Ik denk dat als Amerika eenmaal weet wie achter de aanslagen zit, hetzij via onderzoek of doordat het geclaimed wordt, over zal gaan tot felle 'retaliation'. Colin Powell sprak nobele en wijze woorden vanavond maar Bush kennende (en wat heeft hij zich de afgelopen maanden goed laten kennen!) zal hij terug willen slaan.
Mocht Osama Bin Laden er achter zitten (persoonlijk denk ik dat hij verantwoordelijk is) dan zal hij hem niet zomaar even uit de weg kunnen ruimen. En net zo hard terug slaan door bombardementen uit te voeren in Afghanistan of waar hij zich op dat moment ook mag bevinden, zal grote weerstand oproepen bij de internationale gemeenschap.
Ik denk dus dat Bush in een lastig parket komt te zitten: hij zou dolgraag met gelijke munt terugbetalen, een vergeldingsactie in de letterlijkste betekenis van het woord, de wraakgevoelens van hem zelf en zijn conservatieve Amerikaanse mede-burgers willen stillen.
Helaas zie ik het somber in. Als hij dat inderdaad van plan is, zal internationale druk om hem er van te weerhouden geen effect hebben.
Een nieuwe wereld is geboren.
Als hier een terroristische beweging achter staat zal deze leider en de gehele beweging veroordeeld worden, waarschijnlijk met de dood. Het is dan niet mogelijk om ze genoeg te straffen voor hun daden, maar het zou wel beter zijn voor de wereld, het heeft geen zin om nu iedereen die anti-america is neer te knallen want dan wordt het alleen maar erger en komt er alsnog een wereldoorlog, en daar schiet niemand wat mee op.
quote:Dit ben ik absoluut met je eens hoor. Je kunt mensen wel doden maar een ongrijpbaar en krachtig gegeven als haat vergaat niet snel. Dat zie je aan de Israeliers en Palestijnen, van generatie op generatie geven ze hun haat jegens Amerikanen door. Ik zeg NIET dat die haat, of een deel er van, niet gebaseerd zou zijn op in mijn ogen een begrijpelijke en misschien ook wel gerechtvaardigde woede, maar haat is iets anders.
Op dinsdag 11 september 2001 23:17 schreef Black_Rainbow het volgende:
Als hier een terroristische beweging achter staat zal deze leider en de gehele beweging veroordeeld worden, waarschijnlijk met de dood. Het is dan niet mogelijk om ze genoeg te straffen voor hun daden, maar het zou wel beter zijn voor de wereld, het heeft geen zin om nu iedereen die anti-america is neer te knallen want dan wordt het alleen maar erger en komt er alsnog een wereldoorlog, en daar schiet niemand wat mee op.
Amerika heeft onder Bush, met zijn repressief internationaal beleid, meer te lijden onder de haat van haar tegenstanders dan ooit tevoren. Internationale interventie is de oplossing, alleen America moet worden doordrongen met het besef dat de arrogantie waarmee men soms te werk gaat het tegenovergestelde effect van vrede kan bewerkstelligen.
Amerika is in het hart van zijn ziel, WTC en Wall-street geraakt en de prijzen van ruwe olie vliegen momenteel al omhoog.
Gevolg: economische resessie en inflatie.
Dat zal ook op Europa en de Euro zijn gevolgen hebben.
Wie er ook achter deze aanslagen zit...de gekozen doelwitten hebben zware gevolgen voor alle inwoners van het zogenaamde vrije westen.
Maar de eerste reactie op de aanslagen was er wel een van paniek. Snel aandelen verkopen, en goud of Royal Dutch inslaan.
De beurzen zullen klappen krijgen uiteraard, maar niet ten onder gaan denk ik.
Toch krijgt inderdaad de wereldeconomie op zijn donder, en dat is iets wat de politieke verhoudingen tussen landen behoorlijk kan veranderen.
Gevolg daarvan kan zijn dat het terrorisme toeneemt. En dan volgt de bekende spiraal. Ook dit zal uiteindelijk wel weer invloed hebben op de olieprijzen.
De Major is geen emotioneel mens maar dit doet pijn.
Ja, idd vrienden/innen en directe collega's in Manhattan.
En hoop (tegen beter weten in?) dat iedereen zijn hoofd koel houd
Ik ben niet opzoek naar een scheld/flame staart voor dit topic! Serieuze repleys aub
quote:Ik zie het ook als een aanval op de Westerse wereld. We wisten allemaal wel dat het water tot aan de lippen staat bij veel landen en mensen in de Islamitische wereld. Maar dat men zo wanhopig is, kon niemand bevroeden. Het zou naast woede en treurnis tot een zelfonderzoek moeten leiden. Waarom? Doet de Westerse wereld het dan zo slecht in de rst van de wereld? Zijn wij idd de veroorzakers van al het menselijke leed in de rest van de wereld?
Op dinsdag 11 september 2001 23:54 schreef major_fuck_up het volgende:
Ben zeker geen pro-us freak maar..... Dit voelt toch als een directe aanval op de westerse wereld (incl Europa en mijn persoonlijke vrijheid)
Ja, ik ben op dit moment niet geheel objectief maar dit is wel mijn gevoel op dit moment.
Zijn er meer Nederlanders/EU leden die er zo over denken?Ik ben niet opzoek naar een scheld/flame staart voor dit topic! Serieuze repleys aub
quote:Ook onschuldigen?
Op woensdag 12 september 2001 00:01 schreef Schanulleke het volgende:
Er wordt nu gebombardeerd in Kabul, Afghanistan.
Da's wel redelijk snel.
quote:Ik vind het een aanslag tegen de mensheid in z'n algemeen. Een stel extremisten - wie het ook zijn - doden bewust duizenden mensen die stuk voor stuk onschuldig zijn. Of zoiets nu gebeurt in de VS, Europa, Rusland of het Midden Oosten, en tegen wie het ook is gericht, doet volgens mij niet terzake. Het is terrorisme tegen onschuldige mensen.
Op dinsdag 11 september 2001 23:54 schreef major_fuck_up het volgende:
Ben zeker geen pro-us freak maar..... Dit voelt toch als een directe aanval op de westerse wereld (incl Europa en sympatisanten)
Ja, ik ben op dit moment niet geheel objectief maar dit is wel mijn gevoel op dit moment.
Zijn er meer Nederlanders/EU leden die er zo over denken?Ik ben niet opzoek naar een scheld/flame staart voor dit topic! Serieuze repleys aub
quote:Ongetwijfeld, naar verluid gaat het om een brandstofopslag, en er zal nog wel meer volgen.
Op woensdag 12 september 2001 00:03 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ook onschuldigen?
quote:Denk het niet.. wat moet afganistan nu terug doen???
Op woensdag 12 september 2001 00:04 schreef Ryan3 het volgende:
Begin 3de wereldoorlog? 11-9-2001?
quote:weet niet.. zijn ze bondgenoten van kernmachten?
Op woensdag 12 september 2001 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Denk het niet.. wat moet afganistan nu terug doen???
quote:En hoe noemen we deze idiote tegenactie dan wel?????
Op woensdag 12 september 2001 00:04 schreef Lodi het volgende:[..]
Ik vind het een aanslag tegen de mensheid in z'n algemeen. Een stel extremisten - wie het ook zijn - doden bewust duizenden mensen die stuk voor stuk onschuldig zijn. Of zoiets nu gebeurt in de VS, Europa, Rusland of het Midden Oosten, en tegen wie het ook is gericht, doet volgens mij niet terzake. Het is terrorisme tegen onschuldige mensen.
Helpt dat?????
quote:nee; maakt het alleen nog erger
Op woensdag 12 september 2001 00:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
En hoe noemen we deze idiote tegenactie dan wel?????
Helpt dat?????
quote:Herstel, ammunitie-depot.
Op woensdag 12 september 2001 00:06 schreef Schanulleke het volgende:[..]
Ongetwijfeld, naar verluid gaat het om een brandstofopslag, en er zal nog wel meer volgen.
Probeer in dit topic s.v.p. even mee te denken over de gevolgen op (middel)lange termijn.
quote:Lijkt me niet. Weer veel onschuldigen die dood gaan.
Op woensdag 12 september 2001 00:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
En hoe noemen we deze idiote tegenactie dan wel?????
Helpt dat?????
quote:Je hebt gelijk maar de gevolgen zijn hiermee volgens mij wel begonnen. Hoe zullen de landen reageren die maar een beetje met Afghanistan sympatiseren?
Op woensdag 12 september 2001 00:15 schreef golfer het volgende:
Over de nu bezig zijnde vergeldingsaktie is er dit topic:Probeer in dit topic s.v.p. even mee te denken over de gevolgen op (middel)lange termijn.
1: Iemand laat vliegtuigen neerknallen in de US
2: Iemand valt Kabul aan maar Afgh. denkt dat het de USA is.
3: Irak overlegt met Afgh. en valt Israel aan.
4: Irael valt Jordanie aan.
5: Libanon en Syrie vallen Israel aan.
6: Turkije valt Syrie aan
7: Iran valt Turkije aan
8: EU valt Midden Oosten aan
gevolg....
ARMAGEDDON
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |