wat zei die precies..
kon het net niet volgen.. kabel vloog eruit.. (tv + inet)
Uh laat maar...niks bijzonders.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 12-09-2001 03:02]
cliches, emotieloos, onovertuigend, kort.
Iets in de trand van , terroristen kunnen staal vernietigen maar niet de power of the american people, god bless america.
dat was het wel.
geen' we have declared war to the person(s) responsable for this' ?
hmz.. had eik meer van hem verwacht..
(makes you wonder what Gore would have done...... )
De meest onovertuigende manier om een nederlaag tot een overwinnig te maken, gestaafd op clichematige wijsheden die zelfs in de vorige eeuw al te doorzichtig waren...
Hoe de Amerikanen dit schertsfiguur ooit tot vertegenwoordiger van hun natie hebben kunnen kiezen, zal mij altijd een raadsel blijven...
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 12-09-2001 03:24]
quote:Een wat betere speech-schrijfer ingehuurd denk ik.
Op woensdag 12 september 2001 03:07 schreef megamuch het volgende:
(makes you wonder what Gore would have done......)
quote:"As I walk through the valley of the shadow of death"
Op woensdag 12 september 2001 03:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Met een quote uit een of andere psalm, om de clichés van de Hollywood rampenfilms maar te versterken.
Coolio toch??
Het enige wapen dat de VS heeft is het leger, maar met vliegdekschepen en kruisraketten ga je helaas geen terroristische oorlog winnen, dat weten ze daar ook wel.
Maar, wat had hij dan moeten zeggen? "Ja, Amerika is op zijn knieën gebracht en ons leger kan geen fluit uitvoeren tegen dit soort aanslagen."
Dat kweekt ook niet echt het moraal dat ze daar op dit moment nodig hebben...
"we will pursue the one responsible for this act, and also those who HARBOURED them"
Erg interpretable dat 'harboured'
quote:mee eens, zijn stijl was nogal houterig maar wat hadden we dan verwacht, maar dat ene zinnetje is veelbetekenend, zal toch in bepaalde landen wel met een kleine siddering ontvangen zijn
Op woensdag 12 september 2001 03:33 schreef chocolatemoeze het volgende:
Hij zei ook iets van (dus geen letterlijke quote):"we will pursue the one responsible for this act, and also those who HARBOURED them"
Erg interpretable dat 'harboured'
wordt wel lastig trouwens als er uiteindelijk toch een amerikaanse mcveigh-achtige groepering achter blijkt te zitten
Extreem rechts zal never zijn eigen economie ondermijnen door het hele wtc uit te schakelen. Hoewel extreemrechts niet zo doordacht is lijkt het me sterk dat zij er achter zullen zitten.
Die speech deed me denken aan Pulp Fiction's Samuel L Jackson bijbels-speech, die hij zijn slachtoffers voorlas nadat ie ze omlegde.
Het lijkt echt een Hollywood film daar vandaag. Rampenfilm.
quote:Ik dacht hier meteen aan Bill Clinton. Hoe zou hij het gepresenteerd hebben als een ramp van zo'n omvang in zijn regeerperiode zou gebeuren.
Op woensdag 12 september 2001 03:36 schreef bogus het volgende:
Fijn staaltje holle retoriek die mijns inzien geen effect heeft op de shocktoestand waarin het land verkeert.
En ja, hij heeft zijn lichaamstaal ook niet mee, met die twinkelende ogen en een onderdrukt guitig lachje.
quote:en of je na zo'n gebeurtenis überhaubt een "goede" speech kunt
Op woensdag 12 september 2001 06:39 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Ik dacht hier meteen aan Bill Clinton. Hoe zou hij het gepresenteerd hebben als een ramp van zo'n omvang in zijn regeerperiode zou gebeuren.
Het gaat meer om de toon waarop, in combinatie met zijn lichaamstaal, ie iets zegt.
Dat afsluitertje met " Good night " vond ik zo weird klinken, alsof ie het tegen zijn eigen dochter zegt voordat ze na een normale dag haar nest in duikt.
Totaal geen feeling erin.
quote:ja jezus, hoe kan jij dat nou beoordelen. Het lijkt erop alsof mensen hier een beetje vanuit hun negatieve van Bush zijn speech veroordelen. Wat kan mij het schelen of zijn speechschrijver echt is.
Op woensdag 12 september 2001 09:33 schreef michelos het volgende:Totaal geen feeling erin.
Het lijkt alsof jullie allemaal denken dat Bush het allemaal niets kan schelen.
quote:Precies, het gaat meer om het voor de Amerikanen zo belangrijke psychische werking dat de president weer in het Witte Huis is en zijn zegje zegt.
Op woensdag 12 september 2001 09:33 schreef michelos het volgende:
Het gaat niet echt erom wat ie zegt. Ook al had dat wat minder clichematig gekund.Het gaat meer om de toon waarop, in combinatie met zijn lichaamstaal, ie iets zegt.
Dat afsluitertje met " Good night " vond ik zo weird klinken, alsof ie het tegen zijn eigen dochter zegt voordat ze na een normale dag haar nest in duikt.
Totaal geen feeling erin.
Maar hoe Bush het gedaan heeft is zo clichématig maar ook gevoeloos. Roosevelt deed het tenminste met enige feeling na de aanval op Pearl Harbor in 1941.
Zelf burgemeester Guiliani 'scoort' nog hoger met zijn kalme voorkomen, maar je kon ook zien dat hij behoorlijk in shock verkeerde (beetje bibberende stem).
quote:Ik beoordeel dat puur op zijn toespraak. En die is erg kil. Mijn mening. En nogmaals, het gaat niet echt om die woorden, maar om de manier waarop ie het brengt.
ja jezus, hoe kan jij dat nou beoordelen. Het lijkt erop alsof mensen hier een beetje vanuit hun negatieve van Bush zijn speech veroordelen. Wat kan mij het schelen of zijn speechschrijver echt is.
Het lijkt alsof jullie allemaal denken dat Bush het allemaal niets kan schelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |