijn er dus naast de moslims heel veel mensen tegen homosexualiteit.
maar de moslims gaan er IMO wel wat verder in dan de christenen DAT doompjuh is een verschil van dag en nacht
Met een beetje hulp kun je de islam wel een westers geloof maken, je moet gewoon zorgen dat ze geen sharia'achtige invloeden meer krijgen, dus radicale imams weg en dergelijke. Het christelijke geloof van 200 jaar geleden zou ook niet passen in onze cultuur, maar het is veranderd.quote:Op woensdag 10 november 2004 15:59 schreef pooier het volgende:
De islam is iig een geloof wat ik niet in een westers land vind passen.
Ook al is niet iedereen slecht/haat dragend, het past hier gewoon niet. Dus acceptatie zal van mij kant altijd moeilijk blijven. Het hoord gewoon in het midden-oosten thuis en niet hier in modern Nederland.
wederom correct dit gaat nooit lukken... helaas maar waar...quote:Op woensdag 10 november 2004 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
De Islam verandert nooit zolang moslims niet tegen kritiek kunnen en op dit moment heb ik niet het id dat ze tegen kritiek kunnen. Ze uiten op alles wat niet moslim is kritiek maar zodra je ze een spiegel voorhoudt en kritiek uit op de Islam dan staan ze op hun achterste poten en is de wereld te klein.
Voor elk dom moslimwijf ook een even kortzichtige nederlander hoor.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:08 schreef gr8w8 het volgende:
Bij het bezoek van Balkenende in Uden kwam een Moslims vrouwtje in beeld, die ook maar wat mee lulde met de rest. Ze zei: "Hirschi Ali mag best kritiek hebben, maar een film maken gaat te ver." Het gaat niet om de vorm, maar om de inhoud van de boodschap hoor!
In die reportage werd er ook gezegd door een moslim vrouw: "Haar mond moet worden gesnoerd", doelend op Hirsi Aliquote:Op donderdag 11 november 2004 00:08 schreef gr8w8 het volgende:
Bij het bezoek van Balkenende in Uden kwam een Moslims vrouwtje in beeld, die ook maar wat mee lulde met de rest. Ze zei: "Hirschi Ali mag best kritiek hebben, maar een film maken gaat te ver." Het gaat niet om de vorm, maar om de inhoud van de boodschap hoor!
Het kán veranderen ja. De Islamitische wereld zit qua ontwikkeling nog in de middeleeuwen dus als ze de weg van het Christendom gaan volgen qua ontwikkeling duurt het nog een paar honderd jaar. Daar hebben wij iig niets meer aan. Bovendien moslims in Europa kunnen al niet tegen kritiek laat staan hun soortgenoten in de Islamitische wereld. Nee dat proces gaat lang heel lang duren mocht het ooit van de grond komen.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:08 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ooit van de inquisitie gehoord? Het christendom duldde destijds ook niet bepaald kritiek. Het kán veranderen.
ja daar stoorde ik me ook aan ja, erg verontrustend...quote:Op donderdag 11 november 2004 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In die reportage werd er ook gezegd door een moslim vrouw: "Haar mond moet worden gesnoerd", doelend op Hirsi Ali
Dat is toch de beste bevestiging van het feit dat ze totaal niet tegen kritiek kunnen.
Positieve invloed enzo...quote:Op donderdag 11 november 2004 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het kán veranderen ja. De Islamitische wereld zit qua ontwikkeling nog in de middeleeuwen dus als ze de weg van het Christendom gaan volgen qua ontwikkeling duurt het nog een paar honderd jaar. Daar hebben wij iig niets meer aan. Bovendien moslims in Europa kunnen al niet tegen kritiek laat staan hun soortgenoten in de Islamitische wereld. Nee dat proces gaat lang heel lang duren mocht het ooit van de grond komen.
Vreemd ook dat onze leider haar niet op een subtiele manier vermanend toespraak. Mevrouw Hirsi Ali leeft momenteel in angst door een mate van kritiek die naar nederlandse standaard nog uiterst mild is en dan haalt deze moslima het in haar botte kop om haar te beschuldigen van de noodlottige reacties op haar engagement en de complete nasleep daarvan. Hij had iets moeten zeggen over zelfrechtzaamheid, zelfreflectie, de bereidheid tot discussie en concessie, vrijheid van meningsuiting, maargoed ik ben weer aan het dromen.....quote:In die reportage werd er ook gezegd door een moslim vrouw: "Haar mond moet worden gesnoerd", doelend op Hirsi Ali
Kan, durf of mág? Maar hoe dan ook, een doodsverwensing. Je bent het eens met iemand die een persoon die met woorden kritiek uit, terecht of onterecht is ten tweede, de mond wil snoeren. Een eufenisme dat geen vraagtekens overlaat.quote:Op donderdag 11 november 2004 07:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik het niet eens ben met deze islamitische vrouw.
Hij wilde op dat moment natuurlijk geen discussie oproepen en de vrede bewaren. Maar aan de andere kant, als hij het zelfs niet doet? Was dit dan geen mooi moment om direct duidelijk te maken dat kritiek moet kunnen?quote:Op donderdag 11 november 2004 00:22 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Vreemd ook dat onze leider haar niet op een subtiele manier vermanend toespraak. Mevrouw Hirsi Ali leeft momenteel in angst door een mate van kritiek die naar nederlandse standaard nog uiterst mild is en dan haalt deze moslima het in haar botte kop om haar te beschuldigen van de noodlottige reacties op haar engagement en de complete nasleep daarvan. Hij had iets moeten zeggen over zelfrechtzaamheid, zelfreflectie, de bereidheid tot discussie en concessie, vrijheid van meningsuiting, maargoed ik ben weer aan het dromen.....
Correctie. Ik ben het eens met iemand die een persoon die met woorden beledigingen uit (kritiek dient namelijk een doel), de mond wil snoeren. De mond snoeren wordt in onze kringen opgevat als het uit een discussie zetten van een dergelijk persoon. Dat kan heel makkelijk door die persoon geen aandacht meer te geven en uit de functie te halen waar die persoon dan inzit. Ik weet niet hoe dat in jouw cultuur werkt, maar blijkbaar gaat het er bij jouw cultuur gewelddadiger aan toe. Dat begrijp ik tenminste uit je betoog.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:42 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Kan, durf of mág? Maar hoe dan ook, een doodsverwensing. Je bent het eens met iemand die een persoon die met woorden kritiek uit, terecht of onterecht is ten tweede, de mond wil snoeren. Een eufenisme dat geen vraagtekens overlaat.
In elk geval is nu duidelijk dat jij dus ook niet tegen kritiek kan en dus onmogelijk een open discussie kan voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |