abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23160525
In het RTL4 programma "Hoe schoon is jouw huis?" zie je de meest gore zwijnestallen. De muizen lopen rond, katten zitten op het aanrecht, er ligt was van een maand, de wc en douche zijn al maanden niet meer schoongemaakt, kasten zijn overwoekerd met rommel en het aanrecht staat van voor naar achter vol. De huizen zijn één grote vieze bende, maar… Hoe schoon is jouw huis?

De mijne ziet er keurig netjes uit.
pi_23160573
het is opzich wel schoon, alleen er tis een zooitje.. overal liggen wel blaadjes boeken cd's borden kabeltjes, tekeningen, foto's enz enz
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_23160618
Wat een kutprogramma

Min moeder wil dat altijd zien.. en ik verdenk mijn moeder van smetvrees
pi_23160626
de mijne op het moment niet (studentenhuis) ze zijn bezig geweest met tegels er uit halen voor het raam of iets, en even aan bellen om te vragen of we het raam dicht willen doen of even een briefje in de bus dat ze daar gaan werken ho maar

resultaat: een hele laag stof en stobber over alles; de vloer het meubulair alle pannen e.d. die in open kastjes staan (bij gebrek aan dichte kastjes) ALLES is vies. te vies voor woorden

kost nog een hoop tijd om dat weer schoon te maken

maar verder is het er altijd wel redelijk schoon (elke week een stuk schoner, want toen ik hier kwam wonen was het echt vies) en binnenkort is het brandschoon dat weet ik zeker..!
pi_23160659
Redelijk proper maar wel met heel veel rommel.
pi_23160765
Welke FOKker/ster kan met goed fatsoen geen mensen meer uitnodigen, omdat ie zich schaamt voor de enorme bende in z'n huis?
pi_23160811
KLB --> LIF
  maandag 8 november 2004 @ 11:05:01 #8
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_23160922
een beetje rommel mag best af en toe wat mij betreft, maar smerige viezigheid zoals een afwas van een week en zo, bah no way
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_23160960
Vrijdag hadden we hier een feestje, zaterdag de hele dag weg, 's avonds een feest ergens anders en zondag de hele dag weg... Vandaag ben ik vrij, en dat is maar goed ook
Ik ga zo beginnen met opruimen en ik ben hier zeker wel een uurtje of 4 verder voor alles weer naar mijn zin is...

Niet dat het smerig is ofzo, alles is vorige week woensdag nog schoongemaakt maar een puinhoop is het wel... Nóg wel!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 8 november 2004 @ 11:10:01 #10
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23161014
bij mij ook niet smerig maar moet toch eens wat vaker de bierflesjes opruimen. 1 keer per week is niet genoeg merk ik de laatste tijd
pi_23161027
Schoon en netjes, maar niet klinisch.
pi_23161060
Ow, de katten lopen ook wel eens over het aanrecht hier hoor.
pi_23161084
Ik haat het als het echt heel ranzig is dus ik zorg wel dat alles netjes raakt
pi_23161103
hier is het behoorlijk ranzig.
maarja, daar rkijg je weerstand van. ben al jaren niet ziek geweest. * mighty_myte klopt af
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 8 november 2004 @ 13:05:15 #15
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23163526
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, de katten lopen ook wel eens over het aanrecht hier hoor.
Ik zie het probleem van katten op het aanrecht niet. Als ik de afwas doe maakt het volgens mij niet uit want de schone vaat gaat eerst in het afdruiprek en dan in de kast, dus komt als het schoon is niet op het aanrecht, en als ik kook gebruik ik een snijplank om ingredienten op te leggen en dingen als mn pollepel. Dus wat maakt die kat nou uit? Die springt er niet op als ik daar bezig ben.

Bij mij verschilt het heel erg, afhankelijk van hoeveel ik ziek ben geweest de afgelopen tijd. Maar ik vind het eigenlijk ook onzin dat je huis vies is als er bijv. stof op de tv ligt of als er overal boeken liggen. Vies is afwas die te lang staat of dingen die gaan schimmelen of de wc een maand niet schoon maken. En dat heb ik allemaal niet. Afwas wilde nog wel eens wat problemen opleveren maar sinds ik een deel van mn borden en glazen uit mn handen heb laten vallen moet ik iedere 2-3 dagen wel afwassen, anders kan ik niks drinken

Verder vind ik wel dat mn vloerbedekking snel vies lijkt, als ik heb stofgezogen lijkt het de volgende dag al weer een week geleden. Ik heb ook best donkere vloerbedekking en als ik ga luchten moet mn buitendeur open (heb geen raam wat open kan) en dan waaien er allemaal blaadjes enzo naar binnen.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  maandag 8 november 2004 @ 13:42:13 #16
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_23164430
Mijn huis is schoon genoeg om gezond te zijn, en vies genoeg om gelukkig te zijn
De aanrecht staan nooit vol afwas (gaat meteen de vaatwasser in ), maar je kan er idd weleens een kat over zien wandelen...
Een keer per week wordt alles grondig gepoetst en verder wordt het bijgehouden.
Ik ben niet zo'n moeder die continue met een bezem of een vaatdoek in haar handen loopt, kan mijn tijd wel beter gebruiken...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  maandag 8 november 2004 @ 13:50:13 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_23164619
Erg schoon. Mijn moeder gaat als een wervelwind door het huis heen zodra ze ook maar één klein beetje stof ziet liggen. Flink frustrerend af en toe, want ik vind het nogal overdreven om iedere week de vensterbanken schoon te maken, terwijl er door haar ijverige schoonmaakkunsten in de rest van het vertrek amper iets over is wat die vensterbankjes vies kan maken.... Maar goed, that's mom.
Gelukkig waagt ze zich niet op mijn verdieping. Die neem ik voor mijn rekening en iedere week mijn kamer uitsoppen is niet helemaal mijn ding. Stofzuigen doe ik wel, maar ik ga geen dingen schoonmaken die al schoon zijn. Er zijn grenzen.
Bovendien schijnt hyper-hygiënisch zijn ook niet goed te zijn voor 't immuunsysteem.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 8 november 2004 @ 22:17:58 #18
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23177778
Normaal schoon, al zullen er plekken in huis zijn die weer eens aandacht verdienen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 22:25:14 #19
43556 miss_dynastie
pi_23178153
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:55 schreef Computerleek het volgende:
Welke FOKker/ster kan met goed fatsoen geen mensen meer uitnodigen, omdat ie zich schaamt voor de enorme bende in z'n huis?
Ik kan prima mensen uitnodigen, want het is in een uurtje netjes. Onverwachte visite heb ik liever niet. Zo ligt er nu op de bank de was van de afgelopen week die gevouwen en gestreken moet worden, ligt er op tafel een bak met hobbyspullen die ik even uit moet zoeken en is het alweer een week geleden dat ik gestoft en gezogen heb en dat zou wel weer eens kunnen gebeuren. Bovendien struikel je nu in de gang over het wasrekje, want mijn vriendje was even 'vergeten' dat hij morgen een belangrijke bespreking heeft en zijn pak aanmoet, dus dat hangt te drogen. Vies of smerig is het echter niet, rommelig dus wel. We hebben het dan ook druk met andere (belangrijkere) dingen. Als we om half elf 's avonds klaar zijn met werk en studie hebben we niet altijd (lees; meestal geen) zin om het huis helemaal op-en-top netjes te maken.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 22:27:57 #20
43556 miss_dynastie
pi_23178251
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:39 schreef Computerleek het volgende:
katten zitten op het aanrecht
Heel regelmatig, en dat mag hier gewoon. Dat vind ik helemaal niet vies, eerder goed voor je weerstand Mensen die hier mee-eten weten dat ook en zijn welkom om thuis te blijven als het ze stoort. Maar om de een of andere reden blijft niemand daarom thuis
pi_23179002
Ik ben erg schoon en netjes. Dat heb ik vanuit huis meegekregen. Ieder dag netjes het bed opschudden, twee keer in de week het beddengoed verschonen, alles afstoffen, laminaatvloer uitgebreid afdoen; Swiffer en daarna met een vochtige doek, gele doekjes voor in de keuken worden iedere dag gewassen. En zo zijn er wel meer dingen .
  maandag 8 november 2004 @ 23:33:46 #22
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_23180336
Ik ben ook erg schoon en netjes. Er zal ergens wel iets stof liggen, dat hou je toch. Onverwachts bezoek is nooit een probleem. En ik ben nooit iets kwijt. Alles heeft zijn plek.
pi_23180710
Behoorlijk netjes. Toen ik nog in een studentenflatje woonde, kon ik wel bezig blijven met schoonmaken. Nu ik weer thuis ben, is dat anders. Schoon, netjes. .
  maandag 8 november 2004 @ 23:52:42 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_23180761
schatje twee keer in de week het beddengoed verschonen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_23180905
TWEE keer?! Dat vind ik wel erg vaak...
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:48:04 #26
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23181777
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:50 schreef schatje het volgende:
Ik ben erg schoon en netjes. Dat heb ik vanuit huis meegekregen. Ieder dag netjes het bed opschudden, twee keer in de week het beddengoed verschonen, alles afstoffen, laminaatvloer uitgebreid afdoen; Swiffer en daarna met een vochtige doek, gele doekjes voor in de keuken worden iedere dag gewassen. En zo zijn er wel meer dingen .
Jeetje.... Hoeveel tijd in de week ben je kwijt met schoonmaken??
pi_23186371
Schoon genoeg. Ik ben soms nogal een pietje precies, vooral als het op de keuken aankomt. Het aanrecht, wasbak en fornuis worden elke dag schoongemaakt. De meeste voedselvergiftigingen worden immers thuis veroorzaakt.

Verder valt het nog wel mee. Echt smerig wordt het toch niet, omdat mijn vriend en ik veel weg zijn, we werken allebei, vaak 's avonds nog sporten e.d. en in het weekend ook vaak weg. Stofzuigen en badkamer en wc vind ik dan toch het belangrijkst.
Afstoffen doe ik maar niet, want we zijn een kamer aan het verbouwen, en de inhoud van die kamer staat nu in de woonkamer.

Bed verschonen gebeurt om de week.
pi_23186646
Het is hier redelijk schoon, zeker voor een studentenhuis. Het stinkt niet en ziet er allemaal ook nog wel schoon uit.
Nu is er gisteren nog schoongemaakt, dus dat scheelt wel. Normaal gesproken worden de gemeenschappelijke ruimtes elke week schoongemaakt.

Mijn eigen kamer kan eigenlijk wel weer een stofzuigbeurt gebruiken.
pi_23186873
Schoon, niet steriel maar wel schoon

Heeft iemand wel eens gehad dat als je bij iemand
komt, zo'n vieze indruk krijgt dat je twijfelt om die bak koffie aan te nemen?
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:14:11 #30
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23186957
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:05 schreef dafjedaf het volgende:
Verder vind ik wel dat mn vloerbedekking snel vies lijkt, als ik heb stofgezogen lijkt het de volgende dag al weer een week geleden. Ik heb ook best donkere vloerbedekking en als ik ga luchten moet mn buitendeur open (heb geen raam wat open kan) en dan waaien er allemaal blaadjes enzo naar binnen.
Neem witte tegels, dan heb je dat na 3 minuten al Voeg daarbij een vent die van klussen houdt en je bent elke dag aan het stofzuigen en dweilen ... Niet dus. Een beetje zut moet kunnen hoor ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23187059
De keuken is niet om over naar huis te schrijven qua hygiëne maar het is daar eerder vettig dan echt vuil. Wel grappig om te zien hoe de bromvliegen aan de vettige ruiten vast blijven plakken . Op mijn kamer is het allemaal wel netjes en schoon. Alleen is het vaak rommelig maar dat komt omdat ik te veel spullen heb voor zo'n klein kamertje.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:24:15 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23187162
schoon, maar rommelig, er slingeren overal wel boeken enz. rond, en 4 katten in huis dat gaat ook niet geheel zonder chaos.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23187194
Ik heb 4 katten en een hond, dus elke dag stofzuigen en dweilen is hier noodzakelijk. Nou ja, het is niet meteen een zwijnestal als het een dagje niet gebeurt, maar een schone vloer vind ik wel prettig.
Verder elke dag oppervlakkig met glassex schoonmaken en 1 keer per week met een sopje. Elke dag afwassen, doen we meestal verschillende keren per dag. Als we wat gebruikt hebben wordt het niet lang daarna afgewassen.
Elke dag toilet oppervlakkig schoonmaken en 1x per week grondig. Badkamer 1x per week. Beddengoed 1 keer per week, of vaker als dat nodig is.

Het is hier dus best schoon
Dat was toen we hier kwamen wonen wel anders. Had nog nooit van mijn leven zo'n smerig huis gezien. Alles was vies. Het enige wat de vorige eigenaren regelmatig deden is stofzuigen en afwassen, de rest was duidelijk jarenlang niet schoongemaakt. Echt een soort "hoe schoon is jouw huis-huis", maar dan nog viezer. Het vuil was er alleen af te krijgen met een schuursponje, schuurmiddel, chloor en dat dan afgewisseld
Woonden hier dan met 2 jonge kinderen. Verbaas me erover dat ze nog leven.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:40:41 #34
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23187521
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:25 schreef trueblue het volgende:
Dat was toen we hier kwamen wonen wel anders.
Toen ik hier kwam wonen zaten er bloedvegen op het behang, echt grote dikke. De woningbouw zei dat de vorige bewoonster afrikaans is (aan de naam op de post te zien is dat ook zo) en dat ze kippen slachtte. Ik hoop het maar. Die muur is nu donkerpaarsblauwig, viel niet overheen te witten.
pi_23187590
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Toen ik hier kwam wonen zaten er bloedvegen op het behang, echt grote dikke. De woningbouw zei dat de vorige bewoonster afrikaans is (aan de naam op de post te zien is dat ook zo) en dat ze kippen slachtte. Ik hoop het maar. Die muur is nu donkerpaarsblauwig, viel niet overheen te witten.
O, dat is ook fijn
Brr..
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_23187733
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

.
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:48 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Jeetje.... Hoeveel tijd in de week ben je kwijt met schoonmaken??
Iedere werkdag zo'n 2 a 3 uur. Valt wel mee hoor .

In het weekend ben ik iets makkelijker.
pi_23187928
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:51 schreef schatje het volgende:

Moet ge ook goesting voor hebben.
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:33:37 #38
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23188502
quote:
OMG!! Vind je het echt zo veel van je tijd waard dat alles zo verschrikkelijk schoon is?

Ik ben denk ik 5 uur per week kwijt, nou heb ik ook maar een eenkamerappartement maar toch...
pi_23188634
quote:

[..]

.
[..]

En slik je daar nog medicaie voor ?

Wij zijn best wel netjes, we hebben 2 katten dus stofzuigen van de laminaatvloer gebeurd bijna dagelijks, dweilen niet dagelijks. De afwas blijft over het algemeen niet langer dan een dag staan en het fornuis is ook zelden bedolven onder de etensresten.
Overigens denk ik dat ik per dag niet meer dan 3 kwartier tijd eraan besteed, ik heb ook nog een leven zeg maar.

Het wasgoed is heir btw wel een probleem, we hebben geen van twee zin om het op te vouwen en in de kast te leggen, strijken is sowieso een no-no. Resultaat is dat de slaapkamer altijd vol ligt met (schoon) wasgoed
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:41:53 #40
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23188663
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:40 schreef Blapiet het volgende:
Het wasgoed is heir btw wel een probleem, we hebben geen van twee zin om het op te vouwen en in de kast te leggen, strijken is sowieso een no-no. Resultaat is dat de slaapkamer altijd vol ligt met (schoon) wasgoed
Mijn wasgoed heeft gelukkig z'n eigen slaapkamer
pi_23188772
Bij mij is het ook 2-3 uur per dag. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten verminderen. Het is gewoon allemaal nodig. Doe ik niet eens overdreven schoonmakerig.
Als we geen dieren zouden hebben, zou het wel wat minder zijn.
Ik woon trouwens in een 5-kamer appartement.
Kan ook kiezen voor een minder schoon huis, maar dan voel ik me hier echt niet lekker meer.
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:53:59 #42
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23188973
Hmz, ik zou bijna een complex krijgen dat ik te weinig schoonmaak Ik heb een eigen huis (hoekwoning met 3 slaapkamers) en wel eens per twee weken 's ochtends een poets.

Nu hebben wij geen huisdieren en een redelijke vuiltolerantiegrens, maar echt vies is het bij ons toch niet. Stofzuigen om de dag, dweilen 1x per weekend. Vaat gaat meteen de vaatwasser in, aanrecht wordt afgenomen na gebruik (niet bij het inschenken van een koppie koffie of zo, maar als er iets op terecht gekomen is zal ik maar zeggen).
Toilet doe ik hoogstens 3x per week. We wonen met z'n tweetjes en werken allebei fulltime, dus voor die maximaal 8 plasbeurten op een werkdag ga ik 'm niet boenen.
Was doe ik op m'n vrije vrijdag of op zaterdag en soms draai ik er door de week eentje bij als de waslijnen volhangen. Voor de schone was heb ik een aparte 'kleedkamer', dus het is geen probleem als het niet direct gestreken en gevouwen in de kast ligt. Strijken doe ik trouwens ook maar 1x per week en alleen het hoognodige (5-6 overhemden van m'n man en soms een bloesje van mij, wat broeken, meer niet). Ik koop ook voornamelijk kleding die niet gestreken hoeft te worden.
Ramen zemen is nog zoiets, maar dat doet m'n vriend samen met de poets als hij toevallig op haar dag vrij heeft (poets heeft een evenwichtsstoornis, dus die laten we liever niet alleen op een trappetje staan).

Maar ik zou echt niet weten hoe ik 2-3 uur per dag zou moeten vullen (buiten het feit dat ik fulltime werk en veel sport, ik zou denk ik 's nachts moeten poetsen )
pi_23189272
Ah, ramen zemen Dat doe ik dus NOOIT. Heb ik zo'n hekel aan, meer om het feit dat ik me zo debiel voel als ik op de stoep op een trapje met een spons in de weer ben. Doet vriend als hij een schoonmaakbui heeft, of als ik het vraag. De ramen zijn hier dus weer niet zo schoon

Wassen, elke dag gemiddeld 2 keer (dus ook veel strijken..). Snap ook niet waar het allemaal vandaan komt, we zijn maar met z'n tweeen

Als je weinig thuis bent en geen huisdieren (of kinderen) hebt, blijft je huis natuurlijk langer schoon en hoef je minder schoon te maken. Zou ik ook niet doen in dat geval.
pi_23197379
Ramen zemen

doen mensen dat nog?

Wij niet iig
pi_23197451
dit huis is schoon genoeg.
  woensdag 10 november 2004 @ 09:12:02 #46
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23211274
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:25 schreef Blapiet het volgende:
Ramen zemen

doen mensen dat nog?

Wij niet iig
Hmmm, hier op het werk ook al 4 jaar niet gedaan. Ik kan dus ook niet meer naar buiten kijken ... Wil ik thuis toch niet meemaken ...
  woensdag 10 november 2004 @ 11:06:03 #47
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23213541
Strijken doe ik helemaal niet, dat soort kleding draag ik niet. Wassen doe ik 2x per week, vaker kan ook niet want ik droog alles buiten op de waslijn en dat schiet echt voor geen meter op. Stofzuigen en dingen zoals het fornuis schoonmaken doe ik zo ongeveer eens per week, de wc ook, kattenbak en rattenhok ook.

Oh en de ramen doe ik eens in de paar maanden (nou ja, raam). Als het me irriteert als ik naar buiten kijk.
pi_23213745
Ik heb nooit tij dom schoon te maken en de twee mannen die hir al geruime tijd wonen doen helemaal niets uit zichzelf. Geloof dat ze geen van beiden ooit de wc of de douche hebben schoongemaakt En ik ben degene die het langst van huis is elke dag. En ik werk vaak in het weekend nog.

Ik strijk amper. Alleen mijn werkkleren.

De was is altijd torenhoog en regelmatig heb ik niets schoons om aan te trekken.

De afwas is altijd een hot issue (zie ook Het is begonnen!!!! (Het Grote Afwas Topic) ). Daar is niets in veranderd.

De woonkamer bestaat uit allerhande boeken, papieren, sporttassen, computerzooi en andere troep.

Stofzuigen gebeurt wanneer we eraan denken.

Ramen wassen van buiten doet een firma, van binnen doe ik zelden.

Stof afnemen vind ik wel leuk, dus dat gebeurt vaker dan de rest.

Kasten zou ik moeten poetsen (antiek), maar dat is voor het laatst gedaan in 2002 of zo.

Het gasfornuis is van binnen 1x schoongemaakt. Toen ik hier kwam wonen (1999).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_23223059
Het gehele huis stofzuigen en dweilen doe ik eens in de 2 weken grondig.
Daarnaast stofzuig ik iedere dag even kort alle kattenharen in de woonkamer en hal weg.
De woonkamer stofzuig ik daarnaast iedere week 1 x vluchtig.
Stoffen doe ik eens in de 2 weken uitgebreid ( hele huis)
Het aanrecht maak ik iedere dag schoon.
Planten geef ik 1 x per week water.
Wc's worden 1 x per week grondig schoongemaakt.
Bed verschoon ik 1 x per 2 weken geheel. Kussenslopen vaker.
Kattenbak wordt om de 2 dagen verschoond ( geheel)
Het huis is altijd netjes opgeruimd, niets slingert rond.
Ben dus vrij netjes, maar niet klinisch steriel ofzo
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_23223319
Tja, mijn kamer is weleens wat stoffig, maar nooit smerig. Stoffen en zuigen gebeurt elke week, goed poetsen eens per 6 weken ofzo. Verder is alles vaak wel netjes, even opgevouwen of gestapeld...

Ons huis is verder gruwelijk schoon, maar dat heb ik aan mams en hulp te danken. Ik zorg zelf wel dat het aanrecht leeg is, vaatwasser is leeggeruimd, tafel even netjes afgenomen na het eten... Ik geef plantjes water (2 keer per week), maar ik heb het nog heerlijk makkelijk!
pi_23230095
Ik kan iig zeggen dat ik geen behoefte heb aan een steriele leefomgeving

En mijn weerstand blijft lekker op peil zo
pi_23236033
Dat sommigen de tijd hebben om dat allemaal te doen zeg Ik sta op om 5:15 en kom thuis na 19:30. Dan nog boodschappen doen en koken en om een uur of 20:30 zit ik dan eindelijk rustig. Als ik dan nog het huishouden moet doen dan trek ik dat niet Ik lig voor 22:00 alweer op bed. In het weekend werk ik 's nachts en slaap dus overdag. Op zondag ga ik op familiebezoek of ik heb een keer tijd voor vrienden.

Ik heb domweg te weinig vrije tijd om te gaan poetsen. Als ik vakantie heb doe ik meestal het hele huis in een paar dagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 10:58:52 #53
43556 miss_dynastie
pi_23237436
Zouden je huisgenoten niet eens uh... wat meer kunnen gaan doen?
Tja, ik mag weinig zeggen hoor, mister_d is constant aan het werk (en dan is thuiswerken een nadeel; je maakt thuis namelijk ook alle troep) en zo'n beetje alles komt op mij neer. De enige dringende eisen die ik stel ( ) zijn; je eigen kleren en handdoeken in de wasmand, niet teveel glazen op een dag verbruiken, vaat op het aanrecht verzamelen en je schoenen in de gang. Hoe stom het ook klinkt, blijkbaar zijn dit soort 'basisprincipes' op een gegeven moment zo tijdrovend dat je je kleding van je afgooit waar je staat en je vaat op je bureau verzamelt. Daar heb ik dus ff een stokje voor gestoken
pi_23237519
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Zouden je huisgenoten niet eens uh... wat meer kunnen gaan doen?
Graag Maar ik heb dat al zo vaak gezegd. Bij mijn ex hielp "Of je gaat nu 2 uur naar mijn gepreek luisteren dat je nooit wat doet in het huishouden, of je doet in een half uur de woonkamer. Kies maar" heel erg goed. Bij Tara en Atrimar niet

Het is trouwens niet zo dat ze helemaal niets doen. Als ik ze vraag staan ze ook wel klaar. Alleen ik moet het wel altijd vragen en ben niet vaak genoeg thuis om het te vragen (blijft nog steeds het feit dat ze van alle klusjes waar een huishouden uit bestaat eigenlijk alleen de afwas, stofzuigen en een beetje opruimen doen).
  donderdag 11 november 2004 @ 11:03:51 #55
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_23237526
2 tot 3 uur schoonmaken per dag?
Ik ben absoluut niet schoonmakerig of netjes. Helemaal niet huishoudelijk. Alleen in ons nieuwe huis zal het makkelijker worden.

Is maar 40 vierkante meter en alles is open dus dan hou je het wel netjes
  donderdag 11 november 2004 @ 11:06:26 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23237582
Ik moet het toegeven, ik ben slordig en soms is het bij mij ook wel en beetje vies. Komt vooral omdat ik fulltime werk en alleen woon. Het huishouden schiet er vaak bij in. Enige waar ik altijd voor zorg is: schoon beddengoed en een schone douche en toilet. De afwas laat ik vaak schieten, hoewel ik daar nu ook strenger op ben, ik speol iig wel alles meteen af en zorg dat er geen etensresten liggen. Een gewoonte uit nood geboren toen ik in mijn vorige woning een keer kakkerlakken had en daarna een muis (overigens niet veroorzaakt door mijzelf maar door het junkenpand naast me).
pi_23238097
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:41 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook!!!
Echt heel handig!! En als er iemand blijf logeren, moet ik eerst het bed leeghalen, maar dan gooi ik het net zo makkelijk op de strijkplank (om het vervolgens niet te strijken.... )
  donderdag 11 november 2004 @ 11:40:30 #58
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23238360
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:29 schreef marLeash het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook!!!
Echt heel handig!! En als er iemand blijf logeren, moet ik eerst het bed leeghalen, maar dan gooi ik het net zo makkelijk op de strijkplank (om het vervolgens niet te strijken.... )
Vinding hè! Ik heb alleen weer geen logeerbed Met de kasten en zo was die kamer gauw gevuld.
Als er dus iemand wil blijven slapen moet ik een matras van zolder plukken (is een tweepersoons wat eigenlijk net niet door het gat past) en krijgen ze een dubbele slaapzak om in te pitten. Ik moet zeggen, er is nog maar 1 iemand blijven slapen in een jaar (wel 2x) dus het schrikt wel af
pi_23240847
ik maak nooit schoon daar heb ik een vriendin voor
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 13:34:57 #60
43556 miss_dynastie
pi_23240937
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Als ik ze vraag staan ze ook wel klaar. Alleen ik moet het wel altijd vragen en ben niet vaak genoeg thuis om het te vragen
Dat moet hier ook wel.... een keer zei hij heel trots: 'Ik heb de was voor jou naar beneden meegenomen'. Ik was laaaaaaiend Mijn was, hoezo mijn was??? Zijn jouw vuile onderbroeken mijn was ?? Tegenwoordig zegt-ie dus heel braaf 'voor ons'
pi_23241075
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:34 schreef miss_dynastie het volgende:

Dat moet hier ook wel.... een keer zei hij heel trots: 'Ik heb de was voor jou naar beneden meegenomen'. Ik was laaaaaaiend Mijn was, hoezo mijn was??? Zijn jouw vuile onderbroeken mijn was ?? Tegenwoordig zegt-ie dus heel braaf 'voor ons'
ooooh herkenbaar!! Daar heb ik ook een keer een hele discussie over gehad. Zo van "hoezo mijn afwas??" En als hij iets doet dan moet ik complimentjes geven en dank je wel zeggen en als ik iets doe dan is dat vanzelfsprekend. Zo vaag.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:45:43 #62
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23241230
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zo ken ik er ook nog wel eentje. Toen we gingen samenwonen had hij na twee jaar zelf z'n overhemden strijken het helemaal gehad. Dat mocht ik dus gaan doen. OK, gezien de rest wel aardig verdeeld was ging ik daar maar mee akkoord.
Het komt er dus op neer dat ongeveer driekwart van het wasgoed van hem is en de strijk ongeveer voor 90%.

Komt 'ie een paar weken geleden met de vrolijke mededeling dat hij er toch zo'n gruwelijke hekel aan heeft als ik in de huiskamer strijk (lees: als hij TV zit te kijken en ik daarbij sta te strijken)! Dat is toch zo'n irritant geluid ... Ik kon 'm wel schieten sta ik daar al anderhalf jaar ervoor te zorgen dat 'ie netjes gestreken aan het werk kan, nooit geen bedankje voor een gestreken overhemd, maar wel klagen! Ik ben maar even een blokje rond gegaan.

Daarna 'm maar ingepeperd dat zolang hij geen TV op de overloop boven installeert zich lekker kan gaan zitten ergeren aan mijn strijkactiviteiten. Het valt me mee dat ik nu nog steeds geen TV boven heb
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 13:47:25 #63
43556 miss_dynastie
pi_23241276
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ooooh herkenbaar!! Daar heb ik ook een keer een hele discussie over gehad. Zo van "hoezo mijn afwas??" En als hij iets doet dan moet ik complimentjes geven en dank je wel zeggen en als ik iets doe dan is dat vanzelfsprekend. Zo vaag.
Oh nee, dat gelukkig niet. mister_d is niet zuinig met bedankjes en complimentjes. Ik soms wel
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 13:48:38 #64
43556 miss_dynastie
pi_23241310
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:45 schreef kleinmeiske het volgende:
Komt 'ie een paar weken geleden met de vrolijke mededeling dat hij er toch zo'n gruwelijke hekel aan heeft als ik in de huiskamer strijk (lees: als hij TV zit te kijken en ik daarbij sta te strijken)! Dat is toch zo'n irritant geluid ... Ik kon 'm wel schieten sta ik daar al anderhalf jaar ervoor te zorgen dat 'ie netjes gestreken aan het werk kan, nooit geen bedankje voor een gestreken overhemd, maar wel klagen! Ik ben maar even een blokje rond gegaan.
Nou jaaaaaaaa.... oh, daar zou ik ook heel boos om worden
pi_23241456
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:45 schreef kleinmeiske het volgende:
Komt 'ie een paar weken geleden met de vrolijke mededeling dat hij er toch zo'n gruwelijke hekel aan heeft als ik in de huiskamer strijk (lees: als hij TV zit te kijken en ik daarbij sta te strijken)!
Ik was acuut gestopt met het strijken van zijn spullen. Uit consideratie natuurlijk; dan ben ik sneller klaar en heeft hij minder lang last van me tijdens het tv kijken.
pi_23241584
Hmm ik ben behoorlijk netjes. Eigenlijk is bijna altijd alles wel opgeruimd. Heb een hekel aan rondslingerende spullen. Ik leg de dingen altijd netjes terug als ik ze gebruikt heb. Afwas doe ik ook in principe dagelijks.

Woonkamer met sopje doorpoetsen doe ik 2x p.w. Laminaatvloer doe ik 3 à 4 x p.w. met soort Swiffer en dweil ik 1x p.w. WC 1x per week, keuken idem en ik ververs m'n beddegoed elke 2 weken.

Gaat prima zo
Kan me dan ook best wel storen aan m'n vriendje die 1x per 3 maanden stoffen en stofzuigen wel voldoende vindt..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 11 november 2004 @ 14:07:23 #67
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23241784
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was acuut gestopt met het strijken van zijn spullen. Uit consideratie natuurlijk; dan ben ik sneller klaar en heeft hij minder lang last van me tijdens het tv kijken.
Haha, had ik kunnen doen. Maar dan ben ik bang dat hij mij alle verbouwingen en reparaties aan het huis zou laten doen, en da's niet verstandig
Ik strijk dus nog even vrolijk voort voor de TV in de huiskamer.
  donderdag 11 november 2004 @ 16:03:05 #68
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_23244420
Ik ben niet te schoon, maar ik laat het geen zooi worden. Beddengoed verschoon ik eens in de week a 2 weken (ik douche altijd voor het slapengaan). Stofzuigen doe ik alleen als ik zie dat het hard nodig is. Koken doe ik wel met schone handen.

Mijn huis ziet er gewoon netjes uit, maar van smetvrees heb ik nog nooit gehoord. Ik ben nog nooit ziek geworden van mijn eigen eten, dus hygiënisch zal het wel goed zitten. Mensen hebben nog nooit een niesaanval gehad in mijn huis, dus met het stof zit het ook wel goed.

Je mag best wel zien dat er geleeft wordt in een huis. Mijn buurvrouw in het volgende blok is echt besmet met smetvrees. Ik ben er wel eens binnengeweest. Alles wordt direct afgewassen, er wordt dagelijks uitgebreid gezogen, enz. Geen denken aan hier.

Een tegelwandje in mijn huis zegt: Dit huis is stoffig genoeg om gelukkig te zijn!!
pi_23244549
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:07 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Haha, had ik kunnen doen. Maar dan ben ik bang dat hij mij alle verbouwingen en reparaties aan het huis zou laten doen, en da's niet verstandig
Ik strijk dus nog even vrolijk voort voor de TV in de huiskamer.
Laat mij maar de lampjes verwisselen en de plankjes ophangen, dan mag hij wel gaan strijken!!!!
Wat een BOUTklus is dat zeg.
pi_23245665
Mooi schoon en opgeruimd, zoals het hoort.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_23246051
Ik ben gemiddeld zo'n 3 uur per dag bezig met het huishouden. Ik kan echt niet tegen rommel dan raak ik helemaal geirriteerd, kan ik me niet goed op dingen concentreren en krijg ik ruzie. Ik ben gewoon erg ongelukkig als het een rommeltje is.
I'm as fake as a wedding cake
pi_23246236
Mensen die meerdere uren per dag aan het schoonmaken zijn werken zeker niet? Of in deeltijd? Anders kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat je het op kunt brengen...
pi_23246325
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:25 schreef Sorbootje het volgende:
Mensen die meerdere uren per dag aan het schoonmaken zijn werken zeker niet? Of in deeltijd? Anders kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat je het op kunt brengen...
Huisvrouwtje.

.
pi_23246461
Tja, dan moet je ook wel! Wat moet je anders met je tijd doen
pi_23246478
Deze twee weken niet zo schoon, mn ouders zijn op vakantie en ik ben alleen .
pi_23246569
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:41 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Herkenning en dan is er nog het tussenstation, de stoel in mijn slaapkamer....

Heb een paar maanden geleden een wasdroger gekregen van mijn ouders, was een stille hint (nou ja, niet echt stil...) in de hoop op een snellere verwerking van het wasgoed... (ahum...)...
  donderdag 11 november 2004 @ 17:39:28 #77
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_23246617
kloar zat
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_23246728
Studentenhuis, dus meestal is het een tyfuszooi
  donderdag 11 november 2004 @ 20:09:00 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23249917
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, en als je vriendje dan erg opruimerig is dan 'heb je een goeie vent getroffen'.
Maar als je als vrouw bijkans smetvrees hebt, is dat vanzelfsprekend.
Ben je echter niet zo'n huisvrouwtje, dan ben je een 'slons'. Maar een man is dan een 'man'.
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 20:51:57 #80
43556 miss_dynastie
pi_23250927
quote:
Op donderdag 11 november 2004 20:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, en als je vriendje dan erg opruimerig is dan 'heb je een goeie vent getroffen'.
Maar als je als vrouw bijkans smetvrees hebt, is dat vanzelfsprekend.
Ben je echter niet zo'n huisvrouwtje, dan ben je een 'slons'. Maar een man is dan een 'man'.
Ja precies... van het: 'je hebt het zo getroffen'
Hoezo?
Mijn schoonmoeder is zo'n smetvreeslijer... haar huwelijk is er (onder andere hoor, er zijn meerdere redenen) op stuk gelopen. Daarnaast is ze heel ouderwets in haar opvattingen, als je begrijpt wat ik bedoel Komt ze binnen en zegt: 'miss_d, wat ziet de vloer er geweldig uit, hij glanst'. Uit koppigheid zeg ik dat ze dan maar bij haar zoon moet zijn om te complimenteren. Ook al had ik het zelf gedaan
pi_23250928
De afwas doe ik elke avond, en de keuken maak ik dan meteen even globaal schoon. Zo om de twee weken doe ik dat heel grondig.

Stofzuigen doe ik ook maar heel weinig, maar dat komt omdat ik een heel oude stofzuiger die het niet zo best doet, en die ligt op een onhandige plek (onder m'n bed, achter een hoop spullen die hem netjes verbergen) dus ik heb daar niet zo vaak zin in. Een keer in de twee weken, ondanks dat hier vloerbedekking ligt. Beddengoed doe ik het liefste een keer in de week, maar omdat ik vaak zonder wasmuntjes zit (gemeenschappelijke apparaten hier in de flat) moet ik dat regelmatig uitstellen en dan duurt het een paar dagen langer.

Het toilet staat hier in de badkamer en dat is vrijwel altijd schoon, als dat niet zo is doe ik er direct wat aan. Er hangt sowieso altijd een plee-eend-blok in en een keer per dag tyf ik er wat van dat vloeibare spul bij uit zo'n tuutje, zo onder de rand en dan trek ik dat door. Een of twee keer per week maak ik het allemaal wel schoon. De rest van de badkamer blijft vanzelf wel schoon omdat ik zo lang douche dat overal waterdamp overheen komt. :') Het kastje wat er hangt voor scheerspullen, tandenborstel en andere zooi maak ik af en toe ook eens grondig schoon, een keer per twee weken ofzo. Het wordt niet echt vies omdat ik alles afspoel voordat ik het erin leg.

Het is hier verder altijd behoorlijk opgeruimd, met een aantal kleine uitzonderingen. Een stapel boeken naast de kast, en daarnaast drie plastic kratten met spullen. Daar erger ik me al een tijdje aan en over tweeënhalve week is het hier dan ook Eigen-huis-zonder-tuin-maar-met-balkon. Een vriendin van me komt dan een weekendje helpen klussen. Een muurtje verven (het wit wordt saai) en een paar planken netjes bevestigen zodat het wat netter en mooier wordt hier. Het is maar een flatje van 36m2 (incl. keuken en badk.) dus vrijwel alle zichtbare troep komt door ruimtegebrek. Schone was die ik nog niet heb gestreken ligt ook regelmatig op een paar stoelen. Ik was trouwens ongeveer drie à vier keer per week trouwens, op zich best veel.

Het is hier niet bijzonder vies of schoon, maar het grappige is dat vrienden of zelfs vriendinnen van me het hier behoorlijk schoon vinden omdat ze studentenflats gewend zijn. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 20:53:15 #82
43556 miss_dynastie
pi_23250955
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:03 schreef Exuimtum het volgende:
Mensen hebben nog nooit een niesaanval gehad in mijn huis, dus met het stof zit het ook wel goed.
Bij mij wel, maar ik ben dan ook de trotse mama van een haarbal
pi_23251555
Wij werken alletwee full-time, dus heb geen tijd om het huis uitgebreid te doen. De oplossing: 1 keer per week een middag de werkster, zodat keuken, badkamer en plee altijd schoon zijn. Afwassen doen we samen iedere dag en dan neem je gelijk de keuken ff globaal mee! Kranten iedere dag op een stapel leggen en een paar keer per week naar de papier- en glasbak.
Overhemden naar de stomerij (geen strijkwerk), beddengoed ook naar de wasserij. Iedere week een schoon en gestreken nieuw dekbedje en lakens!
Zo lukt het wel! Ook voor de werkende mens!!
geniet nooit met mate
pi_23259667
Mijn vriend en ik werken ook fulltime en daarnaast hebben we om het weekend ook nog eens drie kinderen...

Wij gaan gewoon op zaterdag of zondag even als een wervelwindje het huis door en doen de was. Voor die halve dag (hooguit) ga ik echt geen werkster huren en mijn was naar de wasserette brengen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik daar een oordeel over heb hoor!

Doordeweeks houden we het gewoon bij door even alles af te nemen in de keuken na het koken. Een paar keer per week stofzuigen en ongeveer een keer per week stoffen..
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:09:15 #85
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23260832
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:08 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Laat mij maar de lampjes verwisselen en de plankjes ophangen, dan mag hij wel gaan strijken!!!!
Wat een BOUTklus is dat zeg.
Hoe treffend uitgedrukt

Maarre, ik ben bang dat als ik plankjes ga ophangen dat hij er nog eens achteraan kan gaan. Ik kan niet eens een fatsoenlijk gat boren :')

[ Bericht 6% gewijzigd door kleinmeiske op 12-11-2004 10:15:06 ]
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:17:17 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23260949
Hier ook geen supernetjes huis. IK heb er gewoon geen zin in. Paar jaar terug deed ik braaf op vrijdagmiddag even snel het huis (was een 2kamer flat), maar nu kom ik meestal niet verder dan stofzuigen. Keuken is wel altijd netjes. Lang leven de afwasmachine. Behalve het gasfornuis, dat poets ik echt niet altijd na het koken, daar wil nog wel eens een weekje of zo overheen gaan. Toilet maak ik wel regelmatig schoon. Maar verder...
Zeker boven willen de vlokjes stof nog wel eens dwarrelen.

Maar goed, vandaag is de dag dat ik echt even heftig schoon ga maken. Krijg morgen 10 man over de vloer waarvan de meesten blijven slapen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:21:44 #87
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23261017
Tja, ik leef eigenlijk alleen in mijn slaapkamer en op mijn balkon. Koken doe ik amper, eet altijd buiten de deur. Glazen enzo was ik wel af, maar meestal doe ik dat meteen als ik ze gebruikt heb.

Huiskamer gebruik ik amper, kom er doorheen als ik thuiskom, maar zitten doe ik er nooit. Badkamer doe ik soms als ik onder de douche sta. gewoon de straal in de badkamer, vuil wegspuiten en alles door het afvalputje
pi_23261203
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, vandaag is de dag dat ik echt even heftig schoon ga maken. Krijg morgen 10 man over de vloer waarvan de meesten blijven slapen.
Dat is bij mij nu ook altijd de reden tot schoonmaken visite.
Dus ik ben an sich wel blij met visite; wordt het huis ook eens gedaan

Ik wilde dus om 10:00 beginnen omdat ik vanavond al een gast krijg en morgen de rest.
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:31:38 #89
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23261213
Mijn huis is schoon maar wel rommelig en zo hou ik het want zo voel ik me prettig
Proud Powerpauper
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:20:43 #90
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_23263627
M'n kamer hier is redelijk schoon. Ik heb de meeste meubels pas een paar weken, en ik maak elke week de meeste meubels wel even schoon + stofzuigen. Standaardrommeltjes zoals boeken, een enkele CD en een plastic bak waar nog een afwasje in zit vindt je hier meestal wel, maar ik probeer het mezelf aan te leren zo goed als schoon te houden omdat dat nu eenmaal gewoon prettiger leeft. En als je het vaak/regelmatiug doet vallen de klusjes best mee

Laat je alles zich opstapelen, dan koekt de afwas aan, puilt de prullenbak uit, stapelt stof zich op en voor je het weet kunnen je buren met alle reden dat RTL4-programma bellen

Buiten mijn deur is het anders. Ik wonn in een half studenten- / half werkendenhuis met 2 gedeelde keukens, dakterras ( ) en een stuk of 3 badkamers. In ons deel van het huis is alles redelijk netjes, (de huisbaas voert alleen geen fuck uit bij defecte wasautomaten, lampen, etc. ), het enige waar ik op stuit zijn de persoonlijke kastjes van anderen, vol stof, haren, fruitvliegjes, etensresten in de keukens en.... inmiddels standaard zo te zien aan alle posts: het vieze gasfornuis! En maak je dat een keer schoon (as I did), dan is het een dag later weer ranzig..

Maar schoon wordt het hier zeker wel
...That makes kinda two of us...
pi_23263654
Ik heb trouwens wel sterk de neiging om op momenten dat eigenlijk het hele huis een bende is en nodig moet worden schoongemaakt de cd-hoesjes te gaan poetsen
  vrijdag 12 november 2004 @ 12:30:42 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23263909
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens wel sterk de neiging om op momenten dat eigenlijk het hele huis een bende is en nodig moet worden schoongemaakt de cd-hoesjes te gaan poetsen

Herkenbaar!

Goed... Badkamer is schoon, een van de slaapkamers is ook klaar. Washok is gezogen en gedweild, op naar de rest!
pi_23264302
Laat ik ook eens iets gaan doen
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:05:43 #94
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_23264739
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:42 schreef es70 het volgende:
Mijn huis is schoon genoeg om gezond te zijn, en vies genoeg om gelukkig te zijn
Wat een geweldige uitspraak!
Ik heb ook nog wel een leuke anekdote over dit onderwerp:
Een vriend van me kwam vroeger met enige regelmaat logeren (alleen of met vriendin), en wij deden dan altijd onze best om te zorgen dat de meeste zooi opgeruimd was, netjes gestofzuigd, schoon beddegoed op het logeerbed, etc.
Echter na verloop van tijd kregen wij het drukker en hadden steeds minder behoefte om het hele weekend met hun door te brengen. Om een lang verhaal kort te maken, er kwam een beetje ruzie en hij maakte toen de opmerking: "Tja, als je huishouden niet op orde hebt, kan ik me voorstellen dat je niet zo'n zin hebt in loge's." De vriendschap is toen behoorlijk bekoeld. Ondertussen ga ik wel weer met hem om, maar m'n vriendin (die toch al niet echt aansluiting met hem kon vinden) hoeft 'm niet meer te zien.

Moraal van 't verhaal: ik had gewild dat ik bovenstaande uitspraak toen had gekend, dat was een mooi antwoord geweest
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2004 @ 13:09:22 #95
43556 miss_dynastie
pi_23264829
quote:
Op donderdag 11 november 2004 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bij mij wel, maar ik ben dan ook de trotse mama van een haarbal
Oh, ennuh, we hebben dus vrienden die allergisch zijn voor katten.
Het is niet zo dat die haren overal smerig ronddwarrelen of zo
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:19:03 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23265087
Da's dus mijn probleem van dit weekend Miss_D. Ik heb 3 van die 'wondertjes'... en er komen 2 mensen slapen die behoorlijk allergisch zijn...
En ik weet wel, hoe goed ik ook stofzuig, het maakt niks uit, maar toch...
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:19:18 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23265093
Oh, enne boven is het schoon!
pi_23265138
Heel goed Brighteyes Hier is alleen de woonkamer schoon
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:22:49 #99
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23265172
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Heel goed Brighteyes Hier is alleen de woonkamer schoon
It's a start!! Jullie zijn goed

Gelukkig was het vandaag hulp-in-de-huishouding-week én belde m'n vent net op dat hij in de supermarkt staat, dus ik kan morgen uitslapen ............ kleinmeiske is zeer gelukkig
pi_23265509
Netjes BE en Isabeau....
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2004 @ 13:47:02 #101
43556 miss_dynastie
pi_23265688
Wow, BE en Isabeau
Ik was heel lekker bezig; woonkamer boven schoon en strijk netjes weggewerkt... word ik geroepen door mister_d; klant stuurt een update die het liefst gister af moet zijn. Dag schoonmaakschema, ik moet werken en zo gaat het hier altijd
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:48:53 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23265731
Strijken doe ik niet aan... pas als ik wat aan wil...
  vrijdag 12 november 2004 @ 14:40:03 #103
30488 coolbabe
My little pwny
pi_23266979
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:21 schreef Isabeau het volgende:
Poets ontwijkend gedrag
Hier in huis is het altijd wel schoon, niet netjes want daar is geen beginnen aan met 2 kleine kinderen in zo`n kippenhok als dit.
Ieder weekend was ik de wasmanden leeg en stop ik alles in de droger en op maandag ben ik dan een ochtendje bezig om alles op de vouwen, te strijken en alles weer weg te leggen. Ik heb gewoon geen plek voor rondslingerend wasgoed
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:07:29 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23269227
Mijn huis is nu een teringbende maar het mag!

1.ik ben net verhuisd
2. ik krijg geen bezoek dit weekend (nou ja wel zondag, maar dat betekent dus afstel tot zondagochtend)

Vanavond wentel ik me heerlijk in mijn rotzooi. Ben blij dat ik niet zo iemand ben, die zich niet kan ontspannen als het niet opgeruimd is
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:09:10 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23269273
Bijna klaar!
Morgen nog een rondje extra stofzuigen en dweilen en een laatste hand aan de keuken en dan ben ik klaar!
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:13:22 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23269405
Heel goed!
Ik ga trouwens vandaag de prijs van meest vunzig persoon winnen volgens mij. Gisteren rookte ik een sigaret, die ik aftipte in een plastic koffiebekertje met een slootje koude koffie erin. Echter, de peuk brandde toch een gaatje in de beker, waardoor een plasje donkerbruin koffie/asmengsel ontstond op de kast van mijn computer, waarna het kon aankoeken tot een viezige plak. Nu, een dag later, valt mijn oog er pas weer op. Ik vraag me af wanneer het volgende moment komt dat ik het opmerk, en er dan iets aan ga doen
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:18:14 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23269551
pi_23269914
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:07 schreef Aventura het volgende:
Mijn huis is nu een teringbende maar het mag!

1.ik ben net verhuisd
2. ik krijg geen bezoek dit weekend (nou ja wel zondag, maar dat betekent dus afstel tot zondagochtend)

Vanavond wentel ik me heerlijk in mijn rotzooi. Ben blij dat ik niet zo iemand ben, die zich niet kan ontspannen als het niet opgeruimd is
Nou ik kan niet ontspannen als mijn wasbak onder de smoezelige kattenpootafdrukjes ziet, de kattenbak vol stront zit en mijn vloer onder de dotten haar.
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:57:19 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23270604
Die wasbak kan me gestolen worden, maar de bak en de dotten haar...
Ach... aan de andere kant, ik kijk er ook wel eens een dagje net zo makkelijk overheen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:59:50 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23270668
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 13:22 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

It's a start!! Jullie zijn goed

Gelukkig was het vandaag hulp-in-de-huishouding-week én belde m'n vent net op dat hij in de supermarkt staat, dus ik kan morgen uitslapen ............ kleinmeiske is zeer gelukkig
Hulp in de houshuiding! Whahaha ik zie nu mijn schrijffout maar ik laat 'm lekker staan

*zucht* dat wil ik ook!!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:14:36 #111
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23271014
mijn slaapkamer is alles op schoon na
Er liggen echt hele stof wolken in m,n kamer. Als iemand niet tegen stof kan dan legt hij direct het loodje

Ik heb daarom vast en zeker ook wel stoflongen
De schoonmaakster stofzuigt mijn kamer nooit
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_23272800
In mijn vorige relatie was het "steriel" bij ons, nou ja, dat dacht hij. Het bezoek had de sigaret nog niet fatsoendelijk uit, werd de asbak al schoongemaakt. Ze waren nog niet goed de deur uit, deed ie de kopjes al afwassen (nou ja, onder water afspoelen). Iedere keer als ik het bezoek koffie wilde inschenken, moest ik dan eerst kijken of het kopje ook wel schoon was. Hij deed ook de wc poetsen, maar vraag niet hoe. Er mocht ook nergens iets verkeerd liggen. Gelukkig ben ik van die gozer af.

Mijn huidige vriend en ik zijn wat losser. Hoewel het hier nu toch wel altijd opgeruimd en gepoetst is. Meteen iets op de plaats opruimen, hoef je het later niet allemaal te doen. Gelukkig komt mijn schoonma hier 1 x per week de hele hut poetsen. Verder houd ik het een paar keer per week bij. De afwas meteen de vaatmachine in, aanrecht meteen afpoetsen en dan lekker gezellig voor de tv
pi_23273826
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:13 schreef Aventura het volgende:
Heel goed!
Ik ga trouwens vandaag de prijs van meest vunzig persoon winnen volgens mij. Gisteren rookte ik een sigaret, die ik aftipte in een plastic koffiebekertje met een slootje koude koffie erin. Echter, de peuk brandde toch een gaatje in de beker, waardoor een plasje donkerbruin koffie/asmengsel ontstond op de kast van mijn computer, waarna het kon aankoeken tot een viezige plak. Nu, een dag later, valt mijn oog er pas weer op. Ik vraag me af wanneer het volgende moment komt dat ik het opmerk, en er dan iets aan ga doen
Nah, het kan erger...

Mijn ouders hebben altijd op aan alle kanten van hun huis de deuren open, er liggen tegels op de vloer en het waait altijd behoorlijk hard... dat is voor hen reden genoeg om de as van hun sigaret gewoon op de grond te tikken als de asbak volzit. Wat altijd zo was trouwens (ze zijn pas een maandje of twee geleden min of meer gestopt met roken).

Ze werken allebei heel veel (beiden een eigen bedrijfje) en dat is overduidelijk te zien aan het huishouden. Toen ik zestien was ben ik zelf maar de was gaan doen, omdat mijn moeder alle kleding verprutste in haar haast. Mijn ouders moesten een paar weken weg , en het eerste wat mijn broertje en ik deden was de keuken en koelkast schoonmaken, ondanks dat we daar uiteraard zelf ook een grafhekel aan hebben.... om maar even aan te geven hoe de situatie was (en ongetwijfeld nog steeds is, ben al een aardige tijd niet bij mijn ouders geweest).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')