Owwwwwwwwwwwwquote:Op zondag 21 november 2004 19:13 schreef Borelius het volgende:
[..]
Tja, het is voor een aantal mensen niet het beste weer. Maar ze krijgen mij er niet onder.
Ik ben puppies gaan kijken bij mijn broer:
[afbeelding]
4 weken oud, een Kooiker-puppie.
dit is hem dusquote:Op zondag 21 november 2004 18:10 schreef PdeHoog het volgende:
ik post straks even een foto van de aanwinst
Patserquote:Op zondag 21 november 2004 19:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
dit is hem dus
[afbeelding]
Het gaat dus om het apparaat tussen statief en teletoeter. Ik was al op zoek naar iets van een statiefgondel en dit doet precies wat het moet doen. Deze opstelling levert overigens 800mm aangezien mijn teleconvertor er ook nog tussenzit.
De voordeur van een flat aan de overkant (toch wel zo'n 100-200m verder) komt toch best akelig dichtbij
quote:Op zondag 21 november 2004 19:18 schreef Ymke het volgende:
[..]
Patser![]()
Ik ben uitgekomen op:quote:Op zondag 21 november 2004 19:01 schreef Ouwesok het volgende:
quote:Op zondag 21 november 2004 19:46 schreef Xilantof het volgende:
volgens mij hebben jullie het wel leuk gehad
mooizoquote:Op zondag 21 november 2004 19:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoi Ouwesok, geweldig!quote:Op zondag 21 november 2004 19:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]We hebben een snap-in lenscap van 67mm weten te verwervenmee geholpen
De eerlijkheid gebiedt mij op te biechten dat de lensdop veroverd werd door Bowiefan, maar voor het resultaat maakte dat niks uit.quote:Op zondag 21 november 2004 19:56 schreef Borelius het volgende:
[..]
Hoi Ouwesok, geweldig!
Ik heb voor jou bij mijn broer ook nog een soundkaartje weten te ontfutselen!
Mijn dank is groot en niet echt eeuwigquote:Op zondag 21 november 2004 20:32 schreef Shark.Bait het volgende:
15 euro uitgeleend aan een of andere arme ziel die zielig keek
Tja.. je had geluk dat ik die canon manual voor die A-1 niet gezien had, want anders....quote:Op zondag 21 november 2004 20:39 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn dank is groot en niet echt eeuwig
In maart is de volgende Houten.quote:Op zondag 21 november 2004 20:45 schreef Shark.Bait het volgende:
Maar dit is zeker voor herhaling vatbaar![]()
Mooi! plan maar tzt een meetquote:Op zondag 21 november 2004 20:51 schreef Ouwesok het volgende:
In maart is de volgende Houten.
Om het seizoen leuk op te delen is er in augustus nog de beurs in Doesburg waar de kans op mazzeltjes nog veel groter is.
Bij Meneer Hamrick . Even kijken of je scanner ondersteund wordt en even de demo herunterladen.quote:Op zondag 21 november 2004 20:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mooi! plan maar tzt een meet
Had jij nog een website voor mij met software voor mijn scanner?
In Houten had je met een karrevracht M42-spullen naar buiten kunnen komen. Zelfs juweeltjes van japanse schroefcamera's, met als topper een Pentax ES-II, voor het sommetje van 60 eur.quote:Op zondag 21 november 2004 20:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik denk dat voor M42 en ander Oost-Europees materiaal een beurs aan de kanten van Keulen beter is.
Je hebt stiekem de macroconvertor gekochtquote:Op zondag 21 november 2004 23:01 schreef Bowiefan het volgende:
.... de macroconverter (naast linker OM).....
quote:Op zondag 21 november 2004 21:27 schreef Ouwesok het volgende:
Bij Meneer Hamrick . Even kijken of je scanner ondersteund wordt en even de demo herunterladen.
quote:Op zondag 21 november 2004 23:01 schreef Bowiefan het volgende:
Ik heb mijn 'analogeria' maar eens even op een rijtje gezet:
[afbeelding]
eigenlijk best wel veel
helemaal als je je bedenkt dat mijn vader jaren met alleen die 2e lens (75-150) en die OM10 linksachter heeft gefotografeert.
In doesburg (afgelopen zomer) zijn daar de 1e (75-205) 4e (28) en 5e (50) lens, de andere OM10, de teleconverter (2x, middenboven), de close-up lens (naast rechter OM) en de manuel adapter (naast 50mm) bijgekomen.
Vandaag de middelste lens (135), de macroconverter (naast linker OM), de filters en het close-uplensje.
voorlopig eerst maar mee leren werken
Enne... heb je al een grotere tas ook?quote:Op zondag 21 november 2004 23:01 schreef Bowiefan het volgende:
Ik heb mijn 'analogeria' maar eens even op een rijtje gezet:
[afbeelding]
eigenlijk best wel veel
helemaal als je je bedenkt dat mijn vader jaren met alleen die 2e lens (75-150) en die OM10 linksachter heeft gefotografeert.
In doesburg (afgelopen zomer) zijn daar de 1e (75-205) 4e (28) en 5e (50) lens, de andere OM10, de teleconverter (2x, middenboven), de close-up lens (naast rechter OM) en de manuel adapter (naast 50mm) bijgekomen.
Vandaag de middelste lens (135), de macroconverter (naast linker OM), de filters en het close-uplensje.
voorlopig eerst maar mee leren werken
macroconvertor is een soort tussenstuk tussen objectief en camera wat ervoor zorgt dat dingen die dichtbij staan NOG groter op je foto komen (volgens mij).quote:Op maandag 22 november 2004 09:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Enne... heb je al een grotere tas ook?
Wat is een macroconverter eigenlijk
Leuk onderwerp voor het groeidocumentquote:Op maandag 22 november 2004 09:27 schreef PdeHoog het volgende:
macroconvertor is een soort tussenstuk tussen objectief en camera wat ervoor zorgt dat dingen die dichtbij staan NOG groter op je foto komen (volgens mij).
Maareh....Ouwesok zal je ongetwijfeld de technische details in lekentaal uit kunnen leggen![]()
Ik zal vanavond eens een poging ondernemen het dingetje te beschrijvenheeft namelijk best wel een leuke ontstaansgeschiedenisquote:Op maandag 22 november 2004 09:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Leuk onderwerp voor het groeidocument
Lees: Ik ben aan de lichtmeting van een Praktica gewendquote:Op maandag 22 november 2004 10:35 schreef ultra_ivo het volgende:
de lichtmeting van de Praktica is trouwens heel wat ergonomischer
pssssst: Fotomeeting deel 17, geef je hier op!quote:Op maandag 22 november 2004 12:40 schreef -PatrickO- het volgende:
Eventjes de beursmeet de beursmeet latend... Is er al iets meer bekend over de maastricht meetWordt dat volgende week, of toch de 12e van de 12e
![]()
of wordt 'ie wegens gebrek aan belangstelling afgelast...![]()
Mijn redenatie dus ookquote:Op maandag 22 november 2004 13:13 schreef Bowiefan het volgende:
[afbeelding] Heluuuu allemaal En het lijkt wel behoorlijk op een pimpcollectie inderdaad, maar goed, dige marktwaarde van alles wat je ziet op die foto koop je op dit moment nog geen halve 300D voor.
Daar had deze camera ook last van... gecorrodeerde draad naar lichtmeterquote:Op maandag 22 november 2004 10:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Net een nieuwe batterij in de Ricoh geschoven. Werkt nog niet perfect maar er zit al leven in de lichtmeter. Zo te zien zit er ergens een los contactje.
quote:Op maandag 22 november 2004 13:30 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
pssssst: Fotomeeting deel 17, geef je hier op!
Het gaat dus komende zondag door, ik vertrek zaterdag al naar mijn logeeradres in Gulpen. ( mochten er alsnog mensen geïntereseerd zijn in deze meet, maar opzien tegen de afstand, je kan een dagje eerder komen, mijn logeeradresje heeft ruimte zat )
wat mij betreft zou het eerder mogen Ivo, maar laat dat niet van mij afhangen, ik hoef dan niet van heel ver te komen, dus kunnen we beter op Shark en Patrick afgaan
Ga ik even uitzoeken hoe ik de 20D in B/W modus krijg...quote:Op maandag 22 november 2004 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb vanavond met een van de krakers van Landbouwbelang gepraat. De kade is gewoon publiek toegankelijk gebied. is dus geen enkel probleem als we zondag wat oude kranen gaan fotograferen.
Rond het station stikt het van de parkeerruimte, wel meestal betaald. Ik zal je de opties geven komende vanuit het noorden via de A2.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:21 schreef -PatrickO- het volgende:
[..]
Ga ik even uitzoeken hoe ik de 20D in B/W modus krijg...
en nog even uitzoeken waar goedkoop parkeerruimte is in Maastricht, en dichtbij het station...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |