Ik snap wat je bedoeld. Ze wilde de film zelf graag kijken. Het was ook maar een voorbeeld. Rampenfilms is nog een voorbeeld waar ze last van krijgt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:03 schreef Drinkemaatje het volgende:
Met nachtmerries heb ik geen ervaring, maar van helsing kijken vind ik in haar geval toch niet echt een geschikte keuze. Kijk gewoon Shrek 2 of zo.
Dat is waar zo kijk ik ook naar films. (vond freddy vs jason vette humor). Ik kan dat wel tegen haar zeggen, maar wat ze ook doet. Ze krijgt er toch last vanquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:54 schreef Roellio het volgende:
Van Helsing is trouwens verre van eng, ik vond 'm meer lachwekkend. Je vriendin moet er gewoon niet zo serieus mee omgaan.
Ah thanks. ik zal het eens aan dr voorleggenquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:23 schreef LuCarD het volgende:
Vroeger ( toen ik nog een kleine jongen was jaar 12/13 ) had ik ook veel last van nachtmerrie's. Ik heb toen keer advies gehad van zo'n zielenknijper. Zodra je wakker wordt/schrikt gelijk weer te gaan te proberen te slapen, maar dan ook heel actief nadenken over wat je droomde. En te gaan proberen te praten met de " Monsters ", dit neem je dan meestal mee naar je droom toe.
Ik bleef meestal wel onrustig slapen, maar het werkte wel. Tegenwoordig heb ik soms nog steeds last van nachtmerrie's en het werkt voor mij nog steeds perfect. Verder heb ik nog een positief uit gehaald, en dat ik redelijk makkelijk lucide dromen kan opwekken. ( http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html )
quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:31 schreef Stiffmaster het volgende:
Mijn ex kon in haar dromen ook vanalles tegenkomen....zo stond ze wel eens naast het bed om weg te duiken voor vleermuizen (FOR REAL) en zo had ze nog wel vaker wat...
Op zo'n moment lag ik helemaal in een deuk maar het is wel raar inderdaad....
Mijn post slaat niet enkel op het niet in slaap kunnen vallen. Ook op hele heftige nachtmerries.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:49 schreef FREAKY_ME het volgende:
Ze heeft geen problemen met in slaap vallen.
Nee, Satan verkacht haar gewoon in d'r slaap...quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:17 schreef dehero het volgende:
Toevallig niet met occulte dingen zoals glaasje draaien o.i.d. bezig geweest?
Ja, ik droom er zelfs naar van.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:24 schreef dehero het volgende:
Nooit gehoord van geestverschijningen????
Ik neuk geitenkadavers op begraafplaatsen maar slaap als een baby zo vredig...quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:31 schreef dehero het volgende:
Oké, laatste reactie dan nog even en dan zeg ik al niks meer. Maar het is bekend dat mensen die aan occulte dingen doen vaak erg last hebben van nachtmerries. Vandaar mijn vraag aan de topicstarter. Voor de rest...I rest my case...
Probeer eens wat info the vinden over HSP. (Als je niet wilt zoeken kan je ook hier kijken: http://groups.msn.com/verrijkjezelf)quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:58 schreef FREAKY_ME het volgende:
Hoi,
Ik, of eerder gezegd mijn vriendin heeft nogal een vervelend probleem. Ze heeft vaak last van nachtmerries.
Ik heb met search naar wat andere topics hierover gezocht, maar die kwamen vaak neer op dat mensen vroeger gepest waren. Ik weet niet of dit hier ook speelt.
Mijn vriendin is vroeger wel veel gepest, maar de nachtmerries die ze heeft zijn echt totaal willekeurig en gaan niet over vroeger. Misschien dat de nachtmerries indirect daar een oorzaak van zijn?
Zo gaat het een hele tijd goed en heeft ze nergens last van, maar het kan zo in een keer omslaan. Ik probeer al een tijd te achterhalen waar dat nou eigenlijk vandaan komt. Het komt er zeg maar op neer dat ze nogal een levendige fantasie heeft. En niet zo'n klein beetje ook.
Ik noem een voorbeeld: Vorige week vrijdag keken we "van Helsing". Voor de mensen die deze film niet kennen: Het is een film waar nogal veel vampiers en andere wazige figuren in voorkomen'.
Toen we eenmaal gingen slapen ging haar fantasie echt helemaal op hol en ze ligt dus ook zo echt uren wakker. Een direct gevolg hiervan is dat ze ook bang in het donker wordt/is.
Ze heeft dit trouwens niet alleen met fims, maar ook met dingen die in het dagelijks leven gebeuren. Mijn vriendin is 20 en ze schaamt zich er heel erg voor. Ik probeer haar voor zover ik kan te helpen. Ik heb haar uitgelegd wat ze zou kunnen doen in geval van een nachtmerrie. Ze heeft een levendige fantasie, maar kan die in geval van een nachtmerrie niet zo manipuleren dat de nachtmerrie verdwijnt.
We hebben al overwogen om naar een dokter/psychiater te gaan, maar ik wilde eerst hier informeren of jullie nog ideeen hebben.
Thanks.
Misschien zeg ik het dan verkeerd. Ik ben niet de gene die er last van heeft. Ze zal me echt niet wakker maken als ik lig te slapen. Ik probeer alleen voor haar een zo goed mogelijke oplossing te vinden en niet voor mezelf. Misschien heb je gelijk en is het maar een periode.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:21 schreef Xebrozius het volgende:
Ze is gewoon iemand die erg visueel ingesteld is en erg gevoelig is voor haar omgeving.
Mogelijk dat deze factoren in combinatie met onderdrukte angsten naar boven komen in haar dromen.
Wist je dat nachtmerries de beste ontlading voor je geest zijn trouwens?
Dit omdat aspecten als angst, eenzaamheid en woede behandeld worden in de droom.
Zie het als een periode, je kunt iemands dromen simpel weg niet sturen. Advies vragen daarover lijkt me dan ook erg moeilijk.
Zoals jij al zegt heb jij het probleem, en dat is omdat je s'nachts wakker van d'r wordt.
Ik dacht dat liefde geven en nemen was, en niet uit puur egoisme gaan vragen hoe jij aan een betere nachtrust kan komen.
Niet helemaal eerlijk naar haar toe, is het wel?
Ik weet het wel bijna zeker, ik heb op internet gezocht naar chronische nachtmerries.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:14 schreef FREAKY_ME het volgende:
Misschien heb je gelijk en is het maar een periode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |