abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2004 @ 03:46:31 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23157840
ik heb een maffe muziek smaak , niks van wat bekend is , niks wat commercieel is , ik maak zelf muziek , maar daar gaat dit topic niet over....(dat is in princiepe dus mijn smaak dan ook , mijn eigen. , en een genre\stijl heeft het niet , het is melodieus maar tegelijkertijd kan het zwaar zijn , soms ritmisch , soms symphonisch....

maar ok , laatste week of 2 luister ik opeens naar MTV.....dat is dus absoluut niet iets wat ik zou doen
aangezien ik de benden op dat soort kanalen een vervloeking van mijn gevoel vind.
(klanken > gevoel , vertaling)

reden is , er zijn een paar nummers waar ik verslaafd aan ben geworden , ik moet ze gewoon horen , omdat ze perfect zijn....of iets perfects hebben.

Franz ferdinand - this fffire
is al zoiets , heel sarcastisch en een melancholische sfeer , beetje 1980 alike , relaxed en hypnotiserend.

zo zijn er een paar nummers van outkast , die gewoon op zichzelf al gewelidg is ,(de band)
neem nu dat nummer ooit , met dat huis dat lekte en al die dieren enzo , weet de naam niet meer maar ok. doet er ook niet toe.

dat nieuwste nummer , Love , heet het geloof ik , is al geweldig , die klanken en dan later die gitaar erbij (electrisch) is echt amper te beschrijven , alleen als ik het hoor dan.

maar ook dat Roses nummer , is fantastisch , het moment waarop het zang begint , met Caaaroline , gaat er een kippevel over mijn rug heen , die muziek raakt letterlijk een snaar denk ik.

maar dan uitgekomen met het nummer dat ik echt niet kan missen...

Keane - Bedshaped.....

iedereen zou dit nummer echt moeten horen , het gaat niet om smaak , of genre meer , dit nummer is eigenlijk de *nummer een* wereldwijd waard.
de klanken passen perfect , de emotie in de accorden zijn overtreffend , de sfeer is soms benauwend maar ook bevrijdend , de clip is ook steeds weer een genot om naar te kijken....
ik hoop dat ie zo weer erop komt....

*duim duim*
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Redactie Games maandag 8 november 2004 @ 03:49:23 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23157854
quote:
Op maandag 8 november 2004 03:46 schreef BaajGuardian het volgende:

*duim duim*
Franz Ferdinand is niet alleen cool, maar heeft ook een coole website

[ Bericht 75% gewijzigd door Seborik op 08-11-2004 11:44:42 (Quote genormaliseerd) ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_23157855
Dat nummer heet Ms. Jackson. En ik vind het ook fijne muziek, die je opnoemt. Ik denk altijd maar zo: waarom iets haten omdat het bekend is? Dat vind ik net zo hypocriet als muziek wél leuk vinden omdat die bekend is.
pi_23157874
Je hebt gelijk, maar er komt wel vaker goede muziek op MTV hoor.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 8 november 2004 @ 05:50:23 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23158274

nou iig , ik heb het niet op mtv omdat er zoveel neppe bagger is , muziek die gemaakt is om eraan te verdienen , of muziek die gemaakt is om eraan te verdienen waar de text dan ook nog eens A-nergens over gaat , B-over het Doorsnee onderwerp gaat (love blabla) C-door een ander geschreven , waardoor je alle emotie er *nep* bij gezongen krijgt.

neem bv , jamai met zn zogenaamde nummer 1 hit , omg , dat was zo nep , die koppen die ze moeten trekken met dat verschrikkelijke programma , zo gemaakt , die jongen is belachelijk gemaakt , gehersenspoeld , dat is één voorbeeld van wat tv muziek is , iig voor mij.
-----------------------------------------------------
en MaartenGrendel , ik ken ook wel meer toffe muziek , maar deze paar zijn een verslaving aan het worden.
----------------------------------------------------
Ms.Jackson ja , dat was ook een tof nummer...

... ik weet het niet , maar MTV vind ik op dit punt ds nog net te doen (op sommige reclames na dan heb ik soms zin om mijn afstandbediening in mijn beeldbuis te knallen)
tmf , en the box , vind ik dan weer TE erg.
waarschijnlijk door het *cool zijn* gehalte. en de trance .....zal maar niet commenten verder daarop.

het enige wat ik uberhaupt de tv op aan heb is tegenwoordig soms even nederland 2 , als dan 3 , en mtv ...

wat vind men hier (commenting on MaartenGrendel) dan de *goede muziek* van MTV ?
(of haat je ook de zogenoemde bagger van MTv maar nu even niet...)

antwoord maar raak ...
  maandag 8 november 2004 @ 09:09:11 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23159102
Waar je maar een probleem van kunt maken, zeg. Als je het niet leuk vindt, zet je hem uit. Dat gezeur van "ik houd niet van commercieel": kijk dan niet.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23159162
Je klinkt als een zweverig iemand die heeft ontdekt dat er ook andere mensen zijn die gave muziek maken. De muziekzenders vertonen niet alleen de mainstream muziek. Beetje maf als je dat dacht. En elke band die iets maakt waar geld mee wordt verdiend is commercieel (anders moet je het gratis weggeven of tegen kostprijs), ik word eigenlijk best moe van die "ik vind het niets wànt het is commercieel-gasten". Dat is zo verschrikkelijk uit om dat te roepen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_23159694
quote:
Op maandag 8 november 2004 05:50 schreef BaajGuardian het volgende:

nou iig , ik heb het niet op mtv omdat er zoveel neppe bagger is , muziek die gemaakt is om eraan te verdienen , of muziek die gemaakt is om eraan te verdienen waar de text dan ook nog eens A-nergens over gaat , B-over het Doorsnee onderwerp gaat (love blabla) C-door een ander geschreven , waardoor je alle emotie er *nep* bij gezongen krijgt.

neem bv , jamai met zn zogenaamde nummer 1 hit , omg , dat was zo nep , die koppen die ze moeten trekken met dat verschrikkelijke programma , zo gemaakt , die jongen is belachelijk gemaakt , gehersenspoeld , dat is één voorbeeld van wat tv muziek is , iig voor mij.
-----------------------------------------------------
en MaartenGrendel , ik ken ook wel meer toffe muziek , maar deze paar zijn een verslaving aan het worden.
----------------------------------------------------
Ms.Jackson ja , dat was ook een tof nummer...

... ik weet het niet , maar MTV vind ik op dit punt ds nog net te doen (op sommige reclames na dan heb ik soms zin om mijn afstandbediening in mijn beeldbuis te knallen)
tmf , en the box , vind ik dan weer TE erg.
waarschijnlijk door het *cool zijn* gehalte. en de trance .....zal maar niet commenten verder daarop.

het enige wat ik uberhaupt de tv op aan heb is tegenwoordig soms even nederland 2 , als dan 3 , en mtv ...

wat vind men hier (commenting on MaartenGrendel) dan de *goede muziek* van MTV ?
(of haat je ook de zogenoemde bagger van MTv maar nu even niet...)

antwoord maar raak ...
Ik heb nog nooit trance gehoord op TMF of the box, behalve Just Be dan.
Niets.
pi_23172720
Op TMF is alleen maar top 40 muziek.. MTV en The Box draaien nog wel eens wat anders
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:12:16 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23181166
to isabeau >> en ik word moe van mensen die praten terwijl ze nieteens weten waar het over gaat.
vooral als ze dat doen uit een zwart wit indoc.

ik heb het niet , niet op commerciele muziek omdat het commerciele muziek *is* , maar omdat de meeste muziek daarvan nep is , geen emotie inzit , en alleen gemaakt is om er bekend mee te worden of geld ermee te verdienen.

blijkbaar ken jij niet de waarde die in muziekj *kan* zitten
(buiten de indoc.)

ik zweverig?
waarom zijn er altijd weer mensen overal die je op wat voor topic dan ook aanvallen....
GET A LIFE.

mag ik ook eens een topic openen?
zoniet ban me dan aub , of hou je kop met dit soort opmerkingen.
pi_23227062
quote:
Op maandag 8 november 2004 03:46 schreef BaajGuardian het volgende:

Keane - Bedshaped.....

iedereen zou dit nummer echt moeten horen , het gaat niet om smaak , of genre meer , dit nummer is eigenlijk de *nummer een* wereldwijd waard.
de klanken passen perfect , de emotie in de accorden zijn overtreffend , de sfeer is soms benauwend maar ook bevrijdend , de clip is ook steeds weer een genot om naar te kijken....
ik hoop dat ie zo weer erop komt....

*duim duim*
Ik begrijp geloof ik wel een beetje wat je met dit nummer bedoeld, Baaj
Dit nummer vind ik ook zo ontzettend mooi.........
Je hoort de "schoonheid" van muziek in dit nummer, grabs you by the heart...
  woensdag 10 november 2004 @ 21:42:44 #12
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_23227830
@ ts je moet gewoon wat meer downloaden! ik heb de hele laatste CD van outkast (beide dus eigenlijk) en die van André 3000 (waarop ook Roses en Heya op staan) is gewoon geweldig. gebruik ook es de zoekfunctie om te zoeken naar outkast. En waarom zou je naar mtv moeten luisteren om die nummers te horen (weer zeg ik) downloaden...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_23230570
schoonheid is natuurlijk ook relatief. Er zit schoonheid in de herrie van ministry en lelijkheid in een nummer als Imagine. En dat ligt niet alleen aan Yoko Ono of zo.
  donderdag 11 november 2004 @ 00:52:10 #14
107274 Warrior_on_Ice
Mighty Warrior....
pi_23233590
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Je klinkt als een zweverig iemand die heeft ontdekt dat er ook andere mensen zijn die gave muziek maken. De muziekzenders vertonen niet alleen de mainstream muziek. Beetje maf als je dat dacht. En elke band die iets maakt waar geld mee wordt verdiend is commercieel (anders moet je het gratis weggeven of tegen kostprijs), ik word eigenlijk best moe van die "ik vind het niets wànt het is commercieel-gasten". Dat is zo verschrikkelijk uit om dat te roepen.
Keane en Franz Ferdinand zijn anders ook gewoon mainstream

Je mag best commercieel zijn, maar de band of artiest moet geen product worden want dan gaat ze op safe spelen en dat is dodelijk. Het eerste O-Zone hitje lijkt b.v. sprekend op het 2e O-Zone hitje en daarmee druk je het product meteen van de markt

[ Bericht 18% gewijzigd door Warrior_on_Ice op 11-11-2004 00:57:40 ]
  donderdag 11 november 2004 @ 05:32:19 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23235104
pi_23238333
quote:
Op woensdag 10 november 2004 21:42 schreef One_conundrum het volgende:
@ ts je moet gewoon wat meer downloaden! ik heb de hele laatste CD van outkast (beide dus eigenlijk) en die van André 3000 (waarop ook Roses en Heya op staan) is gewoon geweldig. gebruik ook es de zoekfunctie om te zoeken naar outkast. En waarom zou je naar mtv moeten luisteren om die nummers te horen (weer zeg ik) downloaden...
Ej, MTV is niet altijd pure evil:) Zelf vind ik Christina Aguilera wel leuk. Was een tijd geleden ook iemand die alleen klassiek en " quality music' als Zeppelin, Queen, The Who etc luisterde. Da's nu gelukkig wel anders. toch?
  donderdag 11 november 2004 @ 14:28:46 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23242299
nou Aguilera...........oookeeee........nee dat is dus weer iets waarvan ik zou zeggen , houd het weg van mijn oren
pi_23242413
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:28 schreef BaajGuardian het volgende:
nou Aguilera...........oookeeee........nee dat is dus weer iets waarvan ik zou zeggen , houd het weg van mijn oren
want?
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_23242431
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ik heb het niet , niet op commerciele muziek omdat het commerciele muziek *is* , maar omdat de meeste muziek daarvan nep is , geen emotie inzit , en alleen gemaakt is om er bekend mee te worden of geld ermee te verdienen.
Madonna maakt muziek waar ze en geld mee verdient en bekend mee wil zijn. Wil je soms ontkennen dat er emotie in die muziek zit? En muziek die gemaakt wordt om geld mee te verdienen draagt ook een emotie, dat JIJ die emotie niet leuk vindt is jouw probleem.
quote:
blijkbaar ken jij niet de waarde die in muziekj *kan* zitten
(buiten de indoc.)
En jij wel omdat je Franz Ferdinand leuk vindt? De meest commercieele band op dit moment! Iedere band op dit moment maakt 80's muziek. Waarom? Die reden mag JIJ invullen.

Ps. Ik denk dat het komt omdat het verkoopt, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Ik weet niet hoe oud je bent maar sluit maar gewoon achter in de rij aan van de "muziek-kenners" die menen te weten wat "echte" muziek is. Jij bent er niet bij als de platen gemaakt worden dus je kunt niet weten wat de intentie is. En dus kun je ook niet oordelen.

Als een heleboel mensen genieten van de Jamai muziek, wat is jouw probleem dan? Er zit dan toch duidelijk een emotie in die veel mensen raakt. Dat het geen ge-acteerde drama is (Keane) (wat we overigens ook al miljoenen keren hebben gezien, zelfs de clip is een mega 80's early 90's clip) wil nog niet zeggen dat er geen emotie in zit. Er zit een entertainment-emotie in.

Of heb je liever dat al die huismoeders en kids naast je staan bij het Keane en Outkast concert?
  vrijdag 12 november 2004 @ 03:49:47 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23258976
ik ga niet naar concerten , ik zeg alleen dat die muziek een vernieuwende emotie bezit , als je dat niet begrijpt ga dan huilen ofzo.
matrialistisch verwend figuur.

en fuck franz ferdinand , alleen dat this fffire nummer was zoals ik al zei hypnotiserend, ik vind het niet *mooi* zoals ik outkast nummers wel mooi vind , niet omdat ze in zijn of verkopen , maar omdat het verneuwend is , ik interreseer me niet voor verkopen , en al helemaal niet voor muziek die IN moet zijn.

jamai kan van mij de klere krijgen , met zn rommel

ik maak zelf muziek en niet van die radio of tv garbage , puur instrumentaal , dus als er iemand onder anderren verstand van emotie in muziek heeft ben ik het wel .

get al ife , or end it.
pi_23260855
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 03:49 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga niet naar concerten , ik zeg alleen dat die muziek een vernieuwende emotie bezit , als je dat niet begrijpt ga dan huilen ofzo.

en fuck franz ferdinand , alleen dat this fffire nummer was zoals ik al zei hypnotiserend, ik vind het niet *mooi* zoals ik outkast nummers wel mooi vind , niet omdat ze in zijn of verkopen , maar omdat het verneuwend is , ik interreseer me niet voor verkopen , en al helemaal niet voor muziek die IN moet zijn.

ik maak zelf muziek en niet van die radio of tv garbage , puur instrumentaal , dus als er iemand onder anderren verstand van emotie in muziek heeft ben ik het wel .

get al ife , or end it.
Nou nou .

Je voelt je duidelijk verheven boven de rest van de muziekliefhebbers. Ik luister zelf ook Outkast, Keane en Franz Ferdinand, maar ik heb gelukkig niet zo'n houding als jij hebt.

Er zijn nu eenmaal mensen die erg geraakt worden door de, in jouw ogen, goede muziek en mensen die daar helemaal niets mee hebben. Het is dus niet iets wat je iemand kwalijk kunt nemen. Is een kwestie van het verschil in smaak. Zo vind ik bijvoorbeeld Bjork geweldig, maar zijn er veel mensen die het takkeherrie vinden.
pi_23261152
quote:

get al ife , or end it.
Whahahahahaha, dat was even lachen.

Wat zul jij een hoop problemen hebben in je leven en vooral nog tegen gaan komen. Als je echt zoveel verstand had gehad van muziek had je geweten dat en Keane en Franz Ferdinand alles behalve vernieuwend zijn. Misschien zou je juist eens iets meer uit je isolement moeten komen en wat meer om je heen kijken.

Dan zou je er namelijk achter komen dat je een enorm arrogante kwal bent die denkt werkelijk de waarheid in pacht te hebben. Jij bent een schoolvoorbeeld gefrustreerde (ex)puber die de weg maar niet kan vinden in de huidige maatschappij. En je kan er om huilen of het veranderen, jij hebt besloten te huilen.

God, arm kind. Het is nog niet te laat. Als je maar echt wil, kun je het wel.
pi_23261715
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:28 schreef OutKast het volgende:

[..]

De waarheid
Precies .
pi_23262583
quote:

get al ife , or end it.
Vernieuwend Dacht 't niet
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_23262735
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:57 schreef Foxxy het volgende:

Precies .
Ik ervaar het als lichtelijk sadistisch om me er ook bij aan te sluiten...maar...ik kan me niet inhouden

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')