Het geluid van Sioouxie & the Banshees werd bepaald door door drums, bas en het stemgeluid van Siouxie omdat de band nooit echt een uitstekende vaste girarist had. Wel heeft de band tijdelijk gebruik gemaakt van de diensten van Peter Fenton, John McKay, John McGeoch, Steve Jones (SexpPistols), the Cure's Robert Smith, Clock DVA's John Valentine, en John Klein.
Ze maakten aparte muziek die bij mij goed in het gehoor ligt. Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen staat hieronder een discografie.
1978 THE SCREAM
-Pure; Jigsaw Feeling; Overground; Carcass; Helter Skelter; Mirage; Metal Postcard; Nicotine Stain; Suburban Relapse; Switch
1979 JOIN HANDS
-Poppy Day; Regal Zone; Placebo Effect; Icon; Premature Burial; Playground Twist; Mother- Oh Mein Papa; The Lord's Prayer
1980 KALEIDOSCOPE
-Happy House; Tenant; Trophy; Hybrid; Clockface; Lunar Camel; Christine; Desert Kisses; Red Light; Paradise Place; Skin
1981 JUJU
-Spellbound; Into the Light; Arabian Knights; Halloween; Monitor; Night Shift; Sin in My Heart; Head Cut; Voodoo Dolly
1981 ONCE UPON A TIME/THE SINGLES
-Hong Kong Garden; Mirage; The Staircase (Mystery); Playground Twist; Love in a Void; Happy House; Christine; Israel; Spellbound; Arabian Knights
1982 A KISS IN THE DREAMHOUSE
-Cascade; Green Fingers; Obsession; She's a Carnival; Circle; Melt!; Painted Bird; Cocoon; Slowdive
1983 NOCTURNE live
-Israel; Dear Prudence; Paradise Place; Melt!; Cascade; Pulled to Bits; Night Shift; Sin in My Heart; Slowdive; Painted Bird; Happy House; Switch; Spellbound; Helter Skelter; Eve White, Eve Black; Voodoo Dolly
1984 HYAENA
-Dazzle; We Hunger; Take Me Back; Belladonna; Swimming Horses; Dear Prudence; Bring Me the Head of the Preacher Man; Running Town; Pointing Bone; Blow the House Down
1986 TINDERBOX
-Candyman; The Sweetest Chill; This Unrest; Cities in Dust, Cannons; Party's Fall; 92 Degrees; Lands End ; Cities in Dust 12"; Candyman 12"
1987 THROUGH THE LOOKING GLASS
-This Town Ain't Big Enough for the Both of Us; Hall of Mirrors; Trust in Me; This Wheel's on Fire; Strange Fruit; You're Lost Little Girl; The Passenger; Gun; Sea Breezes; Little Johnny Jewel
1988 PEEPSHOW
-Peek-a-Boo; The Killing Jar; Scarecrow; Carousel; Burn-Up; Ornaments of Gold; Turn to Stone; Rawheads and Bloodybones; The Last Beat of My Heart; Rhapsody
1991 THE PEEL SESSIONS
-Love in a Void; Mirage; Metal Postcard; Suburban Relapse; Hong Kong Garden; Overground; Carcass; Helter Skelter
1991 SUPERSTITION
-Kiss Them for Me; Fear (of the Unknown); Cry; Drifter; Little Sister; Shadowtime; Silly Thing; Got to Get Up; Silver Waterfalls; Softly; The Ghost in You
1992 TWICE UPON A TIME/THE SINGLES
-Fireworks; Slowdive; Melt!; Dear Prudence; Swimming Horses; Dazzle; Overground; Cities in Dust; Candyman; This Wheel's on Fire; The Passenger; Peek-a-Boo; The Killing Jar; The Last Beat of My Heart [Live]; Kiss Them for Me; Shadowtime; Fear (of the Unknown) [Remix]; Face to Face
1995 THE RAPTURE
-O Baby; Tearing Apart; Stargazer; Fall From Grace; Not Forgotten; Sick Child; Lonely One; Falling Down; Forever; The Rapture; The Double Life; Love Out Me
the Creatures (Budgie & Siouxie)
1983 FEAST
-Morning Dawning; Inoa'Ole; Ice House; Dancing on Glass; Gecko; Sky Train; Festival of Colours; Miss the Girl; A Strutting Rooster; Flesh
1989 BOOMERANG
-Standing There; Manchild; You!; Pity; Killing Time; Willow; Pluto Drive; Speeding; Fury Eyes; Fruitman; Untieundone; Simoom; Strolling Wolf; Venus Sands; Morrina; Solar Choir
The Glove (Steve Severin met Robert Smith)
1983 BLUE SUNSHINE
-Like an Animal; Looking Glass Girl; Sex-Eye-Makeup; Mr. Alphabet Says; A Blues in Drag; Punish Me with Kisses; This Green City; Orgy; Perfect Murder; Relax
Wel met creepy (vrouwelijke) fans. Ik was eens bij een meisje op dr kamer die was zo enorm fan dat ze er precies zo uitzag, meeveranderend, en in dr hele kamer van plafond t/m vloer een spinneweb had geschilderd. Er dan de hele avond Siouxie draaien. Wordt je wel een beetje gefreakt van. Van een avondje al, moet je nagaan dat je er woont en ook maar een kamer hebt
In 1986 was Cities in dust het eerste nummer dat ik van hun hoorde, was een singletje toen, en ondanks dat ik toen helemaal into Madonna, Janet Jackson en Five star was vond ik die single ook geweldig...
Helloween (van Juju) blijft m'n favoriete nummer denk ik.
Weet er iemand hoe the creatures is, dat niet-banshees project van haar?
S
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 14:32 schreef Sellars het volgende:
siouxsie is inderdaad erg tof! vorig jaar was ik in Schotland, en daar hingen concertposters. Ik meen dat ik later ook een advertentie in een Engels blad heb gezien voor optredens, dus misschien doen ze die nog welWeet er iemand hoe the creatures is, dat niet-banshees project van haar?
Yep, zeker goed aan te horen,. Als Siouxie-fan heb je daaraan geen miskoop. Onze oosterburen zijn in het blad Orkus (een bijzonder commercieel gothic scene blaadje) fanaat van Creatures.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 20-03-2003 14:50]
Toch maar eens een cd-tje van the creatures kopen dan, k ben benieuwd
S
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 14:31 schreef Seborik het volgende:
Zijn wel cool, heb er alleen nog maar mp3's van eigenlijk.![]()
Favorieten zijn wel Helter Skelter en Hong Kong Garden.
van mij zijn dat Jigsaw Feeling, Switch, The Passenger (Iggy Pop cover) Hong Kong Garden, Happy House, Christine, Melt, Slowdrive, Cities in Dust en 92 Degrees.
quote:Vooral doen. Echt geweldige muziek, al is het niet hetzelfde als Siouxsie and the Banshees
Op donderdag 20 maart 2003 15:19 schreef Sellars het volgende:Toch maar eens een cd-tje van the creatures kopen dan, k ben benieuwd
S
quote:Ehmmm..
Op donderdag 20 maart 2003 14:31 schreef ranja het volgende:
en ondanks dat ik toen helemaal into Madonna, Janet Jackson en Five star was vond ik die single ook geweldig...
quote:Mij ook, maar dat komt natuurlijk omdat het van The Beatles is.
Op vrijdag 21 maart 2003 10:45 schreef kamagurka het volgende:Dear prudence staat me nog het meest bij van siouxie eigenlijk (een cover)
Ja, Siouxie & The Banshees.... jeugdsentiment. *zucht*
* Zet ff Dear Prudence op.
quote:zie profiel
Op vrijdag 21 maart 2003 10:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ehmmm..
Ben je nu eigenlijk een man of vrouw ranja?
Moet zeggen dat ik spellbound en cities in dust wel veel beter vind dan dear prudence (alhoewel die goed blijft).
Qua echte gothic-zangeres ook nooit overtroffen eigenlijk.
quote:Ik ook... Dear prudence vind ik eigenlijk een mindere. Ik vind het ook een van de mindere Beatles trouwens, misschien daarom
Op maandag 22 september 2003 23:10 schreef kamagurka het volgende:Moet zeggen dat ik spellbound en cities in dust wel veel beter vind dan dear prudence (alhoewel die goed blijft).
quote:Hm. Vergeet what's-her-name van X-mal deutschland niet, die kan erg koud klinken, en Allison Shaw van The Cranes heeft een heel andere stijl, lekker zweverig, die scoort ook hoog. Al zou haar stem niet bij de muziek van de Banshees passen (maar Siouxie's stem ook niet bij de muziek van the Cranes).
Qua echte gothic-zangeres ook nooit overtroffen eigenlijk.
quote:Dat kleine kind van zes
Op maandag 22 september 2003 23:15 schreef ranja het volgende:
Allison Shaw van The Cranes heeft een heel andere stijl, lekker zweverig, die scoort ook hoog. Al zou haar stem niet bij de muziek van de Banshees passen (maar Siouxie's stem ook niet bij de muziek van the Cranes).
Mijn vriendin zei vroeger altijd: "zet die pedofielenmuziek nu ns af!!"
Mijn favorieten: Cities In Dust, Christine, Love In A Void, Arabian Knights.
Wat een geweldige stem heeft Siouxsie Sioux (Susan Dallion).
Echt een geweldige band! (veel te laat ontdekt helaas)
Nu heb ik vaag gelezen over een reunion tour. Maar m'n vraag is of ze daarna het boek hebben gesloten ofdat er nog steeds kans bestaat op een concert in een of ander klein zaaltje aangezien New Wave helaas zo goed als dood is?
Iemand?
Edit: hopelijk morgen het verlossende antwoord, bedtijd.
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 26-01-2004 00:10]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |