Waar heb je het over?Most Haunted is een televisie programma uit de United Kingdom waarin een aantal mensen op geestenjacht gaat. Elke aflevering gaan ze naar een locatie waar veel waarnemingen zijn gedaan en ze proberen dan 24 uur lang contact te krijgen met entiteiten die daar zouden ronddwalen. Al die plaatsen hebben een rijke historie en meestal gaat een aflevering dan ook over een kasteel of groot oud gebouw dat er al eeuwen staat.
Komen ze ook hier in de buurt?Zeker. Inmiddels zijn er opnames geweest bij kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Ze zijn al op tig andere plaatsen geweest en de serie loopt al een tijdje. Zie Alle afleveringen
En wie is 'ze' dan wel?Voornamelijk 3 mensen namelijk een historicus, een paranormaal persoon die dingen aanvoelt en een presentatrice. Maar ook de crew wordt wel eens geinterviewd.
Een uur lang kijken naar een paar mensen in een oud gebouw lijkt me saai!Dat valt wel mee want er gebeuren nogal wat rare dingen namelijk. Soms proberen ze de geesten op te roepen en dan gaat er bv een tafel bewegen. Verder zijn er de meest vage geluiden te horen en veel is gefilmd als 'The Blair Witch Project' dus met een handcamera (incluus nightvision) voornamelijk gericht op het gezicht van de mensen. Dit geeft een creepy vorm van 'docu'. Soms krijgen de mensen die meedoen het zo benauwd dat ze met geen mogelijkheid meer naar binnen gaan in zo'n gebouw. Ook doet een parapsycholoog af en toe testjes die soms ook nog weleens uitkomen.
En waar kan ik dat zien?Zover ik weet wordt het niet in Nederland uitgezonden. Mss op 1 van de buitenlandse kanalen. Als iemand weet hoe we het hier kunnen kijken dan hoor ik het graag. Verder zijn er natuurlijk verscheidene programma's om er op een niet zo legale manier aan te komen.
Maar dat kan helemaal niet.Nou das dus de vraag van de topic. Wat vinden jullie ervan? Je hebt bv iemand die details verteld over de geschiedenis van zo'n plek waarna de historicus dit soms kan bevestigen. Aan de andere kant kun je denken: 'Hej als die historicus het kan weten dan kan die ander dat ook opzoeken'
Soms hoor je geluiden van plaatsen waar niemand is op dat moment. Of wordt het gefaked voor kijkcijfers?
Ook bewegen er dingen (biervat dat blijkbaar uit zichzelf voorbij rolt bv) terwijl een persoon alleen is in een ruimte (zie Greengate Brewery aflevering). Hierbij had ie zo te zien wel een tweede camera in een hoek neergelegd omdat er wel shots van zijn rug te zien zijn.
Ik heb na tig aflevering sterke twijfels gekregen of (alles) echt is. Die emotie op die gezichten lijkt me vaak echt maar soms doen ze de meest rare dingen. Bv een detectie laser neerzetten zonder camera erbij. Dan gaat dat ding af en weten ze nog steeds niet waarom.
Aan de andere kant verteld het medium soms dingen die hij niet echt kan weten. Verder is er iemand op fok hier die in het vorige topic verklaarde dat dit medium dingen tegen hem/haar kon vertellen die hij niet kon weten.
Moet ik eerst al die afleveringen kijken?Das meer dan 50 uur tv. Een enkele aflevering kijken geeft een goed beeld. In sommige gebeurd niks in andere heel veel.
Anyway: Worden we genept? Is het bewijs er eindelijk? Please press the issue
Als je nooit geesten hebt gezien zoals ik dan zijn de afleveringen mogelijk een stuk minder scary dan wanneer je ze wel hebt gezien. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je ze liever niet kijkt. Wees gewaarschuwd
[ Bericht 1% gewijzigd door livEliveD op 10-11-2004 12:36:42 ]