abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:22:56 #26
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24649210
Als je vanaf het HBO komt is het nergens in 16 maanden te doen. Voor de rest natuurlijk wel. Tsja, de opleiding is maar een onderdeel van Nyenrode, moet zelf zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad. En het prijsverschil... Ook dat vind ik niet echt belangrijk. Zeker, het was ff slikken, maar het verdient zichzelf absoluut terug.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_24649605
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:22 schreef D1 het volgende:
Als je vanaf het HBO komt is het nergens in 16 maanden te doen. Voor de rest natuurlijk wel. Tsja, de opleiding is maar een onderdeel van Nyenrode, moet zelf zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad. En het prijsverschil... Ook dat vind ik niet echt belangrijk. Zeker, het was ff slikken, maar het verdient zichzelf absoluut terug.
Oei, dat vind ik een gewaagde stelling: "Het verdient zich absoluut terug". Wat is de meerwaarde van een msc op Nyenrode waard? Is het een meerwaarde? Maar goed, als 16 maanden vanaf een HBO normaal lastig is, dan begrijp ik het wel deels. Ik begreep al niet waarom die 16 maanden zo bijzonder kort waren. Zolang je het naar je zin hebt, is het altijd een prima keuze geweest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_24653441
Vanaf het hbo zijn er zeker wel mogelijkheden om je MSc in minder dan 16 maanden te doen. Er zijn een aantal universiteiten die HBO studenten in het laatste jaar van hun programma's toelaten zodat je binnen een jaar klaar bent. Meestal moet je dan wel van te voren een GMAT doen. Maar volgens mij kan dat o.a. op de uni van Maastricht.

Maar ik zie zeker wel de meerwaarde die Nyenrode heeft, het is toch een ervaring die je een pluspunt geeft tov van je concurrenten.

@d1 waarom ben je niet je masters gaan doen in het buitenland?
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:45:55 #29
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_24658401
wat kost die opleiding dan? werd vandaag ook gespammed met een uitnodiging voor de opendag van 29januari....
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_24658518
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:45 schreef DAMH het volgende:
wat kost die opleiding dan? werd vandaag ook gespammed met een uitnodiging voor de opendag van 29januari....
Ja ik ook

Trouwens TS: als je GAAT met een D schrijft, zou ik toch maar eens nadenken of je wel universiteit wilt gaan doen
pi_24659212
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:51 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Ja ik ook

Trouwens TS: als je GAAT met een D schrijft, zou ik toch maar eens nadenken of je wel universiteit wilt gaan doen
dat was niet de TS, maar iemand die er al op zit!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:28:57 #32
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24664869
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Oei, dat vind ik een gewaagde stelling: "Het verdient zich absoluut terug". Wat is de meerwaarde van een msc op Nyenrode waard? Is het een meerwaarde? Maar goed, als 16 maanden vanaf een HBO normaal lastig is, dan begrijp ik het wel deels. Ik begreep al niet waarom die 16 maanden zo bijzonder kort waren. Zolang je het naar je zin hebt, is het altijd een prima keuze geweest.
idd, en dan kijk ik naar mijn eerdere post waarin ik al aangaf in ieder geval ook een persoon te kennen die na Nyenrode niets bijzonders is gaan doen. Alles valt of staat dus met het feit wat JIJ ervan maakt nadat je klaar bent met Nyenrode...
Neerkomen wel!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 15:35:02 #33
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24689168

[ Bericht 100% gewijzigd door D1 op 22-01-2005 19:49:38 (dubbel, zo beter Rhoona?) ]
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 15:35:17 #34
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24689170
@ Rhoona: Damn, dat is tamelijk genant... Krijg je als je nooit meer Nederlands schrijft, maar nog steeds geen excuus.

@ Drive-r: Daar heb je absoluut gelijk in. Eigenlijk gaik er vanuit dat als je bereid bent om zoveel geld te lappen (ong. ¤40,000) in totaal, dat je er dan ook alles aan doet om het maximale uit je carriere te halen. Maar dat is natuurlijk ook voor iedereen anders, misschien wil diegene nou eenmaal graag een leraar zijn. De meerwaarde van Nyenrode ligt denk ik niet direct in de superieure kwaliteit van het onderwijs zelf, Erasmus en Maastrich hebben imo een kwalitatief gelijk programma. Het ligt meer in de manier waarop Nyenrode je leert groeien. En om dat precies uit te leggen is erg lastig.

Ik zou zeggen, als je geīnteresseerd bent kom dan langs en dan praten we er over onder het genot van een biertje...
  zaterdag 22 januari 2005 @ 15:37:40 #35
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24689208
Oeps, kan iemand die eerste post verwijderen?
pi_24689483
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 15:37 schreef D1 het volgende:
Oeps, kan iemand die eerste post verwijderen?
Je kan zelf op de editknop klikken om er iets anders van te maken... (bv oeps dubbel neerzetten )
pi_24689621
Ach 40.000 euro.Wat koop je daar nou van tegenwoordig.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24690041
Een jaartje Harvard
pi_24690426
Jemig, niet verwacht dat het zo duur zou zijn... Dat is echt absurd, wat voor winst ga je daar uit halen? Alsof een Msc Nyenrode wonderen zou doen... Pfff 40 mille....
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:49:08 #40
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24693286
Harvard ca. $ 65,000... per jaar

Het zal je verbazen wat voor deuren Nyenrode, nog steeds, opent. Als ik met recruiters praat of oud Nyenrodianen hoor ik van iedereen hetzelfde verhaal. Dat is iets wat je bij andere opleidingen niet krijgt. En ja, of je het er voor overhebt. Ik denk dat als je hier zal rondvragen je niemand zult treffen die spijt heeft die investering gemaakt te hebben. Maar nogmaals, je moet het ervaren om die afweging te kunnen maken.

En voor we het verhaaltje krijgen dat Nyenrode alleen voor kindertjes met rijke papa's is, maar 10% van de huidige studenten heeft geen lening afgesloten om dit te kunnen betalen...
pi_24695889
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:49 schreef D1 het volgende:

Het zal je verbazen wat voor deuren Nyenrode, nog steeds, opent. Als ik met recruiters praat of oud Nyenrodianen hoor ik van iedereen hetzelfde verhaal. Dat is iets wat je bij andere opleidingen niet krijgt. En ja, of je het er voor overhebt. Ik denk dat als je hier zal rondvragen je niemand zult treffen die spijt heeft die investering gemaakt te hebben. Maar nogmaals, je moet het ervaren om die afweging te kunnen maken.

En voor we het verhaaltje krijgen dat Nyenrode alleen voor kindertjes met rijke papa's is, maar 10% van de huidige studenten heeft geen lening afgesloten om dit te kunnen betalen...
Laat me je nu vast een ding vertellen: Elke recruiten zal je altijd vertellen wat je wilt horen. Dezelfde recruiters vertellen mij dat mijn studie geweldig is en hoe Nyenrode niet meer mee doet. Mensen die van Nyenrode komen, kun je ook moeilijk opbjectief noemen. Maar goed, dit is een discussie zonder feiten, want we kunnen het toch nergens aan toetsen, niet dan?
pi_24698397
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 13:54 schreef Bijsmaak het volgende:
Er staat een leuke artikel in de laatste memory magazine over MSc bedrijfskunde vs MBA.
Staat deze ook nog ergens online of kan je deze nog na bestellen ?

Harvard is goed maar duidelijk niet het beste op MBA gebied.
Al twee jaar op rij staat Kellogg eerste

[ Bericht 20% gewijzigd door Setambre op 23-01-2005 00:21:43 ]
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_24702812
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:49 schreef D1 het volgende:
Als je het over de businessschool hebt ja, ik heb het gewoon over een jaartje undergraduate. Harvard heeft trouwens wel veel meer financieringsmogelijkheden dan Nyenrode.
pi_24704890
quote:
Op zondag 23 januari 2005 00:12 schreef Setambre het volgende:

Harvard is goed maar duidelijk niet het beste op MBA gebied.
Al twee jaar op rij staat Kellogg eerste
de kwaliteit van het onderwijs meet jij af aan een of ander ranglijstje ( gebaseerd op salarisverschillen) ?
pi_24707598
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:06 schreef mooiegek het volgende:

[..]

de kwaliteit van het onderwijs meet jij af aan een of ander ranglijstje ( gebaseerd op salarisverschillen) ?
Haha als je er niks vanaf weet hou dan lekker even je mondje

Kellogg staat trouwens niet tweemaal op rij maar driemaal op rij eerste in overall ranking. Niet alleen bij die ene site die een paar post geleden neer was gezet.

Wat ze meten onderandere meten is welke bedrijven studeren afnemen en de kwaliteit van de studie. Kellogg is ook niet een universiteitje waar je met je 20 naar doe kan. De meeste top MBA's vragen een paar jaar werkervaring als leidinggevende en een GMAT-score met een gemiddelde van 700 en een paar 'letters of recommendation'

dus nee ik baseer niet op een lijstje waarop staat waar je het meeste verdient.

[ Bericht 6% gewijzigd door Setambre op 23-01-2005 15:48:07 ]
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_24899435
schop!

Harvard staat wel bovenaan in de FT ranking. De FT ranking focussed meer op salaris dan de economist ranking. Dit jaar is de MBA van Nyenrode verdwenen uit de top 100. Hoe is dat aangekomen daar?

Nogmaals voor een MBA heb je geen ervaring nodig als leidinggevende. 'gewone' werkervaring is al meer dan genoeg.

De admission requirements van INSEAD (nr. 8 ft ranking) zijn de volgende
1. Excellent Academic Achievement
2. Professional Experience and Managerial Potential
3. International Outlook and Language Skills
4. Ability to Contribute to the INSEAD Experience
Voor de rest een GMAT en evt een TOEFL en je letter of recommendation

Bij criteria 2 staar expliciet de toevoeging
In general, INSEAD participants have had several years of professional experience and demonstrate clear managerial potential and a career-oriented focus. However, we do not preclude applications from exceptional younger applicants with little or no work experience, provided they can demonstrate unusual maturity.

Je managerial potential kan je inderdaad laten zien als je al ervaring hebt als leiding gevende, maar recommendation letters die daarop duiden zijn ook goed.

DIt soort top scholen zijn veel meer opzoek om een ervaring neer te zetten dmv grote diversiteit van studenten. Tijdens een MBA event van IESE vertelden ze dat een straaljager piloot een veel grotere kans heeft om te worden aangenomen dan een economie student. Omdat hij duidelijk iets unieks kan toevoeging.
pi_24899679
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef Setambre het volgende:

[..]

Haha als je er niks vanaf weet hou dan lekker even je mondje

Kellogg staat trouwens niet tweemaal op rij maar driemaal op rij eerste in overall ranking. Niet alleen bij die ene site die een paar post geleden neer was gezet.

Wat ze meten onderandere meten is welke bedrijven studeren afnemen en de kwaliteit van de studie. Kellogg is ook niet een universiteitje waar je met je 20 naar doe kan. De meeste top MBA's vragen een paar jaar werkervaring als leidinggevende en een GMAT-score met een gemiddelde van 700 en een paar 'letters of recommendation'

dus nee ik baseer niet op een lijstje waarop staat waar je het meeste verdient.
hoe wil jij objectief de kwaliteit van verschillende studies vergelijken?

ik weet trouwens prima waar een mba voor staat en hoe je daar al dan niet opkomt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:01:52 #48
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_24920799
Nyenrode dat is toch die HBO+ voor rijken ?
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:39:05 #49
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24923659
het is wel degelijk een universiteit. Het is meer een Uni+. Een MBA is een post-doctorale opleiding, waar je zonder MSc niet terecht komt. Driebergen is HBO voor rijken.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_30856925
MBA kan toch ook met HEAO als vooropleiding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')