En zo is zij dan Somalische (ex-moslim), deel van die eigen groep.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:17 schreef Gallo het volgende:
Maar wel Nederlander, deel van de eigen groep....
Oh, nu ineens wel ?quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:18 schreef sol1tair het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de moslims die hier wonen ook deel uitmaken van de Nederlandse samenleving ... ONZE groep dus.
Nee, ik gaf alleen het verschil aan tussen de kritiek op christenen 40 jaar geleden en de situatie nu.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Marokkanen die in Nederland geboren zijn ook, volgens de wet.
Overigens, waarom zou iemand uit een andere cultuur geen commentaar mogen leveren?
Mogen alleen leden van het dievengilde zeggen dat stelen niet goed is?
Als jij zegt dat ze wél deel uitmaken van de NL groep, dan kunnen ze dus gewoon kritiek leveren, op welke wijze dan ook.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:26 schreef Gallo het volgende:
Oh, nu ineens wel ?
Je bent aan het draaikonten.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:28 schreef Gallo het volgende:
Nee, ik gaf alleen het verschil aan tussen de kritiek op christenen 40 jaar geleden en de situatie nu.
Nou, die cabaretiers doen dat nog steeds hoor. Het is tof als je het Christendom afzeikt, maar iets over de islam zeggen is fout. Nee, dan gaan we in de lunchpauze solidair vasten, want je hebt zo'n respect voor die mensen. Ik denk dat ik nog heel lang gek word.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:28 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nee, ik gaf alleen het verschil aan tussen de kritiek op christenen 40 jaar geleden en de situatie nu.
De mensen die 'commentaar' hebben op moslims zien ze niet als volwaardig onderdeel van onze samenleving, dat is het verschil.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jij zegt dat ze wél deel uitmaken van de NL groep, dan kunnen ze dus gewoon kritiek leveren, op welke wijze dan ook.
Of zeg jij dat ze géén deel uitmaken van deze samenleving?
Die zin kun je op 2 manieren lezen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:33 schreef Gallo het volgende:
De mensen die 'commentaar' hebben op moslims zien ze niet als volwaardig onderdeel van onze samenleving, dat is het verschil.
Ik zeg ook niet dat ze het recht niet heeft, ze wordt alleen niet serieus genomen omdat ze niet meer in die groep verkeerd. Hetzelfde als een ex-roker die mij vertelt hoe slecht het wel niet is. Dat hoor ik liever van een mederoker zodat we samen kunnen stoppen zegmaar. De autochtoon is dan de franse politicus die ons komt vertellen dat ons drugsbeleid niet deugt. D'r zullen vast haken en ogen aan ons drugsbeleid zitten, maar dat hoeft een fransman ons niet te vertellen. Laat ie eerst z'n eigen drugsbeleid eens onder de loep nemen denk ik dan.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En daarom heeft zij net zoveel 'recht' (voor zover iemand dat hoeft te hebben) om kritiek te mogen leveren, als de cabaretiers 40 jaar geleden dat hadden.
Als een marokkaanse cabaretier grappen maakt over marokkanen of moslims is het ook beter te verteren. Een Marokkaan die kaaskoppen grof beledigt kan op minder sympathie rekenen gok ik. Negers kunnen elkaar ook gerust begroeten met "yo nigga", een blanke krijgt een knal op z'n smoel denk ik.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, die cabaretiers doen dat nog steeds hoor. Het is tof als je het Christendom afzeikt, maar iets over de islam zeggen is fout. Nee, dan gaan we in de lunchpauze solidair vasten, want je hebt zo'n respect voor die mensen. Ik denk dat ik nog heel lang gek word.
Wanneer ze niet meer serieus genomen wordt, dan is het wel frappant dat men zo fel op haar reageert.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:37 schreef Gallo het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze het recht niet heeft, ze wordt alleen niet serieus genomen omdat ze niet meer in die groep verkeerd.
Ik heb nergens het woord leugenachtig gebruikt. Ik ben het voor een gedeelte van Ryan3 eens maar ik irriteer me aan de van hem gebruikelijke arrogante toon naar de in zijn ogen simpele fok users toe.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:59 schreef Sidekick het volgende:
Als jij dat als arrogant leugenachtig geneuzel ziet, dan zou je uiteraard tegenargumenten kunnen gebruiken om dat te ontkrachten.
Ja, maar dat betekent nog niet dat een buitenstaander er niets van mag zeggen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:40 schreef Gallo het volgende:
[..]
Als een marokkaanse cabaretier grappen maakt over marokkanen of moslims is het ook beter te verteren. Een Marokkaan die kaaskoppen grof beledigt kan op minder sympathie rekenen gok ik. Negers kunnen elkaar ook gerust begroeten met "yo nigga", een blanke krijgt een knal op z'n smoel denk ik.
Oh, ik dacht dat je het onterecht vond dat Ryan3 de waarheid in pacht dacht te hebben, vandaar.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:42 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord leugenachtig gebruikt. Ik ben het voor een gedeelte van Ryan3 eens maar ik irriteer me aan de van hem gebruikelijke arrogante toon naar de in zijn ogen simpele fok users toe.
Ze nemen de beledigen wel serieus, de boodschap niet. Die sneeuwt onder. Bovendien was het natuurlijk niet de kritiek alleen die ons Nederlanders zo heeft onkerkelijkd, technlogische ontwikkeling, kennis en een betere maatschappelijke positie zijn de hoofdoorzaak. Welvaart is de beste manier om fundamenteel geloof te verbannen. Daarom snap ik ook niet waarom mensen zo hameren op het recht om moslims te mogen beledigen, veel moslims hebben nou eenmaal niet de positie om er zelf wat aan te veranderen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wanneer ze niet meer serieus genomen wordt, dan is het wel frappant dat men zo fel op haar reageert.
Geen idee, jij gaf aan dat dit niet het geval isquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:26 schreef Gallo het volgende:
[..]
Oh, nu ineens wel ?
Daarmee doelde ik op de toon van zijn stukken, niet perse de inhoud.quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het onterecht vond dat Ryan3 de waarheid in pacht dacht te hebben, vandaar.
Och, als het gaat over toon van de stukken, zijn er meer, natuurlijk (niet dat jij erop komt om die zijde erop aan te spreken).quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:58 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik op de toon van zijn stukken
Nee, dat mag niet. Dat heet belediging en is bij wet verboden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:23 schreef SCH het volgende:
Je mag tegen Den Haag-supporters ook kankerhagenezen roepen - vrijheid van meningsuiting. Doe dat vooral - en wees dan verbaasd dat je gebroken ribben hebt en naar adem moet happen.
Dus Van Gogh overtrad de wet?quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Dat heet belediging en is bij wet verboden.
Zei hij kankerhagenezen? Ja, dat mocht niet.quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Van Gogh overtrad de wet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |