Ja, maar ik ga het vandaag niet meer meemaken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik?
Z'n naam klinkt Duitser dan goed voor 'm is.quote:Op woensdag 10 november 2004 11:07 schreef Gajus het volgende:
Geen idee !!! (tvp)
Volgens mij ben jij een liefhebber van cryptogrammen.quote:Op woensdag 10 november 2004 12:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Z'n naam klinkt Duitser dan goed voor 'm is.
Ik word nog wel eens gebeld door m'n moeder, als ze er écht niet meer uitkomt.quote:Op woensdag 10 november 2004 13:01 schreef Gajus het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een liefhebber van cryptogrammen.![]()
Daar valt he-le-maal niets op af te dingen, Gajus.quote:Het betreft dus Adolph Gottlieb met een schilderwerk 'The Rape of Persephone'.
quote:Lang geleden, in het vorige topic schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja?!
Nou,
ik mis AR toevallig altijd 1 keer méér dan jou....
quote:..., mét zonder terugzegs!!
quote:Op woensdag 10 november 2004 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
en daarbij zit ik met een groot kunstdilemaprobleemschoolgeval![]()
...tja
Kop op, AR!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Sorry dat ik deze dagen een beetje afwezig ben. Heb een beetje de November blues volgens mij. Plus daarbij zit het financeel niet echt mee..,
en daarbij zit ik met een groot kunstdilemaprobleemschoolgeval![]()
...tja
Dat was slechts een extra aanwijzing, Gajus.quote:Op woensdag 10 november 2004 19:37 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Eerst allerlei raadselachtigheden over (de verblijfplaats van) AR, dan de songtekst over NY. Waarop ik de conclusie trok dat AR in NY verbleef. Niks daarvan ... he has the automn blues. AR, één troost, eens maakt de herfst weer plaats voor de lente. Sterkte met het overwinnen jouw herfst.
Ik moet 'm wel héél slecht gevonden hebben,quote:Door de songtekst dwaalden mijn gedachten af naar de keren dat ik daar vertoefde. Dit schilderij geeft een treffende impressie van mijn beleving. Het is van een jonge vrouw die - gelet op haar familienaam - wellicht de dochter is van de 'volksschilder' die Do2 deed walgen.
quote:Op woensdag 10 november 2004 20:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Kop op, AR!
Hier, een plaatje om je een beetje op te monteren. ( Be the cat. )
[afbeelding]
--
En wat is in vredesnaam een "kunstdilemmaprobleemschoolgeval"?
Ja, wist ik het maar.quote:Ontopic:
Van welke "volksschilder" walg jij Do2??
quote:Op woensdag 10 november 2004 20:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet 'm wel héél slecht gevonden hebben,
want ik kan me hem niet eens meer herinneren..
cheers matequote:Op woensdag 10 november 2004 21:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zoveel drink ik nu ook weer niet!.
Ben even bier halen...
Yep, ben ik weer!!quote:Op woensdag 10 november 2004 22:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ook de stilte kent zo haar grenzen, he.
Hoe bedoelt u??quote:Op woensdag 10 november 2004 22:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Fokkerdefokkerdefok!
Alles ligt op z'n gat hier!
Hier werkt alles wel prima. Alleen vanmiddag deed die erg moeilijk...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Werkt Fok bij jou gewoon, AR?
Om één reactie te willen plaatsen, moet hier minimaal 3x een reactie plaatsen.
quote:Op woensdag 10 november 2004 22:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Help!
Gelukkig!!quote:Op woensdag 10 november 2004 22:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof dat het nu weer werkt...
quote:Maargoed, de opgave van Gajus....
Het is duidelijk een New York situatie..
En hoeveel volksschilders hebben we die eventueel een dochter heeft?? Of iig ook een vrouwelijk versie met dezelfde naam...
Had Toorop niet een dochter???quote:Op woensdag 10 november 2004 22:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, euh...da's een goeie vraag, AR.
Maar helaas moet ik je het antwoord verschuldigd blijven.
Waarom zie ik dat plaatje niet? Weggehaald, gecensureerd?quote:Op woensdag 10 november 2004 20:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bedankt voor het plaatje Do2!!![]()
Ik wil die kat wel zijn voor een dagje![]()
Ongeacht de opleiding die iemand volgt, er zijn altijd boeiende en (ogenschijnlijk) minder boeiende vakken. Schetsen heeft blijkbaar niet jouw voorkeur, maar ook jouw voorkeur of werkomstandigheden zijn aan verandering onderhevig. Dan ben jij achteraf gelukkig dat jij de techniek van het schetsen wel beheerst. Een goede opleiding biedt een breed spectrum aan ontplooiingsmogelijkheden, nu kun jij het brede spectrum beproeven, later zul jij - afhankelijk van voorkeur en omstandigheden - slechts een smal spectrum in praktijk brengen. Kortom, wees zo onbevangen mogelijk tijdens jouw opleiding.quote:
Het "kunstdilemmaprobleemschoolgeval".., tja
Komt er op neer dat m'n beoordeling niet daverend was. We mochten alleen maar schetsen in de eerste periode, en daar kon ik niet echt mee uit de voeten (ik hou ook niet van omlijningen zoals je weet). Maargoed, deze periode is het helemaal vrij, maarja voel nu wel extra druk om me te bewijzen.
Naja, dit is de hele beknopte samenvatting. Als je de precieze "kunstdilemmaprobleemschoolgeval" wil weten dan kan ik het wel mailen als je wil
Remember Bob Ross.quote:Ontopic:
Van welke "volksschilder" walg jij Do2??
Ja, vroeg ik me ook al af....quote:Op woensdag 10 november 2004 22:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar is Gajus?
En waar is Callas?
En nu we toch bezig zijn..
Waar is Ollie?
En zelfs Ryan, waar is die?
Ik zag het plaatje ook niet, maar ik heb hem ff opgespoort op haar sitequote:Op woensdag 10 november 2004 22:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Waarom zie ik dat plaatje niet? Weggehaald, gecensureerd?
Vermoedelijk hebben wij allemaal last van de supertrage toegangsfaciliteiten.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar is Gajus?
En waar is Callas?
Waar is Ollie?
Rokerig???quote:Op woensdag 10 november 2004 22:46 schreef Gajus het volgende:
[..]
Vermoedelijk hebben wij allemaal last van de supertrage toegangsfaciliteiten.![]()
Trouwens, dat plaatje met die rokerige dame heb ik eindelijk kunnen aanschouwen.![]()
Brooklyn bridge Manhattan Bridgequote:Op woensdag 10 november 2004 22:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tenminste, dat is toch de Brooklyn bridge op de achtergrond???
Oja, die bedoel ik, de Brooklyn Bridge is van steen...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:55 schreef Gajus het volgende:
[..]
Brooklyn bridge Manhattan Bridge
Ik heb het plaatje 'vrouw met kat' van Sandra Bierman via haar site eindelijk kunnen bekijken.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Rokerig???
Ik zie rook nog vuur...
Ik luister net naar zijn bloedstollende ballade van Blind Willie McTell.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ga Bob Dylan nog ff z'n nummer uit laten zingen en dan gaat de computer uit.
Slaap lekker allemaal!![]()
De Aldi is dicht.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zoveel drink ik nu ook weer niet!.
Ben even bier halen...
1. ik wil het niet weten.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
En waar is Gajus?
En waar is Callas?
Waar is Ollie?
Ja, die ligt te knorren op een heel groot kussen.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ollie is bij de moeder van Ryan?
Ja, dat kan niet missen. *grijns*.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
We hebben het hier over dezelfde Ollie?
( Er moet nog steeds een plaatje geraden worden. )
Ollie is een ruige heer, dat wil jij niet weten.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
En hoe is Ollie daar verzeild geraakt?
( De opgave staat op pag. 1 van deze topic, Callas. )
Op de eerstvolgende meet kom jij dat te weten. *grijns*.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat wil ik nu juist wél weten!
Ik hou van delegeren. *grijns*.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
En wanneer is de eerstvolgende meet?
Deal.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
In dat geval bepaal ik de datum zelf wel.
Ja, zal ik het jou leren?quote:Op donderdag 11 november 2004 01:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kan jij dansen, Callas?
Er valt mij op dat gebied niets te leren, vrees ik.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:14 schreef Callas het volgende:
[..]
Ja, zal ik het jou leren?
Ps. je hebt mail.
Ik ken zo'n makker wel.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Er valt mij op dat gebied niets te leren, vrees ik.
Ik dans namelijk zoals ik schilder: Op mijn manier.
Oh, mail. Ok.
Sla elkaar niet de hersens in, want geloof me, dat verlies je. Maar ik heb één mail van je ontvangen en gereplied.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Potver!
Ja, sorry hoor, Callas.
Mijn computer en ik hebben vandaag voortdurend ruzie met elkaar.
Het zou me niets verbazen als ik inmiddels al 100 virussen heb verzameld op dat ding.
Met dankbare tenen wens ik je een lekker slapen. Ik zie je mail wel, en leuk idee.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat dat dansen betreft: Het lukt mij eigenlijk nooit om met iemand te dansen, omdat ik nu eenmaal altijd mezelf verlies in de muziek. De wereld bestaat dan uit muziek en ik die daarop reageer.
Do2, een goed en gratis 'opschoon' tool kun je hier downloaden: http://www.lavasoft.nl/dutch/software/adaware/ .quote:Op donderdag 11 november 2004 01:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het zou me niets verbazen als ik inmiddels al 100 virussen heb verzameld op dat ding.
Dank je!quote:Op donderdag 11 november 2004 01:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Do2, een goed en gratis 'opschoon' tool kun je hier downloaden: http://www.lavasoft.nl/dutch/software/adaware/ .
Ik verwacht dat jij hiermee jouw probleem zult oplossen.![]()
lukt het met de titel?
Welterusten, kunstminnaars.quote:Op donderdag 11 november 2004 01:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, welterusten, Callas.
Ik duik ook maar eens m'n bed in.
Google eens met Manhattan + Rossquote:Op donderdag 11 november 2004 01:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
En nee, het lukt niet met de titel.
Tjeezus, ik moet hier ook alles oplossenquote:Op donderdag 11 november 2004 01:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
En nee,
het lukt niet met de titel.
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik was een beetje lui gisteren.
Vergeef me, AR.
Maaaar...
ik ben er inmiddels wel achter dat het bovenstaande schilderij de "Vier vrouwen" van Sam Drukker betreft.
Ha! Zo! Ziezo! Ha!
Ik vind 'm wel oké!quote:Op donderdag 11 november 2004 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat vind jij van Sam Do2??
ha, gelukkig, dan hoeven we daar niet over te discusserenquote:Op donderdag 11 november 2004 11:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel oké!
Jij ook al???quote:Op donderdag 11 november 2004 11:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik houd daar ook wel van, AR.
En ik schilder zelf ook graag op stukken hout.
quote:Op donderdag 11 november 2004 11:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kennis over de kunsten is hier echt géén must.
Ryan doet immers ook gewoon mee ().
We hebben veel gemeen, zo lijkt het.quote:Op donderdag 11 november 2004 11:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jij ook al???
Me too
quote:Op donderdag 11 november 2004 11:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier krijg je problemen mee denk ik
Alleen ik weet wel hoe ik m'n digitale camera moet bedienen......quote:Op donderdag 11 november 2004 11:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
We hebben veel gemeen, zo lijkt het.
Ja, ik geef niet zomaar op. Ik ben nog steeds ontzettend nieuwsgierig naar wat jij maaktquote:Op donderdag 11 november 2004 11:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Krijgen we dat weer!.
Ah shit, en ik ben nog wel een lange email voor je aan het typen!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 11:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet er trouwens vandoor, mensen.
Tot vanavond..
Welkom op Fok!quote:Op donderdag 11 november 2004 11:09 schreef Citroenschilletje het volgende:
Dank je wel broer(tje)!!
Hallo iedereen die ik al een tijdje vanuit de coulissen gadesla
Het is mij een waar genoegen jullie te leren kennen! Zal helaas niet goed mee kunnen doen met jullie leuke spel (complimenten DO2), want van kunst weet ik echt zo goed als niet...sorry...
Maar als jullie eens iets over dieren willen weten dan kan ik jullie wel van dienst zijn
Nou moe(der van Ryan), lekker is dat...quote:Op donderdag 11 november 2004 00:50 schreef Callas het volgende:
[..]
Ollie is een ruige heer, dat wil jij niet weten..
( oh....}.
Antwoord:quote:Op donderdag 11 november 2004 22:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weet jij waar de rest heen is????
Nou ja heb m zelf in ieder geval opstaan.quote:vanavond Notthing Hill op TV }:
Ze heeft een geweldig kussen.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou moe(der van Ryan), lekker is dat...
Hij is afgelopen!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 22:40 schreef Callas het volgende:
Vraag:
[..]
Antwoord:
[..]
Nou ja heb m zelf in ieder geval opstaan.
Ik hoef zoiets niet uit te spreken, dat is zonder meer een feit. Dat is een stukje oer oud broederschap wat alleen mannen hebbenquote:Do2 wil graag van jou horen dat jij hem meer mist dan ik.
sprak onze broekemans.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat is een stukje oer oud broederschap wat alleen mannen hebben
Zei het juffie...quote:Op donderdag 11 november 2004 23:02 schreef Callas het volgende:
[..]
sprak onze broekemans.
Opa!!!!!!!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zei het juffie....
Zie je dat nou AR, ze heeft net Nothing hill gezien. Dan weet je wel waar het gesprek over gaat. En hoe vader Ryan dan antwoordt...quote:Op donderdag 11 november 2004 23:05 schreef Callas het volgende:
[..]
Opa!!!!!!!!!?
U bent jaloersquote:Op donderdag 11 november 2004 23:02 schreef Callas het volgende:
[..]
sprak onze broekemans.
Je wilde eerst ook niet ontmoeten.....quote:Op donderdag 11 november 2004 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie je dat nou AR, ze heeft net Nothing hill gezien. Dan weet je wel waar het gesprek over gaat. En hoe vader Ryan dan antwoordt...
Sterkte Ryan!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie je dat nou AR, ze heeft net Nothing hill gezien. Dan weet je wel waar het gesprek over gaat. En hoe vader Ryan dan antwoordt...
En hup daar gaat onze privé-informatie weer...quote:Op donderdag 11 november 2004 23:06 schreef Callas het volgende:
[..]
Je wilde eerst ook niet ontmoeten.....
Dit is wel weer een staaltje malebonding he?quote:Op donderdag 11 november 2004 23:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Sterkte Ryan!!!
Naar de bios met een vriendin--> Bridget Jones..quote:Op donderdag 11 november 2004 23:09 schreef Callas het volgende:
[..]
Dit is wel weer een staaltje malebonding he?.
Help? Waar is jouw zusje?
quote:Op donderdag 11 november 2004 23:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Naar de bios met een vriendin--> Bridget Jones..
Eitje..quote:Op donderdag 11 november 2004 23:07 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
ontopic: portret van een (indertijd) beroemde Nederlandse dichter, geschilderd door een (indertijd) beroemde Nederlandse schilder.
Nee, ik wacht tot Vara Laat begintquote:Op donderdag 11 november 2004 23:13 schreef Callas het volgende:
[..]
En daar kijk jij nu ook naar ter bevordering van malebonding?
PC in de huiskamer is erg fijn.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, ik wacht tot Vara Laat begint
En da's nu
Hé AR.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hej Ollie!![]()
Weet jij waar de rest heen is????
Do2 heeft ons ook geen nieuwe opgave achtergelaten...
Offtopic:
Waarom heeft niemand mij verteld dat vanavond Notthing Hill op TV is/was![]()
Geraspte citroenschilletjes, een smaakverhogend ingrediënt binnen het culinaire gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2004 11:09 schreef Citroenschilletje het volgende:
Dank je wel broer(tje)!!
Hallo iedereen die ik al een tijdje vanuit de coulissen gadesla
Het is mij een waar genoegen jullie te leren kennen! Zal helaas niet goed mee kunnen doen met jullie leuke spel (complimenten DO2), want van kunst weet ik echt zo goed als niet...sorry...
Maar als jullie eens iets over dieren willen weten dan kan ik jullie wel van dienst zijn
Gaaaaaaaaajus! Ze is 22 hoor, hou je rustig.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:27 schreef Gajus het volgende:
[..]
Geraspte citroenschilletjes, een smaakverhogend ingrediënt binnen het culinaire gebeuren.![]()
Ik hoop dat jij jouw naam eer aandoet.![]()
Aan mij, de ware fijnproever van dit gezelschap, zal het niet liggen.![]()
Welkom !![]()
Ja, en wat doe jij dan met die jonge jongens in deze topicreeks???quote:Op donderdag 11 november 2004 23:29 schreef Callas het volgende:
[..]
Gaaaaaaaaajus! Ze is 22 hoor, hou je rustig.
Ollie, je hoort het. *grijns*.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en wat doe jij dan met die jonge jongens in deze topicreeks???
Waf waf waf!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 23:32 schreef Callas het volgende:
[..]
Ollie, je hoort het. *grijns*.
Eitje ... toch verbazingwekkend, want sinds hun beider dood hebben zij (te) weinig in de publieke belangstelling gestaan.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:16 schreef Callas het volgende:
Eitje..
Carel Willink, portret van Adriaan Roland Holst.
Ze passen wel een beetje bij jou Gaaaaaaaaajus.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:35 schreef Gajus het volgende:
[..]
Eitje ... toch verbazingwekkend, want sinds hun beider dood hebben zij (te) weinig in de publieke belangstelling gestaan.
En bij luuucida natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:39 schreef Callas het volgende:
[..]
Ze passen wel een beetje bij jou Gaaaaaaaaajus.
Ik hoor het, maar ik snap het niet.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:32 schreef Callas het volgende:
[..]
Ollie, je hoort het. *grijns*.
Dezelfde waarschuwing raad kreeg ik ooit van mijn moeder te horen ... maar toen was ik 18.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:29 schreef Callas het volgende:
Gaaaaaaaaajus! Ze is 22 hoor, hou je rustig.
Er was toen toch nog geen internet?quote:Op donderdag 11 november 2004 23:41 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dezelfde waarschuwing raad kreeg ik ooit van mijn moeder te horen ... maar toen was ik 18.![]()
Broekemans!quote:Op donderdag 11 november 2004 23:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik hoor het, maar ik snap het niet.![]()
![]()
Ook zij hadden het Carpe Diem hoog in het vaandel staan.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:39 schreef Callas het volgende:
Ze passen wel een beetje bij jou Gaaaaaaaaajus.
Internet is niet de enige werkelijkheid, godzijdank.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:43 schreef Callas het volgende:
Er was toen toch nog geen internet?.
Ik kom alleen maar even 'welterusten' zeggen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom alleen maar even zeggen dat ik nu naar bed ga.
Je bent iets vergeten....quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom alleen maar even zeggen dat ik nu naar bed ga.
Goeie morgen Callasquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:14 schreef Callas het volgende:
[..]
Je bent iets vergeten....
Oja? Dat had je gedacht!quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goeie morgen Callas
Tja, ik denk dat je er nu niet onderuit komt om zelf iets te plaatsen
quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:37 schreef Callas het volgende:
[..]
Oja? Dat had je gedacht!
Waarom denk je anders dat ik het antwoord gaf op de opdracht van Gaaaaaaaaajus? Die was voor een bonuspunt en we wachten nog steeds op Do2.
Ps. Goedemorgen ook enzo.
Maar jij mag het natuurlijk ook doen hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook wel iets in
Sorry...ben alleen overdag maar online omdat ik dan "aan het werk ben" en een computer tot mijn beschikking hebquote:Op donderdag 11 november 2004 23:09 schreef Callas het volgende:
[..]
Dit is wel weer een staaltje malebonding he?.
Help? Waar is jouw zusje?
Nou, omdatquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:47 schreef Callas het volgende:
[..]
Maar jij mag het natuurlijk ook doen hoor.
Oja, ik wil nog weten hoe het komt dat jij zoveel van dieren weet.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:49 schreef Citroenschilletje het volgende:
[..]
Sorry...ben alleen overdag maar online omdat ik dan "aan het werk ben" en een computer tot mijn beschikking heb
Sterkte dus alvast met het volgende geval van malebondig in de avonduren![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:53 schreef Callas het volgende:
[..]
Ps. poging tot femalebonding.
Hangt ie naast de Picasso, of naast je overgrootmoeder???quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:51 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, ik constateer dat de helft van de posts hier draait om wie de volgende opgave plaatst. Ik zal het dan maar op me nemen om die te plaatsen. Verder zij gezegd dat het origineel van dit exemplaar uiteraard in de rookkamer hier boven de schouw hangt. Succes!
[afbeelding]
Er tegenover, naast de Nachtwacht.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hangt ie naast de Picasso, of naast je overgrootmoeder???
En ik maar denken dat ik het orgineel daarvan had....quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:56 schreef Callas het volgende:
[..]
Er tegenover, naast de Nachtwacht. :') .
Als jij nu even snel dat gedrocht van Reus3 raadt? *smekend*quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
He, ik ben alweer te laat![]()
Als jij ff naar de rookkamer loopt, en kijkt welke signatuur er onder staat, dan los ik hem verder wel opquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:59 schreef Callas het volgende:
[..]
Als jij nu even snel dat gedrocht van Reus3 raadt? *smekend*
Iets met Kierewitsch....quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als jij ff naar de rookkamer loopt, en kijkt wel signatuur er onder staat, dan los ik hem verder wel op
quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:02 schreef Callas het volgende:
[..]
Iets met Kierewitsch....
Poging toch femalebonding geslaagdquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:53 schreef Callas het volgende:
[..]
Oja, ik wil nog weten hoe het komt dat jij zoveel van dieren weet.
"werk" ze vandaag.
Ps. poging tot femalebonding.
Kijk,quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:14 schreef Citroenschilletje het volgende:
[..]
Poging toch femalebonding geslaagd![]()
..paravetereninair dierenartsassistente..
quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Kijk,
daar kan je mee thuiskomen...
Pa-ra-ve-te-ri-nair die-ren-arts-as-si-sten-te.
Dat klinkt toch net even iets anders als: Schil-der.
Maar ik kan niet schilderen...quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Kijk,
daar kan je mee thuiskomen...
Pa-ra-ve-te-ri-nair die-ren-arts-as-si-sten-te.
Dat klinkt toch net even iets anders als: Schil-der.
Vind je 't niet mooi?quote:Op vrijdag 12 november 2004 22:43 schreef Gajus het volgende:
Bah Do2, wat een onsmakelijke plaatjes weet jij op te dissen. Het zijn typische plaatjes van schilders die hun perverse gedachten trachten te kanaliseren door (zichzelf) te waarschuwen voor wat zondaars te wachten staat na hun dood.
Warm!quote:Dergelijke taferelen ben ik tegengekomen in de vorm van fresco´s in Italiaanse kerken.
Warm!quote:Indertijd - de late middeleeuwen dus - was het niet gebruikelijk dat een schilder zijn werk signeerde: hij deed het in naam van het opperwezen en dan paste enige bescheidenheid.
quote:Kortom, ik houd het op een anonymus
Warm!quote:en op de gebruikelijke titel 'inferno'.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat kan je zeker, AR.
Tegen beter weten in zoek ik nog ff verder danquote:Op zaterdag 13 november 2004 16:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Over de titel kan ik eigenlijk geen duidelijkheid krijgen, omdat ik voor hetzelfde schilderij meerdere titels ben tegengekomen. Inferno was er 1 van.
En u heeft er zowaar 2 van mij.quote:Je hebt trouwens een klein emailtje van mij
quote:For almost six centuries these frescoes have inspired awe and wonder in visitors to the Chapel in S Petronia, Bologna. Recently, however, they have become the focus of resentment among a small group of people who are calling for one of the frescoes to be destroyed. Among the Inferno images, in the 9th circle of Hell to be exact, is a depiction of the Prophet Mohammed as Dante described him, condemned to burn in eternal flames. Now, the recently established Union of Italian Muslims has written to the Pope and Cardinal Giacomo Biffi, the Archbishop of Bologna, to ask that the fresco be removed or destroyed.
Haha, ik had precies hetzelfde vanochtend!!!quote:Op zondag 14 november 2004 15:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's een bekend schilderij. Ben het vaker tegengekomen.
( Moest even aan Dali denken toen ik het zag. ( Vraag me niet waarom. ) )
En toch ...
Ik heb geen idee van wie het is, Gajus.
quote:Op zondag 14 november 2004 16:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het ziet er naar uit dat het Giorgio de Chirico betreft.
Dat wil zeggen: Zijn schilderijen tonen een treffende gelijkenis met het schilderij dat Gajus gepost heeft.
Nu dat schilderij nog zien te vinden.
Callas weet het vast welquote:Op zondag 14 november 2004 17:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wacht wel even op Gajus.
Ik verwacht hier nog eerder Tinkebell (als ze nog leeft??), dan dat Claudia zich hier tussen het gewone volk durft te begevenquote:Op zondag 14 november 2004 17:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Misschien kan Claudia nog uitkomst bieden.
quote:Op zondag 14 november 2004 16:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het ziet er naar uit dat het Giorgio de Chirico betreft.
Dat wil zeggen: Zijn schilderijen tonen een treffende gelijkenis met het schilderij dat Gajus gepost heeft.
Nu dat schilderij nog zien te vinden.
Dit schilderij lijkt identiek aan het schilderij dat ik geplaatst heb. Maar schijn bedriegt. Een opvallende schaduwpartij in het eerste schilderij (van een persoon verscholen achter een pilaar) ontbreekt in het tweede schilderij.quote:Op zondag 14 november 2004 16:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dit is alles wat ik kon vinden...
[afbeelding]
Pittura metafisica: cenni storici
Lijkt een uitsnede te zijn van het origineel.
Kan jij het lezen Do2???quote:Op zondag 14 november 2004 17:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
hint: de titel van het schilderij staat op het beeldhouwwerk (een praalgraaf?).
Soep met balletjes??quote:Op zondag 14 november 2004 18:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof dat ik de soep uit m'n ogen moet wrijven...Het schilderij staat verdomme gewoon op pagina 1 van de door Google gevonden afbeeldingen.
Melanconia
Ook de schaduwpartij afkomstig van het praalgraf is duidelijk verschillend.quote:Op zondag 14 november 2004 17:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Verdomd, Gajus, dat was me nog niet eens opgevallen.
Zoek de 10 verschillen...
quote:Op zondag 14 november 2004 18:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof dat ik de soep uit m'n ogen moet wrijven...Het schilderij staat verdomme gewoon op pagina 1 van de door Google gevonden afbeeldingen.
Melanconia
Damn, dan ken ik het schilderij niet..., en ik ben nog wel fan van hemquote:Op zondag 14 november 2004 18:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Natuurlijk is dat Magritte wel.
Dank, Ollie!quote:Op zondag 14 november 2004 18:33 schreef OllieA het volgende:
Eh, even offtopic: Lucebert nu in Closeup op NL1
Het is exact om die reden waarom ik 'm plaatste, AR.quote:Op zondag 14 november 2004 18:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Damn, dan ken ik het schilderij niet..., en ik ben nog wel fan van hem![]()
Ohja, shit, alweer bijna vergeten!! Dankje Olliequote:Op zondag 14 november 2004 18:33 schreef OllieA het volgende:
Eh, even offtopic: Lucebert nu in Closeup op NL1
Helaas, wel gezien, niet opgenomen. Je hebt wat gemist.quote:Op zondag 14 november 2004 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ohja, shit, alweer bijna vergeten!! Dankje Ollie![]()
PS
Is er iemand die vorige week Dennis Hopper heeft opgenomen????? ajb????
Ja dankje, hier heb ik wat aan!quote:Op zondag 14 november 2004 18:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Helaas, wel gezien, niet opgenomen. Je hebt wat gemist.![]()
Ojee, nu gaan ik door de mand vallenquote:Op zondag 14 november 2004 18:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat zou ie er mee bedoeld hebben, AR?
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 14 november 2004 19:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jij wel???
Het laat zich niet makkelijk vinden, inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2004 19:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2, ik kan het schilderij nergens vinden
quote:Op zondag 14 november 2004 20:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Maar ik dacht, laten we Claudia af en toe een bot toewerpen.
Nu ja,
misschien is het de onoverbrugbare kloof tussen man en vrouw wat Matisse hier heeft willen illustreren...Twee werelden die onafhankelijk van elkaar lijken te bestaan, maar elkaar desondanks nodig hebben om te kunnen bestaan.
Ik weet het ook niet,
maar dat maakt het schilderij niet minder interessant.
Ik zit al op pagina 17 bij Google....quote:Op zondag 14 november 2004 20:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het laat zich niet makkelijk vinden, inderdaad.
Ja, euh...quote:Op zondag 14 november 2004 20:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zit al op pagina 17 bij Google....![]()
Misschien kun je zeggen in welk museum die hangt ofzo??quote:Op zondag 14 november 2004 20:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, euh...
Wat wil je dat ik doe, AR?
Ja duh.... vertel mij wat...quote:Op zondag 14 november 2004 20:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jezus, ik ben zelf ook nog even met "Magritte" op zoek gegaan,
maar dat ding is echt nergens te vinden zeg.
Alle 731 Google icoontjes gescreend ... tevergeefs.quote:Op zondag 14 november 2004 20:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jezus, ik ben zelf ook nog even met "Magritte" op zoek gegaan,
maar dat ding is echt nergens te vinden zeg.
Maar voor je hem plaatste heb je hem toch eerst ergens gevonden???quote:Op zondag 14 november 2004 20:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een diepere duik in Magritte's repertoire leert me dat die man veel meer schilderijen heeft gemaakt dan ik ooit had durven vermoeden.
Ik weet de titel van het betreffende schilderij overigens ook niet.
Ik had bij plaatsing van 't schilderij de ( bijna vanzelfsprekende ) hoop dat jullie daar wel mee aan zouden komen.
Uiteraard.quote:Op zondag 14 november 2004 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar voor je hem plaatste heb je hem toch eerst ergens gevonden???
Ik ga morgen dat dikke boek er bij pakken, ik wil het nu weten ook!!!quote:Op zondag 14 november 2004 20:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik liep er ook maar toevallig tegenaan, AR.
De schilder was een schoonzoon van Dirk Jan de Geer, minister-president ten tijde van de Duitse inval.quote:Op zondag 14 november 2004 21:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mag ik al om een hint vragen,
of is 't daar nog te vroeg voor?
Ik kan me er geen voor de geest halen, maar het verbaast me niets...quote:Op maandag 15 november 2004 12:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wist je trouwens dat Magritte ook enkele Kubistische schilderijen gemaakt heeft??
Ik kan er helaas ook geen plaatje van vinden op internet...quote:Op maandag 15 november 2004 13:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik kan me er geen voor de geest halen, maar het verbaast me niets...
Kijk, daar zit voor mij het probleem..., ik heb Carel Willink nog nooit in 1 adem genoemt.., laat staat 1 adem in combinatie met nog een schilderquote:Op maandag 15 november 2004 16:49 schreef Gajus het volgende:
na dit uitstapje terug naar de opgave: de gezochte schilder wordt veelal in één adem genoemd met Carel Willink (degene die ook zijn inspiratie putte uit het werk van De Chirico)
Als het Nederlandse surrealisme ter sprake komt, dan vallen onvermijdelijk de namen van beide heren.quote:Op maandag 15 november 2004 16:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kijk, daar zit voor mij het probleem..., ik heb Carel Willink nog nooit in 1 adem genoemt.., laat staat 1 adem in combinatie met nog een schilder
Ik denk aan Pyke Koch, door de gehele stijl maar ook haarstijl.quote:Op maandag 15 november 2004 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geef Moesman meer kans, maar overtuigd ben ik nog niet.
Ik ook niet, AR.quote:Op maandag 15 november 2004 21:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zet m'n geld in op Do2.., hij begint weer met namen te strooien waar ik nog nooit van gehoord heb
Ik hou er niet van, ook niet van Magritte.quote:Op maandag 15 november 2004 21:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Surrealisme is nooit echt mijn ding geweest,
om heel eerlijk te zijn.
Alhoewel ook ik wel een beetje een zwak heb voor Magritte.
Ahaquote:Op maandag 15 november 2004 21:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik ook niet, AR.
Deze namen komen gewoon uit de Google-machine rollen als je op zoek gaat naar Nederlandse surrealisten..
quote:Op maandag 15 november 2004 21:30 schreef Callas het volgende:
[..]
Ik hou er niet van, ook niet van Magritte.
Hoi trouwens, ook AR..
En het is pas de 15e..... op deze manier word je niet oud natuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2004 21:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Aha
Tja, ik heb vandaag niet zo'n zin om te zoeken.........
Ik voel me alsof ik morgen al jarig ben ofzo, wordt de hele dag al gek gezeurt daar over.., vandaag toch maar wat mensen uitgenodigt, waarvan je al weet dat de helf toch niet kan...
zucht...
Maar ik was vanochtend al blij dat ik je Magritte eindelijk gevonden had!!!![]()
En die rare plaatjes vind ik nu soms wel weer leuk.quote:Op maandag 15 november 2004 21:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]Hoi Callas
Tja, ik hou van Magritte, ik heb het idee dat het ergens over gaat, alweet ik niet wat dat precies is. Maar bij Dali ofzo weet ik niet waar het over gaat, maar ik heb het idee dat hij het zelf ook niet weet, maar gewoon maar z'n uitstekende schildertechniek gebruikt om 'rare' plaatjes te maken
Een wakkere Callas verdient alle respect.quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef Callas het volgende:
Ik denk aan Pyke Koch, door de gehele stijl maar ook haarstijl.
Alleen als ze wakker is??quote:Op maandag 15 november 2004 21:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een wakkere Callas verdient alle respect.![]()
Ja, dat zeg ik ook tegen iedereen. Ga pas volgende week zeuren, niet nu al....quote:Op maandag 15 november 2004 21:34 schreef Callas het volgende:
[..]
En het is pas de 15e..... op deze manier word je niet oud natuurlijk.
Oh, je wordt natuurlijk ook pas 24, dat is inderdaad nog niet oud.
Ik heb geen dik Pyke Koch boek Do2...., deze zullen we toch echt online moeten vinden...quote:Op maandag 15 november 2004 21:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat schilderij is alleen nergens te vinden, Gajus.
Klinkt mooi..., maar denk niet dat het goed isquote:Op maandag 15 november 2004 21:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, ik kan natuurlijk altijd nog een gokje wagen...
Eens zien..
De spastische vrouwen voorop,
in een eenzame wereld van bewegende angst.. (?)
Volgende.quote:Op maandag 15 november 2004 22:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebbes:
Achterbuurtrhapsodie, 1929
Ha!quote:Op maandag 15 november 2004 22:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
AR moet een plaatje zoeken...
Ha!
Joepie!!quote:Op maandag 15 november 2004 22:17 schreef Callas het volgende:
[..]
Ha!
quote:Op maandag 15 november 2004 22:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Joepie!!
Eindelijk mag ik weer eens!!!
quote:Op maandag 15 november 2004 22:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Joepie!!
Eindelijk mag ik weer eens!!!
quote:Op maandag 15 november 2004 22:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebbes: Achterbuurtrhapsodie, 1929
Naja zeg!!!quote:Op maandag 15 november 2004 22:24 schreef Callas het volgende:
[..]
.
Zijn niet-afwijzende opstelling inzake het fascisme heeft niet tot een veroordeling geleid maar is hem evenmin in dank afgenomen. Vóór de oorlog heeft hij vele overheidsopdrachten gekregen, nà de oorlog zijn de opdrachten uitgebleven. Toeval?quote:Op maandag 15 november 2004 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Sympathie voor Mussolini...
Tja, daar scoor je maar zelden punten mee...
Maar is dat de reden waarom ie geboycot werd?
Helaas ben ik het met je eens... Voor mij is de lol er zo ook wel afquote:Op maandag 15 november 2004 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
De lol is er vanaf, AR.
Blijkbaar heb ik een topic geopend dat zich uitermate goed leent voor mensen die elkander graag in de haren willen zitten..
Slotje svp.
Tjonge, kinderachtig zeg.quote:Op maandag 15 november 2004 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
De lol is er vanaf, AR.
Blijkbaar heb ik een topic geopend dat zich uitermate goed leent voor mensen die elkander graag in de haren willen zitten..
Slotje svp.
Ho, ho ... ik leek afwezig maar was druk met het spitten in Pyke Koch´s naoorlogse leven.quote:Op maandag 15 november 2004 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
De lol is er vanaf, AR.
Slotje svp.
Als dit topic slechts een podium is voor al jullie onderlinge irritaties en/of toespelingen,quote:Op maandag 15 november 2004 23:24 schreef Callas het volgende:
[..]
Tjonge, kinderachtig zeg.
Mensen hoeven elkaar toch niet altijd te liggen. Met irritaties buiten jouw weten om bestaat dit topic al heel lang. Ik zie het probleem niet, neem een biertje, ga ik ook doen en anders de groeten.
Ps. Goh, 1 postje van Ryan, terwijl ik Ollie aan het aaien was, zoveel heeft een killing topic nodig.
1. je hebt er voorheen nooit last van gehad.quote:Op maandag 15 november 2004 23:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Als dit topic slechts een podium is voor al jullie onderlinge irritaties en/of toespelingen,
dan hoeft het voor mij niet zo zeer, Callas.
1. Ik zal er vanaf nu last van hebben.quote:Op maandag 15 november 2004 23:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1. je hebt er voorheen nooit last van gehad.
2. is de kunst jou zo weinig waard.
Ik ga slapen Do2quote:Op maandag 15 november 2004 23:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Als dit topic slechts een podium is voor al jullie onderlinge irritaties en/of toespelingen,
dan hoeft het voor mij niet zo zeer, Callas.
Jij spint zeker wel garen bij dit alles, is het niet???quote:Op maandag 15 november 2004 23:54 schreef Gajus het volgende:
Welterusten AR.
Toch nog verzoek om één hint. Is het een 17-de of 19-de eeuws werk?
Qua onderwerp is het typisch 17-de eeuws (Van de Velde c.s.), qua stijl neigt het naar de Haagse School, ofwel 19-de eeuws.
Ik had nog een puntje 3. maar die mocht ik niet plaatsen.quote:Op maandag 15 november 2004 23:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1. je hebt er voorheen nooit last van gehad.
2. is de kunst jou zo weinig waard.
Had met een touw te maken.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had nog een puntje 3. maar die mocht ik niet plaatsen.
.
Je gaat toch een gat in je kraag zuipen hè.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Al heb je er nog 6.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |