Hoe vaker ik de post van Couscousje op maroc.nl lees hoe meer ze de spijker op de kop lijkt te slaan.quote:Er is een gebrek aan integriteit dat nogal erg Marokkaans schijnt te zijn. Voor een volk dat zo prat gaat op sociale controle en zich binnen haar eigen gemeenschap overal mee bemoeit en overal commentaar op heeft en overal een waarde-oordeel aan toekent, is het bijzonder frappant dat men nu opeens met dat "ik ben een individu" of "ik ben niet aansprakelijk voor een eenmansdaad van een ander" argument aan komt zetten. Iedereen die deelneemt aan een gemeenschap is verantwoordelijk!
Als in de waan dat je met moslims kunt praten, uitzonderingen als Couscousje daargelaten ?quote:Op zondag 7 november 2004 18:05 schreef Drugshond het volgende:
Of blijven we leven in de waan.
quote:Op zondag 7 november 2004 18:05 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel topics moeten er nu nog komen. ?
Hoeveel regels zijn er nog te gaan ?
Theo straks gecremeerd en heengezonden.
Of we wachten op Mohammed C.quote:Op zondag 7 november 2004 18:07 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Als in de waan dat je met moslims kunt praten, uitzonderingen als Couscousje daargelaten ?
Of wachten op de 2 miljoen ?
Beter één zeiktopic in nws dan 66 over het gehele forum over hetzelfde onderwerp en de commotie.quote:
quote:Op zondag 7 november 2004 18:05 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel topics moeten er nu nog komen. ?
Hoeveel regels zijn er nog te gaan ?
Theo straks gecremeerd en heengezonden.
contradictie in termini natuurlijk, er zijn genoeg "moslims" die wel hun bek opentrekken maar worden gemakshalve even vergeten want dat past niet in de huidige denkwijze...quote:Op zondag 7 november 2004 18:07 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Als in de waan dat je met moslims kunt praten, uitzonderingen als Couscousje daargelaten ?
Of wachten op de 2 miljoen ?
hoeveel je ook zal rijmen en dichten, de moslims zullen niet zwichten.quote:Op zondag 7 november 2004 18:07 schreef Re het volgende:
[..]je kan rijmen en dichten zonder je hemd op te lichten
quote:Op zondag 7 november 2004 18:14 schreef Youssef het volgende:
hoeveel je ook zal rijmen en dichten, de moslims zullen niet zwichten.
quote:Guardian: The murder that shattered Holland's liberal dream
Jason Burke reports from Amsterdam on the anger in a once-tolerant Netherlands over the killing of a director whose film attacked Islam
Sunday November 7, 2004
The Observer
The future, Samir believes, is grim. 'We are hated now,' the teenager said, leaning over the handlebars of his bicycle. 'Whatever we do will be wrong, everything we say will be wrong, everywhere we go will be wrong.'
Samir was born in the Netherlands but is of Moroccan descent. He does not pray or go to a mosque, but says he is proud to be a Muslim and proud to be Dutch. He is not alone in his fear and confusion.
This weekend the nation known for its relaxed tolerance is gripped by tension, anger and insecurity. An outspoken film-maker, Theo van Gogh, was shot dead by a 26-year-old Dutch-born Muslim last Tuesday. Since then a series of public figures have been threatened with death by Islamic extremists. The murder has catalysed a steady erosion of the Dutch tradition of moderation and self-censorship on race and religion.
Even politicians on the left spoke last week of 'harsh truths' on immigration, noting that 5 per cent of the population is now Muslim and saying 'foreigners' top the lists of criminality and truancy. One web-based book of condolences for van Gogh had to be shut down because of racist abuse. As he spoke, Samir waved towards the grim housing estate on the outskirts of Amsterdam where van Gogh's alleged killer lived. 'I don't know what happens now, but it isn't going to be good,' he said.
(...)
wat doet ie dan op jou werk?quote:Op zondag 7 november 2004 18:19 schreef Code13.0 het volgende:
Oh ?
Zoals mijn collega, had ik gepost in een ander topic
De enige islamiet bij mij op het werk valt niet mee te discusseren, hij begint gelijk over softe Nederlanders, direkt afmaken die Mohammed B., in Marokko had hij op een fles mogen zitten.
Ondertussen na 30 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands praten, om hetninste geringste he-le-maal uit zijn plaat gaan.
En dat is bij de meesten zo, zeker als je zelf aangeeft een schurft hekel aan welk geloof dan ook te hebben.
Schoonmaken :')quote:Op zondag 7 november 2004 18:40 schreef Radjesh het volgende:
[..]
wat doet ie dan op jou werk?![]()
Een Islamiet die werktquote:Op zondag 7 november 2004 18:19 schreef Code13.0 het volgende:
Oh ?
Zoals mijn collega, had ik gepost in een ander topic
De enige islamiet bij mij op het werk valt niet mee te discusseren, hij begint gelijk over softe Nederlanders, direkt afmaken die Mohammed B., in Marokko had hij op een fles mogen zitten.
Ondertussen na 30 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands praten, om hetninste geringste he-le-maal uit zijn plaat gaan.
En dat is bij de meesten zo, zeker als je zelf aangeeft een schurft hekel aan welk geloof dan ook te hebben.
Er werken er ook veel in de beveiliging en op Schipholquote:Op zondag 7 november 2004 18:45 schreef My_Way het volgende:
[..]
Een Islamiet die werkt![]()
t'is wat ...quote:Op zondag 7 november 2004 18:45 schreef My_Way het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant; de man doet nog wat voor zijn geld.quote:Op zondag 7 november 2004 18:45 schreef My_Way het volgende:
[..]
Zeg niet dat 't fout is, wel fascinerendquote:Op zondag 7 november 2004 19:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant; de man doet nog wat voor zijn geld.
Niet om het even hoor, maar kun je de TT niet beter veranderen in "afvoerputje deel zoveel" oid...???quote:Op zondag 7 november 2004 18:08 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Beter één zeiktopic in nws dan 66 over het gehele forum over hetzelfde onderwerp en de commotie.
Die is erg leuk wanneer je visueel ingesteld bent.quote:Op zondag 7 november 2004 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet om het even hoor, maar kun je de TT niet beter veranderen in "afvoerputje deel zoveel" oid...???
Aangezien jij de wijsheid in pacht schijnt te hebben, wat mogen ze dan wel zeggen?quote:Op zondag 7 november 2004 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Enfin, alles bij mekaar natuurlijk best wel gunstig dat dit soort mensen in de veronderstelling verkeert niets meer te kunnen zeggen. Het jammere is alleen dat sommige Fok!kertjes dit voorbeeld niet volgen.
Ik heb het niet over mogen of niet mogen, die mensen houden zich tenminste aan een soort zelfcensuur, weliswaar vanwege de verkeerde redenen, maar dat maakt niet uit, en dat zouden veel Fok!kertjes, waaronder jij, ook moeten doen.quote:Op zondag 7 november 2004 20:04 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Aangezien jij de wijsheid in pacht schijnt te hebben, wat mogen ze dan wel zeggen?
Vertellen wat ze niet mogen is makkelijk, nu nog bepalen wat ze wel mogen.Wat mogen we wel van jou als ingekakte veertiger?
Wat heeft A. gedaan?quote:Op zondag 7 november 2004 18:07 schreef Sanne het volgende:
[..]
Of we wachten op Mohammed C.
Samir A.quote:Op zondag 7 november 2004 20:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wat heeft A. gedaan?
En vertel mij eens vanuit jouw wijd reikende wijsheid waarom ik een gebod opgelegd door iemand in een naderende midlife crisis met accuut optredende geilheid bij het aanschouwen van 40-jarig zitvlees dit aan zou moeten nemen?quote:Op zondag 7 november 2004 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mogen of niet mogen, die mensen houden zich tenminste aan een soort zelfcensuur, weliswaar vanwege de verkeerde redenen, maar dat maakt niet uit, en dat zouden veel Fok!kertjes, waaronder jij, ook moeten doen.
Eei Absinth.quote:Op zondag 7 november 2004 20:13 schreef Absinth het volgende:
[..]
Samir A.
Mohammed B.
Er zit wel een soort patroon in
Verwacht jij dat Moslim-fundamentalisten zich conformeren aan ons alfabet?quote:Op zondag 7 november 2004 20:13 schreef Absinth het volgende:
Samir A.
Mohammed B.
Er zit wel een soort patroon in
Helemaal geen "Van Gogh ging te ver" gejank. Maar een "He was murdered because he cared and dared to expose the inherent misogynism in and the brutal nature of Islam. An act, which sadly, nowadays calls for great courage, due to advancements of political Islam and the rise in religion influence in the society" .quote:Another Murder Committed by Political Islam
Azar Majedi - 06.11.2004 21:22
Condemning the murder of Theo van Gogh.
It is time to defend unconditional freedom of speech and criticism. It is time to defend the principle of universality of human rights and women’s rights. It is time to end the so-called diplomatic relations with governments propagating political Islam.
Theo van Gogh, a journalist and a filmmaker, was brutally murdered in Amsterdam, Netherlands. He was murdered because he cared and dared to expose the inherent misogynism in and the brutal nature of Islam. An act, which sadly, nowadays calls for great courage, due to advancements of political Islam and the rise in religion influence in the society. He was murdered by political Islam, a reactionary movement that resorts to intimidation and terror as its main tools for gaining power and achieving its goals. This is not the first crime committed by this movement as a way to silence the critics of Islam and Islamists, and if we do not stand against it, it will not be the last. Political Islam is not only making life a hell for millions of living people in countries like Iran, Iraq and Afghanistan, it is also taking lives in the heart of Europe. Political Islam is a threat to humankind.
We need to take a firm stand against it. It is time to defend unconditional freedom of speech and criticism. It is time to defend the principle of universality of human rights and women’s rights. It is time to end the so-called diplomatic relations with governments propagating political Islam. It is time to take side with the aspirations of people for secular and progressive governments in the birthplace of Political Islam, countries like Iran and Iraq. Hundreds of people are being killed, massacred everyday under the rule of political Islam. Taking a progressive and human stand against this movement is the way forward. Being silent about it is paramount to supporting it.
We condemn this horrendous crime and call upon all freedom loving and equality seeking human beings to unequivocally condemn this atrocious murder and to take a firm and uncompromising position against this movement.
Azar Majedi
Organisation for Women’s Liberation-Iran
Kijk, da's weer een positief puntje in dit duistere zeik-topic!quote:Op zondag 7 november 2004 21:01 schreef Tarak het volgende:
[..]
A. heeft rond het jaar 600 complete joodse dorpen uitgemoord...quote:Op zondag 7 november 2004 20:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wat heeft A. gedaan?
Het is jammer dat de marokkaanse / turkse gemeenschap nog weinig van dit soort intellectuelen heeft voortgebracht. Hopelijk gaat dit snel komen.quote:Op zondag 7 november 2004 21:12 schreef MissMenita het volgende:
[..]
Kijk, da's weer een positief puntje in dit duistere zeik-topic!
![]()
Goed stuk tekst, helder, en een aangename andere insteek in de discussie.quote:Op zondag 7 november 2004 21:01 schreef Tarak het volgende:
[..]
Helemaal geen "Van Gogh ging te ver" gejank. Maar een "He was murdered because he cared and dared to expose the inherent misogynism in and the brutal nature of Islam. An act, which sadly, nowadays calls for great courage, due to advancements of political Islam and the rise in religion influence in the society" .
Jammer dat je er zo over denkt, het heeft er mijn inziens weinig mee te maken. Ik denk eerder dat het komt omdat Theo al jaren lang veel bekender en geliefder was in Nederland. Pim was ook wel bekend, maar een groot deel van de mensen was hem tijdens de oprichting van Leefbaar Nederland al vergeten. Daarnaast waren er erg veel mensen die toch een hekel aan Pim hadden, en waren Pim's aanhangers over het algemeen dezelfde soort mensen (mensen uit dezelfde 'klasse' of in ieder geval met dezelfde denkwijze), Theo's publiek was veel breder...quote:Op maandag 8 november 2004 06:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Uiteraard ligt dat aan het feit dat het hier een Marokkaan als dader betreft wijl de moord Pim was gepleegd door een 100% Nederlander
Het heeft denk ik meer te maken met de ideologie van de dader dan de nationaliteit. Van een linkse relhippy met waanvoorstellingen worden mensen niet zo bang als een van vele moslimfundamentalisten die in ons land verblijven.quote:Op maandag 8 november 2004 06:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Met alle respect voor wijlen Theo, een man die altijd te ver ging, een man die van provoceren een 2de natuur maakte, een man die dacht dat hij alles kon maken, de enige man die Hirsi Ali kon bevredigen, maar is het niet overdreven dat een troll als hij 38 topics vol kan krijgen terwijl een respectabel man als Pim niet eens op helft kwam
Uiteraard ligt dat aan het feit dat het hier een Marokkaan als dader betreft wijl de moord Pim was gepleegd door een 100% Nederlander
Voor zover ik het in kan schatten is confrontatie het bestaansrecht van Basheeboy op Fok!.quote:Op maandag 8 november 2004 06:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Of speel je gewoon graag het slachtoffer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |