Precies, daar komt het op neer...quote:Op maandag 28 november 2005 11:04 schreef natte-flamoes het volgende:
Het gras bij de buren lijkt altijd groener.
Is prima maar GA dan ook weg. Mijn ervaring (welke ik heb) is overigens dat mensen dien nogal erg vocaal zijn in hun emigratie plannen (zoals velen in dit topic) dezelfde zijn die vaak nooit verder komen dan de buren. Zeuren is een vorm van onmacht.quote:Op maandag 28 november 2005 11:38 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Wat een dooddoener![]()
Nederland past gewoon niet in de manier hoe ik in het leven sta.
Haha ik ben nog nooit beroofd. Het is de houding van de overheid die me niet aan staat. Dan zeg je dan doe je er wat aan, helaas in je eentje bereik je weinig en aangezien dit land vol zit met angsthazen die niks tegen de regering durven te beginnen ben ik weg. DOEI !quote:Op maandag 28 november 2005 20:47 schreef Smaakpolitie het volgende:
Alle lieden die het hier niet uithouden en om de haverklap beroofd worden, alle sis'sy's hier dus vertrekken. Goeie ontwikkeling trouwens.
O de ironiequote:Op maandag 28 november 2005 22:12 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Haha ik ben nog nooit beroofd. Het is de houding van de overheid die me niet aan staat. Dan zeg je dan doe je er wat aan, helaas in je eentje bereik je weinig en aangezien dit land vol zit met angsthazen die niks tegen de regering durven te beginnen ben ik weg. DOEI !![]()
Hoe is t daar gesteld met de multiculti? Zijn er soms spanningen tussen bepaalde etnische bevolkingsgroepen?quote:Op maandag 28 november 2005 15:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Erg grappig, als ik op mijn balkon zit, kunnen ongeveer 100 tot 200 mensen me zien zitten, allemaal in flatgebouwen naast mijn huisje (dat maar 3 verdiepingen heeft). Files zijn hier inderdaad ook een stuk minder dan in Nederland, maar dat komt omdat auto's hier een stuk duurder zijn (zelfs dan Nederland) en het openbaar vervoer erg goed is. Ik houd het hier ook niet mijn hele leven vol, maar de convenience is hier zo groot... Alles in de buurt, 7/11's die 24/7 open zijn, heerlijk.
Totaal niet. Je hebt hier een heel grote groep Chinezen die of Taoistisch/Boedhistisch of Christelijk zijn. Dan een groep Maleisiers en Indonesiers, die voor het grootste deel moslim zijn. En dan nog Indiers (en alle verwante artikelen als Sri Lankezen), die over het algemeen hindu zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:31 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Hoe is t daar gesteld met de multiculti? Zijn er soms spanningen tussen bepaalde etnische bevolkingsgroepen?
Bedankt voor je reactie. Weet je ook toevallig hoe 'het' zit in Maleisië?quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:48 schreef Libris het volgende:
[..]
Totaal niet. Je hebt hier een heel grote groep Chinezen die of Taoistisch/Boedhistisch of Christelijk zijn. Dan een groep Maleisiers en Indonesiers, die voor het grootste deel moslim zijn. En dan nog Indiers (en alle verwante artikelen als Sri Lankezen), die over het algemeen hindu zijn.
Van alle drie de richtingen worden de feestdagen gevierd (maar toch in totaal zijn er minder feestdagen dan in NL, geen Hemelvaartsdag enzo). Het is zelfs zo dat als er een hindu feestdag is (zoals Deepavali een paar weken geleden), dat die mensen (Hindu's dus) een extra halve dag vrij krijgen en zelfs hun salaris eerder krijgen. Christenen en Moslims krijgen dat dan niet, maar misschien bij een andere feestdag wel. Niemand die er moeilijk over doet, er is meer respect voor andere levenswijzen denk ik.
Ook hoofddoekjes zijn hier geen issue, ik geef les en heb ook een aantal hoofddoekjes in mijn klas, so what? Burqa en sluier mogen in Singapore wel, maar niet in Openbare gebouwen, op straat zie je het ook amper (in 2.5 jaar, zo'n 4 keer gezien ofzo).
Pas geleden had ik het hierover nog met een Franse vriend van me, ik ben hier meer verbaasd over de fanatieke Christenen dan over fanatieke Moslims. Collega's die in hun email footer een bijbel quote zetten...![]()
Dus, samengevat, nee, er zijn geen of amper spanningen.
Aan de keuken zal het niet liggen hahahahaquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:09 schreef Umm-Qasr het volgende:
Die twee landen trekken mij wel erg. Ik zit nu in de eindfase van mijn studie en zit er aan te denken richting zo-Azie te gaan. Binnenkort is er een uni-reis daar naar toe; maybe ga ik dan wel om ff in de keuken daar te kijken.
+ de vergrijzing over een paar jaar ..... hee, dan kan ik misschien wél een CEO-post ambieren!quote:Op maandag 28 november 2005 02:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
en uit de telegraaf van begin deze maand:
[..]
Ik meen dat er vorig jaar rond de 60000 autochtonen emigreerden? Vrijwel allemaal hoogopgeleid. De immigranten daarentegen.... Trek die lijn over 10 jaar door en er zijn 600000 hoogopgeleiden vertrokken en evenveel (weinig tot niets toevoegende) immigranten binnen gekomen. Van de overgebleven autochtonen hebben er ook veel een uitkering, dus er mag steeds meer door steeds minder bekostigd worden. Verlaat het schip nu het nog kan, zou ik zeggen.
quote:Op maandag 28 november 2005 20:44 schreef Ivatje het volgende:
Als veel Nederlanders weg gaan, dan blijven hier meer en meer allochotenen wonen..
Over 200 jaar zal je hier bijna geen (echte blanke blonde) Nederlander vinden...![]()
ik vermoed zelfs serieus dat dat de dieperliggende gedachte achter de multiculturele samenleving is.quote:Op maandag 28 november 2005 20:44 schreef Ivatje het volgende:
Als veel Nederlanders weg gaan, dan blijven hier meer en meer allochotenen wonen..
Over 200 jaar zal je hier bijna geen (echte blanke blonde) Nederlander vinden...![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 13:03 schreef CANARIS het volgende:
Als Ex Nederlander die ook in Duitsand heeft gewoond, wil ik even iets toeroepen.
Wanneer je Bijv in Zuid Duitsland hebt gewoond, krijgt het woord "Levensqualiteit" een geheel andere betekenis en zul je Nederland , met al zijn voordelen , nooit meer als een land met een hoge levensqualteit zien.
het heeft natuurlijk wel heel veel met je principiele instelling te maken.
ben je een alternatief ingestelde anarcho met als hobby zoveel mogenlijk joints te roken en zijn je lievelings gesprekspartners pseudo kunsternaars met een wegwijzende visie op de wereld, dan moet je in Amsterdam blijven.
Ik zit in Wenen wat voor mij past als een tweede huid.
Rot nou toch eens op met dat zielige "kotsen op links" gedoe joh.quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik vermoed zelfs serieus dat dat de dieperliggende gedachte achter de multiculturele samenleving is.
Dan zijn er geen blanke meer en dus geen racisme en dus nioot meer oorlog en dan zijn we eindelijk gelukkig (even kotsen op links)
jij kan het tegendeel aantonen ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Rot nou toch eens op met dat zielige "kotsen op links" gedoe joh..
Hoe paranoïde kan een mens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |