quote:
Jihad omgeroepen in trein naar Amsterdam: reizigers doodsbang
door Koen Voskuil
AMSTERDAM - Een onbekend persoon heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag het licht in een trein naar Amsterdam CS uitgeschakeld en een mededeling over de Jihad omgeroepen. Reizigers zaten vervolgens enkele minuten in het donker zonder te weten wat er aan de hand was.
Toen de trein om half een vlak voor station Amsterdam Centraal stilstond, gingen alle lichten uit en riep een stem door de intercom: "Deze trein is in de greep van de Jihad.'' Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten gisteravond bevestigd.
Reizigers hebben na de onheilspellende mededeling ongeveer drie minuten in het donker gezeten. Vervolgens is de trein Amsterdam Centraal binnengereden, waar de lichten weer aangingen en de passagiers konden uitstappen. "Ik wist niet goed wat ik moest denken, maar wist wel dat ik bang was, doodsbang'', aldus een reiziger.
Wie er achter deze actie zit, is onduidelijk. Ook is nog onbekend hoe de dader de intercom en lichtknoppen heeft kunnen bedienen. Daar is een speciale sleutel voor nodig.
De spoorwegpolitie is pas enige tijd na het voorval op de hoogte gesteld. De dader heeft hierdoor kunnen wegkomen. De politiewoordvoerder wist gisteravond nog niet te zeggen of er een onderzoek wordt ingesteld.
Een voorlichter van de NS kon gisteravond geen informatie verstrekken over het incident.
ja lache zeg, wat een humor hebben die lui
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_