abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23118870
Sinds Theo van Gogh vermoord is, is er sprake van een nieuw fenomeen op Fok!. Het zijn de martelaren- en martelaressen-by-proxy. Martelaren bij volmacht dus. Laat ik uitleggen wat ik bedoel.

Theo van Gogh is vermoord vanwege het uiten van zijn mening. Bepaalde lieden betrekken dit op zichzelf (vandaar by-proxy) en zien nu de eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komen. Dit besef leidt tot angst, die angst leidt tot woede en het creëren van een vijandsbeeld en dit weer voedt de verdere polarisatie.

Strikt genomen is Theo van Gogh idd vermoord vanwege het uiten van zijn mening, maar het is nogal goedkoop, pathetisch en eigenlijk onsmakelijk om wat hém is aangedaan te betrekken op jezelf en je eigen leefomgeving imho. De vrijheid van meningsuiting is voor ons, gewone mensen, nl. niet in gevaar gekomen door wat op 2 november gebeurd is. Net zo goed als er nooit een soort linkse gewetensdictatuur heeft bestaan, bestaat er nu ineens geen beperking op het recht dat je hebt om mbv je vrijheid van meningsuiting uitdrukking te geven aan je weerzin, mocht je die hebben, tegen de Islam of moslims. Van dit laatste moge Fok! zelve getuige zijn.

Wat je wel ziet is dat het lot van Theo van Gogh gebruikt wordt om de allanger bestaande terechte of onterechte wrevel mbt moslims als het ware voor eens en altijd te legimiteren en iedere genuanceerdere analyse de kop in te drukken. De genuanceerdere analyse die bijv. door de politiek gemaakt wordt, nl. dat er een verschil bestaat tussen moslimfundamentalisten en de ruime meerderheid van alhier gevestigde moslims, wordt op Fok! zelden meer gemaakt. Iedere moslimbasher, -hater of racist die zegt dat-ie voor de moord op van Gogh (of Fortuyn) nooit een kritisch woord over de Islam mocht zeggen liegt nl. dat het gedrukt staat en ook na die moorden, nogmaals getuige Fok!, gaat het moslimbashen gewoon door. En passant vereenzelvigt men zich maar even met Theo van Gogh. Wat onsmakelijk is, want van Gogh is afgeslacht als een varken, terwijl de heren en dames moslimbashers op Fok! dit lot nooit maar dan ook nooit wacht.

De volkshelden bij volmacht achter hun veilige pc'tje die op Fok! hun in goedkope pathetiek gedrenkte holle fraseologieën het daglicht laten zien, zijn misschien nogwel met afstand het weerzinwekkendste gevolg van de brute moord op Theo van Gogh.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-11-2004 13:42:36 ]
I´m back.
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:38:24 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23119037
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23119134
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
snip>

Strikt genomen is Theo van Gogh idd vermoord vanwege het uiten van zijn mening, maar het is nogal goedkoop, pathetisch en eigenlijk onsmakelijk om wat hém is aangedaan te betrekken op jezelf en je eigen leefomgeving imho. De vrijheid van meningsuiting is voor ons, gewone mensen, nl. niet in gevaar gekomen door wat op 2 november gebeurd is.< /snip
Natuurlijk heeft dat invloed op je leefomgeving.
Ik vind het eigenlijk nogal goedkoop, pathetisch en onsmakelijk om de vreselijke moord op Theo te gebruiken om je linkse gedachtengoed te spuien.. struisvogel
pi_23119185
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:43 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat invloed op je leefomgeving.
Ik vind het eigenlijk nogal goedkoop, pathetisch en onsmakelijk om de vreselijke moord op Theo te gebruiken om je linkse gedachtengoed te spuien.. struisvogel
Ik geloof niet dat de moezelmannen nu een complot beramen om jou af te maken als een varken... dodo.
I´m back.
pi_23119260
Computers zijn makkelijk, maar ga er maar vanuit dat een deel ervan ook in het echt best wel bereid is tot actie.
pi_23119284
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Computers zijn makkelijk, maar ga er maar vanuit dat een deel ervan ook in het echt best wel bereid is tot actie.
Een deel van onze nieuwe volkshelden, bedeol je???
I´m back.
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:51:18 #7
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_23119305
Nou Ryan3 en Verbal, we zijn al met z'n drietjes
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_23119311
Hulde voor Ryan3 !
pi_23119341
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de moezelmannen nu een complot beramen om jou af te maken als een varken... dodo.
Wij allemaal gaan (veel) privacy inleveren dankzij deze Islamitisch gestoorden..
pi_23119345
Houden we de proxy's er even buiten. dadelijk krijgen we net zo'n verbod op proxy's als het gebruik van PHP toen op die scholen in amerika.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_23119366
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
De volkshelden bij volmacht achter hun veilige pc'tje die op Fok! hun in goedkope pathetiek gedrenkte holle fraseologieën het daglicht laten zien, zijn misschien nogwel met afstand het weerzinwekkendste gevolg van de brute moord op Theo van Gogh.
Laten we dan ook even kijken naar Ryan3 die gelijk een moslimextremist de waarheid in pacht denkt te hebben, om zijn waarheid daarna vanachter zijn veilige pc'tje over Fok! te verspreiden. Uit zijn semi-intellectueel geneuzel spreekt echter maar een ding. Arrogantie!
pi_23119373
Dus je suggereerd dat Theo niet alleen maar om zijn mening vermoord is?
Wat maakt het verschil met een islam-kritische fok! gebruiker?
pi_23119376
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:51 schreef Gallo het volgende:
Hulde voor Ryan3 !
om zo'n ondoordacht links propaganda stukje juichen ....
pi_23119398
Het zijn overigens dezelfde figuren die vrijheids van meningsuiting verwarren met racisme en moslimhaat. Want zodra zij het slachtoffer zijn van kritiek die met de beste wil nog niet is te vergelijken met de kots die van Gogh aan zijn pen toevertrouwde, is het hek van de dam en wordt men gedemoniseerd. De werkelijke treurnis na de moord op van Gogh is dat extreem-rechtse figuren zich profileren als de voorvechters van deze vrijheid en als hoeders van het volk, al ware het nazi's die na de brand in de Reichsdag hun gelijk konden aantonen.
pi_23119402
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:53 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Wij allemaal gaan (veel) privacy inleveren dankzij deze Islamitisch gestoorden..
Dat is dankzij de pathetische paniekreactie bij lieden die louter op hun emoties leven en nu de politiek vragen om van ons land een politiestaat à la de VS te maken.
I´m back.
pi_23119416
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:54 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Laten we dan ook even kijken naar Ryan3 die gelijk een moslimextremist de waarheid in pacht denkt te hebben, om zijn waarheid daarna vanachter zijn veilige pc'tje over Fok! te verspreiden. Uit zijn semi-intellectueel geneuzel spreekt echter maar een ding. Arrogantie!
eensch .. , ook hij laat nu zijn masker zakken, een Cohennetje dus..
pi_23119473
Jammer dat Koos enkel in one-liners zijn gedachten kan verwoorden. Als Ryan3 er werkelijk zover naast zit is het een kleine moeite het geheel te onkrachten lijkt me.
pi_23119547
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:54 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een geneuzel zeg!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23119579
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een geneuzel zeg!
Jij bent waarschijnlijk wel het mooiste voorbeeld met je homohaat en middeleeuwse visie op de rol van de vrouw.
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:05:30 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23119603
De reacties bewijzen dat Ryan een gevoelige (en dus waarheidsgetrouwe) snaar heeft geraakt
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23119609
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:59 schreef Gallo het volgende:
Jammer dat Koos enkel in one-liners zijn gedachten kan verwoorden. Als Ryan3 er werkelijk zover naast zit is het een kleine moeite het geheel te onkrachten lijkt me.
Vertel jij dan eens waarom jij (als meelopertje), dat broddelwerk van Ryan3 zo geweldig vind.
Meestal kom je niet verder dan one-liners ...
pi_23119633
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De reacties bewijzen dat Ryan een gevoelige (en dus waarheidsgetrouwe) snaar heeft geraakt
pi_23119634
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:04 schreef Gallo het volgende:

[..]

Jij bent waarschijnlijk wel het mooiste voorbeeld met je homohaat en middeleeuwse visie op de rol van de vrouw.
Waar haal je deze onzin vandaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23119635
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:05 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Vertel jij dan eens waarom jij (als meelopertje), dat broddelwerk van Ryan3 zo geweldig vind.
Meestal kom je niet verder dan one-liners ...
Meeloper ? Gelijkgestemde lijkt mij een betere benaming. Als je de afgelopen dagen mijn posts zou hebben gelezen op dit forum dan had je gelijk kunnen zien waarom ik het met Ryan3 eens ben. Het lijkt mij dat de bal bij jou ligt, gezien je kritiek hebt maar het kennelijk niet kunt verwoorden.
pi_23119656
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:51 schreef Gallo het volgende:
Hulde voor Ryan3 !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')