Sterkte met het verlies van je kat. Als hij echt HCM had, was er sowieso niets meer aan te doen, zijn leven kon alleen nog verlengd worden, maar zo te horen was het al veel te ver gevorderd.
Wat ik nu ga zeggen zal wel heel koud en zakelijk klinken, dat spijt me, maar misschien heb je er wel iets aan. Het beste kun je nu zo snel mogelijk contact opnemen met de fokker van je kat, het is belangrijk dat die weet dat je kat HCM had, want als een kat dat heeft, moet een van de ouders dat ook hebben, ook al is het misschien nog niet duidelijk geworden. Als er met zo'n kat en/of de nakomelingen die het gen ook dragen gewoon doorgefokt wordt, zullen nog meer mensen hetzelfde meemaken als wat jij en je kat nu hebben meegemaakt. Hoe oud was je kat, en zat er een contract bij toen je hem kocht ? In het contract staat waarschijnlijk een garantieregeling, en wettelijk gezien heb je daar waarschijnlijk sowieso recht op. Het is al afschuwelijk dat je ineens je kat verliest, maar Sphynxen zijn natuurlijk ook nog verschrikkelijk duur, en dat je dat geld zomaar kwijt blijft toch ook vervelend. Als je een nieuwe Sphynx of een andere kat in huis wil nemen, let er dan zeker op dat de ouders ieder jaar op HCM getest zijn, en dat je die testuitslagen ook te zien krijgt van de fokker. (de test werkt met een echo, het ene jaar kan die er nog prima uitzien, maar het volgende jaar kan er een vergroot/verdikt hart te zien zijn). Ik adviseer je om eventueel nog contact op te nemen met je dierenarts voor een verklaring over wat je kat mankeerde, het beste bewijs is een sectie (maar ik kan me voorstellen dat je dat absoluut niet ziet zitten). Neem desnoods ook contact op met een andere Sphynxfokker, op
www.kattenpraat.nl zijn die wel te vinden, oa mikisanukis, zij willen je waarschijnlijk graag helpen.
Nogmaals sterkte gewenst, het lijkt me zo verdrietig.