Ik moet zeggen dat ik er de afgelopen dagen ook wel over heb zitten denken om na de winter niet meer terug te komen uit Oostenrijk. Nederland was in mijn beleving een land waar het minder mooi weer was, en krap, maar waar de grenzen net even wat ruimer lagen dan in de ons omringende landen. Hier kon gewoon net even meer. Er werd wat minder met de regels geleefd. Maar nu het onderwijs zienderogen achteruitholt, de sociale voorzieningen bijna niet meer bestaan, het alleen maar gaat over meer werken ipv minder, en het gedogen vrijwel verdwenen is. En je zelfs niet meer overal je ongefundeerde mening over kan geven, heb ik zoiets van: Nederland is niet meer mijn land. Ik kan beter in een land gaan wonen waar het net zo slecht is, maar waar het wel mooi weer is..quote:CULUMBURG - Informatiediensten voor emigratie zijn de afgelopen week bestookt met vragen van Nederlanders die serieus overwegen ons land de rug toe te keren om hun heil te zoeken in een 'sociaal veiliger' omgeving.
De bezoekersaantallen van de website www.emigratie.nl, van Buysse Immigration Consultancy, waren vele malen hoger dan anders met een absolute piek in het weekeinde. De geplande informatieavonden over 'verre landen' zijn al bijna volgeboekt.
"Veel landgenoten speelden al langere tijd met het idee te emigreren, maar de moord op Theo van Gogh gaf voor hen de doorslag", zegt Rosita Setz, mede-eigenaar van BIC. "Als belangrijkste reden noemen ze de toenemende onvrede over de tolerantie van onze samenleving."
De vlucht naar het buitenland doet zich reeds een aantal jaren voor, maar wordt de laatste tijd steeds sterker. "Eerder speelden vooral economische motieven een rol", weet Setz. "Nu gaat het om het leefklimaat en ruimte." Vooral Nieuw-Zeeland is in trek.
Vorig jaar vertrokken ruim 26.000 mensen naar het buitenland, voor het eerst in twintig jaar meer dan zich in Nederland vestigden.
Goeie reden, dan verhuis ik naar Cubaquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:46 schreef Againzender het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat als Jan Marijnissen premier wordt dat ik dan emigreer
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:43 schreef teknomist het volgende:
Zodra er een land is met een ruimer drugsbeleid is dan Nederland dan ga ik daar wonen. Als rasliberaal voel ik me sowieso in Nederland als een vis in het water. Pas zodra hier islamitische wetten worden ingevoerd en ik niet meer lekker van een biertje kan genieten verdwijn ik...
Ja, maar dat is dit kabinet. Over een paar jaar zit er een ander kabinet, en dan lopen wij daar weer met z'n allen over te zeuren. Want dat kunnen wij erg goed in dit land: zeuren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
Eng idee inderdaad, maar dan nog ben ik van mening dat het hier beter toeven is dan bijvoorbeeld in pakweg Duitsland. En inperken is nog niet geheel verbannen. Bovendien ben ik veel te gehecht aan Nederland... al mijn vrienden en familie wonen hier en ik ben slecht in talenquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
In mijn geval zitten diegenen die het voor anderen verpesten in de regering. En zijn het mensen zoals jij. Mensen die praten over terugsturen, en mensen zoals hierboven die het hebben over strenge, harde regering etc. Ik wil een overheid waar ik nauwelijks iets van merk. Ik los het meerendeel zelf wel op. (Met woordenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:02 schreef Red-Ace het volgende:
dus dit is waar de tolerantie van ons nederlanders toe leidt. We gaan blijkbaar zo ver in het oogjes dichtknijpen en gedogen van zaken die wij liever niet in nederland hebben, dat uiteindelijk de nederlanders zelf zich niet meer prettig voelen in hun eigen land!
Het mag verdomme niet veel gekker worden. Laat ze verdomme die degene die het hier voor anderen verpesten maar terug sturen naar hun eigen land zodat de nederlander, nederlander kan blijven en wel in zijn/haar eigen land!
Het probleem is dat het een sfeer is, het viel me afgelopen december al op toen ik terug was in Nederland, mensen zijn angstig, kijken je niet aan, vreemde mensen zijn eng. Afstand houden. Alhoewel ze misschien persoonlijk niets schokkends hebben meegemaakt. Het probleem is dat je een sfeer niet even kan veranderen, je kan wel meehelpen aan een oplossing, maar je kan in je eentje niet een sfeer veranderen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Reddiablo het volgende:
Wie weet - ik zit nog goed in Nederland, maar altijd je ogen openhouden. Hoewel er nergens een paradijs is. Wie weet kom je op een veel slechtere plek terecht!
Dat er hier en daar wel eens wat shit gebeurd, ach... dat kan gebeuren. Maar als ik als willekeurige burger ook niet meer veilig zou zijn, en dit ook daadwerkelijk blijkt - dan lijkt het mij een mooi moment om weg te gaan. Hoewel ik diep van binnen toch ook wel zou willen helpen aan de oplossing en weet ik veel wat...
Ach, Nederlanders zeuren gewoon graagquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:11 schreef jellyrose het volgende:
Heh. Grappig. Mijn Amerikaanse import bruidegom is sinds vorige week alleen maar bezig met het zo snel mogelijk aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. Er zijn HEEL weinig plekken op deze aardkloot waar het beter toeven is dan in Nederland. Nederlanders weten dat alleen niet te apprecieren ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |