abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23185123
quote:
CULUMBURG - Informatiediensten voor emigratie zijn de afgelopen week bestookt met vragen van Nederlanders die serieus overwegen ons land de rug toe te keren om hun heil te zoeken in een 'sociaal veiliger' omgeving.

De bezoekersaantallen van de website www.emigratie.nl, van Buysse Immigration Consultancy, waren vele malen hoger dan anders met een absolute piek in het weekeinde. De geplande informatieavonden over 'verre landen' zijn al bijna volgeboekt.

"Veel landgenoten speelden al langere tijd met het idee te emigreren, maar de moord op Theo van Gogh gaf voor hen de doorslag", zegt Rosita Setz, mede-eigenaar van BIC. "Als belangrijkste reden noemen ze de toenemende onvrede over de tolerantie van onze samenleving."

De vlucht naar het buitenland doet zich reeds een aantal jaren voor, maar wordt de laatste tijd steeds sterker. "Eerder speelden vooral economische motieven een rol", weet Setz. "Nu gaat het om het leefklimaat en ruimte." Vooral Nieuw-Zeeland is in trek.

Vorig jaar vertrokken ruim 26.000 mensen naar het buitenland, voor het eerst in twintig jaar meer dan zich in Nederland vestigden.
Ik moet zeggen dat ik er de afgelopen dagen ook wel over heb zitten denken om na de winter niet meer terug te komen uit Oostenrijk. Nederland was in mijn beleving een land waar het minder mooi weer was, en krap, maar waar de grenzen net even wat ruimer lagen dan in de ons omringende landen. Hier kon gewoon net even meer. Er werd wat minder met de regels geleefd. Maar nu het onderwijs zienderogen achteruitholt, de sociale voorzieningen bijna niet meer bestaan, het alleen maar gaat over meer werken ipv minder, en het gedogen vrijwel verdwenen is. En je zelfs niet meer overal je ongefundeerde mening over kan geven, heb ik zoiets van: Nederland is niet meer mijn land. Ik kan beter in een land gaan wonen waar het net zo slecht is, maar waar het wel mooi weer is..

Hebben jullie ook wel eens gedacht aan vertrekken en waarom??
pi_23185160
Ik heb altijd wel gedacht dat als ik later ging samenwonen dat ik ik dan naar Duitsland zou verhuizen.
En waarom?
Omdat daar veel dingen goedkoper zijn en misschien ook wel een beetje omdat het daar niet zo erg is als in Nederland wat betreft terreur.
pi_23185181
Weet je of er ook een site www.remigratie.nl is. ?
Okuninushi
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:43:32 #4
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23185195
Ik zou het ook niet erg vinden om ooit nog eens naar het buitenland te gaan. Dat is ook een van de belangrijkere beweegredenen waarom ik nu met mijn master opleiding bezig ben. Dat ik ook een in het buitenland een papiertje heb wat telt.
Zeker met de huidige staat van het land heb ik zoiets van , fuck het maar en ik ga mijn geluk elders beproeven. Eventuele landen, Nieuw Zeeland, Griekenland of Australië .
Live life to the Ender :D
pi_23185198
Zodra er een land is met een ruimer drugsbeleid is dan Nederland dan ga ik daar wonen . Als rasliberaal voel ik me sowieso in Nederland als een vis in het water. Pas zodra hier islamitische wetten worden ingevoerd en ik niet meer lekker van een biertje kan genieten verdwijn ik...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23185251
Ik denk er idd de laatste tijd wel meer aan. Canada lijkt me op het eerste gezicht wel wat. De enige reden om het niet te doen is dat ik op dit moment aardig wat zekerheid heb voor wat betreft m'n baan. Verder rijzen er een hoop vragen als hoe kom ik daar aan werk, wat moet er in de spaarpot zitten enz...
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:46:59 #7
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23185258
Ik heb altijd geroepen dat als Jan Marijnissen premier wordt dat ik dan emigreer
Maar nog nooit echt aan gedacht om te verkassen. Misschien later als ik oud (en eindelijk uitgewerkt ) ben een wat warmer klimaat opzoeken. Zuid Frankrijk ofzo.

Maar ik denk er niet aan weg te gaan hier op dit moment.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_23185316
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:46 schreef Againzender het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat als Jan Marijnissen premier wordt dat ik dan emigreer
Goeie reden, dan verhuis ik naar Cuba .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23185400
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:43 schreef teknomist het volgende:
Zodra er een land is met een ruimer drugsbeleid is dan Nederland dan ga ik daar wonen . Als rasliberaal voel ik me sowieso in Nederland als een vis in het water. Pas zodra hier islamitische wetten worden ingevoerd en ik niet meer lekker van een biertje kan genieten verdwijn ik...
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:57:26 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23185467
Het is voor mij inderdaad een reden om vrij snel over mijn verlenging van mijn aanstelling te praten en te proberen om een Permanent Resident te worden in Singapore. Ik heb geen zin meer in de sfeer die in Nederland hangt.
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:59:14 #11
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23185499
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
Ja, maar dat is dit kabinet. Over een paar jaar zit er een ander kabinet, en dan lopen wij daar weer met z'n allen over te zeuren. Want dat kunnen wij erg goed in dit land: zeuren.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_23185507
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Eng idee inderdaad, maar dan nog ben ik van mening dat het hier beter toeven is dan bijvoorbeeld in pakweg Duitsland. En inperken is nog niet geheel verbannen. Bovendien ben ik veel te gehecht aan Nederland... al mijn vrienden en familie wonen hier en ik ben slecht in talen .

Het is een beetje de waan van de dag... Het politiek klimaat verandert en gelijk wil iedereen weg. Ik wil wel zien hoeveel mensen daadwerkelijk emigreren. Nederland wordt er in ieder geval niet beter. Je zou het bijna laf noemen...
pi_23185519
We kunnen ook naar Suriname. Daar zitten 0,5 miljoen mensen op een stuk grond dat 4x zo groot is als Nederland. En bovendien, ze spreken iig dezelfde taal.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:01:49 #14
107702 REEV-LAN
poep stinkt.
pi_23185540
Ik heb met mijn vriendin ook al afgesproken (een jaar geleden) dat ik absoluut geen zin meer heb in dit land. Gewoon de weinige voordelen en de vele nadelen. Ik heb een eigen zaak en als je ziet wat ik ook aan belasting moet betalen dat is niet meer normaal.
En dan de tolerantie wat nog veel erger is. Alles mocht altijd in nederland maar je kan het ook overdrijven.

Dat die man theo heeft neergeschoten en gestoken dat is heel erg. Maar de zwakke reactie van de regering is misschien nog wel erger.
www.reev.nl
pi_23185551
Ja, ook ik heb plannen ooit te emigreren. Het verloederende traject dat Nederland is ingeslagen is al jaren aan de gang en ik zie ook geen reden waarom er een einde aan zou komen. Het is hier op z'n zachtst gezegd een kankerzooi. Als wetenschapper zal er in de toekomst niet veel werk voor me zijn hier, dus ook om die reden ben ik gedwongen te vertrekken. Alleen als je al je ambities verloren hebt heb je nog reden om hier te blijven.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:02:52 #16
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_23185563
dus dit is waar de tolerantie van ons nederlanders toe leidt. We gaan blijkbaar zo ver in het oogjes dichtknijpen en gedogen van zaken die wij liever niet in nederland hebben, dat uiteindelijk de nederlanders zelf zich niet meer prettig voelen in hun eigen land!

Het mag verdomme niet veel gekker worden. Laat ze verdomme die degene die het hier voor anderen verpesten maar terug sturen naar hun eigen land zodat de nederlander, nederlander kan blijven en wel in zijn/haar eigen land!
[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
pi_23185604
Dat gezeik van sommige Nederlanders: laat ze alsjeblieft even 3 maanden elders wonen, dan merken ze dat het daar ook geen rozengeur en maneschijn is. Tuurlijk is er wel iets aan te merken op Nederland, maar bottom line is dat je hier gewoon een prettig leven hebt. Tuurlijk, het weer is wat minder en de laatste tijd is er flink wat narigheid, maar in andere landen gebeurt er net zo goed wel eens wat: in zweden is vorig jaar een minister doodgestoken en in Amerika loop je de kans op een vliegtuig in je nek. Dat hysterische gedoe bewijst alleen maar hoe weinig Nederlanders gewend zijn.

Hiermee wil ik absoluut de bestaande problemen niet bagatelliseren, maar laten we ook niet doen alsof nederland plotseling alleen bestaat uit doem en verderf.

De enige reden waarom ik ooit zou emigreren is voor de liefde of om het weer
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:06:12 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23185606
Tolerantie is niet de schuld, het is laksheid. Er zijn wetten en die worden niet nageleefd. Mensen zien dat en denken als de buurman niet wordt vervolgd voor het dumpen van een koelkast doe ik het ook, 'want als hij het mag, mag ik het ook'. Zo gaat het van kwaad tot erger. Tasjesroof en winkeldiefstal worden al haast gedoogd... Daar begint het en daar laat de overheid steken vallen (in mijn ogen dan )
pi_23185626
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:02 schreef Red-Ace het volgende:
dus dit is waar de tolerantie van ons nederlanders toe leidt. We gaan blijkbaar zo ver in het oogjes dichtknijpen en gedogen van zaken die wij liever niet in nederland hebben, dat uiteindelijk de nederlanders zelf zich niet meer prettig voelen in hun eigen land!

Het mag verdomme niet veel gekker worden. Laat ze verdomme die degene die het hier voor anderen verpesten maar terug sturen naar hun eigen land zodat de nederlander, nederlander kan blijven en wel in zijn/haar eigen land!
In mijn geval zitten diegenen die het voor anderen verpesten in de regering. En zijn het mensen zoals jij. Mensen die praten over terugsturen, en mensen zoals hierboven die het hebben over strenge, harde regering etc. Ik wil een overheid waar ik nauwelijks iets van merk. Ik los het meerendeel zelf wel op. (Met woorden )
En ik word gek van het conservatisme wat bij iedereen naar boven komt...
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:07:32 #20
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23185628
Wie weet - ik zit nog goed in Nederland, maar altijd je ogen openhouden. Hoewel er nergens een paradijs is. Wie weet kom je op een veel slechtere plek terecht!

Dat er hier en daar wel eens wat shit gebeurd, ach... dat kan gebeuren. Maar als ik als willekeurige burger ook niet meer veilig zou zijn, en dit ook daadwerkelijk blijkt - dan lijkt het mij een mooi moment om weg te gaan. Hoewel ik diep van binnen toch ook wel zou willen helpen aan de oplossing en weet ik veel wat...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:10:33 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23185675
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Reddiablo het volgende:
Wie weet - ik zit nog goed in Nederland, maar altijd je ogen openhouden. Hoewel er nergens een paradijs is. Wie weet kom je op een veel slechtere plek terecht!

Dat er hier en daar wel eens wat shit gebeurd, ach... dat kan gebeuren. Maar als ik als willekeurige burger ook niet meer veilig zou zijn, en dit ook daadwerkelijk blijkt - dan lijkt het mij een mooi moment om weg te gaan. Hoewel ik diep van binnen toch ook wel zou willen helpen aan de oplossing en weet ik veel wat...
Het probleem is dat het een sfeer is, het viel me afgelopen december al op toen ik terug was in Nederland, mensen zijn angstig, kijken je niet aan, vreemde mensen zijn eng. Afstand houden. Alhoewel ze misschien persoonlijk niets schokkends hebben meegemaakt. Het probleem is dat je een sfeer niet even kan veranderen, je kan wel meehelpen aan een oplossing, maar je kan in je eentje niet een sfeer veranderen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:11:09 #22
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23185681
Heh. Grappig. Mijn Amerikaanse import bruidegom is sinds vorige week alleen maar bezig met het zo snel mogelijk aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. Er zijn HEEL weinig plekken op deze aardkloot waar het beter toeven is dan in Nederland. Nederlanders weten dat alleen niet te apprecieren ofzo?

En in plaats van te blijven en te 'vechten' voor die "Nederlandse" idealen willen mensen alleen maar vluchten en alle problemen aan anderen over te laten. Jaaa.. dat zal helpen

Ik ben echt geen patriot ofzo, maar ik heb in ieder geval nog wel het besef dat ik zeer zeer dankbaar mag zijn dat ik hier woon en dat staat los van het feit dat er nu iemand vermoord is door een of andere malloot met extremistische religieuze ideeën.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_23185683
Ik heb even geen bron maar Nederland behoort tot de gelukkigste en welvarendste landen van de wereld. Ik hoop maar dat dit gewoon een bevlieging is van velen . Het leven in andere landen zal echt niet veel beter zijn tenzij je in zo'n suf land als Canada of Australië wilt gaan wonen.
pi_23185704
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:11 schreef jellyrose het volgende:
Heh. Grappig. Mijn Amerikaanse import bruidegom is sinds vorige week alleen maar bezig met het zo snel mogelijk aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. Er zijn HEEL weinig plekken op deze aardkloot waar het beter toeven is dan in Nederland. Nederlanders weten dat alleen niet te apprecieren ofzo?
Ach, Nederlanders zeuren gewoon graag . Ik ben ook nooit een buitenlands forum met een Klaagbaak tegengekomen .
pi_23185736
Overigens zie ik mezelf ook niet emigreren. Tijdelijk wel, maar niet voor altijd..
Maar dat is meer voor het weer, de omstandigheden en het avontuur, dan dat ik Nederland echt zat ben.. Maar soms he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')