In het andere topic heb je kunnen lezen wat je juist niet moet doen om een relatie te krijgen. Uit mijn hoofd nu een lijstje getikt over wat je nu *wel* zou moeten doen tijdens de eerste dates.
1. Wees in het begin niet jezelfDe grootste dooddoeners zijn 'op elk potje past een dekseltje' of 'wees jezelf en dan kom je er wel'. Zo kom je er dus niet. Wees niet iemand die je niet bent natuurlijk, want dat hou je geen hele avond vol. Echter, een beetje toneelspelen of eens 1x uit je verlegen schulp komen kan iedereen wel.
Kortom, je wilt niet teveel over jezelf vertellen. Veel nerds zien zich nogal negatief en dat sijpelt door in je gesprek. Vraag dus heel veel aan je date. De meeste mensen vinden het leuk om over zichzelf te praten. Deel plaagstootjes uit met een glimlach op je gezicht. Overdrijf een beetje. Als je met moeite 1x per 2 weken naar de fitness gaat, dan fitness je natuurlijk 2x per week, maar maak het niet te erg natuurlijk!
Als het klikt kun je langzaam maar zeker jezelf worden. Vergelijk het met een date waarbij iemand van te voren alle negatieve eigenschappen van je datepartner heeft verteld. Grote kans dat je daar op gaat letten en bij voorbaat al afknapt. Als je meteen als een nerd overkomt, kan dat door alle vooroordelen die erover bestaan al bij voorbaat als grote afknapper werken.
2. Praat niet over nerdhobbies, gamen en computersDit sluit aan op punt 1. Als je een fanatiek Dungeons en Dragons speler ben, vermeldt dit dan niet. Als vrouwen wel weten wat het is, dan is de kans groot dat ze er op afknappen omdat ze denken 'eeeuw wat een nerd'
Als vrouwen niet weten wat het is, moet je het gaan uitleggen en knappen ze alsnog af.
Idem met computers. Als je programmeur bent, ga niet uitgebreid uitleggen wat je doet. Gewoon zeggen dat je programmeur bent en het onderwerp afsluiten.
Kortom, begin pas over je Magic the Gathering hobby als de vonk is overgesprongen... of als ze er zelf over begint natuurlijk
3. Praat niet over het feit dat je zelf nooit uitgaat Veel nerds zitten in een vicieus cirkeltje. Ze hebben weinig vrienden, dus gaan zelden uit, dus komen ze ook geen nieuwe vrienden tegen. Terwijl ze eigenlijk wel graag uit willen gaan. Veel vrouwen willen geen persoon dat altijd maar thuis zit. En jij wil geen vriendin die de hele dag thuis zit, want dan schiet je er nog niets mee op. Je wilt een vriendin die zelf regelmatig uitgaat zodat ze jou op sleeptouw kan nemen.
Als ze vragen of je vaak uitgaat, zeg je gewoon dat je dat wel doet en je noemt het cafe op waar je 8 maanden geleden eens naar toe geweest bent...
Als het eenmaal klikt dan ga je zowiezo vaker uit (met haar!), dus dan is dat probleem toch opgelost.
4. Afwijzingen zijn niet erg. Vriendschap is ook primaMocht het toch niet klikken, blijf contact houden (tenzij je echt op elkaar afknapt). Vergeet niet: zij heeft ook vriendinnen. Via via kom je in contact met meer mensen en als je jezelf dus niet al teveel als een nerd hebt neergezet, kan ze best positief over je zijn en dat opent de weg naar meerdere dates!
Voel je vrij om deze lijst aan te vullen
![]()
Heb ik er zelf succes mee? Ja en nee. Ben wel eens een paar keer afgewezen en heb een paar relaties achter de rug. Het is gewoon mijn eigen ervaring.
En ja, ik speel heel vaak Magic, Dungeons en Dragons, game veel en ga weinig uit. Als ik er over begin krijg ik altijd vreemde gezichten en op het moment dat ik het moet gaan uitleggen en mezelf hoor praten denk ik al 'fuck, waarom ben ik dit allemaal aan het vertellen'
[ Bericht 3% gewijzigd door Vlaggetje op 07-11-2004 13:06:54 ]