Dat kan je wel zeggen, maar het is gewoon niet te voorkomen dat mensen zo gaan denken...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En juist doordat iedereen zichzelf maar zit op te jutten wordt alles aangegrepen om de reden voor die opjutting te staven. Self-fulfilling prophecy heet dat. Jut genoeg mensen op, en op een gegeven moment is het genoeg dat iemand een kauwgompapiertje in je tuin gooit om maar weer te gaan gillen over groepje zus-enzo die het land naar de verdommenis helpen.
Kom nou, niet van dat laffe gedoe hier hoor. Mobiliseren zul je!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:07 schreef nozem het volgende:
Naderhand ben ik weg uit dit land, want dan wordt het oorlog.
Ik zie het logische verband niet helemaal. Doordat je weggaat stopt de oorlog dan ofzoquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:07 schreef nozem het volgende:
Naderhand ben ik weg uit dit land, want dan wordt het oorlog.
Let jij nu maar op jezelf.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:08 schreef Meki het volgende:
dit mag wel he
Ik heb heel lang gedacht:"Ach, zo'n vaart loopt het niet" , maar 1 grote Islamitische aanslag op een trein o.i.d. en de pleuris breekt los. En dan worden grote delen van ons land onleefbaar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat we op het randje van een ware burgeroorlog zitten.
zou niet zo gek zijn met al die verwende mensjes in dit land! Tijd dat we weer eens met de harde werkelijkheid te maken krijgen, hard werken voor je eten!quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor mij wel ja, want oorlog is het laatste waar ik om heb gevraagd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zie het logische verband niet helemaal. Doordat je weggaat stopt de oorlog dan ofzo
Nederland verdient niet beter, men wil het kennelijk graag. Totale anarchie waarin iedereen slachtoffer is. Maar goed, ik doe niet mee aan dit soort doemdenkerij, je speelt alleen die extremisten in de kaart.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:07 schreef nozem het volgende:
Overigens, ik zie het somber in. Die grootschalige islamitische aanslag gaat binnenkort komen. Honderden keiharde fundamentalisten staan klaar om ergens in Nederland een flink bloedbad aan te richten. Naderhand ben ik weg uit dit land, want dan wordt het oorlog.
protestacties? kom op zeg, de laatste protestactie was 10/15 jaar geleden. Protestacties hadden er moeten zijn, maar kijk naar de demonstratie in Amsterdam dit jaar, komen er 200.000 mensen... dat is toch godverdomme helemaal nix! Mensen gaan niet demonstreren want ze willen liever op hun luie reet voor de tv blijven zitten. Jongeren van tegenwoordig (waar ik zelf ook onder val, maar niet die groep) hebben totaal geen benul van politiek.... wel van msn, en die mensen gaan ook echt niet demonstreren, ze weten niet eens waarvoor/tegen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:09 schreef Gallo het volgende:
[..]
Gekken heb je in beide kampen idd, helaas is de afkeer van het extreem-rechtse wat minder sterk aanwezig. Waar blijven nu de protestacties op de dam waarin we gezamelijk de regering tot de orde roepen dit soort excessen kei- en keihard aan te pakken, moeten we nu eerst wachten tot er een dode valt ? We staan erbij en kijken ernaar lijkt het wel.
geduld is een schone zaakquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Is er al iemand aangehouden dan?
Niet alleen Nederland. Ik denk dat het heftige reacties in de hele wereld kan oproepen, maar ja er is nog niks gebeurdquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb heel lang gedacht:"Ach, zo'n vaart loopt het niet" , maar 1 grote Islamitische aanslag op een trein o.i.d. en de pleuris breekt los. En dan worden grote delen van ons land onleefbaar.
/edit : laat maarquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:43 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik maak zelf wel uit of ik blij ben of niet.
Ik ben slechts toeschouwer van een voorspelbaar gebeuren.
En de rest interesseerd je geen fuck?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Voor mij wel ja, want oorlog is het laatste waar ik om heb gevraagd.
De afkeer voor extremen is sowieso groot. En nogmaals is het nogmaal hypocriet om te beweren dat van Gogh zijn moord over zichzelf afriep en nu wel vooraan te staan om deze aanslagen op islamitische doelen te veroordelen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:09 schreef Gallo het volgende:
[..]
Hoop gezwets...
ja en de nederlanders worden alsmaar slimmer zekerquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Probleem is wel dat je op deze manier al dommere moslims krijgt.
Ik probeer ook niet te doemdenken, maar het werkt niet echt mee als je veel politieke geografie-vakken hebt bij je opleiding en dus precies leert hoe en waar het in het verleden mis is gegaan. In de meeste gevallen is de voorgeschiedenis vrijwel identiek aan de situatie waarin wij op het moment zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:12 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nederland verdient niet beter, men wil het kennelijk graag. Totale anarchie waarin iedereen slachtoffer is. Maar goed, ik doe niet mee aan dit soort doemdenkerij, je speelt alleen die extremisten in de kaart.
Jammer genoeg valt er niet echt iets aan te vallen en zal het bij kleine groepjes rellende blijven, als je het echt zo extreem schetst. Er zijn hier niet bepaald moslimwijken die tegenover rechtse wijken oid staan zoals in Ierlandquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ehmz, ja want als tegenactie brand 'men' kerken af. 'onze' scholen blijven overeindquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:15 schreef allure112 het volgende:
[..]
ja en de nederlanders worden alsmaar slimmer zeker
Ik ben even benieuwd; meen je die eerste zin?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:12 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nederland verdient niet beter, men wil het kennelijk graag. Totale anarchie waarin iedereen slachtoffer is. Maar goed, ik doe niet mee aan dit soort doemdenkerij, je speelt alleen die extremisten in de kaart.
vervelend, maar wat doet dat in dit topic?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit krijg ik weer net weer in me Mail
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ehmz, ja want als tegenactie brand 'men' kerken af. 'onze' scholen blijven overeind
Grappig, ik ben bezig met een baan in Barcelona. Het anti-semitisme tiert er welig, de moslimhaat staat er in hoog vandel, het fascisme is nog alom aanwezig. Ergo; Franco is niet dood.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:10 schreef robh het volgende:
Kom nou, niet van dat laffe gedoe hier hoor. Mobiliseren zul je!!
Wat bedoel je? Ik weiger sowieso om mezelf te bemoeien met een belachelijk strijd tussen mensen met het iq van een strijkijzer..quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En de rest interesseerd je geen fuck?
Je begrijpt geloof ik het sarcasme nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:17 schreef allure112 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nog niet nee. Maar als het echt tot uitbarstingen komen dan gaan steeds meer mensen partij kiezen. Nu heb je nog (de meerderheid) die zegt "de moord was fout maar het in de fik steken van deze school ook", maar naarmate het conflict verder uit de hand loopt worden die mensen steeds kleiner in getal denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:15 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jammer genoeg valt er niet echt iets aan te vallen en zal het bij kleine groepjes rellende blijven, als je het echt zo extreem schetst. Er zijn hier niet bepaald moslimwijken die tegenover rechtse wijken oid staan zoals in Ierland![]()
Zal Nederland dan echt een land worden zoals we die kennen bij kleine conflicten in het nieuws? Kijken vanuit Italie, Duitsland e.a. landen naar de ontwikkelingen van Nederland? 13 doden vandaag, 2 morgen?
Daar hebben wel meer mensen met extreme denkbeelden last van.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt geloof ik het sarcasme niet
Het probleem is als er een of andere moslim extremist komt die een flinke aanslag pleegt er een flinke omezwaai naar rechts komt van de autochtone bevolking en wat er dan allemaal kan gebeuren...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:15 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jammer genoeg valt er niet echt iets aan te vallen en zal het bij kleine groepjes rellende blijven, als je het echt zo extreem schetst. Er zijn hier niet bepaald moslimwijken die tegenover rechtse wijken oid staan zoals in Ierland![]()
that makes two of usquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt geloof ik het sarcasme niet
Je ziet toch zelf wel het verschil tussen van Gogh, de 'dader' , en een islamitische basisschool die niks met de moordenaar van doen heeft ? Daar is niks hypocriets aan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
De afkeer voor extremen is sowieso groot. En nogmaals is het nogmaal hypocriet om te beweren dat van Gogh zijn moord over zichzelf afriep en nu wel vooraan te staan om deze aanslagen op islamitische doelen te veroordelen.
Niet alleen dat. Ik denk dat er een week na die aanslag nog weinig islamitische bouwwerken in Nederland overiend zullen staan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:18 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Het probleem is als er een of andere moslim extremist komt die een flinke aanslag pleegt er een flinke omezwaai naar rechts komt van de autochtone bevolking en wat er dan allemaal kan gebeuren...
je bent nog schizofreen ook?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:18 schreef allure112 het volgende:
[..]
that makes two of us
Die ommezwaai wordt zowel naar links, naar rechts en richting de islam gemaakt. Momenteel wordt niemand er beter vanquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:18 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Het probleem is als er een of andere moslim extremist komt die een flinke aanslag pleegt er een flinke omezwaai naar rechts komt van de autochtone bevolking en wat er dan allemaal kan gebeuren...
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je bent nog schizofreen ook?
Je begrijpt toch hopeliojk wel dat deze gasten de hele moslimgemeenschap zals dader zien...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:19 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf wel het verschil tussen van Gogh, de 'dader' , en een islamitische basisschool die niks met de moordenaar van doen heeft ? Daar is niks hypocriets aan.
Hoho, ik ga er natuurlijk ook vanuit dat het een Nederlander is (met bijna 100% zekerheid) maar als Meki zulke onzin gaat uitkramen dan druk ik hem toch graag nog even met de neus op de feiten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:12 schreef allure112 het volgende:
[..]
geduld is een schone zaak
Ik en Bansheeboy zijn denk ik extreem overtuigd van ons gelijk, geldt dat ook? Want dan verpulveren we je theorie namelijkquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Daar hebben wel meer mensen met extreme denkbeelden last van.
Klopt helemaal. Anti-sympathieen versterken zichzelf. En dat gaat erg snel als de ''geschikte'' situatie zich voordoet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:18 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nog niet nee. Maar als het echt tot uitbarstingen komen dan gaan steeds meer mensen partij kiezen. Nu heb je nog (de meerderheid) die zegt "de moord was fout maar het in de fik steken van deze school ook", maar naarmate het conflict verder uit de hand loopt worden die mensen steeds kleiner in getal denk ik.
Bah, je moet ook echt alles uitleggen tegenwoordig. Maar wel lief dat je het doet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ehmz, ja want als tegenactie brand 'men' kerken af. 'onze' scholen blijven overeind
Eigenlijk zie ik geen verschil. Er worden onschuldigen vermoord of aangevallen omdat ze een andere mening toegedaan zijn of bij een andere bevolkingsgroep horen. Zonder enige geldige reden worden mensen afgeknald, scholen, moskeeën en kerken in brand gestoken. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het allemaal even verwerpelijk is? Dat er dus eigenlijk helemaal geen verschil is?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:19 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf wel het verschil tussen van Gogh, de 'dader' , en een islamitische basisschool die niks met de moordenaar van doen heeft ? Daar is niks hypocriets aan. Als deze laffe mietjes nou eens een gebouw in brand staken waar extremisten samenscholen, maar nee. De moordenaar van van Gogh blies ook niet een trein op, maar pakte degene die hij persoonlijk verantwoordelijk hield. Al is het allemaal ziek wat er gebeurt natuurlijk.
Gespannen tijden I.R.... Je mocht eens verkeerd begrepen wordenquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bah, je moet ook echt alles uitleggen tegenwoordig. Maar wel lief dat je het doet..
Ja, als ik de algehele tendens van islamhaat in Nederland bekijk dan gun ik het de Nederlanders graag in hun gelijk gesteld te worden. Een selffufilling prophecy, men wil het kennelijk graag. Van mij hoeft het niet, ik zit er zelfs helemaal niet op te wachten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:16 schreef Contino het volgende:
[..]
Ik ben even benieuwd; meen je die eerste zin?
Dat heb je mooi gezegd waarde Youssef. Ik vind dat je altijd precies datgene zegt wat ik ook vind. We voelen elkaar goed aan wat dat betreft. Ik gun de daders overigens een goede dosis SARS-enzymenquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:20 schreef Youssef het volgende:
[..]
Die ommezwaai wordt zowel naar links, naar rechts en richting de islam gemaakt. Momenteel wordt niemand er beter vanJongens, wacht nou even want ik wil graag nog een toekomst opbouwen, studeren en vredig sterven
Ik denk dat zelfs Femke Halsema van mening is dat het één even verwerpelijk is als het ander.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik geen verschil. Er worden onschuldigen vermoord of aangevallen omdat ze een andere mening toegedaan zijn of bij een andere bevolkingsgroep horen. Zonder enige geldige reden worden mensen afgeknald, scholen, moskeeën en kerken in brand gestoken. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het allemaal even verwerpelijk is? Dat er dus eigenlijk helemaal geen verschil is?
Er zijn ook mooie kanten. Wij zijn het bijvoorbeeld eens.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gespannen tijden I.R.... Je mocht eens verkeerd begrepen worden
Ik vind het ook allemaal even verwerpelijk, alleen kan ik de motivatie om van Gogh om te leggen iets beter rationaliseren dan het in de fik steken van een willeukeurige basisschool. Niets meer niets minder hoor. Dit soort ellendige extremisten moeten we gewoon keihard aanpakken, of ze nou Mohammed of Klaas heten. Ze verzieken het voor de mensen die wel normaal met elkaar willen omgaan, allochtoon en autochtoon.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik geen verschil. Er worden onschuldigen vermoord of aangevallen omdat ze een andere mening toegedaan zijn of bij een andere bevolkingsgroep horen. Zonder enige geldige reden worden mensen afgeknald, scholen, moskeeën en kerken in brand gestoken. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het allemaal even verwerpelijk is? Dat er dus eigenlijk helemaal geen verschil is?
Och, als het daar bij blijft. Ik denk eerder aan een.. och welnee, het valt allemaal best mee.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef allure112 het volgende:
mijn doem schenario;
14 november, ramadan feest, grote groepen moslims in de stad, nederlander die op de hoek van de straat een moslim ziet, gefrustreerd denkt ie een slimme opmerking te maken 'hey kutmoslim zeker cursus integratie gemist', maar slimme nederlander weet niet dat om de hoek 123456 vriendjes staan
oops
Wat een smerige manier om te zeggen dat je zijn dochter wil misbruikenquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er zijn ook mooie kanten. Wij zijn het bijvoorbeeld eens.
wanker!quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
We voelen elkaar goed aan
Wat maakt het nou uit of je het beter kan rationaliseren. Het is allemaal even erg.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal even verwerpelijk, alleen kan ik de motivatie om van Gogh om te leggen iets beter rationaliseren dan het in de fik steken van een willeukeurige basisschool. Niets meer niets minder hoor. Dit soort ellendige extremisten moeten we gewoon keihard aanpakken, of ze nou Mohammed of Klaas heten. Ze verzieken het voor de mensen die wel normaal met elkaar willen omgaan, allochtoon en autochtoon.
En wat is de toegevoegde waarde van deze droom van je?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef allure112 het volgende:
mijn doem scenario;
14 november, ramadan feest, grote groepen moslims in de stad, nederlander die op de hoek van de straat een moslim ziet, gefrustreerd denkt ie een slimme opmerking te maken 'hey kutmoslim zeker cursus integratie gemist', maar slimme nederlander weet niet dat om de hoek 123456 vriendjes staan
oops
Ja, dat snap ik. Waarom zou ik het niet begrijpen ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:21 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopeliojk wel dat deze gasten de hele moslimgemeenschap zals dader zien...
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat een smerige manier om te zeggen dat je zijn dochter wil misbruiken
8 dagen na de moord op van Gogh. 9-1/1 is 8.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef stevieR het volgende:
Heeft dit nou ook iets te maken met de datum?
9/11 ???
Ik niet. Het is niet te rationaliseren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:25 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal even verwerpelijk, alleen kan ik de motivatie om van Gogh om te leggen iets beter rationaliseren.
droomquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:27 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En wat is de toegevoegde waarde van deze droom van je?
Als mensen nu eens stoppen met het fantaseren over een burgeroorlog, want juist dat fantaseren zien bepaalde extremisten als een vrijbrief voor hun daden.
Ja pipo, lees je voor het gemak over m'n eerste zin heen ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:27 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of je het beter kan rationaliseren. Het is allemaal even erg.
Ik denk dat we na 4 jaar door dik en dun elkaar hebben kunnen steunen terwijl we dezelfde ideologieën hebben moeten concluderen dat we misschien wel soulmates zijnquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb je mooi gezegd waarde Youssef. Ik vind dat je altijd precies datgene zegt wat ik ook vind. We voelen elkaar goed aan wat dat betreft. Ik gun de daders overigens een goede dosis SARS-enzymen
You found the hidden message!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
8 dagen na de moord op van Gogh. 9-1/1 is 8.
Tadaaa!
Weet jij er soms meer vanquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
You found the hidden message!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar door die tweede zin lijkt het weer net of je de moord op van gogh minder erg vind. Laat het dan alleen bij de eerste zin.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:28 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ja pipo, lees je voor het gemak over m'n eerste zin heen ?
Klopt Youssef, door de jaren heen hebben we een band ontwikkeld waar vele anderen alleen maar jaloers op kunnen zijn, wederzijds respect is in dat verband uiteraard van groot belang, en dat tonen we telkens weer.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:29 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik denk dat we na 4 jaar door dik en dun elkaar hebben kunnen steunen terwijl we dezelfde ideologieën hebben moeten concluderen dat we misschien wel soulmates zijn
Nou dan is het toch logisch dat deze gasten ook scholen en moskeeen in de fik steken (hoe triest het ook is).quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:27 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Waarom zou ik het niet begrijpen ?
Het hele idee van terrorisme (laat ik daar vanmiddag nou nog college over hebben gehad) is dat het niet persoonsgericht is. Daarom is het de vraag of de aanval op van gogh terrorisme is (definitiekwestie) maar het feit dat er nu een school wordt aangevallen is absoluut niet vreemd (denk ook maar eens aan Beslan).quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:32 schreef Tasma het volgende:
woon er 500meter vanaf, brand nog altijd ik zie de gloed vanuit mijn raam..
erg zinloos dit, er zaten kinderen van 5-11 jaar op die school wat hebben zij nederland aan gedaan?! Wat voor nut heeft het om hun schriften, boeken en etui's en klasseprojecten af te branden?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:34 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Nou dan is het toch logisch dat deze gasten ook scholen en moskeeen in de fik steken (hoe triest het ook is).
dit verdient in dit topic, onder deze sfeer een ban.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:35 schreef Re het volgende:
knip
Inderdaad helemaal geen nut.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:32 schreef Tasma het volgende:
woon er 500meter vanaf, brand nog altijd ik zie de gloed vanuit mijn raam..
erg zinloos dit, er zaten kinderen van 5-11 jaar op die school wat hebben zij nederland aan gedaan?! Wat voor nut heeft het om hun schriften, boeken en etui's en klasseprojecten af te branden?
Door Nederlanders...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:37 schreef Meh7 het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat de daders gelynched worden
Ik denk dat hij bedoelt dat als je dergelijke "logica" op de moord van Van Gogh kunt loslaten; dan kun je die ook loslaten op de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:36 schreef nikky het volgende:
[..]Ik hoop dat je dat niet meend dat je dat lochisch vind
Dat is wel logisch. Deze gasten hebben het op de gehele moslimgemeenschap gemunt dus ook op moskeeen en scholen. Behoorlijk triest dus.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:36 schreef nikky het volgende:
Ja, dat die gasten het logisch vinden snap ik, maar ik lees hier ook van mensen dat ze het zelf logisch vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:34 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Nou dan is het toch logisch dat deze gasten ook scholen en moskeeen in de fik steken (hoe triest het ook is).
Misschien moeten we een eigen subforum vragen in Feedback om zo toekomstige Bansheeboytjes en Banhegirltjes alsmede Youssefjes kunnen worden gecreëerd. Ik zie gewoon op het forum dat er behoefte is aan tegengas vanuit de moslim hoek,quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt Youssef, door de jaren heen hebben we een band ontwikkeld waar vele anderen alleen maar jaloers op kunnen zijn, wederzijds respect is in dat verband uiteraard van groot belang, en dat tonen we telkens weer.
Ik als Moslim-scout zie overigens veel potentie in onze broeder Meki
Nee joh, hij bedoelt het niet serieusquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:36 schreef Tasma het volgende:
[..]
dit verdient in dit topic, onder deze sfeer een ban.
Ik ben ook niet echt verbaasd. Jij wel dan?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:36 schreef nikky het volgende:Ik hoop dat je dat niet meend dat je dat lochisch vind
Niets, maar dan ook helemaal niets...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:32 schreef Tasma het volgende:
Wat voor nut heeft het om hun schriften, boeken en etui's en klasseprojecten af te branden?
He ja, dat zal echt helpen om Nederland weer een beetje tot rust te laten komen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:37 schreef Meh7 het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat de daders gelynched worden
Verbaasd? Nee dat niet. Helaas had ik het al wel zien aankomen.. hoe triest ook.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben ook niet echt verbaasd. Jij wel dan?
Hmmm volgens mij heb ik hier nog niet een keer gelezen dat het goedgekeurd wordt (heb ook lang niet alle topics doorgelezen), maar het zou heel fout zijn als dit goedgekeurd wordtquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:38 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ja, dat die gasten het logisch vinden snap ik, maar ik lees hier ook van mensen dat ze het zelf logisch vinden.
Het enige 'nut' van terrorisme is het zaaien van angst. Wie of wat daar voor moet sneuvelen is in weze volstrekt irrelevant. Sterker nog, hoe willekeuriger het doel, hoe beter, aangezien er dan geen oorzaak -> gevolg kan worden aangewezen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het hele idee van terrorisme (laat ik daar vanmiddag nou nog college over hebben gehad) is dat het niet persoonsgericht is. Daarom is het de vraag of de aanval op van gogh terrorisme is (definitiekwestie) maar het feit dat er nu een school wordt aangevallen is absoluut niet vreemd (denk ook maar eens aan Beslan).
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:36 schreef nikky het volgende:
quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:35 schreef Re het volgende:
hele foute opmerking
Wel als het doel groter is dan de persoon zelf. In de brief die Mohammed had geschreven stond duidelijk dat het tegen de Nederlandse samenleving gericht was. De ongelovigen blablabla.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het hele idee van terrorisme (laat ik daar vanmiddag nou nog college over hebben gehad) is dat het niet persoonsgericht is. Daarom is het de vraag of de aanval op van gogh terrorisme is (definitiekwestie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |