abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23211026
Met TS z'n budget zou ik dan voor de R4 gaan...
pi_23215369
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:

watch like nobody's dancing
  woensdag 10 november 2004 @ 13:28:44 #28
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_23216800
Ik vind een Citroën C15 of een CRE ook ultieme hippie bakken.

Wat alto vrienden van mij rijden ook van die dingen. En de R4-F6 doet uiteraard ook mee.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_23219722
Tsja, mijn ervaring als 2cv rijder is dat je zelfs met wind wel overal komt.

Mocht je een nieuwere hippiewagen willen, dan raad ik de mazda121 bolhoedje aan...
+10 intelligent
  woensdag 10 november 2004 @ 17:03:16 #30
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23220852
De T busjes en de ouwe kevers schijnen ontzettend kut te karren omdat het stuur niet recht voor je zit als ik mijn vader de rashippie moet geloven. Ik weet niet of het je wat boeit.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_23238128
Een Austin Mini Clubman of een Moris Minor Traveller met die houten panelen opzij Wel dure oldtimers natuurlijk.

Een Volkswagen Transporter T3 is zo slecht nog niet. Kan niet al te veel aan stuk gaan, al zijn ze meestal wel afgeragd door het bedrijf waar ze hun eerste leven hadden. Vriend van mij had er zo een en we zijn met rood-wit geblokte gordijntjes naar zuidfrankrijk op vakantie geweest erin een aantal jaar geleden. Was echt tof. De mensen dachten wel dat we Turken waren, geen hippies
pi_23256199
een volkswagen transporter is gewoon het allervetste
maar die schijnen ook onder je kont vandaan te roesten
en het onderhoud in zijn geheel is prijzig
pi_23257495
Ik ben natuurlijk lichtelijk bevooroordeeld

VW T1 Busje
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23257501
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23257519
Dit is trouwens mijn ultieme T1:
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:13:49 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23258541
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef Scheepschroef het volgende:
Of z'on oerlelijke eerste generatie Espace, heb je ook nog eens ruimte!

[afbeelding]

Dit alles voor maar 650 Euro!
De eerste generatie Espace is echt TÉ cool.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23259450
1: 2CV waait niet van de weg af. Heb jarenlang bij m'n moeder in een 2CV gezeten. Overhellen ja, maar een wegligging waar onze lieve heer jaloers op is.

2: Ik ben geen hippie maar rijd toch BX (een 19 Digit). Vrienden van mij hebben kale koppen en dragen Lonsdale, of zijn sergeant bij de Luchtmobiele Brigade, en rijden ook BX. Zo. Is dat weer de wereld uit.

3: Als je een BX goed onderhoud geeft, is ie heel betrouwbaar. Mensen krijgen altijd broodje aap verhalen te horen over het hydraulisch systeem, maken de fout om met een BX naar een dealer te gaan terwijl die alleen maar je gaat manipuleren om een auto bij hem te kopen en dus veel gaat rekenen voor reparaties, en omdat ze daardoor niet goed in de markt liggen zijn ze goedkoop, en worden ze gekocht door krentekakkers die ook geen onderhoud geven waardoor zo'n auto op een dag de geest geeft. En dan zijn het opeens kutauto's.

4: Een BX van na 1986 is beter bestand tegen roest dan een Opel. De motoren zijn praktisch onverslijtbaar (3 ton is regel, 6 ton is geen uitzondering).

Citroen's die door hippies of krakers gereden worden: alle A-typen op Ami Super na (dus 2CV, Dyane, Acadyane, Ami6, Ami8, Mehari), C15, Visa.
pi_23259459
quote:
Op woensdag 10 november 2004 12:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:

[afbeelding]
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23259464
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 06:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Ja, das tenminste originele styling. Ye love it or hate it. I love it.
pi_23287662
de 340 is inderdaad een hele goede optie maar dan wel met variomatic

of een Daf / Volvo 66
pi_23292766
DOe mij maar die taxi er achter!

Ook een mogelijkheid: Citroën HY, en dan leuk beschilderen ofzo
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_23294414




barkas!















En de vrachtwagens in Pakistan doen het ook goed Maar ja, moet je importvergunningen regelen en zo, en normaal gesproken dankne ze die dingen pas af als ze het echt niet meer doen...



pi_23295753
*BX rijder en non-hippy meld zich*
pi_23296673
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:30 schreef Sjaeck het volgende:
DOe mij maar die taxi er achter!
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.

Dashboard 1979 model:


[ Bericht 22% gewijzigd door Alcyone op 13-11-2004 21:50:21 ]
  zondag 14 november 2004 @ 00:21:43 #45
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23298788
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.

Dashboard 1979 model:
[afbeelding]
fiat Panda

cx
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23299212
quote:
Op zondag 14 november 2004 00:21 schreef GiSH het volgende:

[..]

fiat Panda
Oh ja zeker. Hoe lang de kever? 50 jaar? De Citroen DS 20 jaar, de 2CV 40 jaar, voor de rest zijn er niet zo heel veel modellen die lang hebben gelopen. Wacht ik open wel ff een nieuw topic over levensduur van modellen.
pi_23322838
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg
Hoef je mij niet uit te leggen hoor , groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_23324265
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:13 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Hoef je mij niet uit te leggen hoor , groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
Ik geloof dat de tijden van appels en eieren voorbij zijn. De meeste CXen die ik zie zijn stevig geprijsd (zeker de belastingvrije) en die auto's zijn zo zwaar dat je geen diesel wil of je betaalt je scheel aan wegenbelasting, maar ook geen benzine wil want dat betaal je je scheel aan benzine (want zuinig zijn ze ook niet).
  maandag 15 november 2004 @ 17:41:40 #49
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_23332852
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na),...

Landrover Defender


Classic Mini (Morris/Austin/MG-Rover/innocenti)


Classic RangeRover


Austin Cambridge/Hindustan Ambassador


FX4 taxi

VW Beetle Mexico
enz. enz enz enz

15 jaar is niet echt lang hoor. 20 jaar + is pas lang.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_23378716
maar wat maakt een auto die lang in productei is een hippie auto? ik zie het verband niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')