abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66112312
staat op de website van Nyenrode
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:22:00 #102
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_66159109
Aan de Erasmus Universiteit kan je (bedrijfs)economie en rechten tegelijk studeren. Na slechts 6 jaar ben je dan idd mr.drs.
Oh really?
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:05:06 #103
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67429203
Ik ga waarschijnlijk selectie doorlopen. Het valt me op dat de meningen over Nyenrode héél erg verschillen. Of mensen vinden het fantastisch, of ze vinden het helemaal niets. Beetje verwarrend
Primum non nocere
pi_67439852
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:05 schreef Florian_ het volgende:
Ik ga waarschijnlijk selectie doorlopen. Het valt me op dat de meningen over Nyenrode héél erg verschillen. Of mensen vinden het fantastisch, of ze vinden het helemaal niets. Beetje verwarrend
Wat zou jouw motivatie voor Nyenrode dan precies zijn?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:14:59 #105
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67448479
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat zou jouw motivatie voor Nyenrode dan precies zijn?
Persoonlijk voel ik mij aangetrokken tot de manier van werken. Ik kan érg laks zijn, en ik stel altijd dingen uit tot het laatste moment. Ja, het komt altijd goed, maar toch ben ik niet tevreden met mijn manier van studeren. Ik ben nu bijna klaar met een hbo opleiding, die ik met gemak heb doorlopen. Na die drie jaar ben ik er achter gekomen dat ik alleen goed presteer onder druk, als het echt moet. Dan kan ik dus de keuze maken tussen een 'normale' universiteit waar je slechts 6 contacturen per week hebt en je aan je lot overgelaten wordt, of een uni als Nyenrode. Als je bij de tweede je werk niet doet, ben je gewoon exit. Dat spreekt mij aan. Je wordt echt gepusht (zowel door de leraren en je medestudenten) om écht aan het werk te gaan.

Tevens lijkt mij de stof natuurlijk interessant. Ook het feit dat je met al je medestudenten op een campus woont is tof. Het nadeel hiervan (lijkt mij) is wel dat je geen vrije tijd hebt, en je de eerste vier maanden een kamergenoot hebt. Dat is niet echt relaxt als je ook nog een vriendin hebt, die ook nog eens op een redelijke afstand van Breukelen woont.
Primum non nocere
pi_67451939
je moet keuzes maken he
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:44:22 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67453859
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:14 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Persoonlijk voel ik mij aangetrokken tot de manier van werken. Ik kan érg laks zijn, en ik stel altijd dingen uit tot het laatste moment. Ja, het komt altijd goed, maar toch ben ik niet tevreden met mijn manier van studeren. Ik ben nu bijna klaar met een hbo opleiding, die ik met gemak heb doorlopen. Na die drie jaar ben ik er achter gekomen dat ik alleen goed presteer onder druk, als het echt moet. Dan kan ik dus de keuze maken tussen een 'normale' universiteit waar je slechts 6 contacturen per week hebt en je aan je lot overgelaten wordt, of een uni als Nyenrode. Als je bij de tweede je werk niet doet, ben je gewoon exit. Dat spreekt mij aan. Je wordt echt gepusht (zowel door de leraren en je medestudenten) om écht aan het werk te gaan.
Worden Hbo-ers dan aangenomen op Nyenrode?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:59:16 #108
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67454118
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Worden Hbo-ers dan aangenomen op Nyenrode?
Ja. Waarom is dat raar? Afgeronde hbo staat gelijk aan afgeronde vwo. Ook zijn er natuurlijk verschillende programma's die worden aangeboden bij Nyenrode. Daar zijn waarschijnlik weer andere eisen voor.
Primum non nocere
pi_67458103
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:14 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Tevens lijkt mij de stof natuurlijk interessant. Ook het feit dat je met al je medestudenten op een campus woont is tof. Het nadeel hiervan (lijkt mij) is wel dat je geen vrije tijd hebt, en je de eerste vier maanden een kamergenoot hebt. Dat is niet echt relaxt als je ook nog een vriendin hebt, die ook nog eens op een redelijke afstand van Breukelen woont.
Dit lijkt me juist de reden om niet naar Nyenrode te gaan. Je wilt dus eigenlijk je slechte eigenschap behandelen door iemand aan te stellen die je dwingt dingen te doen? Als je echt iets wilt bereiken, zul je juist jezelf moeten leren motiveren. Als je met gemak een HBO gedaan hebt, zou je gewoon de uitdaging aan moeten gaan en richting universiteit gaan. Je gaat ook niet de rest van je leven iemand hebben die je dagelijks aan het werk zet. Maar goed, da's mijn 2 cent.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:14:33 #110
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67561231
Niets nieuws onder de zon, maar ach:
quote:
Nyenrode valt uit top-100 MBA's
Door: Fred Akkerma , 26-01-2009, 16:39 uur

De ooit prestigieuze Nyenrode University is dit jaar uit de top-100 van beste business schools gevallen. Vorig jaar stond de universiteit in Breukelen nog op de 82ste plaats op de lijst die elk jaar wordt opgesteld door de Financial Times.

De hoogste Nederlandse MBA-aanbieder is de Rotterdam School of Management op plaats 26. Vorig jaar stond de RSM nog op 34.

Op de 87ste plek staat TiasNimbas, de business school van de universiteiten van Tilburg en Eindhoven. Die stond vorig jaar nog op 53.

De plekken 1, 2 en 3 worden wereldwijd ingevuld door respectievelijk University of Pennsylvania: Wharton, London Business School en Harvard Business School.
bron
Oh really?
pi_67569450
quote:
Update 29/1/2009: Nyenrode in de mail
Directeur Corporate Communications &
International Relations Frank Tebbe laat weten dat Nyenrode in 2005 (het ijkjaar van de Financial Times) maar 20 studenten heeft toegelaten, minder dan de 30 die de financiële krant als minimum beschouwt om mee te kunnen dingen naar een plekje in de top-100. Tebbe wijst erop dat Nyenrode wel in andere lijstjes voorkomt en daarin soms ook stijgt. Waarvan akte.
zag dat op de link staan
pi_85713861
Het dwingen moet je niet te letterlijk nemen. Als je jezelf niet persoonlijk wilt ontwikkelen is het niet het juiste instituut voor je. Je wordt van tevoren geselecteerd op basis van verschillende testen en je motivatie. Als je motivatie dus onvoldoende is wordt je niet eens toegelaten.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dit lijkt me juist de reden om niet naar Nyenrode te gaan. Je wilt dus eigenlijk je slechte eigenschap behandelen door iemand aan te stellen die je dwingt dingen te doen? Als je echt iets wilt bereiken, zul je juist jezelf moeten leren motiveren. Als je met gemak een HBO gedaan hebt, zou je gewoon de uitdaging aan moeten gaan en richting universiteit gaan. Je gaat ook niet de rest van je leven iemand hebben die je dagelijks aan het werk zet. Maar goed, da's mijn 2 cent.
pi_85715369
Je geeft net een reply aan het post van 1,5 jaar geleden. Kom op dude.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_85916433
Ach, weer een leuke kick. nog een half jaartje *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:42:30 #115
124676 RobertoCarlos
pi_85918077
Vertel eens wat dan.
pi_85920022
Wat wil je weten. Ben nu bezig met de scriptie ter afronding. Geen colleges meer op vrijdag en zaterdag.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:11:23 #117
124676 RobertoCarlos
pi_85921420
De antwoorden op vragen die men hier gesteld heeft. Kost het veel tijd? Sfeer? Bekakt? Docenten goed? Inhoudelijk goed? Kun je er wat mee later? Veel netwerken? Veel eikels? Veel carrieresukkels? Zwaar? Wat voor soort les? Matties 4ever? en zo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:44:39 #118
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_85922779
Lijkt me best een pauper opleiding, vooral als je die kneus van RTL-z reclame ervoor ziet maken :')
Op elke fokker past een bril.
pi_85922994
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:44 schreef Catch_me het volgende:
Lijkt me best een pauper opleiding, vooral als je die kneus van RTL-z reclame ervoor ziet maken :')
Dat is wel de vibe die je er tegenwoordig bij krijgt.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:01:11 #120
124676 RobertoCarlos
pi_85923414
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
De antwoorden op vragen die men hier gesteld heeft. Kost het veel tijd? Sfeer? Bekakt? Docenten goed? Inhoudelijk goed? Kun je er wat mee later? Veel netwerken? Veel eikels? Veel carrieresukkels? Zwaar? Wat voor soort les? Matties 4ever? en zo
Was het een pauper opleiding? w/
pi_85927061
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:44 schreef Catch_me het volgende:
Dit. Heb sterk het gevoel dat als je niveau niet al te hoog is, maar je wel een zak geld hebt je hier aan een bedrijfskunde diploma kan geraken doordat men 24/7 op je dak zit om netjes je huiswerk te maken.

Ik vraag me ook af of Drive-r wel eens Nyenrode-alumni tegenkomt in the City? Van een kennis die bij RDS werkt hoor ik ook dat hij er nog nooit een is tegengekomen. En dat terwijl ik de mensen die fan zijn van Nyenrode vaak hoor roepen dat het de toekomstige captains of industry zijn.

De accountancytak op postgraduate niveau schijnt overigens wel goed te zijn!
pi_85927618
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit. Heb sterk het gevoel dat als je niveau niet al te hoog is, maar je wel een zak geld hebt je hier aan een bedrijfskunde diploma kan geraken doordat men 24/7 op je dak zit om netjes je huiswerk te maken.

Ik vraag me ook af of Drive-r wel eens Nyenrode-alumni tegenkomt in the City? Van een kennis die bij RDS werkt hoor ik ook dat hij er nog nooit een is tegengekomen. En dat terwijl ik de mensen die fan zijn van Nyenrode vaak hoor roepen dat het de toekomstige captains of industry zijn.

De accountancytak op postgraduate niveau schijnt overigens wel goed te zijn!
In de City ben ik er nog nooit eentje tegen gekomen. Een keer een CV ontvangen, maar die werd door seniors met argus-ogen bekeken en is nooit verder dan de inbox gekomen. Da's natuurlijk maar een geval, je kunt moeilijk iedereen over een kam scheren en wellicht rust er tegenwoordig gewoon een te groot vooroordeel op.

Nyenrode is natuurlijk niet te vergelijken met wat het vroeger ooit was, dus mensen die dergelijke teksten roepen leven over het algemeen in het verleden. Ik ben zelf geen accountant en kan dus moeilijk vast stellen wat het vanuit die hoek waard is.
pi_85932758
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
De antwoorden op vragen die men hier gesteld heeft.
Er is een groot verschil tussen de fulltime (intern op Nyenrode zitten, 16 maanden) en de part-time (voor mensen met HBO en werkervaring, 3 jaar lang).
Zelf doe ik de part-time. Kan dus eigenlijk alleen daar wat over zeggen.

quote:
Kost het veel tijd?
Ja, ga uit van 10 a 20 uur per week naast je fulltime baan. Vrijdagavond en zaterdag college, doordeweeks cases en zelfstudie

quote:
Sfeer?
Erg goed. Mooi complex en een amicale sfeer. Men is er om te leren.

quote:
Bekakt?
Niet echt. Vooral ontspannen sfeer.

quote:
Docenten goed?
Meesten goed, sommigen erg goed, enkeling niet echt een aanrader (lag ook aan het vak). Docenten zijn vaak mensen met ook praktijkervaring, niet dus alleen academisch maar ook verstand van hoe zaken werken in de praktijk

quote:
Inhoudelijk goed?
Inhoudelijk erg goed. Zoals gezegd hebben de docenten ervaring met de werkpraktijk. Ze proberen ook zoveel mogelijk de werkpraktijk van de studenten (want allemaal aan het werk) erbij te betrekken zodat je meer connectie krijgt met de onderwerpen en colleges.

quote:
Kun je er wat mee later?
Je krijgt een praktijkgerichte universitaire bedrijfskunde opleiding. Je kunt vrijwel direct de geleerde zaken in de praktijk brengen. Je hoeft niet te wachten tot de afronding van je studie.

quote:
Veel netwerken?
Een aantal. Maar geen gesloten clubjes in de part-time.

quote:
Veel eikels? Veel carrieresukkels?
Nope. Totaal niet.

quote:
Zwaar?
Bedenk zelf, naast een fulltime baan 20 uur in de week studeren. Geen weekenden meer. Vrijdagavonden college ipv in de kroeg zitten. etc etc.

quote:
Wat voor soort les?
Collegeblokken van 3u. Vrijdagavond, zaterdagochtend en zaterdagmiddag.

quote:
Matties 4ever? en zo
Yep, elk jaar zeilen en op wintersport.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:43:05 #124
124676 RobertoCarlos
pi_85933430
Kijk daar hebben we wat aan ^O^
pi_85934118
you're welcome. nog meer vragen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo