abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23131019
Nieuw-Zeeland in trek bij Amerikanen

WELLINGTON - De Nieuw-Zeelandse immigratiedienst wordt, sinds de herverkiezing van George Bush als president van de Verenigde Staten, platgebeld door Amerikanen die willen emigreren. Dat heeft een woordvoerder van de dienst zaterdag gezegd in de plaatselijke krant Dominion Post.

De internetsite van de immigratiedienst wordt normaal gesproken ongeveer 2500 keer per dag bezocht vanuit de VS. Sinds afgelopen dinsdag is dat gestegen naar gemiddeld 10.300 keer. Ook heeft de dienst sindsdien dagelijks 300 aanvragen per post en telefoon binnengekregen. Voor de verkiezingen waren dat er zes tot acht per dag.

Telegraaf

Mensen met zo weinig respect voor democratie zouden eigenlijk niet in een democratie mogen leven en horen thuis in Cuba, Noord Korea of China
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23131731
Moeten ze wel eerst 100.000 nzd op een plaatselijke bank hebben, en hopen dat ze geen zwarte voorouders hebben, anders komen ze niet eens binnen...
pi_23132995
Canada is net zo in trek. In Nederland komt er eenzelfde patroon op gang. Ik ben hier nl. ook weg na mijn opleiding.
quote:
Mensen met zo weinig respect voor democratie zouden eigenlijk niet in een democratie mogen leven en horen thuis in Cuba, Noord Korea of China
Anders ga jij ff woorden in de mond van iemand anders leggen? Het kunnen tal van redenen zijn waarom ze vertrekken. En als je niet tevreden bent over de gang van zaken in je land ben je vrij om te vertrekken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23133011
Tjah New York is ook erg in trek, en nee niet vanwege de economie...
Seeking of the grail is seeking of humanity itself....
pi_23133418
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig weet je altijd weer de nuance te vinden.

Overigens woon je volgens je profiel in Granada. Waarom is dat?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2004 00:45:51 ]
pi_23142574
quote:
Waarom is dat?
Omdat ze in Nederland geen Spaans spreken.
quote:
Anders ga jij ff woorden in de mond van iemand anders leggen?
Ga voor de verandering eerst eens de OP lezen daar staat toch duidelijk in waarom NZ in trek is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 16:14:48 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23143257
Ik zit er zelf ook wel eens over te denken om maar te verhuizen. zoveel mis in dit landje (al jaren trouwens)... Problemen die in ons huidige democratische (en dus besluiteloze) klimaat niet goed aangepakt kunnen worden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23144017
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:14 schreef freud het volgende:
Ik zit er zelf ook wel eens over te denken om maar te verhuizen.
En wordt het Cuba, China of Noord Korea?
pi_23144052
Waarom mogen mensen met zwarte voorouders niet naar Australië dan?
pi_23144984
Lezen is echt moeilijk voor je is het niet?

Overigens is het wel erg vragen naar de bekende weg, maar dat snap je zelf denk ik ook wel
pi_23145047
Wat is er ondemocratisch aan? Emigreren als het je niet aanstaat in een land is je goed recht in een democratie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 november 2004 @ 17:53:36 #12
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_23145290
Ik kan me goed voorstellen dat veel Amerikanen willen emigreren.
Als je er -op welke manier dan ook- van overtuigd bent geraakt dat jouw stad een doel is voor een atoombommetje van Osama dan ga je niet je dood af zitten wachten.
Weg van de angst
Wie dit leest is gek
pi_23145394
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:07 schreef Speth het volgende:
Moeten ze wel eerst 100.000 nzd op een plaatselijke bank hebben, en hopen dat ze geen zwarte voorouders hebben, anders komen ze niet eens binnen...

Daar zijn geen regels voor hoor?
1 Het immigratiesysteem werkt zo: ls je aangenomen ben voordat je erheen gaat ben je al nagenoeg binnen, via een multinational kan dat dus goed
2 60% wordt tegenwoordig binnengelaten via een puntensysteem, dus een bachelor 50 punten, een master 60 punten extra, 3 jaar werkervaring weer 40 punten, jonger dan 30 weer 100 punten, ik noem maar wat, zoiets waren de punten verdeeld, hoe meer punten, hoe eerder je binnen komt.
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:53 schreef jpzegthallo het volgende:
omdat dat wel mag, er is geen rassenonderscheid daar, zoals je wel in de stembussen van Florida en Ohio heb.
in NZ wonen overigens nu best veel aziers.
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat veel Amerikanen willen emigreren.
Als je er -op welke manier dan ook- van overtuigd bent geraakt dat jouw stad een doel is voor een atoombommetje van Osama dan ga je niet je dood af zitten wachten.
Weg van de angst
zo dachten de Israelische spionnen ook :')
even pauze doen daar (helaas voor hun, niet gelukt)
---

Dan nog, zou ik wel willen vragen of mensen hier wel wéten hoe de democratie daar werkt?
vrouwen mochten o.a. daar als eerste ter wereld stemmen... niet Nederland ofzo
als je ziet hoe die democratie werkt, ga je er toch best respect voor krijgen, ik wel tenminste.
En idd, veel mensen uit de US daar tegengekomen, t is pas echt in de bekendheid geraakt ná Lord Of The Rings, serieus.
-
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 18:11:44 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23145652
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:52 schreef k_man het volgende:

[..]

En wordt het Cuba, China of Noord Korea?
Nee, dat is meer iets voor dhr Bos of SCH. Ik zoek een land waar criminelen gestraft worden en misdaden waar mogelijk voorkomen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23145683
Singapore?
-
pi_23145833
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:11 schreef freud het volgende:

[..]

Nee, dat is meer iets voor dhr Bos of SCH. Ik zoek een land waar criminelen gestraft worden en misdaden waar mogelijk voorkomen.
Dat zeg ik. Maar wordt het nou China, Cuba of Noord Korea?
pi_23146935
quote:
Wie heeft het hier over Australië?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23154589
quote:
http://www.australian-embassy.nl/
bel ze, zou ik zeggen
hoewel ze al gauw naar Duitsland gnigen dacht ik, lekker
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nieuw-Zeeland in trek bij Amerikanen

WELLINGTON - De Nieuw-Zeelandse immigratiedienst wordt, sinds de herverkiezing van George Bush als president van de Verenigde Staten, platgebeld door Amerikanen die willen emigreren. Dat heeft een woordvoerder van de dienst zaterdag gezegd in de plaatselijke krant Dominion Post.

De internetsite van de immigratiedienst wordt normaal gesproken ongeveer 2500 keer per dag bezocht vanuit de VS. Sinds afgelopen dinsdag is dat gestegen naar gemiddeld 10.300 keer. Ook heeft de dienst sindsdien dagelijks 300 aanvragen per post en telefoon binnengekregen. Voor de verkiezingen waren dat er zes tot acht per dag.

Telegraaf

Wat ik nog toe wou voegen, toen ik een paar maanden een Duitse in NZ tegenkwam, en we hadden net Bowling voor Columbine gekeken (ja k weet, dat moet je met n korreltje zout nemen) begon ze er ook over, dat ze n paar mensen kon in de US. Die zeiden dat als Bush weer president werd, ze per direct het land zouden verlaten.
dus.... hij daar was neit de enige.

[ Bericht 54% gewijzigd door mechatronics op 07-11-2004 23:46:49 ]
-
pi_23163071
quote:
Als je daarover wil praten moet je een topic openen: Waarom zou een Amerikaan willen emigreren

Hier gaat het over het feit dat Amerikanen willen emigreren naar een ander land omdat Bush is herkozen en dat ze daarom geen democratie verdienen
quote:
Wat is er ondemocratisch aan?
Niemand heeft het hier over ondemocratisch.

Misschien toch maar een keer de topic lezen voor je gaat reageren?
pi_23174889
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je daarover wil praten moet je een topic openen: Waarom zou een Amerikaan willen emigreren

Hier gaat het over het feit dat Amerikanen willen emigreren naar een ander land omdat Bush is herkozen en dat ze daarom geen democratie verdienen
[..]
Zie je daar dan geen verband tussen?
Als ik Bin Laden zou zijn geweest en Kerry zou zijn gekozen dan zou ik even de kat uit de boom kijken.

Wellicht zou hij wel slappe knieën hebben en op de eisen van terroristen zijn ingegaan.
Van Bush weet hij al dat hij nooit zal toegeven...

...en daarmee wordt de kans op een aanslag vergroot.

Zo kan een Amerikaan er ook over denken.
Wat heb je met de democratie te maken al in je beleving het leven vam jou en je gezin op het spel staat?
Wie dit leest is gek
pi_23178937
quote:
Wat heb je met de democratie te maken al in je beleving het leven vam jou en je gezin op het spel staat?
In het artikel staat het toch vrij duidelijk allemaal en er kunnen wel een miljoen redenen zijn om te emigreren alleen zijn die niet van belang in deze topic.

Overigens zie je spoken maar dat terzijde
pi_23179350
ik denk zelf vanwege gezondheidszorg, en secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort normale dingen die ze daar in de US niet altijd hebben.
Kerry was dit van plan in te voeren
Bush is zo conservationistisch (ofzo) als een wekpot, op dat gebied
-
pi_23182477
quote:
ik denk zelf vanwege gezondheidszorg, en secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort normale dingen die ze daar in de US niet altijd hebben.
Kerry was dit van plan in te voeren
Bush is zo conservationistisch (ofzo) als een wekpot, op dat gebied
En hoe ben jij aan die wijsheid gekomen?
pi_23184108
mn baas uit Detroit heeft dat verteld
-
pi_23185618
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niemand heeft het hier over ondemocratisch.

Misschien toch maar een keer de topic lezen voor je gaat reageren?
ahem:
quote:
Daar impliceer je toch echt dat deze mensen zich ondemocratisch gedragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')