Ik moet zeggen dat ik er de afgelopen dagen ook wel over heb zitten denken om na de winter niet meer terug te komen uit Oostenrijk. Nederland was in mijn beleving een land waar het minder mooi weer was, en krap, maar waar de grenzen net even wat ruimer lagen dan in de ons omringende landen. Hier kon gewoon net even meer. Er werd wat minder met de regels geleefd. Maar nu het onderwijs zienderogen achteruitholt, de sociale voorzieningen bijna niet meer bestaan, het alleen maar gaat over meer werken ipv minder, en het gedogen vrijwel verdwenen is. En je zelfs niet meer overal je ongefundeerde mening over kan geven, heb ik zoiets van: Nederland is niet meer mijn land. Ik kan beter in een land gaan wonen waar het net zo slecht is, maar waar het wel mooi weer is..quote:CULUMBURG - Informatiediensten voor emigratie zijn de afgelopen week bestookt met vragen van Nederlanders die serieus overwegen ons land de rug toe te keren om hun heil te zoeken in een 'sociaal veiliger' omgeving.
De bezoekersaantallen van de website www.emigratie.nl, van Buysse Immigration Consultancy, waren vele malen hoger dan anders met een absolute piek in het weekeinde. De geplande informatieavonden over 'verre landen' zijn al bijna volgeboekt.
"Veel landgenoten speelden al langere tijd met het idee te emigreren, maar de moord op Theo van Gogh gaf voor hen de doorslag", zegt Rosita Setz, mede-eigenaar van BIC. "Als belangrijkste reden noemen ze de toenemende onvrede over de tolerantie van onze samenleving."
De vlucht naar het buitenland doet zich reeds een aantal jaren voor, maar wordt de laatste tijd steeds sterker. "Eerder speelden vooral economische motieven een rol", weet Setz. "Nu gaat het om het leefklimaat en ruimte." Vooral Nieuw-Zeeland is in trek.
Vorig jaar vertrokken ruim 26.000 mensen naar het buitenland, voor het eerst in twintig jaar meer dan zich in Nederland vestigden.
Goeie reden, dan verhuis ik naar Cubaquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:46 schreef Againzender het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat als Jan Marijnissen premier wordt dat ik dan emigreer
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:43 schreef teknomist het volgende:
Zodra er een land is met een ruimer drugsbeleid is dan Nederland dan ga ik daar wonen. Als rasliberaal voel ik me sowieso in Nederland als een vis in het water. Pas zodra hier islamitische wetten worden ingevoerd en ik niet meer lekker van een biertje kan genieten verdwijn ik...
Ja, maar dat is dit kabinet. Over een paar jaar zit er een ander kabinet, en dan lopen wij daar weer met z'n allen over te zeuren. Want dat kunnen wij erg goed in dit land: zeuren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
Eng idee inderdaad, maar dan nog ben ik van mening dat het hier beter toeven is dan bijvoorbeeld in pakweg Duitsland. En inperken is nog niet geheel verbannen. Bovendien ben ik veel te gehecht aan Nederland... al mijn vrienden en familie wonen hier en ik ben slecht in talenquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Jij moet als rasliberaal toch ook eng worden van de plannen van Balkenende om de koffieshops in te perken?? Om maar een voorbeeld te noemen?? (om maar te zwijgen over dat normen, waarden en regels-gelul)
In mijn geval zitten diegenen die het voor anderen verpesten in de regering. En zijn het mensen zoals jij. Mensen die praten over terugsturen, en mensen zoals hierboven die het hebben over strenge, harde regering etc. Ik wil een overheid waar ik nauwelijks iets van merk. Ik los het meerendeel zelf wel op. (Met woordenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:02 schreef Red-Ace het volgende:
dus dit is waar de tolerantie van ons nederlanders toe leidt. We gaan blijkbaar zo ver in het oogjes dichtknijpen en gedogen van zaken die wij liever niet in nederland hebben, dat uiteindelijk de nederlanders zelf zich niet meer prettig voelen in hun eigen land!
Het mag verdomme niet veel gekker worden. Laat ze verdomme die degene die het hier voor anderen verpesten maar terug sturen naar hun eigen land zodat de nederlander, nederlander kan blijven en wel in zijn/haar eigen land!
Het probleem is dat het een sfeer is, het viel me afgelopen december al op toen ik terug was in Nederland, mensen zijn angstig, kijken je niet aan, vreemde mensen zijn eng. Afstand houden. Alhoewel ze misschien persoonlijk niets schokkends hebben meegemaakt. Het probleem is dat je een sfeer niet even kan veranderen, je kan wel meehelpen aan een oplossing, maar je kan in je eentje niet een sfeer veranderen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Reddiablo het volgende:
Wie weet - ik zit nog goed in Nederland, maar altijd je ogen openhouden. Hoewel er nergens een paradijs is. Wie weet kom je op een veel slechtere plek terecht!
Dat er hier en daar wel eens wat shit gebeurd, ach... dat kan gebeuren. Maar als ik als willekeurige burger ook niet meer veilig zou zijn, en dit ook daadwerkelijk blijkt - dan lijkt het mij een mooi moment om weg te gaan. Hoewel ik diep van binnen toch ook wel zou willen helpen aan de oplossing en weet ik veel wat...
Ach, Nederlanders zeuren gewoon graagquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:11 schreef jellyrose het volgende:
Heh. Grappig. Mijn Amerikaanse import bruidegom is sinds vorige week alleen maar bezig met het zo snel mogelijk aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. Er zijn HEEL weinig plekken op deze aardkloot waar het beter toeven is dan in Nederland. Nederlanders weten dat alleen niet te apprecieren ofzo?
Ach, ik woon in Den Haag - merk niet echt een sfeer verandering. Maar Den Haag is natuurlijk altijd een verhaal apart geweest, en eigenlijk is er al een jaar of 5 vaak een sfeer dat je denkt van... Wat kijk je nou?! Voor mijn gevoel is het nu niet versterkt, en ik woon tegen een allochtonenbuurt aan (eigenlijk als ik in de straat kijk zijn wij als blanken al in de minderheid)quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef Libris het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een sfeer is, het viel me afgelopen december al op toen ik terug was in Nederland, mensen zijn angstig, kijken je niet aan, vreemde mensen zijn eng. Afstand houden. Alhoewel ze misschien persoonlijk niets schokkends hebben meegemaakt. Het probleem is dat je een sfeer niet even kan veranderen, je kan wel meehelpen aan een oplossing, maar je kan in je eentje niet een sfeer veranderen.
True... Het enige jammere aan Nederland vindt hij het feit dat de winkels niet 24/7 open zijn, maar daar is ie nu ook wel aan gewendquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:12 schreef teknomist het volgende:
Ach, Nederlanders zeuren gewoon graag. Ik ben ook nooit een buitenlands forum met een Klaagbaak tegengekomen
.
Zeg even wanneer je gaat, dan hang ik namelijk de vlag uit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Meki het volgende:
ik denk dat ik naar Marokko ga
en daar iets voor mezelf beginnen
Ik had het al toen ik nog in Nederland woonde en het verschil tussen Maastricht (waar ik woonde) en Rotterdam (waar ik soms in het weekend kwam) merkte. Maar toen ik na een half jaar Singapore op Schiphol stond merkte ik het heel duidelijk. Mensen zijn schuw, reageren snel, zijn angstig. Ben benieuwd hoe ik het komende december zie, als ik een jaar niet in NL ben geweest..quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:17 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ach, ik woon in Den Haag - merk niet echt een sfeer verandering. Maar Den Haag is natuurlijk altijd een verhaal apart geweest, en eigenlijk is er al een jaar of 5 vaak een sfeer dat je denkt van... Wat kijk je nou?! Voor mijn gevoel is het nu niet versterkt, en ik woon tegen een allochtonenbuurt aan (eigenlijk als ik in de straat kijk zijn wij als blanken al in de minderheid)
Eigenlijk merk ik niet zo veel van een extra geladen sfeer en angst, niet meer dan normaal.
ga je niet huilenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:22 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Zeg even wanneer je gaat, dan hang ik namelijk de vlag uit.
Ontopic: Nederlanders zijn gewoon zeikerds. Altijd wat te klagen; het gras is bij de buurman altijd groener.
Ik snap dus echt niet hoe iemand kan denken dat Australie zo'n fijne plek is vergeleken met Nederlandquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:21 schreef Phaedrus het volgende:
Ik dacht er al ongeveer een half jaar over. Vlak voor de moord op van Gogh was ik al begonnen met concrete informatie te verzamelen: wat moet ik doen om mijn diploma in Australië erkend te krijgen. De moord was een zetje verder naar het daadwerkelijk verwezenlijken van deze droom.
I agree, ik zie geen reden om te verkassen! Ik heb het in NL prima naar mijn zin en in het buitenland zou ik mijn familie wel moeten missen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:23 schreef SCH het volgende:
Die emigratie-drang is er altijd met golven geweest. Dat is niks nieuws. Nu wordt de huidige situatie erbij gehaald maar dat is vooral een excuus.
Mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen maar ik blijf lekker hier in het mooiste land van de wereld.
Mensen die in de regering zitten hebben zich ook aan wetten te houden en om die reden werkt de politiek zoals die nu werkt. Daar hebben wij als nederlanders zelf voor gekozen. Je hebt het er over dat IK behoor tot een van de gene die het voor anderen verpest. Nou dat ben ik dus maar deels met je eens want ik zou groot voorstander zijn van een wet die bepaald dat als een persoon van buitenlandse afkomst een dergelijke daad pleegt, dat die persoon dan word terug gestuurd naar het land van herkomst. Das het zelfde als met de politiek. Als een regering er een zooitje van maakt dan probeer je die ook weg te stemmen, waarom mag je zoiets niet individualiseren dan!? Omdat het hier om een buitenlander gaat?! das dus precies wat die lijers bereikt hebben in dit land, dat je dus niet meer mag opkomen voor je eigen land, cultuur en mening want anders snijden ze je de strot af. Nou weet ik ook wel dat dit in verhouding maar een klein groepje mensen betreft maar dat kleine groepje mensen zorgt er wel voor dat een groot deel van de nederlanders zich steeds minder veilig begint te voelen of al niet eens meer voelt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Frenkie het volgende:
[..]
In mijn geval zitten diegenen die het voor anderen verpesten in de regering. En zijn het mensen zoals jij. Mensen die praten over terugsturen, en mensen zoals hierboven die het hebben over strenge, harde regering etc. Ik wil een overheid waar ik nauwelijks iets van merk. Ik los het meerendeel zelf wel op. (Met woorden)
En ik word gek van het conservatisme wat bij iedereen naar boven komt...
Ik ben blij dat ik behoor tot de groep die jij zojuist omschrijft. Want neem van mij aan dat mensen met een instelling die jij inneemt, het radicalisme het land echt niet uit zullen drijven vriend.quote:En zijn het mensen zoals jij
Waar zou dat vandaan komen denk je zelf en vraag jezelf dan eens af wat meer kun je er aan doen dan er alleen maar tegen aan te schoppen want zelf het recht in eigen hand nemen lost sowieso niets op maar er helemaal niets van zeggen of vinden zorgt weer voor een gevoel alsof alles maar kan, mag en getolereerd word.quote:En ik word gek van het conservatisme wat bij iedereen naar boven komt...
Dat is ook weer waarquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
Op zich ruimt het natuurlijjk wel lekker op, ik zag van de week een reportage op tv met mensen die weg wilden en dat vond ik een uistekend idee
de andere kant: Ik ben nog steeds een Nederlander.. heb nog goed contact met vrienden, er zijn er zelfs al een paar overgekomen. Als je wilt emigreren en de kans krijgt, doe het! Ik heb er serieus nog geen moment spijt van gehad. En ik ken hier ook geen niet-Singaporezen die er spijt van hebben dat ze verhuist zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef zoalshetis het volgende:
aan de ene kant zou ik willen emigreren, aan de andere kant gaat het aan mijn hollandse hart om mijn vrienden dan maar in de steek te laten met die autoritaire godsdienstwaanzinnigen.
De mensen die weg willen zijn degenen die problemen met de nederlandse samenleving. Als we die kwijt zijn zijn de problemen ook meteen opgelost.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
Op zich ruimt het natuurlijjk wel lekker op, ik zag van de week een reportage op tv met mensen die weg wilden en dat vond ik een uistekend idee
Dat is dus het grote verschil tussen nederlanders en sommige moslims/radicalen. Wij praten/zeuren/zeiken or whatever maar als je je ontevredenheid uit d.m.v. aanslagen te plegen op onschuldige burgers dan maak je al genoeg indruk en heb je daar idd geen forum meer voor nodig!quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ben ook nooit een buitenlands forum met een Klaagbaak tegengekomen.
Ik heb het nog altijd prima naar mijn in Nederland. Hier in Groningen is het nog altijd gezellig.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef zoalshetis het volgende:
aan de ene kant zou ik willen emigreren, aan de andere kant gaat het aan mijn hollandse hart om mijn vrienden dan maar in de steek te laten met die autoritaire godsdienstwaanzinnigen.
Zonder paspoort kom je niet verder dan schiphol.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef manny het volgende:
Mensen die roepen dat ze weg willen:""meteen laten tekenen, paspoort afpakken en lekker laten gaan".
Als het even tegenzit snel naar een ander land rennen, pfff wat treurig.
Veel plezier daar. Doei, niet terugkomen !quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel weg uit Nederland. Dat is alleen iets wat al wat langer speelt. De werkomgeving in Nederland vind ik ronduit beroerd. Alles moet gisteren klaar zijn, mensen zeiken om het minste gering. Ook het klimaat hier vind ik klote. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de spanningen onderling behoorlijk toenemen. Ik zou het liefst zo'n bananen republiek opzoeken.
Rot eens op met je geklaag over moslimradicalen. Natuurlijk zijn die eng, maar ik vind boertjes in Lonsdale truien uit Hierden ook eng. Dit is géén moslim topicquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef Red-Ace het volgende:
Dat is dus het grote verschil tussen nederlanders en sommige moslims/radicalen. Wij praten/zeuren/zeiken or whatever maar als je je ontevredenheid uit d.m.v. aanslagen te plegen op onschuldige burgers dan maak je al genoeg indruk en heb je daar idd geen forum meer voor nodig!
Ach er zijn er zat die zonder paspoort nederland in komen, dus er uitzetten mag dan ook geen probleem meer zijn. Enkeltje onnestemd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zonder paspoort kom je niet verder dan schiphol.
punt dat ik probeerde te maken is dat bij jou soort mensen, noem ze maar even "weglopers" voor het gemak, wel een stok achter de deur moet houden. Want als ze aankomen in de bananenrepubliek en al drie keer overvallen zijn voordat ze bij de bagageband zijn dan willen ze natuurlijk weer terug... en dat moet voorkomen worden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zonder paspoort kom je niet verder dan schiphol.
Dat zou waarschijnlijk ook mijn keuze worden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Maar ik kan niet ontkennen dat ik graag op Aruba zou willen wonenl.
Ik weet het wel zeker. Ik heb er al een adresje waar ik zo een paar maanden kan wonenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat zou waarschijnlijk ook mijn keuze worden.
Das dan denk ik een grote geruststelling voor jou! ik bezit geen Lonsdale truien!quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:42 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Rot eens op met je geklaag over moslimradicalen. Natuurlijk zijn die eng, maar ik vind boertjes in Lonsdale truien uit Hierden ook eng. Dit is géén moslim topic
Niet?! vraag je dan eens af waarom er ineens een supergrote toename is van nederlanders die hun eigen lang willen verlaten/ontvluchten. Ik denk dat je je mening dan moet herzien!quote:Rot eens op met je geklaag over moslimradicalen. Natuurlijk zijn die eng...
Dit is géén moslim topic
Lees mijn post even goed. Het heeft eigenlijk weinig te maken met de hedendaagse spanningen. Dus loop niet zo dom te blaten met je weglopers. Ik denk dat de meeste boertjes hier iets teveel overtuigd zijn van hoe goed Nederland wel niet is. Als je nooit verder bent geweest dan Amsterdam kun je trouwens ook moeilijk oordelen over de bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
punt dat ik probeerde te maken is dat bij jou soort mensen, noem ze maar even "weglopers" voor het gemak, wel een stok achter de deur moet houden. Want als ze aankomen in de bananenrepubliek en al drie keer overvallen zijn voordat ze bij de bagageband zijn dan willen ze natuurlijk weer terug... en dat moet voorkomen worden.
Ja ik ook. Schoonfamilie daar. Best handig.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:46 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Ik heb er al een adresje waar ik zo een paar maanden kan wonen![]()
Ja, zoiets zou een nederlander nooit doen inderdaad. Dat is voor behouden aan moslims als Volkert van der Gquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef Red-Ace het volgende:
[..]
Dat is dus het grote verschil tussen nederlanders en sommige moslims/radicalen. Wij praten/zeuren/zeiken or whatever maar als je je ontevredenheid uit d.m.v. aanslagen te plegen op onschuldige burgers dan maak je al genoeg indruk en heb je daar idd geen forum meer voor nodig!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:51 schreef CANARIS het volgende:
De belangrijkste is wel dat je in het Buitenalnd kan ontdekken hoe samenlevingen WEL kunnnen functioneren.
Heb je post nogmaals gelezen. Blijf bij mijn standpunt. Veel plezier in het buitenlandquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Lees mijn post even goed. Het heeft eigenlijk weinig te maken met de hedendaagse spanningen. Dus loop niet zo dom te blaten met je weglopers. Ik denk dat de meeste boertjes hier iets teveel overtuigd zijn van hoe goed Nederland wel niet is. Als je nooit verder bent geweest dan Amsterdam kun je trouwens ook moeilijk oordelen over de bananenrepubliek.
Whahaha, ik wist dat dit zou gaan komen en ik kan hier niets anders op zeggen dat je gelijk hebt! ook deze sukkel heeft zich schuldig gemaakt aan een dergelijk misdrijf. Gelukkig komt de lijer nooit meer op vrije voeten in nederland!quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, zoiets zou een nederlander nooit doen inderdaad. Dat is voor behouden aan moslims als Volkert van der G
quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:50 schreef aa_koch het volgende:
De reden dat ik graag zou willen vertrekken is dat de heren politici 'ons land' door de jaren heen hebben verkwanseld.
betoog...
(Waar gaan we dan naartoe, zul je zeggen? Tja... Amerika staat bovenaan de lijst
Ik ken het, al vind ik je conclusie wel wat overdreven... Ik ken geen enkele expat (dus niet alleen Nederlanders) die Singapore willen verlaten. Zoveel Nederlanders ken ik niet, maar die willen dus ook echt niet terug. En begrijpelijk, als je 's avonds met elkaar na een BBQ in oktober, een biertje zit te drinken, samen met wat Engelsen, Singaporezen en Japanners.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:51 schreef CANARIS het volgende:
Als geemigreerd Nederlander ( als je dat tenministe over Oostenrijk kan zeggen ) heb ik het volgende fenomeen vastgesteld
Praat met verschillende ExPats uit verschillende landen en je krijgt een onthutsend beeld van Nederland
Ik ken namenlijk gene nekele Nederlandse Expat , die er over denkt terug naar Nederland te gaan.
In Tegendeel , onder ex-Nederlanders is het gevloek op het oude land onthutsend groot.
In Tegenstelling tot bijv de Britten die altijd weer terug gaan en nooit echt wortel slaan in een ander land. Duitsers en Fransen zijn ook meestal tamenlijk mild over hun oude land.
Nederlanders , waar ik ook toe behoor , kijken meestal in afgrijzen terug.
............en daar zijn een boel redenen voor.
De belangrijkste is wel dat je in het Buitenalnd kan ontdekken hoe samenlevingen WEL kunnnen functioneren.
Kun je mij dan uitleggen hoe het kan dat Nederland één van de meest welvarende landen van Europa ( laat staan van de wereld ) is, dat we relatief zeer lage crinimaliteitscijfers hebben, een gemiddeld hoog opleidingsniveau.... etc ONDANKS dat we met 16 miljoen op een te klein stukkie grond wonenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:54 schreef CANARIS het volgende:
Monique , als jij het gevoel hebt dat de Nederlandse samenleving functioneerd heb je de laatste 35 jaar waarschijnlijk in een hutje op de Hoge Heijde gewoont
Alsof de Hoge Heijde niet deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving. Maar goed, ik vind dat de samenleving behoorlijk functioneert, ja, hoewel er uiteraard wat rotte, flink rotte fenomenen tussen zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:54 schreef CANARIS het volgende:
Monique , als jij het gevoel hebt dat de Nederlandse samenleving functioneerd heb je de laatste 35 jaar waarschijnlijk in een hutje op de Hoge Heijde gewoont
anders kan ik dat niet verklaren.
Nee, dat verkopen ze hier gewoon, naast de speculaasjes, bitterballen en frikadellen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:57 schreef CANARIS het volgende:
Britten die niet terug willen naar GB?
Whoow. Maar hun Marmite en Thee laten we elke maand invliegen , oder?
Geen enkel land is zonder problemen, maar om het kort samen te vatten: daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel zijn daar in ieder geval geen vreemde woorden... en zij die over de scheef gaan, worden aangepakt. Als dat in Nederland ook zou gebeuren, zou ik er mogelijk heel anders over denken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:55 schreef manny het volgende:
[..]
![]()
wanneer vertrek je?quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:45 schreef ShaoliN het volgende:
Dat zou waarschijnlijk ook mijn keuze worden.
Dat wij in relatief goede economische omstandigheden verkeren, is de verdienste van de 'generatie 1950 - 1975' (de criminaliteitscijfers waren toen overigens nog lager)...quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:57 schreef manny het volgende:
[..]
Kun je mij dan uitleggen hoe het kan dat Nederland één van de meest welvarende landen van Europa ( laat staan van de wereld ) is, dat we relatief zeer lage crinimaliteitscijfers hebben, een gemiddeld hoog opleidingsniveau.... etc ONDANKS dat we met 16 miljoen op een te klein stukkie grond wonen
Toch raar voor een samenleving die al 35 jaar niet functioneert.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:08 schreef lucienne2 het volgende:
lekker naar de zon verhuizen vind ik helemaal geen slecht idee... alleen jammer dat onderwijs en sociale voorzieningen ook slechter worden hoe dichter je bij die zon komt.... dus nog maar even hier blijven
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:02 schreef aa_koch het volgende:
Geen enkel land is zonder problemen, maar om het kort samen te vatten: daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel zijn daar in ieder geval geen vreemde woorden... en zij die over de scheef gaan, worden aangepakt. Als dat in Nederland ook zou gebeuren, zou ik er mogelijk heel anders over denken.
Hoezo?? Mogen mensen niet zelf kiezen waar ze gaan wonen. En daarin wisselen??quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
punt dat ik probeerde te maken is dat bij jou soort mensen, noem ze maar even "weglopers" voor het gemak, wel een stok achter de deur moet houden. Want als ze aankomen in de bananenrepubliek en al drie keer overvallen zijn voordat ze bij de bagageband zijn dan willen ze natuurlijk weer terug... en dat moet voorkomen worden.
Natuurlijk heb ik sociale voorzieningen nodig, het is wel heel makkelijk om pas ergens aan bij te dragen als je ze nodig hebt. Met mijn opleiding ben ik nog bezig. Hard roepen dat het hier beter is doe ik helemaal niet, dus ik geloof dat er meer mis is met jou neus en vooroordelen dan met die van mijquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:10 schreef Libris het volgende:
[..]
Ben je jong, heb je sociale voorzieningen nodig? Ik heb een goede opleiding, zal niet snel geen baan hebben, heb een goede ziektekostenverzekering (via mijn werk) en het onderwijs is hier stukken beter en efficienter dan in Nederland... Kijk verder dan je neus en vooroordelen lang zijn.
Uhm ja, doe jij dat ook dan? Alhoewel Singapore relatief 'weinig' problemen kent (of tenminste: weinig openbare problemen), en dat ben ik met je eens, kun je met een analfabetisme cijfer van nog altijd zo'n 8% van iedereen 15 jaar en ouder moeilijk zeggen dat het onderwijs daar per definitie beter en efficienter isquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:10 schreef Libris het volgende:
en het onderwijs is hier stukken beter en efficienter dan in Nederland... Kijk verder dan je neus en vooroordelen lang zijn.
Zeg dat maar tegen de 110.000 Nederlanders die het land dit jaar hebben verlaten of nog gaan verlaten. Ik ben hier ook weg, rechtse partijen worden zwartgemaakt, ben het nooit eens met beslissingen van het kabinet, en de knuffelcultuur kots ik op. Zwakke beleid constant... En ik zal vast niet de enige zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:46 schreef EMW het volgende:
Het gras bij de buren is altijd groener...
Ik ken alle nadelen van Australië. Ik ben er geweest en heb er, los van het reizen gelogeerd bij een Nederlandse die er voor Shell werkt en bij een Australische familie op de boerderij. Ik heb ook een studiegenoot die er voor Organon zit. Ik weet dus ook dat als je er een goede baan hebt je het er werkelijk prima kan hebben. En met mijn diploma weet ik dat het niet moelijk zal zijn er een goedbetalende baan te vinden. En Australië heeft zoveel meer dan alleen een lekker klimaat en "niet zo druk". De mensen, de natuur, de wijnen, het eten, de cultuur, etc, etc.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:29 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik snap dus echt niet hoe iemand kan denken dat Australie zo'n fijne plek is vergeleken met NederlandWerkloosheid, discriminatie, Howard, schamele sociale voorzieningen, armoede etc.etc. De verhalen van 'backpackers' zeggen je helemaal niets over hoe een land echt in elkaar steekt.
Denk je echt dat de problemen hier opgelost gaan worden?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:25 schreef JanKort het volgende:
Fok de Nederlands vluchtmentaliteit, zeiken zeiklen zeiken vluchten. En fok die bekrompen extremisten, waar een discussie me voeren net zo vanzelfsprekend is als het voeren van eendjes, allemaal op sautehhhhhh.
Wat een klets zeg. Dichter bij de zon betaal je ook veel minder belasting waardoor je zelf kan besluiten om geld op zij te leggen als appeltje voor de dorst. Het onderwijs wordt ook niet slechter. Overal ter wereld heb je prima scholen, dat zijn vaak wel privé-scholen maar die zijn dan ook van prima kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:08 schreef lucienne2 het volgende:
lekker naar de zon verhuizen vind ik helemaal geen slecht idee... alleen jammer dat onderwijs en sociale voorzieningen ook slechter worden hoe dichter je bij die zon komt.... dus nog maar even hier blijven
Bron?quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:29 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Uhm ja, doe jij dat ook dan? Alhoewel Singapore relatief 'weinig' problemen kent (of tenminste: weinig openbare problemen), en dat ben ik met je eens, kun je met een analfabetisme cijfer van nog altijd zo'n 8% van iedereen 15 jaar en ouder moeilijk zeggen dat het onderwijs daar per definitie beter en efficienter is
Ik vind het ook een interessant topic. Ik loop al een jaar of 6 met het idee te vertrekken hier als de tijd rijp is, dat heeft dus niets te maken met de moord op Theo van Gogh of de moord op Pim Fortuyn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:30 schreef hellmondunited het volgende:
hey interressant topic ditzelf denk ik er al een aantal jaren over en dat is de laatste tijd eigenlijk alleen maar versterkt
http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_tot_cri_capquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:44 schreef manny het volgende:
[..]
bij mij ook niet, ik wil t ongeveer ook al zon periode. maar ik denk wel dat de dood van theo van gogh en pim fortuyn er aan meewerkt. Mijn afkeer van dit land is er namelijk alleen maar groter op geworden. Waar zou je graag naar toe willen verhuizen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind het ook een interessant topic. Ik loop al een jaar of 6 met het idee te vertrekken hier als de tijd rijp is, dat heeft dus niets te maken met de moord op Theo van Gogh of de moord op Pim Fortuyn.
Ja, het werkt wel mee aan de afkeer van dit land inderdaad. Waar ik heen zou willen? Dat zal Zuid-Amerika worden, misschien de VS. Venezuela, Peru of Chili. Ik heb ook serieus nagedacht over Tunesië overigens... En jij?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:35 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
bij mij ook niet, ik wil t ongeveer ook al zon periode. maar ik denk wel dat de dood van theo van gogh en pim fortuyn er aan meewerkt. Mijn afkeer van dit land is er namelijk alleen maar groter op geworden. Waar zou je graag naar toe willen verhuizen?
Je kan ook zeggen dat de NLse politie relatief veel criminaliteit registreert....quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_tot_cri_cap
Newsflash: Nederland behoort tot de crimineelste landen ter wereld.Daarnaast kan je in bananenrepubliek je eigen beveiliging regelen, in Nederland begint justitie meteen te zaniken als je een keer een inbreker neerknuppelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |