abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 07:55:46 #156
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23301662
Ichiban utsukushiku (1944) [The Most Beautiful]

Een vroege Kurosawa. Eigenlijk de 2e film van hem en net als zijn 1e Sugata Sanshiro, niet zo sterk. Echter de zwakte ligt op een heel ander vlak. Deze film is namelijk behoorlijk propagandistisch, voor zover dit al een goed woord is.

Tegen het eind van WO2 worden de japanse vrouwen ingezet in fabrieken om oorlogsmateriaal te maken. Aangezien Japan aan de verliezende hand is, wordt hen opgedragen nog harder te werken.
De produktie wordt met een grafiek gedurende de hele film bijgehouden.
De vrouwen raken overwerkt, sommigen worden ziek en moeten, zeer tegen hun zin, naar huis worden gestuurd. De leiding probeert een weg te vinden tussen topproductie en welzijn van de vrouwen, waar onderlinge ruzies natuurlijk ook voorkomen.

Op zich bespeur je best dat deze film in sommige opzichten een voorstudie voor een film als Ikiru kan hebben gediend, maar vaak werken andere scenes, zoals het veelvuldig zingen en trommelen van nationalistische liederen, op de zenuwen.

en toch heb je naar het einde toe wel de smaak van kurosawa te pakken. kortom tegenstrijdige gevoelens er aan over.
pi_23301851
Monster

Ik vond het best een goede film, erg aangrijpend verhaal. Alleen jammer dat ze proberen om je medelijden op te wekken voor Aileen, vond ik een beetje raar. "Oh, ze is zo zielig, nou dat is een goed excuus om mensen te vermoorden", zo kwam het op mij over. Verder vond ik hem erg goed
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 14 november 2004 @ 10:08:53 #158
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23302061
Saddest Music in the World, The (Guy Maddin, 2003)
Erg leuke mix van musical, comedy, drama en een snufje horror volgens de oude stempel, maar met een moderne twist. De hele film is als een expressionistische film uit de jaren '20 en '30 ontworpen. Het korrelige zwartwit beeld, de decors en zelfs het acteerwerk ademt die sfeer uit en dat werkt erg goed. Ook de montage roept herinneringen op uit die filmwereld. Het levert een erg leuke film op, die in het midden iets wegzakt, maar het bijzondere gevoel voor humor is erg aanstekelijk. Isabella Rossellini is fantastisch als de bierbarones. ***½

Runaway Bride (Garry Marshall, 1999)
Vrij suffe romantische comedy waarin Julia Robert en Richard Gere 10 jaar na Pretty Woman weer samen het romantische koppel vormen. Ook regisseur Garry Marshall is weer van de partij, evenals de cliche's die het genre belagen. De grappen zijn ook te dun bezaaid om het verhaaltje nog enig kleur te geven. **

Untergang, Der (Oliver Hirschbiegel, 2004)
Indrukwekkend verslag van de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog. De film komt heel realistisch over en daarmee is één van de doelstellingen bereikt. Bruno Ganz is erg sterk als Hitler die alle realiteitszin verliest in z'n laatste dagen, maar ook de rest van de cast is overtuigend. Oliver Hirschbiegel weet alles goed te doseren. Dialoog, muziek en oorlogsgeweld, alles komt op z'n tijd en wordt de tijd gegeven die nodig is. Dat zorgt er voor dat de film voorbij is voor je er erg in hebt. Het sounddesign mag ook niet onopgemerkt blijven, erg sterk. Niets anders dan lof. ****½
  zondag 14 november 2004 @ 11:44:21 #159
40664 Durbin
Who knows..
pi_23303021
Zombiegore

Een film van Nederlandse bodem door Maarten van Druuten. Een afgekeurde dokter probeert in zijn eigen achtertuin een super-soldaat te maken van onschuldige voorbijgangers. Een opvliegerige man en zijn vriendin worden het zoveelste slachtoffer, maar ze vechten terug! Het verhaal doet er feitelijk niet zoveel toe; vooral het eerste deel van de film is een aaneenschakeling van de ene zombie na de andere. In de tweede helft komt daar verandering in en wordt het geheel wat creatiever met een jong, destructief meisje en gestoorde Duitse toeristen.

Het is duidelijk een "amateuristische" film gemaakt door een stel vrienden en bij dat soort films ga ik me altijd afvragen of ik het beter zou kunnen. Bij deze film weet ik het eigenlijk niet, maar ik had wel meer gelet op details als een zwaard zonder punt, spuiten zonder een naald of een steeds terugkerende grijze VW Polo. De film geeft wel een beeld hoe je zelf een film zou kunnen maken en ik denk dat de makers er meer lol in hebben gehad om de film te maken, dan dat de gemiddelde filmliefhebber zal hebben om er naar te kijken.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 14 november 2004 @ 14:09:25 #161
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23305720
Cabaret: normaal kan ik Liza Minelli niet uitstaan, maar hier zet ze gewoon een prima rol neer. Ook het verhaal zit goed in elkaar en de film is best lief en grappig. In het midden had er alleen wat meer tempo in gemogen, wat tevens te wijten was aan de musicalstukjes die het verhaal nog wel eens op wilden houden. Verder valt er weinig op aan te merken, tis gewoon een goed verzorgd musical/drama/tijdsbeeld, met een sterk script. 8+.
The Getaway: lekkere heist/road-movie, waarin mannen gangsters zijn en vrouwen hoeren. En dat is niet het enige Peckinpah-element, de spuitende felrode bloedstraaltjes zijn ook weer volop aanwezig. Jammer alleen dat het plotje rond de slechte-gangster-die-wraak-wil de film nogal vertraagt. Ook wordt nergens het niveau van het soortgelijke Bonnie & Clyde gehaald, maar ach, vermakelijk is het allemaal wel. 7+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 14 november 2004 @ 14:19:08 #162
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23305937
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:36 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

En besides Thora is een babe.
Dat mag je natuurlijk vinden .. maar ik had het idee na het zien van A. Beauty dat het ene troela is ... en na het zien van Dungeons & Dragons weet ik het zeker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_23305977
Along Came Polly

Vermakelijke komedie met Ben Stiller en Jennifer Aniston. Ik vond Ben Stiller wel meevallen in deze film qua flauwheid dus dat was al een pluspunt Voor de rest wel een grappig verhaaltje en leuke bijrollen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_23309706
Mockingbird Don't Sing
Ik vond de film veel te oppervlakkig. Het verhaal is extreem, maar ik vond de film niet diep genoeg gaan. Op zich vermakelijk om naar te kijken, maar niet meer dan 1 keer.

Girl with a Pearl Earring
Mooie film, goed in elkaar gezet. Mooie muziek, erg sfeervol.

Fear and Loathing in Las Vegas
Blijft een meesterwerk. Ik heb 'm inmiddels 5 x gezien, hij blijft gewoon goed.
Naar mijn mening, Johnny Depp in één van z'n beste rollen.
"A conscience cannot prevent sin, it only prevents you from enjoying it"
"It's not a lie....it's a gift for fiction"
pi_23311076
Bridget Jones Diary 1
  zondag 14 november 2004 @ 19:00:55 #166
19902 Hymn
CG Artist
pi_23312448
Garden State
okee, eeeeeeeeeeeeerg mooie film.
Absolute aanrader, erg leuke dialogen plus een leuk liefdesverhaal.

erg mooi!
  zondag 14 november 2004 @ 19:03:59 #167
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23312526
Cutie Honey: The Live Action Movie
http://www.imdb.com/title/tt0409860/
http://www.cutiehoney.com

lol waar begin je bij zo'n film... een super heldin die de japanse versie van een dom blondje kan zijn, idiote villains (nooit geweten dat een paarde staart als helikopter kan worden gebruikt), fanservice(pantyshots, cleavage, etc), gigantische explosies, meer roze dan bij de gay pride parade, karaoke, anime cutscenes, umm nog veel meer absurditeit/campy-ness. HONEY FLASH!

Kijken!
The Light Is Leaving Us All
  zondag 14 november 2004 @ 19:10:56 #168
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23312687
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:00 schreef Hymn het volgende:
Garden State
okee, eeeeeeeeeeeeerg mooie film.
Absolute aanrader, erg leuke dialogen plus een leuk liefdesverhaal.

erg mooi!
Goed dat je me er even aan herinnert, had hem een tijdje geleden al alleen bleek verkeerde AR te zijn. Nu ff gezocht en de goeie gevonden

Van de week dus ff kijken!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 14 november 2004 @ 21:09:32 #169
40664 Durbin
Who knows..
pi_23315594
Children Shouldn't Play With Dead Things (1972)

Een dwaze regisseur neemt zijn acteurs mee naar een eiland, met de dreiging dat ze hun baan kwijt zullen raken als ze niet meegaan. Eenmaal op het eiland blijkt dat de regisseur van plan is op een begraafplaats doden tot leven te wekken. Wanneer dit lijkt te mislukken nemen ze een lijk mee naar hun huisje (!). Ik had nooit iets over deze film gelezen of gehoord, maar ik vond hem best goed! De spanning blijft er leuk in, ondanks dat de eerste verschijning van een zombie lang op zich laat wachten (misschien juist wel daarom.). De zombies zien er goed uit en afgezien van enige overacting zie ik niets verkeerds in deze film.
  zondag 14 november 2004 @ 21:58:52 #170
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23316677

Eyes Without a Face: zeer okaye Franse horror. Het begint als een wat langzame thriller, en de dialogen zijn dan niet bepaald van hoog niveau, maar het plot is boeiend genoeg om hier doorheen te komen. Daarna wordt de film wordt steeds beter, sfeervoller en spannender. De score mag ook wel even een extra vermelding krijgen, net als het erg mooie einde. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_23317762
Net terug van de nieuwe bioscoop in Almere, mijn god wat een gigantisch complex

jammer dat BRIDGET JONES'S DIARY:THE EDGE OF REASON een matige film is met dat irritante ijskonijn Colin Firth
  zondag 14 november 2004 @ 23:15:30 #172
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23318747
quote:
Op zondag 14 november 2004 05:22 schreef twiFight het volgende:

Groundhog Day

leuke comedy, leuk uitgewerkt en goed geacteerd. het enige jammere is dat niet alleen de hoofdpersoon zich irriteert aan dat alles zich steeds herhaalt, maar ik als kijker soms ook.
Dat is nu juist net de kracht van de film .. herhaling ... dat je herhaldelijk een film over herhaling kan kijken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 14 november 2004 @ 23:29:40 #173
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23319131
Lolita

Zeer degelijke film waarin de hoofdrolspeler erg goed de 'beslommeringen laat zien van een man verliefd op een lolita. Daar ligt meteen ook de moeilijkheid van de film (zeker in die tijd), hoe laat je een man van 40+ en een meisje van 14 een relatie hebben? Ik vond het het grootste gedeelte van de film goed, soms spannend gedaan, hoewel er ook momenten waren die me een beetje tegenstonden, de momenten waarbij het wat duidelijk werd gemaakt dat ze een 'relatie' hadden. Het eind was erg goed gekozen, en was een juist einde voor deze toch wel controversiele film.
Zeer irritant was Peter Sellers, zijn typetjes in Strangelove behoren tot de beste ooit, maar hier kon ik hem echt niet uitstaan. Ik was altijd blij als ie weer uit beeld was. Terrible!
  zondag 14 november 2004 @ 23:43:41 #174
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23319453
The Rats
Film over ratten. Het enige dat het een heel klein beetje interessant maakt, is de aanwezigheid van Madchen Amick. Voor de rest is 't nogal overdreven, zo spuiten de ratten werkelijk meters hoog uit het riool.

Anatomie
Duits slasherding met Franka Potente over studenten geneeskunde die na de uren nog wat bijklussen op mensen die dit niet appreciëren. Niet slecht (de beste van deze post), maar allemaal vrij oninteressant.

Romasanta
In het Spanje van de negentiende eeuw worden een hoop dode mensen teruggevonden, men denkt dat een weerwolf het heeft gedaan. Cue Julian Sands, die altijd wel wil meedoen in een matige horrorfilm. Wederom is het enige interessante aan de film (voor de heren) de aanwezigheid van de schattige Elsa Pataky.

King Solomon's Mines
Wannabe-Indiana Jones-film. Met Richard Chamberlain als Allan Quatermain, de poor man's Indiana Jones dus, Sharon Stone als Kate Capshaw-doorslagje en John Rhys-Davies als kopie van.... wel..... John Rhys-Davies. Vooral erg veel belachelijke scenes met spinnen, valstrikken en Duitsers. Nee, niets aan deze film is origineel, behalve misschien de onderstebovenmensen (don't ask).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23319663
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:36 schreef kinky_queen het volgende:
Net terug van de nieuwe bioscoop in Almere, mijn god wat een gigantisch complex

jammer dat BRIDGET JONES'S DIARY:THE EDGE OF REASON een matige film is met dat irritante ijskonijn Colin Firth
wtf, is die al open?!
  maandag 15 november 2004 @ 01:37:57 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23321195
The Thomas Crown Affair (1968)

Hmm, Steve McQueen moet wel een heel vreemde smaak qua films hebben gehad als dit echt zijn favoriete film was waar ie zelf in heeft gespeeld. Vond er zelf erg weinig aan. Was op zich best vermakelijk, maar het verhaal, en vooral de uitwerking daarvan zat te slecht in elkaar. Faye Dunaway was lichtelijk vervelend in de film en de gast die bedacht heeft om met meerdere beelden per beeld te werken heeft hopelijk daarna geen werk meer gehad. Dat leidde echt zo ontzettend af van de film. Ik had het idee dat deze film gemaakt is met het idee om hip te zijn in mind, dat merk je ook weer aan de muziek. Maar niks van dit alles werkt. Nog wel vermakelijk, maar echt nèt.
  maandag 15 november 2004 @ 10:02:18 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23323436
Innocence (Mamoru Oshii, 2004)
Vervolg op het 9 jaar oude Kôkaku kidôtai (Ghost in the Shell) gaat op dezelfde voet verder waar z'n voorganger gebleven was; enigszins vaag dus. Veel van die verwarring creëert de film zelf door regelmatig filosofen aan te halen. De regisseur wou hiermee aantonen hoe onbelangrijk dialogen zijn om een film te volgen. De dialogen worden gebruikt als stijlmiddel, zoals je ook de animatie als stijlmiddel kunt gebruiken. Je hoeft er niet naar te luisteren, je mag, zonder kun je de film ook volgen. De combinatie van CGI en klassieke animatie werkt erg goed en de film ziet er dan ook mooi uit. Ook de muziek is net als in het eerste deel weer erg mooi. ****

(#272) Yeux sans visage, Les (Eyes Without a Face) (Georges Franju, 1960)
Leuke klassieke horror-thriller, die de eerste bloederige productie uit Frankrijk was. Het zorgde voor nogal wat controverse toentertijd, maar daar is nu niet veel meer van over. Dat heeft de film ook helemaal niet nodig, want het is gewoon een aangename thriller die lekker weg kijkt. De film voelt als een film van Hitchcock of Clouzot, wat niet verwonderlijk is wanneer je weet dat het scenario mede geschreven is door Thomas Narcejac, die ook de boeken waarop Vertigo en Les Diaboliques gebaseerd zijn geschreven heeft. ****
  maandag 15 november 2004 @ 10:04:51 #178
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_23323466
Cellular, redelijk goeie film... eigenaar van die porsche was echt maf!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_23325577
Ik heb gisteren The Others gezien.

Ik heb nog kippevel.
Geweldig. 6th sence 10 hoog

Wat een acteurkunst, wat een verhaal,
pi_23325637
Vrijdag in de bios Der Untergang,
Al genoeg over geschreven in het algemeen, en mijn mening wijkt daar niet echt vanaf. Erg goed beeld wordt er neergezet over de laatste dagen uit het leven van AH waar vooral de sterke acteerprestaties en natuurlijk de taal een belangrijke rol in spelen. Indrukwekkend.

Zaterdag nog, The Alamo
Het verhaal is weer een typische patriotische amerikaanse bullshit overwinning op het Mexico van rond 1860.. Dit zou dan een legende moeten zijn, maar kan me niet voorstellen dat het op deze manier gegaan moet zijn. Het overall plaatje was ok, zag er goed uit, maar de uitvoering is niet echt bijzonder.
Where facts are few, experts are many.
pi_23335928
Harry Potter and the prisoner of Azkaban.

Een stuk leuker dan de eerste twee, veel minder kinderfilm en dat terug in de tijd gaan was ook grappig
  maandag 15 november 2004 @ 21:50:49 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23339464
Net gezien:
Evil Dead
Groepje van 5 vrienden reist naar n bohut, waar ze zonder het zelf te weten een groepje demonen bevrijden. Ze proberen er alles aan te doen om niet ten prooi te vallen aan ze. Of t lukt?
Had m nog niet gezien , maar heb me wel vermaakt met deze film. Je ziet dat t n low-budget film is. Alles is natuurlijk uber voorspelbaar, je kunt als t ware gaan aftellen tot de volgende aanval. Maar hey: dat maakt echt niet uit. Als je t niet erg vindt natuurlijk. Maar dat weet je vantevoren.
Anyweg: een erg vermakelijke film. ben benieuwd naar de andere 2 delen

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 15 november 2004 @ 21:53:46 #183
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_23339549
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:50 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Evil Dead
Groepje van 5 vrienden reist naar n bohut, waar ze zonder het zelf te weten een groepje demonen bevrijden. Ze proberen er alles aan te doen om niet ten prooi te vallen aan ze. Of t lukt?
Had m nog niet gezien , maar heb me wel vermaakt met deze film. Je ziet dat t n low-budget film is. Alles is natuurlijk uber voorspelbaar, je kunt als t ware gaan aftellen tot de volgende aanval. Maar hey: dat maakt echt niet uit. Als je t niet erg vindt natuurlijk. Maar dat weet je vantevoren.
Anyweg: een erg vermakelijke film. ben benieuwd naar de andere 2 delen

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Als je je even instelt op wat meer absurde humor dan ga je veel plezier beleven aan deel 2. Met name de 'hand-scene' en de 'help-de-dode-beesten-aan-de-muur-maken-geluiden-scene' zijn meesterlijk.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 15 november 2004 @ 22:00:42 #184
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23339768
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:53 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Als je je even instelt op wat meer absurde humor dan ga je veel plezier beleven aan deel 2. Met name de 'hand-scene' en de 'help-de-dode-beesten-aan-de-muur-maken-geluiden-scene' zijn meesterlijk.
ben benieuwd
pi_23339840
De dominee en collateral of hoe die film met tom cruz ook heten mogen.
2 topfilms.

90% van de films die ik de laatste tijd zie vind ik kansloos, meestal hoe duurder de film is om te maken hoe dommer ik die film vind.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 november 2004 @ 22:07:10 #186
40664 Durbin
Who knows..
pi_23339967
Foolproof (2003)
Drie jongelui proberen in hun vrije tijd de perfecte inbraak te plannen, zonder deze ooit uit te willen voeren. Wanneer hun beste plan wordt gestolen en succesvol wordt uitgevoerd door een misdaadbaas, worden ze onder druk gezet om 20 miljoen uit een bank te stelen. Wanneer ze niet meedoen, levert de misdaadbaas hun plannen in bij de politie. Bij het maken van deze film is erg veel naar Ocean's Eleven gekeken, met name de laatste 20 minuten, maar het blijft een leuke film. Vooral voor liefhebbers van Heist, Ocean's Eleven en soortgelijke films een aanrader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')