abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2004 @ 10:33:14 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23212846
Waar heb je het over?
Most Haunted is een televisie programma uit de United Kingdom waarin een aantal mensen op geestenjacht gaat. Elke aflevering gaan ze naar een locatie waar veel waarnemingen zijn gedaan en ze proberen dan 24 uur lang contact te krijgen met entiteiten die daar zouden ronddwalen. Al die plaatsen hebben een rijke historie en meestal gaat een aflevering dan ook over een kasteel of groot oud gebouw dat er al eeuwen staat.

Komen ze ook hier in de buurt?
Zeker. Inmiddels zijn er opnames geweest bij kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Ze zijn al op tig andere plaatsen geweest en de serie loopt al een tijdje. Zie Alle afleveringen

En wie is 'ze' dan wel?
Voornamelijk 3 mensen namelijk een historicus, een paranormaal persoon die dingen aanvoelt en een presentatrice. Maar ook de crew wordt wel eens geinterviewd.

Een uur lang kijken naar een paar mensen in een oud gebouw lijkt me saai!
Dat valt wel mee want er gebeuren nogal wat rare dingen namelijk. Soms proberen ze de geesten op te roepen en dan gaat er bv een tafel bewegen. Verder zijn er de meest vage geluiden te horen en veel is gefilmd als 'The Blair Witch Project' dus met een handcamera (incluus nightvision) voornamelijk gericht op het gezicht van de mensen. Dit geeft een creepy vorm van 'docu'. Soms krijgen de mensen die meedoen het zo benauwd dat ze met geen mogelijkheid meer naar binnen gaan in zo'n gebouw. Ook doet een parapsycholoog af en toe testjes die soms ook nog weleens uitkomen.

En waar kan ik dat zien?
Zover ik weet wordt het niet in Nederland uitgezonden. Mss op 1 van de buitenlandse kanalen. Als iemand weet hoe we het hier kunnen kijken dan hoor ik het graag. Verder zijn er natuurlijk verscheidene programma's om er op een niet zo legale manier aan te komen.

Maar dat kan helemaal niet.
Nou das dus de vraag van de topic. Wat vinden jullie ervan? Je hebt bv iemand die details verteld over de geschiedenis van zo'n plek waarna de historicus dit soms kan bevestigen. Aan de andere kant kun je denken: 'Hej als die historicus het kan weten dan kan die ander dat ook opzoeken'
Soms hoor je geluiden van plaatsen waar niemand is op dat moment. Of wordt het gefaked voor kijkcijfers?
Ook bewegen er dingen (biervat dat blijkbaar uit zichzelf voorbij rolt bv) terwijl een persoon alleen is in een ruimte (zie Greengate Brewery aflevering). Hierbij had ie zo te zien wel een tweede camera in een hoek neergelegd omdat er wel shots van zijn rug te zien zijn.

Ik heb na tig aflevering sterke twijfels gekregen of (alles) echt is. Die emotie op die gezichten lijkt me vaak echt maar soms doen ze de meest rare dingen. Bv een detectie laser neerzetten zonder camera erbij. Dan gaat dat ding af en weten ze nog steeds niet waarom.

Aan de andere kant verteld het medium soms dingen die hij niet echt kan weten. Verder is er iemand op fok hier die in het vorige topic verklaarde dat dit medium dingen tegen hem/haar kon vertellen die hij niet kon weten.

Moet ik eerst al die afleveringen kijken?
Das meer dan 50 uur tv. Een enkele aflevering kijken geeft een goed beeld. In sommige gebeurd niks in andere heel veel.

Anyway: Worden we genept? Is het bewijs er eindelijk? Please press the issue
Als je nooit geesten hebt gezien zoals ik dan zijn de afleveringen mogelijk een stuk minder scary dan wanneer je ze wel hebt gezien. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je ze liever niet kijkt. Wees gewaarschuwd

[ Bericht 1% gewijzigd door livEliveD op 10-11-2004 12:36:42 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23214157
In Most Haunted 1 werd het toch al bekend dat we genept werden aan het eind van de serie...? of zit ik nou mis... (keek het nooit maar zoiets hoorde ik)
  woensdag 10 november 2004 @ 12:33:20 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23215652
Ik heb dat niet gelezen in ieder geval. Maar die makers zullen dat nooit zelf hebben toegegeven omdat er nog 4 seizoenen nakomen.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_23221392
Bij mij was het wel dat hoe meer afleveringen er weinig gebeurde hoe minder boeiend ik het begon te vinden, vaak was het meer gezichten kijken dan spookjes kijken
  woensdag 10 november 2004 @ 18:00:07 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23221995
Mja klopt idd wel een beetje. Toch blijft het me nog wel boeien
pi_23223734
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:00 schreef livEliveD het volgende:
Mja klopt idd wel een beetje. Toch blijft het me nog wel boeien
Mij ook Ik had het er laatst met een vriend nog over. Kwamen tot de conclusie dat je inderdaad heel makkelijk genept kan worden. Veel hangt af van het vetrouwen dat je hebt in de mensen die het programma maken. Als ze willen kunnen ze je zonder problemen voor de gek houden, maar doen ze dat ook?

Sowieso geldt dat je het zelf is mee moeten maken denk ik. Hoewel je dan weer te maken krijgt met een verwachtingspatroon als je naar een plek gaat waarvan het bekend staat dat het er 'spookt'
Unspoken words were understood
pi_23228064
Ja idd, het valt zo te neppen maar omdat het wel "echt" overkomt denk je dat niet zo snel denk ik
  donderdag 11 november 2004 @ 10:14:33 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23236572
Mwa die verhalen van die getuigen die wonen op die plekken lijken me wel echt. Daarnaast lijkt de emotie op de gezichten ook echt en dit zou betekenen dat er een tweede partij is die die geluiden maakt en die dingen laat bewegen enzo zonder de eerste partij hiervan afweet (omdat ze anders nooit bang zouden zijn). Het kunnen natuurlijk ook goede actuers wezen maar op de een of andere manier lijkt me dat niet het geval
pi_23290878
Kun je die afleveringen niet ergens downloaden?

EDIT: heb het al gevonden

[ Bericht 28% gewijzigd door Halfgedraaide op 13-11-2004 17:15:03 ]
pi_23312930
Ik heb inmiddels een aflevering gekeken over een oud hotel. Vond het wel mooie tv. Maar viel me wel op dat vooral die presentatrice veel creepy dingen mee maakte zoals kou omhoog komen en dacht dat mensen achter haar stonden etc.
  maandag 15 november 2004 @ 10:19:00 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23323702
Groot deel kan psychologisch verklaard worden idd.
pi_23324709
En volgens mij is die presentratrice heel makkelijk bang te maken
  maandag 15 november 2004 @ 11:14:21 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23324778
Ze wordt wel een stuk stoerder naarmate de serie verder is
pi_23325773
Ik heb inmiddels 4 afleveringen gezien:
- Schooner hotel
- Alwych underground station
- Derby Goal (soort oude gevangenis)
- Drury Lane Theater

Maar ik weet niet. Elke keer als er iets gebeurd of zien, zie je de gezichten niet de omgeving. Zelfde als met de motion detecter. Ik ben nog steeds erg sceptisch of dit niet in scene is gezet. Zou namelijk heel makkelijk te doen zijn.
Maar ik wil het gewoon geloven anders zijn de afleveringen niet meer mooi om te kijken
Weet iemand een andere bron om de afleveringen te downloaden i.p.v torrent? Wat dat gaat nogal sloom!!
  maandag 15 november 2004 @ 12:22:15 #15
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_23325967
Ik heb ent laatst het Stationhotel gezien, daar zie je toch nog redelijk wat. Grapigste van die aflevering is dat er gewooneen bed en een stoel uitzichzelf bewegen
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 15 november 2004 @ 12:51:11 #16
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23326524
Dat met dat bed en die stoel was echt maf idd. Toch lijkt het me weinig weghebben van 'geestenactiviteit'. Raar is het wel en ik heb er totaal geen verklaring voor behalve dat een bouwvakker in de buurt het gebouw zo laat trillen dat die zooi opschuift. Lijkt me niet

[ Bericht 38% gewijzigd door livEliveD op 15-11-2004 12:58:55 ]
pi_23326606
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:22 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb ent laatst het Stationhotel gezien, daar zie je toch nog redelijk wat. Grapigste van die aflevering is dat er gewooneen bed en een stoel uitzichzelf bewegen
Hoe heet die aflevering?? "The Stationhotel"
Halen jullie ze trouwens ook van suprnova af?
  maandag 15 november 2004 @ 12:59:51 #18
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23326703
Tja ik ga hier geen info geven hoe je illegaal aan spullekes kan komen
pi_23326822
Probeer anders 'The best of Most Haunted' te vinden......in de winkel dan he
Ook RAF East Kirkby en Chatham Dockyard zijn erg goed
pi_23327014
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:59 schreef livEliveD het volgende:
Tja ik ga hier geen info geven hoe je illegaal aan spullekes kan komen
Illegaal? Het gaat hier toch om een tv programma waarvan wij de zender niet aankunnen?
Misschien kan ik je mailen?
  maandag 15 november 2004 @ 13:24:01 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23327136
Mailen mag altijd
pi_23327188
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:24 schreef livEliveD het volgende:
Mailen mag altijd
Zie alleen je mail adres niet staan in je profiel
  maandag 15 november 2004 @ 14:02:19 #23
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23327991
Wow vaag idd. Zal straks ff fixen
Fokirc epesteert home.nl
  maandag 15 november 2004 @ 14:09:05 #24
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_23328123
Ik heb net die Halloween afleveringen binnengehaald.
Vanavond eens even kijken wat het is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 15 november 2004 @ 14:11:19 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23328179
Op de nieuwe plek waar ik ben gaan wonen als anti-kraker (oud kantoor gebouw) hoorde ik dat het spookt in de kelder. Ff een webcam ophangen daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')