quote:Op zondag 7 november 2004 21:17 schreef fritzzz het volgende:
door die maten naaiers
Ja dat is natuurlijk Bullshit, is helemaal afhankelijk van waar je wordt gepakt....quote:Op zondag 7 november 2004 21:24 schreef Rotterdam-Chello het volgende:
140 waar je 70 mag?
Ga jij maar lekker lopen/fietsen
ohw, die weg.. ja die ken ik!quote:Op zondag 7 november 2004 21:25 schreef fritzzz het volgende:
ok helemaal met je eens!! ben ook niet tegen de boete, maar het is een snelweg over de waalbrug naar Nijmegen toe (2 baans) maar doordat er een paar huizen langs de kant staan mag je er maar 70.. heb een keer gezien dat ze heel sneaky 2 flitser monteerden achter een pilaar van de brug.. op 1 dag meer dan 800 mensen te hard.. dus gewoon makkelijk geld vangen, dit is typisch zon stuk waar je 100 km per uur mag rijden,,,, ok dan reed ik nog te hard...
Nee flikker op, bij dat stuk bij Lent zeker?quote:Op zondag 7 november 2004 21:25 schreef fritzzz het volgende:
ok helemaal met je eens!! ben ook niet tegen de boete, maar het is een snelweg over de waalbrug naar Nijmegen toe (2 baans)
ja ik ken dat stuk, voor de mensen die het niet kennen; stel je het volgende voor. Het is dus gewoon een stuk snelweg waar je maar 70 magquote:Op zondag 7 november 2004 21:25 schreef fritzzz het volgende:
ok helemaal met je eens!! ben ook niet tegen de boete, maar het is een snelweg over de waalbrug naar Nijmegen toe (2 baans) maar doordat er een paar huizen langs de kant staan mag je er maar 70.. heb een keer gezien dat ze heel sneaky 2 flitser monteerden achter een pilaar van de brug.. op 1 dag meer dan 800 mensen te hard.. dus gewoon makkelijk geld vangen, dit is typisch zon stuk waar je 100 km per uur mag rijden,,,, ok dan reed ik nog te hard...
quote:Op zondag 7 november 2004 21:34 schreef hooibaal het volgende:
Ik hoop dat ze je nooit meer de weg op sturen.
Idioot.
En ja, ik ken de situatie, ik woon er nog geen kilometer vandaan. Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat anderen er misschien niet op rekenen dat er iemand 2x te hard rijdt en daar dus niet op kunnen reageren? Dat je jezelf hier neerzet als slachtoffer is echt om te![]()
bruce kap eens met dat ironische gedoe..... ben je zelf altijd het braafste jongetje van de klasquote:Op zondag 7 november 2004 21:40 schreef Bruce117 het volgende:
jammer
Nee, maar 70 te hard gaat me toch echt te ver.quote:Op zondag 7 november 2004 21:42 schreef MG_ het volgende:
[..]
bruce kap eens met dat ironische gedoe..... ben je zelf altijd het braafste jongetje van de klas![]()
quote:Op zondag 7 november 2004 21:45 schreef Bigs het volgende:
70km te hard.. damn jij bent de lulEerste keer dat je gepakt wordt, of al eerder gebeurd? In dat laatste geval kun je waarschijnlijk wel een rijontzegging tegemoet zien.
quote:Op zondag 7 november 2004 21:32 schreef MG_ het volgende:
Daar ben ik ook door die linkse rakkers van de weg gehaald
lul nou niet zo stroef, je bent er zelf niet eens geweest. Ik zeg niet vaak dat ik het onzin vindt maar deze weg is echt ONZINquote:Op zondag 7 november 2004 21:45 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Nee, maar 70 te hard gaat me toch echt te ver.
Ligt eraan hoe veel je toen te hard reed!quote:Op zondag 7 november 2004 21:46 schreef fritzzz het volgende:
1e keer dat ze mij op heterdaad betrapten, wel een paar bonnen gehad voor te hard rijden..
[..]
Ja maar als al die boetes nou op je leasebak komen, dan staat daarboven 'Bestuurder onbekend'quote:Op zondag 7 november 2004 22:01 schreef dreeske het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe veel je toen te hard reed!
als je vaker boetes met hogere snelheden hebt gehad, kun je tijdelijk zwaaien naar je rijbewijs
ik ben op 10 jaar tijd 1 keer beboet voor te hard rijden en toen nog met 4 Km te hard stelletje eikels
en dat terwijl ik altijd wel een Km of 10 te hard rijd indien mogelijk![]()
ah, ok.quote:Op zondag 7 november 2004 22:03 schreef fritzzz het volgende:
IETE... luister even... moest op de snelweg achter die gasten aanrijden en aangezien ik daar vlak bij woon.. hebben ze mij op 200 meter van mijn huis aan de kant gehaalt...
dat is nou het hele probleem je moet die snelweg kennen..
Tjezos talk about Mazzel hebbenquote:Op zondag 7 november 2004 22:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben wel eens geflist met 186 waar je 80 mag (ik stond nog in de gelderlander roen ) , ik was toen een jaar of 19, die boete is me overigens kwijt gescholden omdat de meetapparatuur ondeugdelijk bleek (heeft toen nog een stuk over in de telegraaf gestaan) Daarna ben ik braaf gaan rijden en nu rij ik nooit meer te hard..![]()
Voorlopig rijd jij helemaal niet meerquote:Op zondag 7 november 2004 21:38 schreef fritzzz het volgende:
en anders nodig ik je een keer uit om mee te rijden..
[..]
quote:Op zondag 7 november 2004 22:54 schreef DrXLTrouble het volgende:
Voor een mongool die 70 km te hard rijdt en dus anderen bewust in gevaar brengt is elke straf te licht!!
Nee sorry... dat ken ik niet...quote:maar je kent het een dag hard gewerkt laat thuis.. dus even het rechtervoetje naar beneden...
Gelukkig nietquote:Op zondag 7 november 2004 22:53 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Voorlopig rijd jij helemaal niet meer
quote:Op zondag 7 november 2004 21:28 schreef joshus_cat het volgende:
'if you can't do the time, don't do the crime'
quote:Op maandag 8 november 2004 00:35 schreef StefanP het volgende:
Je hoeft de reacties in dit topic maar te lezen om te zien waarom er in bepaalde oorlog bepaalde mensen zich bij bepaalde organisaties aansloten om anderen te naaien.
Blaat blaat je mag daar maar 70 jij imbeciel blaat blaat levensgevaarlijk blaat blaat je verdient levenslange rijontzegging blaat
TS heeft mijn sympathie en waarschijnlijk ook van heel autorijdend Nederland dat gruwelt van snelheidslimieten die continu omlaag gaan voor stukjes van hooguit 1km. Let maar niet op die wereldvreemde fietshippies die toevallig -helaas- ook bestaan.
TS gaf aan niet bepaald onbekend te zijn met dit stukje weg.quote:Op maandag 8 november 2004 00:26 schreef errorken het volgende:
Ik denk dat na verloop van tijd dat mensen uit die tweede groep automatisch overgaan naar de eerste. Vroeg of laat wordt IEDEREEN 'genaait' op een min of meer gelijkaardige manier. Zelfs de ultieme fok! braafrijder die overal 40 rijdt waar 50 is toegestaan zal vroeg of laat genaait worden als hij nét dat bord van 50 niet zien staan had en dus 90 reed....
afgezien van het feit, dat de opmerking over het al dan niet lid worden van "bepaalde organisaties" in de oorlog, niets met het houden aan de regels te maken heeft, gaat de rest van je verhaal ook helemaal nergens over...quote:Op maandag 8 november 2004 00:35 schreef StefanP het volgende:
Je hoeft de reacties in dit topic maar te lezen om te zien waarom er in een bepaalde oorlog bepaalde mensen zich bij bepaalde organisaties aansloten om anderen te naaien.
Blaat blaat je mag daar maar 70 jij imbeciel blaat blaat levensgevaarlijk blaat blaat je verdient levenslange rijontzegging blaat
TS heeft mijn sympathie en waarschijnlijk ook van heel autorijdend Nederland dat gruwelt van snelheidslimieten die continu omlaag gaan voor stukjes van hooguit 1km. Let maar niet op die wereldvreemde fietshippies die toevallig -helaas- ook bestaan.
Op de a79 als je heerlen in- of uitrijdt wordt wel op deze manier gecontroleerd.quote:Op zondag 7 november 2004 22:06 schreef Wolfje4u het volgende:
mja dat stuk A325 heeft op de snelweg eerst een verkeerslicht (ja vonden ze handig een verkeerslicht op de snelweg) en inderdaad veel 70 km, maar staat goed aangekondigd.
Wat pas echt naaiwerk zou zijn is als ze gaan flitsen op dat stukje snelweg van A73 waar je nijmegen mee binnenrijdt vanuit het westen. Daar staan ook borden van 90 en 70 voor einde snelweg.. maar staat daar nogal vroeg zo van een uur voor het verkeerslicht al afremmen.
Daarom wordt dit stuk over een paar jaar ook een 50 km/u weg.quote:Op maandag 8 november 2004 12:18 schreef RonaldV het volgende:
De reden dat je daar niet meer zo hard mag als vroeger is niet omdat het gevaarlijk is, maar om het lawaai in de omgeving omlaag te krijgen. Wen er maar aan: er komen steeds meer stukken van dit soort "snel"wegen.
En verder ben ik het eens met joshus_cat: 'if you can't do the time, don't do the crime'De snelheid is daar al minstens een jaar omlaag.
dus we zetten de snelheid op de snelwegen naar 50. Jij rijdt 120. Da's 70 te hard. LEVENSgevaarlijk....quote:Op maandag 8 november 2004 12:20 schreef Escape2Dawn het volgende:
En terrecht... 70 km/h te hard, kom op zeg. Das veels te hard. Jij gaat maar lekker opnieuw afrijden.
Dan wordt het toch echt tijd om er een onderbordje onder te hangen. Zodat je tenminste weet waarom je zo langzaam rijdt.quote:Op maandag 8 november 2004 12:21 schreef myownwindow het volgende:
[..]
Daarom wordt dit stuk over een paar jaar ook een 50 km/u weg.
Als je de krant had gelezen de afgelopen jaren dan had je geweten dat Nijmegen daar gaat uitbreiden met een enorme woonwijk. Daarom dusquote:Op maandag 8 november 2004 12:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dan wordt het toch echt tijd om er een onderbordje onder te hangen. Zodat je tenminste weet waarom je zo langzaam rijdt.
Ja? Dus jij wist ook dat de max snelheid op de a79 naar 50 is gegaan na klachten van omwonenden?quote:Op maandag 8 november 2004 12:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je de krant had gelezen de afgelopen jaren dan had je geweten dat Nijmegen daar gaat uitbreiden met een enorme woonwijk. Daarom dus
Ik woon in het noorden van de provincie, en dat nieuws krijgen we niet mee. De uitbreiding van Nijmegen welquote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja? Dus jij wist ook dat de max snelheid op de a79 naar 50 is gegaan na klachten van omwonenden?
Of het is niet duidelijk waarom die beperking er is. Als je wegens geluidsoverlast op een 120 km stuk maar 50 of 70 mag denkt iedereen "ow, die bordjes staan daar gewoon uit voorzichtigheid, je kunt hier best al wat harder."quote:Op maandag 8 november 2004 12:31 schreef Wolter het volgende:
Tja. Of je bent dom. Of je bent asociaal. 1 van de 2. Want je wist dat je daar maar 70 mocht. Verder is het inderdaad makkelijk verdienen. Maar ja, blijkbaar zijn die boetes gewoon te laag, want iedereen rijd op de grens. Of er net (of dik) overheen.
quote:Op maandag 8 november 2004 12:25 schreef Lempicka het volgende:
Ze moeten jou voor altijd je rijbevoegdheid afnemen!
Dat zou lekker wezen. Kunnen ze dat overal wel doen. Waarom moet je overal een reden voor hebben? Zodat je kan beslissen of je het belangrijk genoeg vind om je er aan te houden?quote:Op maandag 8 november 2004 12:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Of het is niet duidelijk waarom die beperking er is. Als je wegens geluidsoverlast op een 120 km stuk maar 50 of 70 mag denkt iedereen "ow, die bordjes staan daar gewoon uit voorzichtigheid, je kunt hier best al wat harder."
En dat ís dan ook zo, maar dat is niet de reden waarom de bordjes er staan. Dus moet dat op die plaatsen duidelijk gemaakt worden.
Omdat mensen er eerder toe geneigd zijn zich eraan te houden als ze het nut ervan inzien. Puur een practische benadering dus. En vanuit dat oogpunt gebruiken ze zelfs in het befehl-ist-befehl Duitsland "lärmschütz" onderbordjes.quote:Op maandag 8 november 2004 13:19 schreef Wolter het volgende:
[..]
Dat zou lekker wezen. Kunnen ze dat overal wel doen. Waarom moet je overal een reden voor hebben? Zodat je kan beslissen of je het belangrijk genoeg vind om je er aan te houden?
Nee, dat is het dus NIET. Het is daar 70 vanwegen geluidsoverlast voor omwonenden. heeft NIETS met veiligheid te maken. De weg is voor 120 kmh ingericht.quote:Op maandag 8 november 2004 13:55 schreef Wolter het volgende:
Dan krijg je weer van die mensen die het er niet mee eens zijn en dat ook nog eens duidelijk maken door nog harder te rijden. Iedere malloot kan toch wel nadenken en tot de conclussie komen dat het voor je eigen veiligheid EN die van je medeweggebruikers is?
Als je dan nog te hard rijdt overtreed je willens en wetens een wet waarvan je het nut in zou moeten zien. En dan verdien je een boete.quote:Op maandag 8 november 2004 13:55 schreef Wolter het volgende:
Dan krijg je weer van die mensen die het er niet mee eens zijn en dat ook nog eens duidelijk maken door nog harder te rijden. Iedere malloot kan toch wel nadenken en tot de conclussie komen dat het voor je eigen veiligheid EN die van je medeweggebruikers is?
En als die wet niet legitiem is? Gewoon blind, hersenloos volgen? Als de max. officieel naar 50 gaat op de snelweg, rij jij strak 50, ook 's nachts?quote:Op maandag 8 november 2004 14:09 schreef Wolter het volgende:
Qua snelheid zeker wel. Zou mooi zijn als iedereen zich aan zijn eigen snelheid zou houden. Als ik een 70 KM bord zie staan houd ik er geen rekening mee dat een ander 140 daar gaat rijden.
Je weet nu ook dat je de wet overtreed. Daarvoor heb je geen reden nodig. Het enige wat je weet is de reden van die regel.
Ja.quote:Op maandag 8 november 2004 14:12 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En als die wet niet legitiem is? Gewoon blind, hersenloos volgen? Als de max. officieel naar 50 gaat op de snelweg, rij jij strak 50, ook 's nachts?
mouseover:ctrl c ctrl v is dus niet altijd typefout vrij :x thnx
Het spijt me, maar dan vind ik je eng. Ik weet dat de meeste nederlanders niet kunnen nadenken, maar om echt massaal als lemmingen achter J. Spee aan te lopen vind ik echt eng.quote:Op maandag 8 november 2004 14:29 schreef Wolter het volgende:
[..]
Ja.
Je hebt met meer dingen te maken dan alleen maar met de veiligheid. Geluidsoverlast en milieu zijn een paar voobeeldjes.
Dat stuk na de brug, tot aan de nieuwe verkeerslichten was 120, nu 70. Brug zelf is idd geen 120.quote:Op maandag 8 november 2004 14:41 schreef PeuRac het volgende:
Sorry, jullie hebben allemaal gelijk, maar 140 rijden over de brug bij Nijmegen blijft niet normaal![]()
Ik kan begrijpen als je daar 100 rijdt, maar 140 niet. En dat die kneus zegt dat je vlak daarvoor nog 120 mag is ook bluu-shit, ik ben er van t weekend nog geweest, en ruim voor de brug is het al een hele tijd 100km.
Qua tijd scheelt het niet bijzonder veel nee.quote:Op maandag 8 november 2004 14:42 schreef Wolter het volgende:
Vind het jammer dat je spijt hebt van je mening. Zo erg is het niet om een andere mening over iets te hebben. Er moeten gewoon grenzen gesteld worden. En die grenzen die zijn er. Snap het dat er mensen zijn die het niet snel genoeg kan gaan. Vind het ook jammer dat de gemiddelde automobilist geen berekening kan maken van de tijd dat het scheelt. We wonen niet in Amerika of Canada. Ik ben het er met eens. Verder hoef ik niet met berekeningen te komen. Want die zijn er al. Zoek maar. Ik was iig overtuigd.
Volgens mij was t altijd 100 voordat t 70 werd, voor zover ik weet is t daar nooit 120 geweest.quote:Op maandag 8 november 2004 14:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat stuk na de brug, tot aan de nieuwe verkeerslichten was 120, nu 70. Brug zelf is idd geen 120.
*geen medelijden heeft...quote:Op zondag 7 november 2004 21:17 schreef fritzzz het volgende:
...
die maten naaiers
...
Ben t niet helemaal met je eens, maar je omschrijving isquote:Op maandag 8 november 2004 14:47 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
*geen medelijden heeft...
Ik rijd ook wel eens harder dan is toegestaan, maar nooit zoals jij... Als je 140 rijdt waar je maar 70 mag ben je wat mij betreft een gediplomeerd boslul.
van de brug tot die waardeloze gelijkvloerse kruising bij Lent?? Na de kruising is het 120, en ik kan me niet herinneren dat het eerste stuk (tot de brug) anders was...quote:Op maandag 8 november 2004 14:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij was t altijd 100 voordat t 70 werd, voor zover ik weet is t daar nooit 120 geweest.
Als het op een woonerf was wel jaquote:Op maandag 8 november 2004 14:23 schreef StefanP het volgende:
...
Ik heb wel eens 260 gereden in Nederland, moet ik nu ook dood?
ok, dan zal ik me wel vergissen. Bij die verkeerslichten rij ik als t groen is ook altijd nog 120quote:Op maandag 8 november 2004 14:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
van de brug tot die waardeloze gelijkvloerse kruising bij Lent?? Na de kruising is het 120, en ik kan me niet herinneren dat het eerste stuk (tot de brug) anders was...
Dát zou ik dan weer een prestatie vinden.quote:Op maandag 8 november 2004 14:49 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Als het op een woonerf was wel ja
nou, das dus 50 te hard... en TS reed daar 70 te hard.... ik zie het verschil nietquote:Op maandag 8 november 2004 14:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ok, dan zal ik me wel vergissen. Bij die verkeerslichten rij ik als t groen is ook altijd nog 120
ik ken wel woonerven hier waar Stefan met z'n (helaas verkochte) auto 260 had kunnen halen.quote:Op maandag 8 november 2004 14:51 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Dát zou ik dan weer een prestatie vinden.
heel simpel 20km/h en het rijbewijs (en baan) wel/niet kwijtquote:Op maandag 8 november 2004 14:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
nou, das dus 50 te hard... en TS reed daar 70 te hard.... ik zie het verschil niet
50 te hard is ook je rijbewijs kwijt....quote:Op maandag 8 november 2004 14:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
heel simpel 20km/h en het rijbewijs (en baan) wel/niet kwijt
plus dat ik mn auto dan laat uitrollen (van 140), en voorbij op de brug rij ik max 100
Weet ik, maar ik rij nooit (ok, zelden) meer als 50km/h te hard, helemaal niet op dat soort punten.quote:Op maandag 8 november 2004 15:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
50 te hard is ook je rijbewijs kwijt....
en dat uitrollen maakt voor de VROS wel wat goed, maar zo'n kloterige statische flitskast niet.......
Ik welquote:Op maandag 8 november 2004 15:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik rij nooit (ok, zelden) meer als 50km/h te hard, helemaal niet op dat soort punten.
Ik word niet geflitst door zo'n NSB-kassa, ik zorg dat ik weet waar ze staan.![]()
hoogstends zo'n mobiele kan me pakken (de 2x dat ik ben geflitst was door een mobiele).
Ja, maar verhuizen naar de USA is ook goed.quote:Op maandag 8 november 2004 14:23 schreef StefanP het volgende:
Ik heb wel eens 260 gereden in Nederland, moet ik nu ook dood?
Als je moet voorkomen, en je kunt aantonen dat t kruispunt helemaal vrij was op dat moment, en je verklaart je rijbewijs nodig te hebben voor je werk kun je er vaak nog wel genadig van af komen.quote:Op maandag 8 november 2004 15:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik welals je netjes 130 a 140 tuft, door groen, en dan zit je al aan 60 a 70 te hard.... Maar op die punten staan ook de mobiele vaak... dus dag rijbewijs (naja, na een rechtszaak dan) en daarna dag werk
Daar ben ik het wel met je eens. Mensen die bewust te hard rijden in een gebied waar dat gevaarlijk is, die mogen van mij ook de rest van hun leven zonder rijbewijs doen. Maar volgens mij gaat het in de post van TS er over dat er te pas en te onpas op wegen de snelheid 'zonder reden' ineens veranderd wordt en dat je dan net daar geflitst wordt. Iedereen kent het fenomeen wel dat er om onverklaarbare redenen ineens een stuk 3/4-baans snelweg is waar je kilometers lang maar 100 mag, om vervolgens weer 120 te worden. Zo zijn er dus ook blijkbaar stukken waar dat ineens 70 wordt... op de weg van Nijmegen-Den Bosch bijvoorbeeld krijg je op een bepaald stuk stoplichten, en daar is het ineens 50 ipv 80. Geen hond die daar op let, iedereen blijft 80 rijden omdat het maar voor 300 meter of zo geldt. Zijn die mensen nu ineens ook allemaal levensgevaarlijke gekken en criminelen die hun rijbewijs kwijt moeten? Iedereen die een beetje auto rijdt, die zou dan geen rijbewijs meer hebben. Eens te meer bewijs dat die blaters hierboven met hun 'je bent een gevaarlijke gek die geen rijbewijs zou moeten hebben' blijkbaar zelf alleen een fiets hebben (en waarschijnlijk nooit hun hand uitsteken en/of geen licht hebben, maar daar hoor je ze niet over).quote:Op maandag 8 november 2004 14:49 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Als het op een woonerf was wel ja
idd door bijvoorbeeld te hard rijden is de kans groter dat je iemand anders doodrijdt of een boom net iets te hard knuffelt.quote:Op maandag 8 november 2004 18:41 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat heeft niets met moraal te maken, het is alleen zo jammer van die boom die kapot is omdat jouw auto hem zo nodig moet omhelzen.
Of (en dat is erger) degene die komt te overlijden door jouw stupide gedrag.
Make my day, pak een lantaarnpaal of de zijkant van een viaduct.
ik rijd daar ook dagelijks heen en weer. mocht je moeten voorkomen dan moet je zeker niet beginen met "dat is snelweg dus veilig" want dan gaat de rechter vragen wie jij bent om dat te bepalen. je moet het achter de hand houden voor als de officier van justitie de veiligheid als hoofdreden aanvoert in zijn betoog. misschien heb je geluk en weet hij/zij niet dat de snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd ivm geluidsoverlast. dan moet je ze er op wijzen dat daar alleen een station en een autodealer aan die weg liggen.quote:Op maandag 8 november 2004 19:58 schreef fritzzz het volgende:
Ik merk dat het een hoop reacties los maakt!!
Discussie is nooit weg!!
Laat mij 1 ding duidelijk maken dat ik niet loop te janken omdat ik aan de kant ben gezet, die boete betaal ik gewoon.. en als ik moet voorkomen neem ik wel een dag vrij!!
Maar ik reed op een SNELWEG!! laat dat duidelijk zijn 2 baans en ik wist inderdaad dat je 70 mag, maar ik kan je verzekeren iedereen die hier zijn mening op schrijft en over die desbetreffende weg op een uur of 23:00 in de avond daar rijdt, zeker geen 70 rijdt!! Ik moet toegeven 70 km per uur te hard is asociaal veel!! maar dan wel binnen de bebouwde kom of ergen in een druk bewoond gebied. Op deze weg zijn geen voetgangers of fietsers... het is een SNELWEG!!
Ik rijd erg veel zo rond de 60.000 per jaar, en ik rijd zeker zo;n 10 keer langs een flitscontrole per dag, of een flitspaal. en in heel mijn leven nog nooit gecontroleerd op alcohol misbruik, (nu niet denken dat ik drink tijdens het rijden want dat doe ik dus nooit). daar is maar 1 reden voor de pakkans is een stuk kleiner en ze halen minder op!!
De hele verhoudingen in de strafmaat in Nederland is zoek!!
Iddquote:Op zondag 7 november 2004 21:29 schreef ClioSporT het volgende:
Ik ken plekken waar je op een verantwoorde manier makkelijk 200 kan rijden terwijl 70 is toegestaan, dus ik snap sommige reacties niet.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 00:07 schreef yup het volgende:
Ok vandaag heb ik (eerlijk waar) meer dan 150 gereden op een 70 weg.
Let the flamewar begin
Zie je wel mensen durven niks meer te zeggen![]()
Dit is inderdaad dat stuk weg. TS had zijn aanvaring met de snelheidscontrole aan de noordkant, die wel in het midden met een vangrail gescheiden wordt, maar de situatie is daar niet veel beter dan jij beschrijft.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik neem aan dat het over deze weg gaat. Rechts in beeld zie je duidelijk een bord met 70 er op. Dit stuk weg is duidelijk niet te vergelijken met een autoweg waar je 100 mag of een snelweg waar je 120 kan, maar eerder met een reguliere 80km/h weg buiten de bebouwde kom. De rijbanen zijn niet al te breed en een middenberm ontbreekt. Aan de zuidkant van de brug zit je meteen in het centrum van Nijmegen en aan de noordkant sluiten straten uit woonwijken zonder noemenswaardige in- en uitvoegstroken op deze weg aan, maar dat zie je niet op deze foto. Een hoge snelheid is op de Waalbrug gewoon onverantwoord.
[afbeelding]
In de VS is het juist heerlijk om auto te rijden. Ik heb nergens zo ontspannen gereden als in Noord-Amerika. De weinige idioten die je daar tegenkomt staan doorgaans een paar kilometer verderop aan de kant met de politie erbij. Ik heb een RCMP-officer gesproken, die me vertelde dat ze niet per sé jagen op een paar kilometer te hard (al komt het wel voor), maar wel op 20KM of meer, en zeker als daar aso weggedrag bij zit. Een stuk realistischer benadering dan we hier kennen IMHO.quote:Op maandag 8 november 2004 21:18 schreef Alcyone het volgende:
Ik vind het jammer voor je maar ik denk niet dat de wetgeving ooit soepeler zal worden. Alleen maar strenger. Kijk maar naar autoland Numero Uno: USA. Daar is het helemaal niet leuk om auto te rijden.
Net 2 weken je rijbewijs......quote:Op dinsdag 9 november 2004 00:07 schreef yup het volgende:
Ok vandaag heb ik (eerlijk waar) meer dan 150 gereden op een 70 weg.
Let the flamewar begin
Zie je wel mensen durven niks meer te zeggen![]()
Ik ga je een geheimpje vertellen... ssssht!quote:Op maandag 8 november 2004 18:22 schreef suprachick het volgende:
Ik ben het er volledig mee eens dat de meeste politie agenten vreselijke matennaaiers zijn, en dan vooral die, die aan de kant van de weg zitten te flitsen. En of je nu geflitst wordt met 10 km te hard of met 70 km te hard, matennaaiers blijven het.
Een week en een dag je rijbewijs.quote:Op dinsdag 9 november 2004 00:07 schreef yup het volgende:
Ok vandaag heb ik (eerlijk waar) meer dan 150 gereden op een 70 weg.
Let the flamewar begin
Zie je wel mensen durven niks meer te zeggen![]()
quote:Op maandag 1 november 2004 15:50 schreef yup het volgende:
GEHAALD MOFO's
De rijbewijs is binnen...![]()
![]()
19 rijlessen gehad
Eerste keer afgereden dus, en gehaald
Het stuk vanaf de Waalbrug tot vlakbij die nieuwe gelijkvloerse kruising is al jaren 70km/u.quote:Op maandag 8 november 2004 14:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
van de brug tot die waardeloze gelijkvloerse kruising bij Lent?? Na de kruising is het 120, en ik kan me niet herinneren dat het eerste stuk (tot de brug) anders was...
quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een week en een dag je rijbewijs.Ik hoop dat je het snel weer kwijt bent.
Idioot.
[..]
Ik wil die boete weleens zien dat zal niet mals zijnquote:Op dinsdag 9 november 2004 13:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat valt nog mee
Een maat van mij keer, waren met zn 4en aan het rijden, hij reed achteraan, we kwamen op een stoplicht af en die sprong op oranje, dus die achterste maat moest stoppen. Wij dus al verder.... stoplicht springt op groen en hij trekt zn motor ff open om aan te sluiten bij ons
Dus wij zitten daarna in een barretje, dus hij zegt tegen ons, shit hee, net geflitst geloof ik met tweevijftig waar je 80 mocht. Zegt die barkeepster, "oh, maar je mag hier 80 hoor''
Hij: "tweeHONDERD 50"
Zij: ""
-
Dat is geen snelweg, die begint pas na de verkeerslichten. Tot dat moment rij je op een autoweg met een maximale snelheid van 70 (vanwege geluidsoverlast in Lent). Vroeger mocht je daar wel al 120, dat is toch al een tijdje veranderd. Maar als je al weet dat ze vaak controleren daar... Ik rij echt niet altijd netjes, maar ook ik weet dat ze daar vaak staan en hou me dan maar aan de snelheid.quote:Op maandag 8 november 2004 19:58 schreef fritzzz het volgende:
Ik merk dat het een hoop reacties los maakt!!
Discussie is nooit weg!!
Laat mij 1 ding duidelijk maken dat ik niet loop te janken omdat ik aan de kant ben gezet, die boete betaal ik gewoon.. en als ik moet voorkomen neem ik wel een dag vrij!!
Maar ik reed op een SNELWEG!! laat dat duidelijk zijn 2 baans en ik wist inderdaad dat je 70 mag, maar ik kan je verzekeren iedereen die hier zijn mening op schrijft en over die desbetreffende weg op een uur of 23:00 in de avond daar rijdt, zeker geen 70 rijdt!! Ik moet toegeven 70 km per uur te hard is asociaal veel!! maar dan wel binnen de bebouwde kom of ergen in een druk bewoond gebied. Op deze weg zijn geen voetgangers of fietsers... het is een SNELWEG!!
Ik rijd erg veel zo rond de 60.000 per jaar, en ik rijd zeker zo;n 10 keer langs een flitscontrole per dag, of een flitspaal. en in heel mijn leven nog nooit gecontroleerd op alcohol misbruik, (nu niet denken dat ik drink tijdens het rijden want dat doe ik dus nooit). daar is maar 1 reden voor de pakkans is een stuk kleiner en ze halen minder op!!
De hele verhoudingen in de strafmaat in Nederland is zoek!!
Pff sukkel als ik het was zou ik harder dan 180 daar halen....quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:49 schreef Rietvaerder het volgende:
En hoppa....
Weer een handjevol moraalridders hierTerwijl ze niks van de situatie af weten....
* yup , die koekblikbestuurder die exact volgens het boekje rijden en zelf geen inschattingsvermogen hebben haat
Hier in de buurt zijn ontzettend veel lange, brede, lege, rustige dijkjes waar ik vaak harder dan 140 haal...... terwijl die dijkjes in een 60-zone liggen...
Wellicht omdat ze beter op de borden letten?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:23 schreef Menyo het volgende:
Altijd leuk dit, het gebrek aan verkeersinzicht en slecht inschattingsvermogen van de meeste mensen hier.
Het is tegenwoordig niet meer aan de wegen af te zien hoe hard je mag. Door de blinde boetemachine van de verkeersdiensten zijn mensen bij twijfel ook bang om zelf na te denken.
Goed voorbeeld is de dijk alkmaar zaandam (langs vuilverbranding) dat is een autoweg (dus 100) maar veel mensen weten dit niet. Die rijden daarom maar 80 omdat ze bang zijn geflitst te worden. Gevolg --> gevaarlijke inhaalacties. reactie vriendelijke overheid: "Mensen zijn bang op deze weg, daarom rijden ze 80. De oplossing is om de snelheid naar 80 te brengen" Gebaseerd op helemaal niks. Het is belachelijk hoe heel NL zich als een stelletje koeien uit laat melken en het eigen inzicht helemaal doodgaat door de vele boetes die vooral uitgedeeld worden op plaatsen waar het ECHT onzin is.
Waarom kunnen duitsers over het algemeen beter rijden en staan de flitspalen daar altijd op een terechte plek (zover ik heb kunnen zien)?
Ze (de politie) moeten gewoon niet zo focussen op die max. snelheid... ze zijn volgens mij gewoon te lui om even zelf met gezond verstand de situatie in te schatten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:19 schreef turnpike het volgende:
Of die maximumsnelheid terecht is of niet, staat niet ter discussie wanneer je donders goed weet dat je ergens slechts 70 mag rijden en je willens en wetens 140 op de klok zet.
Je moet dan niet gaan bleiten dat je mogelijk je rijbewijs een tijdje kwijt bent.
Als je maar hard genoeg rijdt hoef je geen oogkleppen meer op.
Dus?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:07 schreef yup het volgende:
[..]
Pff sukkel als ik het was zou ik harder dan 180 daar halen....
DUS?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dus?
Dat is het kromme van flitsen, het is een momentopname van 1 seconde ofzo. Als je geklokt word, tjah eerlijk is eerlijk je verdient die boete wel, want blijkbaar zit je constant te gassen...quote:Constant 140km/h rijden is ook wel erg hard, maar als ik iemand bijv. inhaal op een dijk kom ik ook wel aan de 140.... als ik dan net geflitst word ben ik dus ook levensgevaariljk bezig?
Wegen langs het water?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:41 schreef yup het volgende:
Wat zijn dijkweggetjes eigenlijk (kan me niks erbij voorstellen)
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Rietvaarder is uitverkoren en de wet geld voor hem niet?
De openbare weg is geen circuit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Is 40.000km openbare weg ervaring + 30.000km circuit niet genoeg denk je ?
Net waren het nog andere cijfers.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Is 53.000km openbare weg ervaring + ca. 8000km circuit niet genoeg denk je ?
Leg uit. Heb je het zelf weleens gedaan? Zo nee, ontbreekt het juist JOU de ervaring om er over mee te praten.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik verbaas me er dan ook over dat je het zo verantwoord vindt om 140 te rijden over dijkweggetjes.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
RietvaarderYup is uitverkoren en de wet geld voor hem niet?
Volgens zijn motorrijdende vrienden kletst riet-boy dus niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Net waren het nog andere cijfers.Je kletst volgens mij een beetje uit je nek, grote jongen.
53.000 km in anderhalf jaar is ongeveer anderhalf jaar lang iedere dag 100 kilometer. Zomer en winter. Weer of geen weer. Dat halen niet zo veel motorrijders. Feit is wel dat als het waar is wat je over je rijgedrag zegt, je je precies zo gedraagt als de grote risicogroep in het verkeer: jonge kereltjes die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben en desondanks zelf denken dat ze enorm goed kunnen rijden. Een schoolvoorbeeld van zelfoverschatting.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Alsof ik exact bij houd hoeveel ik gereden heb
Tip ze effe in het SC topic waar ik niet meer komquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:15 schreef yup het volgende:
PATRICK, HOLLANDER EN CONSORTEN, WAAR ZIJN JULLIE ?
Tis goed met je. Je kent me niet dus ga ook niet lopen oordelen over mij, doe ik ook niet over jou.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
53.000 km in anderhalf jaar is ongeveer anderhalf jaar lang iedere dag 100 kilometer. Zomer en winter. Weer of geen weer. Dat halen niet zo veel motorrijders. Feit is wel dat als het waar is wat je over je rijgedrag zegt, je je precies zo gedraagt als de grote risicogroep in het verkeer: jonge kereltjes die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben en desondanks zelf denken dat ze enorm goed kunnen rijden. Een schoolvoorbeeld van zelfoverschatting.
Dat is geen antwoord. Jij denkt jezelf uitverkoren en boven de wet?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
140 ja, op een dijkweggetje nee. Ik kijk wel beter uit. Sommige dingen hoef je niet gedaan te hebben om toch te kunnen weten of het gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Leg uit. Heb je het zelf weleens gedaan? Zo nee, ontbreekt het juist JOU de ervaring om er over mee te praten.....
Het gevaarlijkst is niet de snelheid, maar juist het snelheidsverschil. Heb je wel eens bedacht hoe iemand met nog niet zoveel ervaring op zo een dijkweggetje kan schrikken van iemand die opeens met 140 voorbij komt zoeven?quote:Lezen is ook moeilijk he..... heb alleen gezegd dat 140 aantippen tijdens het inhalen niet vreemd is
...
iddquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een schoolvoorbeeld van zelfoverschatting.
Iemand die schrikt en verongelukt doordat van zoeits doms HOORT GEEN RIJBEWIJS TE HEBBEN.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
140 ja, op een dijkweggetje nee. Ik kijk wel beter uit. Sommige dingen hoef je niet gedaan te hebben om toch te kunnen weten of het gevaarlijk is.
[..]
Het gevaarlijkst is niet de snelheid, maar juist het snelheidsverschil. Heb je wel eens bedacht hoe iemand met nog niet zoveel ervaring op zo een dijkweggetje kan schrikken van iemand die opeens met 140 voorbij komt zoeven?
Knap hoor, dus jij zit op een motor, 6 meter achter een auto, met laten we zeggen 60km/h, je draait het gas open en op het moment dat je naast de auto zit rijd je 140km/h? Het is geen F16 hoor...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Goh, je woont in het park aan de overkant van de brug?quote:Op zondag 7 november 2004 22:03 schreef fritzzz het volgende:
hebben ze mij op 200 meter van mijn huis aan de kant gehaalt...
Zegt de buitengewoon ervaren yup. Spreek je over drie jaar nog eens vriend.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:26 schreef yup het volgende:
[..]
Iemand die schrikt en verongelukt doordat van zoeits doms HOORT GEEN RIJBEWIJS TE HEBBEN.
Kom op zeg het enige wat jij moet doen is je fokking stuur rechthouden, laat die malloot die je inhaalt maar alles doen. Ik vind dit echt een serieus non-argument. Als je van zoeits al schrikt dan hoor je niet in een auto te rijden. DAT IS MIJN MENING.
Ben benieuwd hoe deze meneer op een overvliegende F16 reageert dan...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:26 schreef yup het volgende:
[..]
Iemand die schrikt en verongelukt doordat van zoeits doms HOORT GEEN RIJBEWIJS TE HEBBEN.
Kom op zeg het enige wat jij moet doen is je fokking stuur rechthouden, laat die malloot die je inhaalt maar alles doen. Ik vind dit echt een serieus non-argument. Als je van zoeits al schrikt dan hoor je niet in een auto te rijden. DAT IS MIJN MENING.
Nu ik nog eens nadenk over jouw post, schiet me de volgende vraag te binnen:quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zegt de buitengewoon ervaren yup. Spreek je over drie jaar nog eens vriend.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De openbare weg is geen circuit.
Ik verbaas me er dan ook over dat je het zo verantwoord vindt om 140 te rijden over dijkweggetjes.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Tip ze effe in het SC topic waar ik niet meer kom
Fok Motorclub [SC deel 124]
Hoe kan dat nou met zoveel jaar ervaring????????quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
3 maandjes geleden deed ik 160 km/u op een redelijke scherp dijkweggetje.
- op een motor waar ik net 300 meter op reed.
- met een vriendin van een motormaatje waar ik nog nooit samen met gereden had.
Domme vraag.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nu ik nog eens nadenk over jouw post, schiet me de volgende vraag te binnen:
Je gebruikt je spiegels toch? Dan moet je die motorrijder toch zien, en ook dat ie gaat inhalen?
Eigenlijk is deze vraag overbodig aan de gemiddelde automoblist maar goed....
Uhuh gozer, mag ik je er even aan herinneren dat JIJ dat ZELF liep te verkondigen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Knap hoor, dus jij zit op een motor, 6 meter achter een auto, met laten we zeggen 60km/h, je draait het gas open en op het moment dat je naast de auto zit rijd je 140km/h? Het is geen F16 hoor...
Hoogstens 100km/h.... op de mijne dan
quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:49 schreef Rietvaerder het volgende:
...
Hier in de buurt zijn ontzettend veel lange, brede, lege, rustige dijkjes waar ik vaak harder dan 140 haal...... terwijl die dijkjes in een 60-zone liggen...
quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
...
Constant 140km/h rijden is ook wel erg hard, maar als ik iemand bijv. inhaal op een dijk kom ik ook wel aan de 140.... als ik dan net geflitst word ben ik dus ook levensgevaariljk bezig?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Lezen is ook moeilijk he..... heb alleen gezegd dat 140 aantippen tijdens het inhalen niet vreemd is
...
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:33 schreef yup het volgende:
[..]
Domme vraag.
Je gaat een slimme antwoord krijgen.
Koekblik bestuurder wijffie kijkt in spiegel, ziet motorrijder aanstormen, stuurt van schrik naar rechts, vliegt de vangrailing in, en ze gaat dood. De motorrijder (die vieze asociaal) rijd door en heeft niks gezien
Je kan motorrijder vervangen door yup in z'n pa's wagen
Onze wagen kan met gemak in zijn 3 140+ halenquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Met de auto 140 op een dijkje kan ik me wel voorstellen, dat is gewoon niks aan, zit je eerst 20 minuten te schakelen voordat je op de 140 zit
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]![]()
OMGquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Uhuh gozer, mag ik je er even aan herinneren dat JIJ dat ZELF liep te verkondigen?
[..]
[..]
[..]
Anticiperen heeft ook te maken met weten wat je mag verwachten van je medeweggebruikers. Gezien de verkeersregels in Duitsland mag je daar iets anders verwachten dan in Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:29 schreef yup het volgende:
In Duitsland word je ook ingehaald met snelheidsverschillen van soms wel 100+ km/u. Ooit gehoord dat iemand is gaan schrikken en verongelukt? (paar uitzonderingen na dan).
Toen we door Duitsland gingen knallen met 150 ofzo werden we ingehaald door een Porsche 911 die volgens mij meer dan 250 km/u reed, want in een flits was ie een puntje in het horizon geworden... En de bestuurder had de stuur niet van schrik links of rechts omgegooit... Raar argument vind ik (nog steeds)
Ik zal maar niet vertellen dat ik op een 70 weg met meer dan 150 km/u mensen zat in te halen. Oh nee heb het toch gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Anticiperen heeft ook te maken met weten wat je mag verwachten van je medeweggebruikers. Gezien de verkeersregels in Duitsland mag je daar iets anders verwachten dan in Nederland.
En keken je vriendjes bewonderend naar je op?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:37 schreef yup het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vertellen dat ik op een 70 weg met meer dan 150 km/u mensen zat in te halen. Oh nee heb het toch gedaan![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En keken je vriendjes bewonderend naar je op?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:33 schreef yup het volgende:
[..]
Domme vraag.
Je gaat een slimme antwoord krijgen.
Koekblik bestuurder wijffie kijkt in spiegel, ziet motorrijder aanstormen, stuurt van schrik naar rechts, vliegt de vangrailing in, en ze gaat dood. De motorrijder (die vieze asociaal) rijd door en heeft niks gezien
Je kan motorrijder vervangen door yup in z'n pa's wagen
Jij weet dat, we wisselden even onderling van motor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe kan dat nou met zoveel jaar ervaring????????
No way dat ik bij jou achterop kruip. Ik ben er zowiezo niet echt dol op om achterop een motor te zitten. Zelf rijden heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat wil je nu.... gelijk krijgen in iets waar jij (eh, niet alleen jij helaas) een fout beeld over heb....
Discussieren heeft echt weinig zin op deze manier, we kunnen elkaars rijgedrag niet zien, ik stel voor dat ik eens bij jou in de auto gaat zitten en daarna jij bij mij achterop
DAARNA kunnen we nog eens discussieren...
Het is geen domme vraag. Het is een normale vraag.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Heb je zelf een soortgelijke situatie meegemaakt?
Sorry voor deze domme vraag
Ja want dan ben je natuurlijk erg stoer he. Omdat je zo goed kan rijden of omdat je risico's durft te nemen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:39 schreef yup het volgende:
[..]
Als er fietsers rijden kan het dus meestal niet.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef Klonk het volgende:
Stoer, 100 of harder rijden op dijkweggetjes waar ik (of families) lekker aan het fietsen ben, door gasten die daar zo hard rijden verneuk je het voor een heleboel andere motorrijders die zich wel weten te gedragen............
Motor is simpeler om harder te gaan dan auto. Ten eerste motor trekt als een lichtschicht op, en een auto is breder dus als de helft van de dijkweg is bezet door 2 fietsers is het levensgevaarlijk om in te halen... Itt tot motor waar je effetjes gewoon eromheen kan manouvreren...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:41 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Als er fietsers rijden kan het dus meestal niet.....
Komt ie weer; kwestie van inschatten
Dat ligt helemaal aan de situatie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Het gaat weer helemaal nergens meer over....... iedereen wilt weer zn gelijk krijgen.
Ging er toch om of 140km/h gevaarlijk is of niet? Kan je dus zo via een forum niet zeggen.....
.
140 op snelweg? NEE
Is goed hoor, jouw keuzequote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
No way dat ik bij jou achterop kruip. Ik ben er zowiezo niet echt dol op om achterop een motor te zitten. Zelf rijden heb ik geen enkel probleem mee.
In de file is het niet slim neequote:Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de situatie.
als je gewoon lekker zou toeren, en je gewoon aan de max zou houden, kun je genieten van de omgeving, rijd een stuk relaxterquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:41 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Als er fietsers rijden kan het dus meestal niet.....
Komt ie weer; kwestie van inschatten
Ja hoor dat gebeurt. En dat komt niet omdat die mensen slechte chauffeurs zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef yup het volgende:
[..]
Het is geen domme vraag. Het is een normale vraag.
Zogenaamd mensen gaan schrikken als je met grote snelheden gaat inhalen.
En je moet er altijd vanuit gaan dat een ander niet zo alert is als jij. Overigens neem ik je steeds minder serieus. Al 8 dagen je rijbewijs en je doet alsof je de meest ervaren chauffeur van het westelijk halfrond bent.quote:Als je in een auto/motor rijd moet je altijd alert blijven. De enige reden waarom je kan schrikken is DAT JE NIET ALERT WAS. EN DAN HOOR JE NIET EEN AUTO TE BESTUREN.
Klopt, maar ik houd overal rekening mee.... als het niet kan kan het gewoon niet....quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef yup het volgende:
Motor is simpeler om harder te gaan dan auto. Ten eerste motor trekt als een lichtschicht op, en een auto is breder dus als de helft van de dijkweg is bezet door 2 fietsers is het levensgevaarlijk om in te halen... Itt tot motor waar je effetjes gewoon eromheen kan manouvreren...
Is maar net waar ik zin in heb...... rustig toeren vind ik ook leuk, andere keer is lekker knallen weer eens lekker....quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je gewoon lekker zou toeren, en je gewoon aan de max zou houden, kun je genieten van de omgeving, rijd een stuk relaxter![]()
en bovendien is de kans een stuk kleiner dat je farao leert kennen of een keer in je leven in een cadillac mag rijden :')
Of als het heel hard regent op een non-zoab weg.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:44 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
In de file is het niet slim nee
Gemiddeld verkeer, dus niet echt druk, dan kan het prima. Drukker moet het niet zijn idd, maar normaal gesproken kan 140 prima...
Zijn weer allerlei uitzonderingen....quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:48 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Of als het heel hard regent op een non-zoab weg.
Kan je dan 140?
Ja
Ben je dan een debiel?
Ja
Ik denk dat ie gewoon afstand hield omdat ie bang was dat je Panda zou kantelen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met een auto kun je overigens veel harder door een bocht. Ik heb op het knooppunt hoevelaken met mijn fiat panda (750cc) een kawasaki zzr1100 af geschud. Hij gooie hem helemaal plat in de bocht achtermij, maar ik stuurde met mn panda, reede voor hem, precies goed in en over vier wielen driftend door de bocht. De kawarijder lag helemaal plat in de bocht en kon me niet bijhouden.
naar verhouding minder op de autobahn, dat komt omdat er iedereen (behalve de meeste nederlandersquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:49 schreef k_man het volgende:
Beseffen de mensen die steeds naar Duitsland verwijzen ook dat er in Duitsland - naar rato uiteraard - significant meer verkeersdoden vallen dan in Nederland?
Dit zei je:quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zijn weer allerlei uitzonderingen....
Of als het varkens oversteken op de A16
Kan je dan 310km/h?
Ja.
Ben je dan raar?
Ja.
Zo lust ik er nog wel een paar
Ik zei toch... normaal gesproken
Dat kun je dus gewoon, per definitie niet zeggen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Het gaat weer helemaal nergens meer over....... iedereen wilt weer zn gelijk krijgen.
Ging er toch om of 140km/h gevaarlijk is of niet? Kan je dus zo via een forum niet zeggen.....
140 op woonerf, te hard? JA.
140 op dijkje? Niet te zeggen, moet je eerst het dijkje zien.
140 op snelweg? NEE
was dat alleen een bocht of een hele ronde over een circuit?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom won vd Goorbergh dan met een R6 van die Christian nog wat in zo'n Mercedes AMG geval.......
Maar Duitsers zijn toch zulke goede automobilisten?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
naar verhouding minder op de autobahn, dat komt omdat er iedereen (behalve de meeste nederlanders) er daar rekening mee houden dat er daar hard word gereden.
Ben ik grotendeels met je eens, maar je zou ook rekening kunnen houden met andere weggebruikers die niet zo goed kunnen rijden, en dan bedoel ik niet alleen auto's. Niet iedereen kent alle verkeersregels, en is ten alle tijde alert.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef yup het volgende:
[..]
Het is geen domme vraag. Het is een normale vraag.
Zogenaamd mensen gaan schrikken als je met grote snelheden gaat inhalen.
Als je in een auto/motor rijd moet je altijd alert blijven. De enige reden waarom je kan schrikken is DAT JE NIET ALERT WAS. EN DAN HOOR JE NIET EEN AUTO TE BESTUREN.
omdat er veel rechte stukken in zaten. Natuurlijk is zon motor op een recht stuk veel sneller dan een panda, maar in bochten is het echt andere koek.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom won vd Goorbergh dan met een R6 van die Christian nog wat in zo'n Mercedes AMG geval.......
Downforce...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:54 schreef E.r.w.i.n het volgende:
geloof mij maar dat ik in mijn auto harder door een bocht ga dan jij op je motor, geen probleem.
Assen rechte stukkenquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
omdat er veel rechte stukken in zaten. Natuurlijk is zon motor op een recht stuk veel sneller dan een panda, maar in bochten is het echt andere koek.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:54 schreef E.r.w.i.n het volgende:
geloof mij maar dat ik in mijn auto harder door een bocht ga dan jij op je motor, geen probleem.
Nog niet half zo leuk als in een Carver.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:57 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
...
Plus op een motor zijn bochten 1000x leuker, maar dat is mijn mening
Sterker nog; mensen kunnen zich gemiddeld niet langer dan een kwartier op hetzelfde onderwerp concentreren. En veel mensen die dagelijks heen en weer naar hun werk rijden, rijden op automatische piloot. Niet goed, wel realiteit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ben ik grotendeels met je eens, maar je zou ook rekening kunnen houden met andere weggebruikers die niet zo goed kunnen rijden, en dan bedoel ik niet alleen auto's. Niet iedereen kent alle verkeersregels, en is ten alle tijde alert.
Wie heeft die dan?quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nog niet half zo leuk als in een Carver.
Bullshit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nog niet half zo leuk als in een Carver.
Ik kom ookquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jij komt hier uit de buurt he .. laten we binnenkort eens route Maasvlakte nemen.
Kijken of jij ook met 200+ over die bruggen kan.
Ik heb het dit jaar nog met 190 gedaan terwijl er iemand acherop zat.![]()
Het stamt weer af van een koekblik dus dat kan nooit leuker zijn dan een motorquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bullshit.
Heb je wel eens een Carver in het echt gezien? Ik wel.
Omdat het een exclusief/zeldzaam ding is maakt het rijden nog niet leuker dan een motorfiets.
Bovendien zou ik er claustrofobie in krijgen.
[afbeelding]
Bevolking nederland: 16,3 miljoenquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar Duitsers zijn toch zulke goede automobilisten?
Waarom dan al die doden?
Smaken en twisten en zoquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bullshit.
zie vorige opmerking.quote:Heb je wel eens een Carver in het echt gezien? Ik wel.
Omdat het een exclusief/zeldzaam ding is maakt het rijden nog niet leuker dan een motorfiets.
Ze zijn inderdaad niet echt ruim.quote:Bovendien zou ik er claustrofobie in krijgen.
[afbeelding]
Mag ik dan eerst nieuwe banden scoren? Momenteel durf ik geen enkele bocht echt hard te nemen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jij komt hier uit de buurt he .. laten we binnenkort eens route Maasvlakte nemen.
Kijken of jij ook met 200+ over die bruggen kan.
Degene die achterop zat, is wel een held hoor. Zo stoer ben ik niet.quote:Ik heb het dit jaar nog met 190 gedaan terwijl er iemand acherop zat.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bevolking nederland: 16,3 miljoen
Bevolking Duitsland: 82,6 miljoen
gokje?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:49 schreef k_man het volgende:
Beseffen de mensen die steeds naar Duitsland verwijzen ook dat er in Duitsland - naar rato uiteraard - significant meer verkeersdoden vallen dan in Nederland?
is wat het verschil maakt tussen een race auto en een motor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Downforce...
Hij kwam er ook niet zonder (figuurlijke) kleerscheuren vanafquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Degene die achterop zat, is wel een held hoor. Zo stoer ben ik niet.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Degene die achterop zat, is wel een held hoor. Zo stoer ben ik niet.
Tweewieler bedoel je ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:08 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
is wat het verschil maakt tussen een race auto en een motor.
Precies iets wat een normale auto niet of bijna niet heeft.
Een auto is op de openbare weg alleen maar sneller in de bochten waarbij je met de vierwieler kan gooien en smijten.
Lage snelheidsbochtjes in de bebouwde kom bijvoorbeeld. Min of meer een relatief lage snelheids kartcircuitje zou je kunnen zeggen.
Gammaquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat was ze ook niet bleek achteraf .. ze zat te gillen en te schreeuwen (en op mijn broek te slaan) dat ze eraf wilde.
Ik had niets gehoord..![]()
Toen we ergens stil stonden stapte ze af om een taxi te bellen..
Is mijn auto een 'normale auto'?quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:08 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Precies iets wat een normale auto niet of bijna niet heeft.
Ahaa, het ligt dus eigenlijk gewoon aan het soort bocht? Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.quote:Lage snelheidsbochtjes in de bebouwde kom bijvoorbeeld. Min of meer een relatief lage snelheids kartcircuitje zou je kunnen zeggen.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat was ze ook niet bleek achteraf .. ze zat te gillen en te schreeuwen (en op mijn broek te slaan) dat ze eraf wilde.
Ik had niets gehoord..![]()
Toen we ergens stil stonden stapte ze af om een taxi te bellen..
Mijn eigen schuld. Ik denk dat ik voor veel PTA gebruikers te moelijke woorden gebruik.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:07 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
[..]
In duitsland mag je ook niet harder dan de aangegeven maximum snelheid. En als je sneller rijd dan 130 en een ongeluk bouwt heb je echt een probleem. Verder is hier recentelijk iemand veroordeeld omdat die doordat ie iemand liet schrikken met zijn rijgedrag (de dame bouwde toen een ongeluk)quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:29 schreef yup het volgende:
In Duitsland word je ook ingehaald met snelheidsverschillen van soms wel 100+ km/u. Ooit gehoord dat iemand is gaan schrikken en verongelukt? (paar uitzonderingen na dan).
Toen we door Duitsland gingen knallen met 150 ofzo werden we ingehaald door een Porsche 911 die volgens mij meer dan 250 km/u reed, want in een flits was ie een puntje in het horizon geworden... En de bestuurder had de stuur niet van schrik links of rechts omgegooit... Raar argument vind ik (nog steeds)
Weet ik niet .. wist niet dat je echte naam Christian Albers is en je hier incognito bent.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:11 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Is mijn auto een 'normale auto'?
quote:Is jouw motor een 'normale motor'?
Kee .. komen we mekaar ergens tegemoet.quote:Ahaa, het ligt dus eigenlijk gewoon aan het soort bocht? Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Voor een week of 2.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:12 schreef E.r.w.i.n het volgende:![]()
Einde van je relatie?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:40 schreef Patrick281 het volgende:
Eigenlijk zijn we een soort piloten, maar dan op asfalt.![]()
Te zien aan de url is het een pool en ik gok dat het motoren betreft?quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
http://fun.from.hell.pl/2004-09-10/odjechal-motorek.mpeg
Nog een domme rukker die denkt dat ie wat kan
die meid achterop houdt zich natuurlijk gewoon niet goed vast, de wheelie was prima op zich. Beetje dom dat ze geen motorpak heeft ook, ze zal wel aardge schaafwonden hebben. Gelukkig ging het niet zo hard..quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
http://fun.from.hell.pl/2004-09-10/odjechal-motorek.mpeg
Nog een domme rukker die denkt dat ie wat kan
quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
http://fun.from.hell.pl/2004-09-10/odjechal-motorek.mpeg
Nog een domme rukker die denkt dat ie wat kan
Tja, de technische uitvoering laat idd aardig te wensen over...quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja lekkere wheelie hoorHeerlijk voor je balhoofd en voorvoorkkeerringen...
Dit is dus echt een wheelie die iemand voor het eerst probeertJe hoort hem duidelijk eerst volgas gegeven en dan koppeling lomp laten schieten, ja, met een ZXR750....
Riet, mooie anekdote (dalijk als je van je 25 kw af ben, nog een jaartje, je begint al af te tellenquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:44 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gemiddeld verkeer, dus niet echt druk, dan kan het prima. Drukker moet het niet zijn idd, maar normaal gesproken kan 140 prima...
Je bent niet de enige die het licht heeft gezienquote:Op dinsdag 9 november 2004 20:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja lekkere wheelie hoorHeerlijk voor je balhoofd en voorvoorkkeerringen...
Dit is dus echt een wheelie die iemand voor het eerst probeertJe hoort hem duidelijk eerst volgas gegeven en dan koppeling lomp laten schieten, ja, met een ZXR750....
Wist je dat ik jou echt een enorme sukkel vind BHFH? Jou moeten ze opsluiten man
Zulke mensen als jou neem ik per definitie niet serieus.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja hoor dat gebeurt. En dat komt niet omdat die mensen slechte chauffeurs zijn.
[..]
En je moet er altijd vanuit gaan dat een ander niet zo alert is als jij. Overigens neem ik je steeds minder serieus. Al 8 dagen je rijbewijs en je doet alsof je de meest ervaren chauffeur van het westelijk halfrond bent.
En?quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:12 schreef yup het volgende:
[..]
Zulke mensen als jou neem ik per definitie niet serieus.
Ga eerst kijken op welke weg te hard gereden word ga dan praten. Sommige plekken staat zelfs 50 km/u terwijl je er makkelijk meer dan 240 kan rijden...
Wat begrijp jij hier niet van:quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Sommige winkels puilen uit met levensmiddelen, en je gapt ze toch ook niet leeg?
Wat begrijp je niet aan wetgeving en je er aan houden?
Wat ik er niet van begrijp is dat jij denkt dat je boven de wet staat.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:17 schreef yup het volgende:
[..]
Wat begrijp jij hier niet van:
Er zijn ambtenaren die met hun dikke luie reet lekker effe een weg die kaarsrecht is 70 km/u als limiet zetten. De weg is gewoon KAARSRECHT er zijn geen huizen in de buurt niks. Er staat wel radarcontrole (borden) maar heb nooit van me hele leven daar een radarcontrole gezien, er rijden daar zo weinig mensen (maar ze rijden bijna altijd te hard) dat het niet loont om effe een agent daar te laten controleren...
Wat jij allemaal loopt te lullen is wel de meest debiele onzin die er is!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:17 schreef yup het volgende:
[..]
Wat begrijp jij hier niet van:
Er zijn ambtenaren die met hun dikke luie reet lekker effe een weg die kaarsrecht is 70 km/u als limiet zetten. De weg is gewoon KAARSRECHT er zijn geen huizen in de buurt niks. Er staat wel radarcontrole (borden) maar heb nooit van me hele leven daar een radarcontrole gezien, er rijden daar zo weinig mensen (maar ze rijden bijna altijd te hard) dat het niet loont om effe een agent daar te laten controleren...
De snelheden die op de wegen in Nederland worden gehanteerd zijn niet voor niets!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:25 schreef fritzzz het volgende:
Nou jongens net dat stuk bij Nijmegen - Lent voor de grap Strak 70 op de cruiscontrol gereden bij....... Kan je dus wel vertellen dat ik door IEDEREEN maar dan ook IEDEREEN ben ingehaald.
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla blaquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:24 schreef Tique het volgende:
[..]
Wat jij allemaal loopt te lullen is wel de meest debiele onzin die er is!
Ga je eerst eens verdiepen in het ontwerpen van een weg!
Het gaat om de verkeersintensiteit, als deze hoog is kan deze weg met 2 banen uitgevoerd worden, als het een belangrijke weg is kan deze snelheid verhoogd worden. Omdat dit nog steeds een weg binnen de bebouwde kom is en categorie 6 heeft, is deze snelheid volledig terecht.
De snelheid die je hier normaal zou mogen rijden zou 60 km/H zijn, dit is al verhoogd naar 70 km/H, dan kan de verkeersintensiteit nog hoger liggen als 900 PAE/rijbaan, een nog hogere snelheid zou dus gewoon onveilig zijn!
Dat er hier een groot aantal mensen te stom is om er aan te denken dat dit waarschijnlijk niet voor niets zo is bepaald.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:29 schreef fritzzz het volgende:
[..]
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
WAT BEDOEL JE NOU EIGENLIJK![]()
Nee je leest niet goed waar deze Post ooit over begon en wat ik tussendoor als commentaar heb gegeven. Weet dat te hard rijden in bepaalde situaties Asociaal is.... Maar voor mijn gevoel ligt de nadruk nu op 'Automobiliste plagen en portomoneetje leeg trekken' en niet bij verkeersveiligheid.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, fritzzzz, en dat is nu juist het probleem in Nederland, iedereen doet waar ie zin in heeft, rijdt te hard, laat zeehonden los in de noordzee, dweept met tokkies, knalt een politicus neer, en menen allemaal dat ze gelijk hebben.
SHUT THE FUCK UPquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:24 schreef Tique het volgende:
[..]
Wat jij allemaal loopt te lullen is wel de meest debiele onzin die er is!
Ga je eerst eens verdiepen in het ontwerpen van een weg!
Het gaat om de verkeersintensiteit, als deze hoog is kan deze weg met 2 banen uitgevoerd worden, als het een belangrijke weg is kan deze snelheid verhoogd worden. Omdat dit nog steeds een weg binnen de bebouwde kom is en categorie 6 heeft, is deze snelheid volledig terecht.
De snelheid die je hier normaal zou mogen rijden zou 60 km/H zijn, dit is al verhoogd naar 70 km/H, dan kan de verkeersintensiteit nog hoger liggen als 900 PAE/rijbaan, een nog hogere snelheid zou dus gewoon onveilig zijn!
Ja en dat doet ze dan terwijl ze optrekt...en vanuit, een achter een tankstation, verborgen flitsauto door een slapende diender wordt geflitst..... Inderdaad gelijk aan de schandpaal met die vrouw...wat een asoquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:41 schreef Tique het volgende:
53 is exclusief meetcorrectie, dan zou ze ongeveer 57 hebben gereden fritzzz![]()
Toch is precies dat wat er mis is. Iedereen meent zijn eigen gelijk te moeten halen, schijt aan de wet of de medemens. Iedereen weet het beter, en dat er een wet is die dingen vastlegt laat mensen koud.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef fritzzz het volgende:
En sorry, je lijkt me een aardig mens maar om me te vergelijken met een mongool die een iets te dikke ciniast of kale politicus neerknald gaat me binnen dit topic toch even te ver![]()
Dat met die zeehondjes, dat was ik dan weer wel....maar dat terzijde![]()
Je zou jezelf eens moeten horen,...quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:45 schreef yup het volgende:
[..]
SHUT THE FUCK UP
Weet jij wel waar ik over praat?
De weg die ik bedoel is dag en nacht gewoon leeg, er rijden vrijwel geen auto's daar, je kan het bijna een soort niemandsland noemen. Nog steeds 70 per uur als limiet zetten vind ik pas asociaal
Uhhh ben jij roomser dan de paus ofzo? Overtreed jij NOOIT een wet?quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch is precies dat wat er mis is. Iedereen meent zijn eigen gelijk te moeten halen, schijt aan de wet of de medemens. Iedereen weet het beter, en dat er een wet is die dingen vastlegt laat mensen koud.
Ik heb ook nooit gezegd was dat ik me aan alle regeltjes hou, maar ik ben niet zo stom om bijvoorbeeld 70 km/H te hard te gaan rijden. En ik respecteer de verkeersregels omdat deze zijn opgesteld met een goede argumentatie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:01 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh ben jij roomser dan de paus ofzo? Overtreed jij NOOIT een wet?
Kijk dat bedoel ik, dat is in jouw ogen al iets abnormaals. Antwoord is Nee. Niet dat ik weet, zeker niet bewust.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:01 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh ben jij roomser dan de paus ofzo? Overtreed jij NOOIT een wet?
Dat is in mijn ogen niet iets abnormaals. Niemand is perfect, niemand houd zich 100% aan de wet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, dat is in jouw ogen al iets abnormaals. Antwoord is Nee. Niet dat ik weet, zeker niet bewust.
Zo snel mogelijk naar huis?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Je vraagt je vast af waar ik heen wil..
Onvermogen om rationeel na te denken begrijp ik uit je woorden.quote:Dus ''waarom'' we veel te hard rijden is geen vraag...
De kans op een snelheidsboete is ook nog steeds te verwaarlozen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef fritzzz het volgende:
Zie ook het eerder aangehaalde voorbeeld: dat de kans op aloholcontroles Vele malen lager ligt dan op snelheidcontroles
Zolang je met je "ongeremde lustgevoelens" maar alleen jezelf naar de klote rijdt en geen andere weggebruikers meeneemt... veel plezierquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou, dat veel te hard rijden hetzelfde is als van dattum! Hooguit tweemaal in je leven is het als een doel opzich, net als kinderen maken, voor de rest is het ingegeven door ongeremde lustgevoelens, passie, en andere gevoelszaken die zich niet laten sturen door je verstand. Eigenlijk is de snelweg een grote rosse buurt en zijn snelle motoren de klanten.
Hard rijden eist minder doden dan alcohol in het verkeer.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:44 schreef Tique het volgende:
Ik denk dat de kans op dood door te hard rijden/alcoholgebruik in het verkeer/ongelukken door onervarenheid een heel stuk groter is. Ik denk ook dat dit steeds meer stijgt.
Jij mag niet praten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als het woord hardrijden in een topique voorkomt (het liefst in de titel), komen er altijd mensen die de moraalridder spelen en de relnichten.
Daar kan je de klok echt op gelijk zetten.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:55 schreef yup het volgende:
[..]
Jij mag niet praten.
Volgens mij waait die express van je uitelkaar als je boven de 120 komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |