abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1617883
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:47 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Die zullen in de minderheid zijn.
De Palestijnen hebben een diepliggende haat tegen alles wat (in hun ogen) pro-Israelisch is.

De Palestijnen zien dit als een vergelding van de Israelische acties tegen hun.

Ze zijn blij

Een enkeling daargelaten

Wat een bullshit.
O+. Ripley. O+.
  woensdag 12 september 2001 @ 12:48:42 #177
14281 KomMaar
I've got the power
pi_1617884
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:45 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Heb ik gedaan
Straten stonden vol met juichende mensen.
Honderden....

en zelfs in Ede zaten ze dus te juichen....in een westers land notabene....

Heb je ze geteldt? Of reken je soms alles dubbel?

In Ede was het maar een klein verdwaalde tuigje dat opzoek was naar aandacht!

Ps: tel je ook mensen mee die er niets mee te maken hadden,voorbijgangers ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 12-09-2001 12:51]

woensdag 12 september 2001 @ 12:50:29 #178
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1617888
Druist tegen de emoties in, maar je hebt gelijk Hagelslag. Wij moeten laten blijken dat we er boven kunnen staan.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1617889
Die beelden op TV van juichende mensen massa's, de berichten vanaf het internet dat de mensen elkaar meteen anders aankijken en elkaar de schuld geven, groepjes feest vierende jongeren, zelfs in Nederland... Is iedereen nou zo dom, of ligt het aan mij? Als je is goed over het feit nadenkt wat de terroristische acties in Amerika nou tot doel hebben (hadden) en wat er nu al gebeurt over de hele wereld, dan kan ik maar tot een conclusie komen, een bepaalde beweging wil, het christendom tegenover de Islam uitspelen of in ieder geval bij beide partijen wraak/haat/vreugde gevoelens oproepen, wat dan weer kan escaleren in ruzie tussen islamieten en christenen over de
GEHELE wereld. De acties in de VS lijken dus nog te werken ook! De mensen moet eerst nadenken, voordat ze te gauw op hun eigen gevoel afgaan. Hoe denkt de rest hierover?
  woensdag 12 september 2001 @ 12:51:42 #180
11800 Tazzie
Geschokt...:(
pi_1617895
Wat mij ook wel ontrust is dat we volgens de algemeen geldende mening meer moeten kijken naar de algemeen geldende mening van de moslims, ipv enkele extremisten.

Ben ik helemaal voor. Maar zolang er landen zijn die actief een voedingbodem voor extremisten zijn, zoals Afghanistan, zoals Libanon, zoals Iran, zoals Irak en die mensen de hand boven het hoofd houden, dan vind ik dat al redelijk representief. Een land sympathiseerd dan wel niet openlijk, maar toch wel in stilte met de methoden en ideeen van deze gasten.

Als deze landen begrip willen voor de islam, stop dan met het huisvesten van deze organisaties. Dan zouden we ook al een stapje verder zijn. Maar willen ze dat? Irak in ieder geval niet, althans, de leiding niet. Dus alles maar tolereren?

When that small wonder looks into your eyes, it's all worth it...
pi_1617901
Mag ik de ongekend hersenloze feestvierende marokaanse erop wijzen dat ze hier in een vrij land leven mede dankzij (en zeker niet in een kleine rol) de Verenigde Staten? Sla eens een geschiedenisboek open.... dat in Ede de marokaanse jongeren ontdaan zijn van elke vorm van normen en waarden is geen nieuws, dat is als jaren zo. Dit gaat echter wel erg ver. Als je zo vreselijk blij bent dat deze amreikaanse burgers op gruwelijke wijze de dood vinden dan heb je naar mijn mening in dit land dan ook geen ruk te zoeken. Welkom in het westen, welkom in de beschaving. Bevalt het niet??? Rot dan verdomme op. (ja ik ben pissig)
.
  woensdag 12 september 2001 @ 12:52:53 #182
14281 KomMaar
I've got the power
pi_1617904
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:50 schreef Jerome-B het volgende:
Die beelden op TV van juichende mensen massa's, de berichten vanaf het internet dat de mensen elkaar meteen anders aankijken en elkaar de schuld geven, groepjes feest vierende jongeren, zelfs in Nederland... Is iedereen nou zo dom, of ligt het aan mij? Als je is goed over het feit nadenkt wat de terroristische acties in Amerika nou tot doel hebben (hadden) en wat er nu al gebeurt over de hele wereld, dan kan ik maar tot een conclusie komen, een bepaalde beweging wil, het christendom tegenover de Islam uitspelen of in ieder geval bij beide partijen wraak/haat/vreugde gevoelens oproepen, wat dan weer kan escaleren in ruzie tussen islamieten en christenen over de
GEHELE wereld. De acties in de VS lijken dus nog te werken ook! De mensen moet eerst nadenken, voordat ze te gauw op hun eigen gevoel afgaan. Hoe denkt de rest hierover?
Sorry der zijn te veel domme mensen

[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 12-09-2001 12:53]

pi_1617907
het zijn inderdaad waarschijnlijk gewoon hangjongeren die toch niks beters te doen hebben, en tegen elkaar stoer willen doen door ff heel cool op straat het voorbeeld te volgen, van wat ze even daarvoor palestijnen hebben zien doen.... te DOM en ZIELIG voor woorden gewoon, daar moet je inderdaad bovenstaan en eigenlijk geen aandacht, al helemaal niet in de krant, aan besteden!
  woensdag 12 september 2001 @ 12:56:41 #184
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1617925
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:52 schreef KomMaar het volgende:

[..]

Sorry der zijn te veel domme mensen onder de hollanders

Helaas Kommaar, ik zag wat er stond voordat je het wijzigde.

Goh, voor iemand die zogenaamd geen racist is hou je er wel racistische denkbeelden op na

En dan maar klagen dat de algemene opinie zich in een bepaalde richting ontwikkeld, terwijl je zelf net zo erg bent.

Osama Bin Laden is een varken
  woensdag 12 september 2001 @ 13:02:31 #185
272 R@b
No-nonsens
pi_1617958
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:48 schreef KomMaar het volgende:

[..]

Heb je ze geteldt? Of reken je soms alles dubbel?

In Ede was het maar een klein verdwaalde tuigje dat opzoek was naar aandacht!

Wel jammer dat er ook in Nederland "weldenkende" moslims zijn die deze terreur actie waarderen. http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=1769#18207
quote:
De grootste terroristen op deze aardbol zijn de amerikanen zelf.
Het zogenaamde terrorisme bestrijden door zelf de oorzaak te voeden en in stand te houden is omslachtig en heel makkelijk door te prikken. Zelfs al hebben moslims het gedaan hebben dan zegt het nog niets.
Maar het kan net zo goed de mossad zijn die een rookgordijn wil optrekken. In het verleden hebben ze ook niet geschuwt aanslagen te plegen op britse en amerikaanse doelen. Je hebt terrorisme en terrorisme. De VS pleegt terrorisme op een geniepige wijze door o.a 500.000 iraakse kinderen door honger en ellende te laten sterven. "the american dream" is een farce die alleen in holywood leeft. Vandaag stond nog in de krant dat in de VS 400.000 kinderen in de sexindrustie worden misbruikt. De VS heeft 8 miljoen daklozen. Hoor je daar iets van? 80% van de mensen die de doodstraf krijgen zijn negroide mensen etc etc etc. Het wordt tijd dat de amerikanen flink een toontje lager gaan zingen. Ze hebben het koyto-verdrag, het ABM-verdrag opgezegd. En dat zijn net twee verdragen die van levensbelang zijn in de wereld.

Eeuwige macht is noch aan de mens noch aan een volk. De arabieren hebben te lang met zich laten spelen! Van mijn part mogen ze heel de VS platbombarderen! Die lui hebben zoveel bloed aan hun handen. Vietnam, cambodja, korea, iraak, palestina, cuba ect etc etc etc.
Het zo me niet verbazen als er nu daadwerkelijk een blok is gevomrd met China, rusland en Iran zoals een jaar geleden door een aantal russen, chinezen en iraniers beweerd werd. Ze weten nu waar de VS echt voor staat. En dat is eigen belang boven alles, boven het leven op aarde.

Dat soort haat gevoelens tegen Amerika leeft er onder moslims, ook in Nederland

Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt. Het zou de Marokkaanse gemeenschap sieren als ze afstand zouden nemen van deze Edense Marokkaanse ettertjes.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 12 september 2001 @ 13:05:56 #186
15660 chocolatemoeze
pi_1617977
Die enorme quote is wel enorm subjectief. Zo kun je elk land wel doel maken van haatpropaganda.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  woensdag 12 september 2001 @ 13:08:17 #187
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1617992
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Wel jammer dat er ook in Nederland "weldenkende" moslims zijn die deze terreur actie waarderen. http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=1769#18207
[..]

Dat soort haat gevoelens tegen Amerika leeft er onder moslims, ook in Nederland

Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt. Het zou de Marokkaanse gemeenschap sieren als ze afstand zouden nemen van deze Edense Marokkaanse ettertjes.

Maghreb-online is zowiezo een haat propaganderende site
Telkens lees ik er alleen maar fundamentalistische gedachten van de in Nederland wonende moslims.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1618034
Trouwens, viel me op dat veel mensen na het zien van de juichende Palestijnen kwamen met kreten als "platgooien al die k*anker Moslims!!!"

In mijn ogen is er niet al te veel verschil tussen de palestijnen die stonden te juichen en de mensen die schreeuwden "platgooien die palestijnen".

Enige verschil is dat de ene groep overmand door emoties (de oorlog daar/zoveel mensen verloren, haat VS) blij is met de dood van zoveel mensen, en de andere groep overmand door emoties (de crash, juichende Palestijnen, problemen/haat Moslims) roept om dood van veel mensen.

pi_1618064
Btw, idd weer lekker subjectief R@b.

Waarom quote je niet dit:

quote:
Zo goed als ik kippevel krijg als ik lees en zie wat er gebeurt met kinderen in Irak met de Palestijnse kinderen.
Zo krijg ik ook kippevel bij het zien van de beelden van deze brand, realiseren jullie je wel dat ondanks dat het in jullie ogen maar Amerikanen zijn deze mensen zitten in dit brandende gebouw en wat hebben deze mensen zelf dan gedaan, waarschijnlijk zijn de meeste van hun net zo onschuldig als de meeste palestijnen en irakezen die op dit moment te lijden hebben.
(ook van diezelfde page)
pi_1618103
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:08 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Maghreb-online is zowiezo een haat propaganderende site
Telkens lees ik er alleen maar fundamentalistische gedachten van de in Nederland wonende moslims.

Ja en dat is dan allemaal toegestaan, vrijheid van menings uiting heet dat, dat is opzich wel goed, maar als er 'zulke' teksten op sites komen, wordt er dan niks tegen gedaan? Dit is toch fout!
  woensdag 12 september 2001 @ 13:23:39 #191
272 R@b
No-nonsens
pi_1618107
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:17 schreef HighPriority het volgende:

[..]

(ook van diezelfde page)

Omdat er een hoop niet-moslims en fatsoenlijke moslims zijn die ook posten op Maghreb zijn de reacties zoals jij die post daar ook te vinden. Ik vermeldde niet voor niets de link.

Het gaat in dit topic over feestende jongeren. Ik geef de gedachtengang achter dat feesten aan. Lijkt me meer dan terecht om dat hier te quoten. Bovendien schreef ik zelf onder mijn post al het een en ander. Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 12-09-2001 13:24]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 12 september 2001 @ 13:24:13 #192
15660 chocolatemoeze
pi_1618113
ooooh, maar dat had je niet gezegd!
pi_1618124
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:17 schreef HighPriority het volgende:

[..]

(ook van diezelfde page)

...ik bedoel maar, mensen kunnen dingen heel subtiel veranderen of gewoon weglaten, waardoor er een heel ander beeld (kan) ontstaan. Jammer is dat toch!
  woensdag 12 september 2001 @ 13:25:43 #194
15660 chocolatemoeze
pi_1618127
Trouwens, je hebt in dit wel gelijk, in alle conflicten moeten beide kanten belicht worden, zo objectief mogelijk. Enige oplossing.... (ipv. nuke 'm hehe)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2001 @ 13:26:01 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1618132
Langzamerhand gaat dit topic over moslimhaat. En de wederzijdse haat van de moslims naar de USA en de westrse wereld. Dit kan nu escaleren, of er kan wijsheid volgen.

Provocatie en geweld. Dit kan een vicieuze cirkel zijn. Die moet ergens doorbroken worden. Maar hoe en waar?

Als een stel fanatieke eikels juichen om deze actie, moeten we dan harder terug slaan, of moeten we met wijzeren die deze eikels in bedwang kunnen houden samen gaan werken, zodat escalatie voorkomen kan worden? Wat kunnen we van de wereld verwachten als we dit laten escaleren? Zowel op internationaal niveau als locaal niveau?

Ik gooi dit topic nu op slot. En laten we kijken of we antwoorden kunnen vinden op deze vragen, in plaats van ons te laten verleiden tot escalatie in NL door een stel juichende pubers. Uiteindelijk moeten we samen tot een oplossing komen, tenminste als je het er over eens bent dat niet 1/3 van de wereld afgemaakt kan worden om het probleem op te lossen. Want ik denk dat het uitmoorden van meer dan de helft van de wereld bevolking (want er wordt natuurlijk terug geslagen) niet werkt.

Ik zal een topic openenen waarin we verder kunnen gaan op deze vragen...

Hoe nu verder -in NL en de wereld-

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')