EDE - Ongeveer twintig Marokkaanse jongeren hebben dinsdagavond in de wijk Veldhuizen in Ede op straat een uitbundig feestje gehouden om de aanslagen in de Verenigde Staten te vieren. Enkele tientallen wijkbewoners belden de politie, omdat zij zich bijzonder ergerden aan het gedrag van de groep.
De voornamelijk allochtone jongeren reden rondjes, zwaaiden met vlaggen en riepen leuzen. De politie kon echter geen strafbare feiten constateren op grond waarvan een einde aan het feest kon worden gemaakt. Toen de agenten vertrokken, ging een luid gejuich op. Het straatfeest eindigde toen het hard ging regenen.
Marokkaanse jongeren zorgen in de wijk Veldhuizen al geruime tijd voor overlast. De politie heeft onder andere samen met zogenoemde buurtvaders daarvoor allerlei projecten opgezet. Of het feest dinsdagavond een politieke achtergrond had of bedoeld was als provocatie is niet duidelijk.
Sommige wijkbewoners waren boos dat de politie niet ingreep, aldus een woordvoerder van de politie. Hij wijst er echter op dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat. "Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving. Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren. Als het een eindexamenfeestje was geweest had waarschijnlijk niemand er iets van gezegd", aldus de zegsman van de politie.
-------------------------
TE belachelijk gewoon!
quote:
"Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving. Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren. Als het een eindexamenfeestje was geweest had waarschijnlijk niemand er iets van gezegd", aldus de zegsman van de politie.
quote:wie, de jongeren of de politie?
Op woensdag 12 september 2001 11:06 schreef BobRooney het volgende:
Stelletje debielen.......die gasten hebben een gezamelijke iq van een baksteen ...das weer duidelijk.
quote:Beide.
Op woensdag 12 september 2001 11:07 schreef spookvrouw het volgende:[..]
wie, de jongeren of de politie?
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 12-09-2001 11:09]
quote:En daar mogen we dus maar wat blij mee zijn.
Op woensdag 12 september 2001 11:02 schreef Gellarboy het volgende:
"Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving.
Wat zou er gebeuren als je feest gaat vieren op straat als er in Palestina weer een paar huizen opgeblazen worden?
Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
geef me 1 reden waarom je dit berichtje hier geplaatst hebt?
quote:Ik wil het niet goed praten. Toch lijkt dit me een actie van provocatie, zieken, stangen, baldadig gedrag. Ze weten dat ze op die manier aandacht krijgen, mensen tegen zich in het harnas jagen. Ik weet verder geen achtergronden, maar dikke kans dat "dit feestje" totaal losstaat van zgn. steun aan de terroristen. Dat de aanslagen als aanleiding gebruikt worden voor weer wat leven in de brouwerij...
Op woensdag 12 september 2001 11:02 schreef Gellarboy het volgende:....De voornamelijk allochtone jongeren reden rondjes, zwaaiden met vlaggen en riepen leuzen....
...Marokkaanse jongeren zorgen in de wijk Veldhuizen al geruime tijd voor overlast....
quote:Omdat het zo stuitend smaakloos is?
Op woensdag 12 september 2001 11:13 schreef KomMaar het volgende:
Gellarboy 20 man !!Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
quote:Misschien omdat het te triest voor woorden is dat dit soort dingen in ons land gebeuren. En dat de politie daar vervolgens niets aan doet.
quote:Ook al zijn het 'maar' 20 man, het is wel enorm ziek!
Gellarboy 20 man !!Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
quote:geef me 1 reden waarom je op deze wijze reageert?
quote:Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK
Op woensdag 12 september 2001 11:10 schreef Vork het volgende:
Jaa! Er is een grote aanslag met Miljarden schade, met vele duizenden doden en gewonden, maar ook de weste economie waarin wij leven loopt enkele fikse deuken op! Totale chaos en paniek. Laten We dat dan maar gaan vieren als domme Marokkaanse jogeren zijnde..
quote:Da's waar. 't Smakeloos, maar echt belangrijk is het niet echt. Over een paar dagen gaan de moppen komen en dan zijn er meer dan 20 die er om zullen lachen.
Om 20 pubertjes die het prachtig vinden maak ik me niet echt druk, eik. Zulke gasten hou je altijd.
quote:Omdat het nieuws is?
Omdat het walgelijk is dat mensen feest gaan vieren om een aanslag die meer dan 10.000 mensen het leven heeft gekost?
Omdat dit de houding en loyaliteit van deze jongeren richting de Westerse wereld laat zien?
quote:Sowwy, maar ik word er zo kwaaaad om
Op woensdag 12 september 2001 11:07 schreef Vivi het volgende:
Edit: Sorry, iets te grof, Vivi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |