Oei, dat vind ik een gewaagde stelling: "Het verdient zich absoluut terug". Wat is de meerwaarde van een msc op Nyenrode waard? Is het een meerwaarde? Maar goed, als 16 maanden vanaf een HBO normaal lastig is, dan begrijp ik het wel deels. Ik begreep al niet waarom die 16 maanden zo bijzonder kort waren. Zolang je het naar je zin hebt, is het altijd een prima keuze geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:22 schreef D1 het volgende:
Als je vanaf het HBO komt is het nergens in 16 maanden te doen. Voor de rest natuurlijk wel. Tsja, de opleiding is maar een onderdeel van Nyenrode, moet zelf zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad. En het prijsverschil... Ook dat vind ik niet echt belangrijk. Zeker, het was ff slikken, maar het verdient zichzelf absoluut terug.
Ja ik ookquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:45 schreef DAMH het volgende:
wat kost die opleiding dan? werd vandaag ook gespammed met een uitnodiging voor de opendag van 29januari....
dat was niet de TS, maar iemand die er al op zit!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:51 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Ja ik ook
Trouwens TS: als je GAAT met een D schrijft, zou ik toch maar eens nadenken of je wel universiteit wilt gaan doen![]()
idd, en dan kijk ik naar mijn eerdere post waarin ik al aangaf in ieder geval ook een persoon te kennen die na Nyenrode niets bijzonders is gaan doen. Alles valt of staat dus met het feit wat JIJ ervan maakt nadat je klaar bent met Nyenrode...quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oei, dat vind ik een gewaagde stelling: "Het verdient zich absoluut terug". Wat is de meerwaarde van een msc op Nyenrode waard? Is het een meerwaarde? Maar goed, als 16 maanden vanaf een HBO normaal lastig is, dan begrijp ik het wel deels. Ik begreep al niet waarom die 16 maanden zo bijzonder kort waren. Zolang je het naar je zin hebt, is het altijd een prima keuze geweest.
Je kan zelf op de editknop klikken om er iets anders van te maken... (bv oeps dubbel neerzettenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:37 schreef D1 het volgende:
Oeps, kan iemand die eerste post verwijderen?
Laat me je nu vast een ding vertellen: Elke recruiten zal je altijd vertellen wat je wilt horen. Dezelfde recruiters vertellen mij dat mijn studie geweldig is en hoe Nyenrode niet meer mee doet. Mensen die van Nyenrode komen, kun je ook moeilijk opbjectief noemen. Maar goed, dit is een discussie zonder feiten, want we kunnen het toch nergens aan toetsen, niet dan?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:49 schreef D1 het volgende:
Harvard ca. $ 65,000... per jaar
Het zal je verbazen wat voor deuren Nyenrode, nog steeds, opent. Als ik met recruiters praat of oud Nyenrodianen hoor ik van iedereen hetzelfde verhaal. Dat is iets wat je bij andere opleidingen niet krijgt. En ja, of je het er voor overhebt. Ik denk dat als je hier zal rondvragen je niemand zult treffen die spijt heeft die investering gemaakt te hebben. Maar nogmaals, je moet het ervaren om die afweging te kunnen maken.
En voor we het verhaaltje krijgen dat Nyenrode alleen voor kindertjes met rijke papa's is, maar 10% van de huidige studenten heeft geen lening afgesloten om dit te kunnen betalen...
Staat deze ook nog ergens online of kan je deze nog na bestellen ?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:54 schreef Bijsmaak het volgende:
Er staat een leuke artikel in de laatste memory magazine over MSc bedrijfskunde vs MBA.
Als je het over de businessschool hebt ja, ik heb het gewoon over een jaartje undergraduate. Harvard heeft trouwens wel veel meer financieringsmogelijkheden dan Nyenrode.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:49 schreef D1 het volgende:
Harvard ca. $ 65,000... per jaar
de kwaliteit van het onderwijs meet jij af aan een of ander ranglijstje ( gebaseerd op salarisverschillen) ?quote:Op zondag 23 januari 2005 00:12 schreef Setambre het volgende:
Harvard is goed maar duidelijk niet het beste op MBA gebied.
Al twee jaar op rij staat Kellogg eerste
Haha als je er niks vanaf weet hou dan lekker even je mondjequote:Op zondag 23 januari 2005 13:06 schreef mooiegek het volgende:
[..]
de kwaliteit van het onderwijs meet jij af aan een of ander ranglijstje ( gebaseerd op salarisverschillen) ?![]()
hoe wil jij objectief de kwaliteit van verschillende studies vergelijken?quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef Setambre het volgende:
[..]
Haha als je er niks vanaf weet hou dan lekker even je mondje![]()
Kellogg staat trouwens niet tweemaal op rij maar driemaal op rij eerste in overall ranking. Niet alleen bij die ene site die een paar post geleden neer was gezet.
Wat ze meten onderandere meten is welke bedrijven studeren afnemen en de kwaliteit van de studie. Kellogg is ook niet een universiteitje waar je met je 20 naar doe kan. De meeste top MBA's vragen een paar jaar werkervaring als leidinggevende en een GMAT-score met een gemiddelde van 700 en een paar 'letters of recommendation'
dus nee ik baseer niet op een lijstje waarop staat waar je het meeste verdient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |